Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ingeleid worden

+12
vlinder19
vickie
Spring
Kayleigh
meisjesmama
L!ND@
PapillonRose
Teddyaapje
Parisienne
Bloem86
Jasmine
joyce0606
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

ingeleid worden - Pagina 2 Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 6:08

studiebol schreef:
_MamaRosa_ schreef:
vlinder19. schreef: Maar je moet sowieso op controle na 6 wk, dit is bij een natuurlijke bevalling niet anders.

Ik hoefde bij de oudste 2 niet op nacontrole, zowel bij de verloskundige als bij het ziekenhuis niet. (1e was in het ziekenhuis, 2e thuis)

Wie vertelt je dat je op controle moet? Daar hebben ze het bij mij niet over gehad? Of krijg je daar een brief over thuis ofzo?

Ik werd gebeld. Maar ze hadden het er in het ziekenhuis ook over gehad, sowieso omdat ik een keizersnee heb gehad de laatste keer, dan moet je op nacontrole. Ik zou het gewoon even navragen, misschien hoef jij het ook niet, al denk ik wel met 2 prematuurtjes, is ook fijn voor jezelf even een nagesprek. Vond ik tenminste wel.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Bruintje Beer wo 26 okt 2011 - 8:39

.

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?)
Toen er besloten was dat ik de volgende morgen werd ingeleidt had ik nog geen ontsluiting. De volgende morgen had ik gelukkig al 2cm ontsluiting
- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had?Ik werd 08.45u ingeleidt en rond half 11/11u kwamen de echte weeen
- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?ik heb er uiteindelijk 4 uur en 3 kwartier overgedaan
- hoe heb je het hele inleiden ervaren? Ik heb het als erg fijn ervaren. Aangezien mijn andere bevalling 27uur duurde was dit een eitje.
- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling?Ik hoefde niet op nacontrole te komen in het ziekenhuis.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  vlinder19 do 27 okt 2011 - 1:38

_MamaRosa_ schreef:
vlinder19. schreef: Maar je moet sowieso op controle na 6 wk, dit is bij een natuurlijke bevalling niet anders.

Ik hoefde bij de oudste 2 niet op nacontrole, zowel bij de verloskundige als bij het ziekenhuis niet. (1e was in het ziekenhuis, 2e thuis)

Je gaat toch na 6 wk bij de vk langs? Gesprekje over hoe de bevalling is verlopen etc?
vlinder19
vlinder19
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 180
Punten : 331

Bericht  Chelle do 27 okt 2011 - 2:58

joyce0606 schreef:over 2 weken word ik ingeleid. maandag krijg ik gesprek dus zal ik vast horen hoe en wat. maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen van inleiden.

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?)
Ik had 3 cm ontsluiting. Ik kreeg wel al weeen maar die waren niet sterk genoeg. Vandaar een infuus.

- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had?
Paar minuten. Ik reageerde er erg snel op.

- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?
Om 3.00 uur snachts braken mijn vliezen, om 4.30 ongeveer begonnen mijn weeen. Rond 7.00 uur kreeg ik infuus en om 12.55 uur is mijn dochter geboren

- hoe heb je het hele inleiden ervaren?
Ik heb het als "fijn" ervaren. Hoewel het een paar uur duurde van het inleiden tot de geboorte van mijn dochter leek de tijd heel snel te gaan.

- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling?
Ik heb geen speciale nabehandeling gekregen. Is volgens mij gewoon hetzelfde als een gewone bevalling.

Ik moet er wel nog even bijzeggen dat ik een morfine-pomp heb gekregen (pijnstilling). Ik kon dan elke 5 minuten zelf een knopje indrukken om de verdoving toe te dienen via een infuus. Dit haalde de scherpe randjes van de weeen en dat was enorm fijn. Een ruggeprik wilde ik totaal niet maar dit vond ik een fijn idee dat ik nog iets "achter de hand had" als de pijn ondraaglijk zou zijn.
De pijn ging er zeker niet van weg maar kon me wel beter ontspannen.
Misschien als ik deze pijnstilling niet zou hebben gekregen zou ik de weeenstorm (waar je als het ware in komt) als veel zwaarder hebben ervaren.

Succes!!

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  joyce0606 do 27 okt 2011 - 2:59

misschien hele stomme vraag hoor maar kun je merken/voelen (ik zelf) of je al wat ontsluiting heb?
en vanaf wanneer begin je ontsluiting te krijgen, kan dat al weken voor de bevalling zijn, of is dat echt maar op het moment alles begint?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 3:31

Joyce: Ik zou zeker niet zelf gaan voelen of iets, zelf kan je het niet beoordelen en als je een ontsteking of schade oploop erdoor...

Ik liep al meerdere weken met ontsluiting, waardoor ik iedere keer dacht dat het wel door zou zetten.
Het ging van 1 cm naar 3 cm de week voor de bevalling, maar spontaan beginnen deed het echt niet! Zelfs aan het infuus duurde het nog een paar uur.

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 27 okt 2011 - 3:45

Ik zou ook niet zelf gaan voelen....

Maar om het maar ff plat te zeggen, die gyn ging behoorlijk ver naar binnen om het te voelen en dat voelde alles behalve prettig. Ik denk eigenlijk niet dat je het zelf kan voelen.

Ik voelde niks van de ontsluiting die ik had... heb toch een week met 4cm gelopen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 3:48

Ja, om het te voelen gaan ze echt diep wroeten. Geen idee of je daar zelf bij zou kunnen, zou ook veel te bang zijn dat ik zelf schade aan zou richten.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje do 27 okt 2011 - 3:49

@ joyce, ik zou niet zelf gaan voelen, al probeer je het, je weet toch niet precies wát je moet voelen. Je zou misschien wel als je weer op controle gaat kunnen vragen of ze er even naar willen kijken. Sommigen lopen wéken rond met een aantal cm ontsluiting terwijl het bij andere echt op het laatste moment komt. Ik hoop niet dat ik je bang heb gemaakt met mijn verhaal, dat was niet mijn bedoeling! Er zijn ook genoeg meiden die zonder ontsluiting worden ingeleid en waarbij de gel of ballon wel meteen goed zijn werk doet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 3:49

Ik heb ook al een tijdje met ontsluiting gelopen. Weken met 2cm, en op het laatst ook 4 cm, maar dat schijnt vaker voor te komen bij meerlingen. Niks van gemerkt overigens, heb nooit voorweeen gehad oid.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 do 27 okt 2011 - 3:56

teddyaapje: nou het is wel goed om verschillende verhalen te horen hoor! ik ben alleen bang dat het zolang gaat duren. ik heb mij er natuurlijk wel op ingesteld dat het er niet pats boem is. maar ik word ingeleid omdat de pijn niet meer trek van mijn nieren, en deze ook slechter worden door de druk. en als het inleiden dan ook nog dagen lang duurt klinkt dat echt als een moordslag voor mij! daarom hoop ik stiekum dat ik dus al wat ontsluiting heb.....

maandag moet ik in het ziekenhuis zijn, ik ga vragen welke dag ze mij gaan inleiden. het liefts heb ik het dat ze het die vrijdag al doen i.p.v die maandag erop. maar ik weet niet hoe hun zitten tegen het weekend, of ze dat liever niet doen ofzo.

Desnoods houden ze mij maandag maar meteen! ik weet het niet meer, ik wil doorvechten voor mijn kleine man, maar ik weet niet meer waar ik het zoeken moet....

wat zouden jullie doen? (ik zit inmiddels al aan de buscopan, tamezepam en paracetamol)
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 4:01

Joyce: Ik zou aan de arts vragen wat hij vind en waarom. Welke risico's er zijn van doorlopen en welke risico's van snel inleiden.
Ik denk dat hun de beste adviezen kunnen geven.

't Valt niet mee he meis?! hug

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 do 27 okt 2011 - 4:09

ProudMama schreef:Joyce: Ik zou aan de arts vragen wat hij vind en waarom. Welke risico's er zijn van doorlopen en welke risico's van snel inleiden.
Ik denk dat hun de beste adviezen kunnen geven.

't Valt niet mee he meis?! hug

ja dat heb ik maandag gehoort, als mijn nierfunctie te slecht was geweest had ik gelijk moeten blijven en werd het meteen gehaalt, het kindje is nog steeds beter af in mijn buik, omdat hij er niets van meekrijgt, althans dat denken de artsen. maar voor mij werd het dan te link. (nou is het sowieso de vraag of ik hier geen blijvende schade van overhoudt omdat ik er al 16 weken mee loop).

voor de kleine is binnen blijven het beste, maar ik sterf van de pijn, wat ook weer niet goed is voor de kleine (stress/pijn/medicatie). beetje een circeltje met waar doe je goed aan!

De kleine doet het verder prima! hij is aan de kleine kant, en zal waarschijnlijk wel eventjes moeten blijven, hij zal mogelijk een beetje moeilijke start hebben, maar niet onoverkomelijk. alhoewel ik mij natuurlijk weer voor mij harses sla mocht hij het toch moeilijker krijgen....pfff

joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud