Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe was jou kraamtijd??

+19
blondje1313
Printje
joyce0606
Theezakje13
chipa
nillis
LindaK
Annie24
Moon
Happydobby
*Troela*
Smaragdje
Nana
Flip Fluitketel
moepie
PapillonRose
Susan
Tania
studiebol
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  studiebol do 27 okt 2011 - 9:34

Was jou kraamtijd genieten? Werd je lekker verwend en kon je aan iedereen je kindje laten zien?

Of was jou kraamtijd heel anders?

Ik heb vandaag denk ik een vertekend beeld van een kraamtijd. Ik baal gewoon van de situatie. 3 dagen na mijn bevalling liep ik in de supermarkt. Ik kook weer,doe de was, ben al weer bezig met de administratie. Verder ga ik 2 keer per dag naar het ziekenhuis en kolf ik om de drie uur. En vandaag dacht ik ineens ik ben pas een week geleden bevallen ik hoor verwend te worden en mijn kindjes aan iedereen te laten zien. Maar dat is dus niet zo. Ik vind het fijn dat Ik zo goed te been ben hoor begrijp me goed maar ik had het me gewoon heel anders voorgesteld.

Daarom ben ik ook wel benieuwd naar jullie verhalen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Tania do 27 okt 2011 - 9:39

Ik lag in het ziekenhuis met J. op de neonatalogie. Met katheter en ik kon me amper bewegen. Na 5 dagen mochten we naar huis, de dag daarna moesten we weer terug naar het ziekenhuis. Ik vond dat echt verschrikkelijk. Toen we eenmaal weer thuis waren en alles een beetje normaal werd kon ik pas echt genieten van ons gezinnetje. De eerste kraamvisite (buiten onze ouders) kwam ook pas na twee weken langs.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 9:44

.


Laatst aangepast door Storm op do 27 okt 2011 - 22:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Susan do 27 okt 2011 - 9:46

De eerste keer vond ik het enorm overweldigend en emotioneel, daarbij had ik ook heel veel pijn. Het was een mooie indrukwekkende tijd, dat wel, maar niet makkelijk.

De tweede keer vond ik eigenlijk wel heel ontspannen, ik was toen veel sneller weer op de been en ik heb er heel bewust van kunnen genieten. Ik vond dat echt een heerlijke week.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  PapillonRose do 27 okt 2011 - 9:46

Mijn kraamtijd was inderdaad zoveel mogelijk genieten. De eerste twee dagen lagen we nog in het ziekenhuis, maar dat wist ik al van tevoren en ook daar heb ik gezellig bezoek ontvangen. Eenmaal thuis was het veel rusten in het begin, lekker samen met A. tutten, veel visite en gezelligheid.

Maar ik kan me voorstellen dat ik hiermee mazzel heb gehad. Zeker in jouw geval is het heel anders en ik kan me voorstellen dat je hier niet op gehoopt had. Natuurlijk is het super dat je al weer zoveel kunt doen, maar aan de andere kant wil je natuurlijk niets liever lekker samen met de meiden thuis zijn en lekker genieten van alle aandacht die er dan op je af komt.

Ik hoop dat je meiden gauw naar huis mogen en dat je dan alsnog een hele fijne periode gaat krijgen, met leuk bezoek en alle aandacht voor jullie.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  moepie do 27 okt 2011 - 9:52

Ik beviel op de dag dat mijn man eigenlijk moest worden opgenomen voor zijn laatste chemokuur. Natuurlijk is hij bij mij/ons gebleven. Maar de kuur moest wel gedaan worden.
Dus na drie dagen vertrok mijn man naar het ziekenhuis om daar 5 dagen aan de chemo te liggen. Ik had hele lieve mensen om me heen en ben geen nacht alleen met de kleine geweest. Ik ben onwijs goed verzorgd maar wat heb ik hem ontzettend gemist en wat waren dat moeilijke dagen. Alle kuren daarvoor ging ik elke dag op en neer en zat ik 5 uur aan zijn bed...die week ging dat niet.
Alleen op de laatste dag ben ik er met mijn dochtertje heen geweest. Wat was dat bijzonder! Hij kon zijn dochter showen aan alle zusters en we konden toasten op een gezonde toekomst want we wisten inmiddels dat de tumor verwijderd was!

Dus al met al een hele gekke week met hele gemengde gevoelens! Nu ik dit typ komt dat wel weer even naar boven...
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 9:53

Moepie, jij zult het echt moeilijk gehad hebben. hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Flip Fluitketel do 27 okt 2011 - 9:54

lIk heb mijn kraamtijd heel anders beleefd dan ik van tevoren had bedacht. Onze dochter wilde eerste 2 dagen amper drinken doordat ze niet goed de borst pakte w.s doordat haar kaken wat afwijken en ze nietvacuum kon zuigen. Fingerfeeding ging langzaam, ze viel veel af, ik ging kolven en bv geven en ze kreeg bijvoedi@g. Verder kon ik na mijn bevalling nauwelijks lopen van de bekkeninstabiliteit en heeft kraamzorg de 1e week grotendeels voor mijn dochter gezorgd, ging de kraamzorg weg was het de beurt van mijn man. Gellukig ging het nadat ik ben behandeld door de bekkenfysio langzaam aan steeds beter. De 3e dag zat mijn slaapkamer helemaal volmet visitwe en dan met name van mensen die ver weg van ons staan en ik niet direct de behoefte van had dat ze er waren. Weigeren vond ik ook wat.... En de kraamzorg was achteraf ook niet zoals ik had verwacht. Al met al hebben de eerste weken me veel energie gekost en zal ik het de volgende keer anders doen als dit mogelijk is.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 9:55

Niet leuk, heb er niet van kunnen genieten. Had veel pijn, kon amper zitten en vond de dagen in het ziekenhuis vreselijk.
Thuis kreeg ik hoge koorts waardoor ik me nog rotter voelde.

Heb zelden zoveel zitten huilen als die 10 dagen geloof ik, ik was op, doodmoe. En je wordt zo geleefd dat je aan jezelf niet toe komt.
En maar blijven glimlachen en doen alsof het super was. 'Echt genieten he', 'geniet ervan' enz... Ze moesten eens weten... laughcry

Hormonen doen gekke dingen met je dus...


Laatst aangepast door ProudMama op do 27 okt 2011 - 9:57; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 9:57

Ik was er lichamelijk slecht aan toe, ik ben de eerste twee weken nauwelijks uit bed geweest door de zware bevalling. Maar ik heb er ondanks dat wel ontzettend van genoten en ik weet nog dat ik de hele dag wel bewonderend naar mijn dochter kon kijken, zo lief vond ik haar smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Susan do 27 okt 2011 - 9:57

Je hebt trouwens groot gelijk Studiebol, je hoort ook verwend te worden en het is gewoon niet leuk dat het nu even anders loopt. Ik weet niet hoe jouw vriend zit met zijn vrije dagen, maar als de meisjes uit het ziekenhuis komen, is het dan niet mogelijk om een paar verwendagen voor jou te regelen, dat je lekker thuis mag genieten van je meisjes, je liefste familie en vrienden uitnodigen, beschuit met muisjes, kraamversieringen, en dat je vriend even een paar dagen de boodschappen en het huishouden doet en jij lekker mag genieten? Een soort verlate kraamweek zeg maar?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 9:58

Susan schreef:Je hebt trouwens groot gelijk Studiebol, je hoort ook verwend te worden en het is gewoon niet leuk dat het nu even anders loopt. Ik weet niet hoe jouw vriend zit met zijn vrije dagen, maar als de meisjes uit het ziekenhuis komen, is het dan niet mogelijk om een paar verwendagen voor jou te regelen, dat je lekker thuis mag genieten van je meisjes, je liefste familie en vrienden uitnodigen, beschuit met muisjes, kraamversieringen, en dat je vriend even een paar dagen de boodschappen en het huishouden doet en jij lekker mag genieten? Een soort verlate kraamweek zeg maar?
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Susan do 27 okt 2011 - 9:59

ProudMama schreef:
En maar blijven glimlachen en doen alsof het super was. 'Echt genieten he', 'geniet ervan' enz... Ze moesten eens weten... laughcry

Dat dacht ik op dat moment ook wel, in elk geval de eerste keer, maar achteraf denk ik er soms met weemoed aan terug.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 10:03

Susan schreef:
ProudMama schreef:
En maar blijven glimlachen en doen alsof het super was. 'Echt genieten he', 'geniet ervan' enz... Ze moesten eens weten... laughcry

Dat dacht ik op dat moment ook wel, in elk geval de eerste keer, maar achteraf denk ik er soms met weemoed aan terug.
Ik doe het de volgende keer in elk geval anders. Ik begon al te huilen als de telefoon ging, want dan wilde er weer iemand langs komen. Wilde alleen maar rust. Gewoon samen met mijn 3 mannen zijn.

Maar goed, de overgang van maanden rust houden naar die drukte was ook wel heel groot.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Nana do 27 okt 2011 - 10:17

Ik heb echt twee keer een heerlijke kraamtijd gehad. Goede bevalling, meteen weer op de been, kindjes deden het super, hele leuke kraamhulpen, geen pijn meer. Echt een week vertroeteld. Ik zou alleen al nog graag een kindje krijgen om nog zo'n fijne week te beleven (bij wijze van spreken).

Jammer dat jij deze keer een heel andere ervaring hebt!!!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Smaragdje do 27 okt 2011 - 10:29

[Ik heb echt kunnen genieten van mijn kraamtijd. Alles ging goed met mijn mannetje, met mij en de borstvoeding ging ook gelijk goed. Ik was ook weer gelijk op de been, alleen wat last van de hechtingen, maar verder kon ik alles doen. En wij hadden een goede en leuke kraamhulp, dat scheelt ook een stuk.
Ben echt blij dat ik er zo van heb kunnen genieten.

Jammer dat er hier verschillende zijn die er niet zo van hebben kunnen genieten! Hopelijk kun jij echt gaan genieten als je meiden straks thuis zijn studiebol!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  *Troela* do 27 okt 2011 - 10:30

Studie, je hebt in ieder geval niet de kraamtijd die je voor ogen had en dat is erg lastig. Hier beetje hetzelfde, na 4 dagen thuis, dag later weer opgenomen. Maar met kindje op couveuse toch niet de kraamtijd die je je eigen voorsteld. Probeer zoveel mogelijk aan jezelf te denken, en roep als het mogelijk is hulp in van andere (bijv voor boodschapjes etc) Ik neem aan dat je als je meiden thuis zijn ook nog couveuse nazorg hebt. Als je er dan behoefte aanhebt, zou ik ze zeker laten weten dat je graag wil dat het dan loopt zoals bij een gewoon kraambed. ( hier wou ik erg graag alles zelf doen na zolang alles uit handen te hebben gegeven, maar ben mezelf toen ook wel weer erg voorbij gelopen.)
Geef goed aan waar JIJ en je partner behoefte aan hebben! Laat je niet leven door bezoek etc, dat kan ook als je meiden thuis zijn!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Happydobby do 27 okt 2011 - 10:31

Ik vond de eerste week helemaal niet leuk, moesten langer in het ziekenhuis blijven met M.yles. Zodra we alleen waren zat ik alleen maar te huilen, ik had een reactie gehad op het wondverband, dus nu heb ik een mooie keizersnee streep met aan beide kanten enorme rode strepen. Het zag er echt niet uit de eerste week.
Wat storm zegt, ik wilde het liefst M.yles de hele dag zelf vasthouden of alleen mijn vriend en de kraamverzorgster.
Ik gaf hem ook niet uit mezelf aan iemand anders.

Ik heb toch wel ruim een week gedacht: waar is de roze wolk waar iedereen het over heeft?

Maar studiebol, het is niet niks, zo snel bevallen, naar huis gestuurd worden, kolven. Het kost je veel energie.
Als jullie je meisjes mee naar huis krijgen zou ik de tijd nemen om even met z'n vieren te genieten.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Moon do 27 okt 2011 - 10:56

moepie schreef:Ik beviel op de dag dat mijn man eigenlijk moest worden opgenomen voor zijn laatste chemokuur. Natuurlijk is hij bij mij/ons gebleven. Maar de kuur moest wel gedaan worden.
Dus na drie dagen vertrok mijn man naar het ziekenhuis om daar 5 dagen aan de chemo te liggen. Ik had hele lieve mensen om me heen en ben geen nacht alleen met de kleine geweest. Ik ben onwijs goed verzorgd maar wat heb ik hem ontzettend gemist en wat waren dat moeilijke dagen. Alle kuren daarvoor ging ik elke dag op en neer en zat ik 5 uur aan zijn bed...die week ging dat niet.
Alleen op de laatste dag ben ik er met mijn dochtertje heen geweest. Wat was dat bijzonder! Hij kon zijn dochter showen aan alle zusters en we konden toasten op een gezonde toekomst want we wisten inmiddels dat de tumor verwijderd was!

Dus al met al een hele gekke week met hele gemengde gevoelens! Nu ik dit typ komt dat wel weer even naar boven...

Moepie.. Ik krijg gewoon kippenvel van jouw bericht. Wat is dat heftig geweest zeg. Wat een contrast ook. Fijn om te lezen dat de tumor verwijderd is. Hoe gaat het nu met hem? En jou?
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Annie24 do 27 okt 2011 - 17:43

Ik vond mijn kraamtijd verschrikkelijk en denk er liever ook niet aan terug. Doe ik dat wel dan lopen de tranen al over m'n wangen Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 18:01

Ik heb eigenlijk best wel kunnen genieten van de kraamtijd. Ik had alleen achteraf meer rust moeten pakken bij Mas en Amé.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 18:18

Ik heb echt ontzettend genoten.. Had een goede bevalling gehad en heel snel herstel.
Mijn zoontje deed t ook heel goed.
Ik kijk er heel fijn naar terug.
Ik kijk er zelfs nu weer naar uit al moet ik me wel realiseren dat t deze keer misschien wel anders gaat lopen al hoop ik dat niet natuurlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 18:20

Maar je hoort toch ook lekker verwend te worden in je kraamtijd! Ik hoop dat als je meisjes straks thuis zijn dat je dan nog een soort van 2de kraamtijd hebt, dat je lekker met je meisjes kan showen en dat er iemand je een ontbijtje op bed komt brengen! smile


Mijn kraamtijd was eigenlijk best heerlijk, heb genoten van alle visite en onbijtjes en zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 19:38

ik voelde me lichamelijk relatief goed, ik ben alleen ontzettend geleefd die week, alles werd voor me besloten en ik had nauwelijks een eigen stem. Ik mocht bij wijze van nog niet eens zelf beslissen wanneer ik ging douchen. Ik heb het wel als een goede kraamtijd ervaren, maar een volgende keer zou ik het wel anders willen doen en dan met name meer rust van de kraamverzorgster.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  LindaK do 27 okt 2011 - 19:42

Ik heb voor m'n gevoel geen kraamtijd gehad.
D.aan lag in de couveuse op de IC, ik heb nog een paar dagen op de kraamafdeling gelegen en moest toen naar huis.
En thuis was ik alleen maar bezig met kolven, eten, naar D.aan, kolven, naar D.aan etc.
Ik had me de kraamtijd in ieder geval heel anders voorgesteld!

Jammer Studie, dat jij ook een andere kraamtijd beleefd dan dat je je had voorgesteld!!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe was jou kraamtijd??  Empty Re: Hoe was jou kraamtijd??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum