Een vraagje over salaris(i.v.m. sollicitatiegesprek)
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Een vraagje over salaris(i.v.m. sollicitatiegesprek)
Heb het gekopieerd uit het sollicitatie-topic
Ik vind het qua salaris wel heel moeilijk. Ze bieden(stond in de vacatureomschrijving) namelijk 1700 tot 2400. Een hbo starter(als ik voor de klas zou staan, maar wat deze functie niet is) krijgt zo'n 2200-2300.
Ik wil niet te hoog zitten, want dat schrikt ze misschien af. Maar eigenlijk wil ik ook niet onder de 2100(of mag ik allang blij zijn dat ik iets heb) Wat zouden jullie dan aangeven als ze vragen wat mijn voorstel is?
En weten jullie verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden tijdens mijn sollicitatiegesprek?(bepaalde vragen e.d.)
Ik vind het qua salaris wel heel moeilijk. Ze bieden(stond in de vacatureomschrijving) namelijk 1700 tot 2400. Een hbo starter(als ik voor de klas zou staan, maar wat deze functie niet is) krijgt zo'n 2200-2300.
Ik wil niet te hoog zitten, want dat schrikt ze misschien af. Maar eigenlijk wil ik ook niet onder de 2100(of mag ik allang blij zijn dat ik iets heb) Wat zouden jullie dan aangeven als ze vragen wat mijn voorstel is?
En weten jullie verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden tijdens mijn sollicitatiegesprek?(bepaalde vragen e.d.)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Een vraagje over salaris(i.v.m. sollicitatiegesprek)
hoeveel ervaring heb je? Als je starter bent, dan zou ik al lang blij zijn dat ik aan het werk ben en niet zoveel salariseisen hebben, mits het niet onder het CAO-salaris ligt.
Gast- Gast
Is het ook starter functie of vragen ze ervaring? En heb je ervaring? ik zou toch zeker rond de 2200 gaan zitten..
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Denk dat je wel op 2100 kan inzetten hoor. Ligt ook een beetje aan of je een 13e maand krijgt oid.
Ik heb zelf nu als salarisindicatie 1600 bruto voor 4 dagen in de week (2000 op full time basis). Ik ben een wo starter maar is zo moeilijk werk te vinden want veel concurrentie dus ben ik wat lager gaan zitten om mezelf als werknemer aantrekkelijk te maken.
Ik heb zelf nu als salarisindicatie 1600 bruto voor 4 dagen in de week (2000 op full time basis). Ik ben een wo starter maar is zo moeilijk werk te vinden want veel concurrentie dus ben ik wat lager gaan zitten om mezelf als werknemer aantrekkelijk te maken.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Rejoy. schreef:hoeveel ervaring heb je? Als je starter bent, dan zou ik al lang blij zijn dat ik aan het werk ben en niet zoveel salariseisen hebben, mits het niet onder het CAO-salaris ligt.
+1 zoiets heb ik ook. Mag blij zijn als ik aan de slag kan. Na een jaar valt er wellicht weer te onderhandelen of over te stappen.
chipa- Prater
Ik ben een starter, daarom vind ik het ook moeilijk. Want 1700 voor een startende hbo-er is weinig toch? Waar op zouden jullie gaan zitten dan als starter, of gewoon maar akkoord gaan met wat ze bieden?
Laatst aangepast door Monte op wo 26 okt 2011 - 8:03; in totaal 1 keer bewerkt
Monte- Ratel
Maar als zij het te hoog vinden dat neem ik aan dat ze toch wel met een tegenbod komen? Als je graag willen hebben wijzen ze je toch niet gelijk af als ze je financiele voorstel iets te hoog vinden lijkt me.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
hoe is het vraag en aanbod in je branche? Is het moeilijk om een baan te vinden of is iedereen juist aan het springen om personeel?
Gast- Gast
Kijk dat weet ik dus niet. Stel ze vragen een indicatie van mij en ze hebben nog andere kandidaten dan weegt mijn indicatie natuurlijk ook mee in hun beslissing. Daarom wil ik niet te laag zitten maar zeker ook niet te hoog. Ik zal proberen hun eerst met een voorstel te laten komen en daarna mijn mening, maar dat doen ze niet altijd.Lavendel schreef:Maar als zij het te hoog vinden dat neem ik aan dat ze toch wel met een tegenbod komen? Als je graag willen hebben wijzen ze je toch niet gelijk af als ze je financiele voorstel iets te hoog vinden lijkt me.
Monte- Ratel
Ze kunnen genoeg mensen krijgen, ik zal niet de enige zijn, dus wat dat betreft ben ik wel in het nadeel.Rejoy. schreef:hoe is het vraag en aanbod in je branche? Is het moeilijk om een baan te vinden of is iedereen juist aan het springen om personeel?
Monte- Ratel
Monte schreef:Kijk dat weet ik dus niet. Stel ze vragen een indicatie van mij en ze hebben nog andere kandidaten dan weegt mijn indicatie natuurlijk ook mee in hun beslissing. Daarom wil ik niet te laag zitten maar zeker ook niet te hoog. Ik zal proberen hun eerst met een voorstel te laten komen en daarna mijn mening, maar dat doen ze niet altijd.Lavendel schreef:Maar als zij het te hoog vinden dat neem ik aan dat ze toch wel met een tegenbod komen? Als je graag willen hebben wijzen ze je toch niet gelijk af als ze je financiele voorstel iets te hoog vinden lijkt me.
Dat probleem had ik dus ook, waardoor ik nu dus vrij laag ben gaan zitten.
chipa- Prater
Ik zou me echt totaal geen zorgen maken over of dit salaris hoger of lager is dan wat een gemiddelde hbo-starter zou krijgen. Daar is het echt de tijd niet voor. Ik zou berekenen wat je zelf minstens nodig hebt om zoals nu door te blijven leven, dat je alles kunt betalen, wat kunt sparen etc. en daar nog 100 of 200 bovenop doen. Wel zou ik zo lang mogelijk proberen uit te stellen dat je zelf een bedrag moet noemen als je geen idee hebt wat hun insteek is, of hoeveel andere kandidaten er zijn...
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Soortgelijke onderwerpen
» Straks sollicitatiegesprek
» Sollicitatiegesprek
» Sollicitatiegesprek!
» Sollicitatiegesprek
» Sollicitatiegesprek Kinderopvang
» Sollicitatiegesprek
» Sollicitatiegesprek!