Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een vraagje over salaris(i.v.m. sollicitatiegesprek)

4 plaatsers

Ga naar beneden

Een vraagje over salaris(i.v.m. sollicitatiegesprek) Empty Een vraagje over salaris(i.v.m. sollicitatiegesprek)

Bericht  Monte wo 26 okt 2011 - 7:53

Heb het gekopieerd uit het sollicitatie-topic

Ik vind het qua salaris wel heel moeilijk. Ze bieden(stond in de vacatureomschrijving) namelijk 1700 tot 2400. Een hbo starter(als ik voor de klas zou staan, maar wat deze functie niet is) krijgt zo'n 2200-2300.
Ik wil niet te hoog zitten, want dat schrikt ze misschien af. Maar eigenlijk wil ik ook niet onder de 2100(of mag ik allang blij zijn dat ik iets heb) Wat zouden jullie dan aangeven als ze vragen wat mijn voorstel is?

En weten jullie verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden tijdens mijn sollicitatiegesprek?(bepaalde vragen e.d.)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een vraagje over salaris(i.v.m. sollicitatiegesprek) Empty Re: Een vraagje over salaris(i.v.m. sollicitatiegesprek)

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 7:57

hoeveel ervaring heb je? Als je starter bent, dan zou ik al lang blij zijn dat ik aan het werk ben en niet zoveel salariseisen hebben, mits het niet onder het CAO-salaris ligt.

Gast
Gast

Een vraagje over salaris(i.v.m. sollicitatiegesprek) Empty Re: Een vraagje over salaris(i.v.m. sollicitatiegesprek)

Bericht  Lavendel wo 26 okt 2011 - 7:57

Is het ook starter functie of vragen ze ervaring? En heb je ervaring? ik zou toch zeker rond de 2200 gaan zitten..
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  chipa wo 26 okt 2011 - 7:58

Denk dat je wel op 2100 kan inzetten hoor. Ligt ook een beetje aan of je een 13e maand krijgt oid.
Ik heb zelf nu als salarisindicatie 1600 bruto voor 4 dagen in de week (2000 op full time basis). Ik ben een wo starter maar is zo moeilijk werk te vinden want veel concurrentie dus ben ik wat lager gaan zitten om mezelf als werknemer aantrekkelijk te maken.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  chipa wo 26 okt 2011 - 7:59

Rejoy. schreef:hoeveel ervaring heb je? Als je starter bent, dan zou ik al lang blij zijn dat ik aan het werk ben en niet zoveel salariseisen hebben, mits het niet onder het CAO-salaris ligt.

+1 zoiets heb ik ook. Mag blij zijn als ik aan de slag kan. Na een jaar valt er wellicht weer te onderhandelen of over te stappen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Monte wo 26 okt 2011 - 8:02

Ik ben een starter, daarom vind ik het ook moeilijk. Want 1700 voor een startende hbo-er is weinig toch? Waar op zouden jullie gaan zitten dan als starter, of gewoon maar akkoord gaan met wat ze bieden?

Laatst aangepast door Monte op wo 26 okt 2011 - 8:03; in totaal 1 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Lavendel wo 26 okt 2011 - 8:02

Maar als zij het te hoog vinden dat neem ik aan dat ze toch wel met een tegenbod komen? Als je graag willen hebben wijzen ze je toch niet gelijk af als ze je financiele voorstel iets te hoog vinden lijkt me.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 8:03

hoe is het vraag en aanbod in je branche? Is het moeilijk om een baan te vinden of is iedereen juist aan het springen om personeel?

Gast
Gast

Bericht  Monte wo 26 okt 2011 - 8:05

Lavendel schreef:Maar als zij het te hoog vinden dat neem ik aan dat ze toch wel met een tegenbod komen? Als je graag willen hebben wijzen ze je toch niet gelijk af als ze je financiele voorstel iets te hoog vinden lijkt me.
Kijk dat weet ik dus niet. Stel ze vragen een indicatie van mij en ze hebben nog andere kandidaten dan weegt mijn indicatie natuurlijk ook mee in hun beslissing. Daarom wil ik niet te laag zitten maar zeker ook niet te hoog. Ik zal proberen hun eerst met een voorstel te laten komen en daarna mijn mening, maar dat doen ze niet altijd.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Monte wo 26 okt 2011 - 8:07

Rejoy. schreef:hoe is het vraag en aanbod in je branche? Is het moeilijk om een baan te vinden of is iedereen juist aan het springen om personeel?
Ze kunnen genoeg mensen krijgen, ik zal niet de enige zijn, dus wat dat betreft ben ik wel in het nadeel.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  chipa wo 26 okt 2011 - 8:07

Monte schreef:
Lavendel schreef:Maar als zij het te hoog vinden dat neem ik aan dat ze toch wel met een tegenbod komen? Als je graag willen hebben wijzen ze je toch niet gelijk af als ze je financiele voorstel iets te hoog vinden lijkt me.
Kijk dat weet ik dus niet. Stel ze vragen een indicatie van mij en ze hebben nog andere kandidaten dan weegt mijn indicatie natuurlijk ook mee in hun beslissing. Daarom wil ik niet te laag zitten maar zeker ook niet te hoog. Ik zal proberen hun eerst met een voorstel te laten komen en daarna mijn mening, maar dat doen ze niet altijd.

Dat probleem had ik dus ook, waardoor ik nu dus vrij laag ben gaan zitten.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Zora wo 26 okt 2011 - 8:11

Ik zou me echt totaal geen zorgen maken over of dit salaris hoger of lager is dan wat een gemiddelde hbo-starter zou krijgen. Daar is het echt de tijd niet voor. Ik zou berekenen wat je zelf minstens nodig hebt om zoals nu door te blijven leven, dat je alles kunt betalen, wat kunt sparen etc. en daar nog 100 of 200 bovenop doen. Wel zou ik zo lang mogelijk proberen uit te stellen dat je zelf een bedrag moet noemen als je geen idee hebt wat hun insteek is, of hoeveel andere kandidaten er zijn...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: