Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ingeleid worden

+12
vlinder19
vickie
Spring
Kayleigh
meisjesmama
L!ND@
PapillonRose
Teddyaapje
Parisienne
Bloem86
Jasmine
joyce0606
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

ingeleid worden Empty ingeleid worden

Bericht  joyce0606 di 25 okt 2011 - 1:59

over 2 weken word ik ingeleid. maandag krijg ik gesprek dus zal ik vast horen hoe en wat. maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen van inleiden.

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?)
- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had?
- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?
- hoe heb je het hele inleiden ervaren?
- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Jasmine di 25 okt 2011 - 2:11

joyce0606 schreef:Laat ik voorop stellen dat elke bevalling anders verloopt, dus het wil niet zeggen dat dit altijd zo gaat.

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er überhaupt verschil in het inleiden met of zonder ontsluiting?)

Ik werd ingeleid met 1 á 2 centimeter ontsluiting. Of er verschil in zit, geen idee, heb nog maar één bevalling meegemaakt.

- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had?
Hangt er vanaf hoe je goede weeën definieert :P. Ik lag amper 5 minuten aan het infuus, toen de 'ellende' losbarstte. Deze weeën ervaarde ik niet bepaald als goed, maar ze deden hun werk wel.

- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?
Vanaf het moment van het breken van de vliezen en plaatsen infuus iets meer dan 9 uurtjes.

- hoe heb je het hele inleiden ervaren?
Heel dubbel. Ik ben ingeleid nadat ik al 24 uur met constante weeën in het ziekenhuis lag. Deze weeën haalden alleen niks uit, maar waren te heftig om mij naar huis te sturen. Daarom ben ik dus na die 24 uur ingeleid. In dat opzicht was het een verademing, eindelijk weeën die effect hadden, eindelijk écht bevallen. Maar de intensiteit van de weeën: drama, drama, drama. Ik heb de hele afdeling bij elkaar gekrijst van de pijn. Gelukkig was het na een ruggenprik prima te doen allemaal.

- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling?
Volgens mij hebben ze bij mij naderhand geen speciale dingen gedaan, maar heb ook hier geen vergelijkingsmateriaal.


Het zijn misschien niet de meest rooskleurige ervaringen, maar zo heb ik het ervaren.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 2:12

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?)
Ik begon met 3 cm ontsluiting, dus hebben ze gelijk vliezen gebroken. Dit gaf niet genoeg resultaat, dus ben ik een klein uurtje later aan het infuus gegaan.

- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had?
De echte wat pittigere weeen begonnen rond half 12. Ik ben rond half 9 aan het infuus gegaan. Ieder half uur is de dosis verdubbeld.

- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?
Om 17.44 en 17.51 zijn ze geboren. Ik bleef helaas hangen op 5 cm, terwijl het ervoor heel gunstig voelde vlg de gyn.
Ze kwam om 13.00 voelen, zat toen op 5 cm. Ze dacht dat ik rond 15.00 wel op volledig zou zitten gezien de frequentie en kracht van de weeen.
Helaas werd het dus een weeenstorm van 2 uur, die helemaal niks deed omdat ik tussendoor niet op adem kon komen en ze alleen staande naast bed op kon vangen. Dus ik kon niet ontspannen waardoor het geen effect had.
Mocht toen kiezen: Aankijken met risico op keizersnee (met een tweelingbevalling gaan ze niet de avond/ nacht in ivm personeel) of ruggeprik. Dus voor de ruggeprik gekozen. Toen die eenmaal zat ging het heel snel.

- hoe heb je het hele inleiden ervaren?
Het zal mijn hobby niet worden, maar tegen een evt volgende bevalling zie ik niet op.

- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling?
Ik kreeg nog een infuus om de weeen op te wekken na de bevalling. Dit voel je bijna niet omdat ze buik leeg is, alleen wat krampen.
Dat moest ik hebben omdat mijn baarmoeder heel groot was door 2 kinderen, vlg mij is het niet standaard. Maar 100% zeker weten doe ik dat niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Bloem86 di 25 okt 2011 - 2:13

joyce0606 schreef:over 2 weken word ik ingeleid. maandag krijg ik gesprek dus zal ik vast horen hoe en wat. maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen van inleiden.

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?) Ik ben ingeleid zonder ontsluiting. Zelfs mijn baarmoedermond was nog niet verstreken. -
- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had? Om half 8 de eerste gel ingebracht gekregen, om half 1 (na de 2e gel) begonnen de weeen.
- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was? Om 22.05 is ze geboren.
- hoe heb je het hele inleiden ervaren? Goed! Ik werd ingeleid vanwege dreigende zwangerschapsvergiftiging. En heb het allemaal goed doorstaan!
- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling? Dit was allemaal hetzelfde.

Spannend voor je zeg! smile
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Parisienne di 25 okt 2011 - 2:43

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?)
Ik werd ingeleid zonder ontsluiting

- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had?
Om 8.00 uur 's ochtends kreeg ik de eerste pil/gel ingebracht. Om 17.00 uur 's avonds kreeg ik de eerste echt weeën. Daarvoor had ik wel veel harde buiken.

- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?
N. is uiteindelijk om 23.10 uur geboren. Vanaf 17.00 gerekend heeft de echte bevalling zo'n 6 uur geduurd, al was het voor mijn gevoel natuurlijk langer omdat je de hele dag al bezig bent.

- hoe heb je het hele inleiden ervaren?
Op zich wel als 'prettig'. We wisten gewoon dat we heel snel ons kindje in onze armen zouden hebben. Het inbrengen van de pil/gel vond ik ook niet erg vervelend, evenals het voelen voor de ontsluiting. Nu ik erop terugkijk heb ik een goede bevalling gehad. Op het moment zelf vond ik dat natuurlijk niet.. ik was van mening dat ik de meest erge/pijnlijke bevalling had die iemand maar kon hebben! :P Heb helaas wel van 17.00 tot het eind een weeënstorm gehad, er zat nooit meer dan een minuut tussen de weeën. Vanaf de eerste wee was het gelijk erg pittig en niet opbouwend. Dit was wel heel erg zwaar, maar schijnt bij een inleiding vaker voor te komen. Mocht ik voor een eventueel volgende bevalling weer ingeleid worden zou ik dat in ieder geval niet erg vinden.

- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling?
Dit was hetzelfde

Spannend hoor! Succes!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Teddyaapje di 25 okt 2011 - 2:57

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?)Zonder, er zit verschil in. Met (voldoende, vanaf 2cm) ontsluiting kunnen ze meteen de vliezen breken. Zonder krijg je eerst gel/ een ballonnetje oid om eerst ontsluiting te krijgen
- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had?
De gel die ik kreeg had vrij weinig effect bij mij en ik had pas 2cm ontsluiting na 5 dagen. Toen hebben ze pas mn vliezen kunnen breken en kreeg ik weeenopwekkers. Ik geloof dat ze na een half uur zijn begonnen.
- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?
tussen het vliezen breken en de geboorte zat 7u en 50min. Het inleiden totaal heeft dik 5 dagen geduurd.
- hoe heb je het hele inleiden ervaren?
Zwaar kl*te. Maar vooral psychisch omdat ik er niet vanuit was gegaan dat het zolang zou duren en omdat ze niet duidelijk/ eerlijk tegen ons zijn geweest in het ziekenhuis. Qua pijn zeggen ze dat het ook erger is dan bij een natuurlijke bevalling omdat de weeen 'vanuit het niets' (weeenopwekkers) meteen heel krachtig zijn en het lichaam nog geen stofjes (weet even niet meer hoe die heten) heeft aangemaakt waardoor je het beter aan kunt.
- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling?Ik heb 2 dagen moeten blijven maar dat was vanwege mijn bloeddruk, de ruggeprik die fout gezet was en de verhoging die ik had.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  joyce0606 di 25 okt 2011 - 3:00

teddyaapje: jeetje 5 dagen! daar ben ik ook bang voor, wat was de reden dat ze jouw gingen inleiden? of liep je inmiddels overtijd? ik gok zelf als het bij mij niet genoeg voorderd het een KS wordt.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  PapillonRose di 25 okt 2011 - 3:50

werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?)[/b]
Met. Er werd besloten dat ik de volgende dag zou worden ingeleid, had toen 1cm. Het begon 's nachts echter spontaan maar zette niet goed genoeg door. Dus alsnog inleiden, al had ik toen wel al 5 à 6 cm ontsluiting.

- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had?
Ik heb geen idee. Ik had een ruggenprik gekregen omdat ze anders mijn onsluiting niet goed konden meten, mijn baarmoedermond zat zo ver naar achteren en ze moesten zo kloten dat ik een ruggenprik kreeg zodat ik beter zou ontspannen en het niet zou voelen. Daarna infuus met opwekkers aan, en ik voelde er niks van. Twee uur later bleek dat er niks gebeurde, bleek het infuus onderweg te lekken.. Nadat ze hem goed hadden aangesloten kreeg ik na nog 2 uur pijnloos geweest te zijn persweeën. Daar mocht ik niet gelijk aan toegeven en nog ruim 2 uur later is A. geboren.

- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?
Om 9 uur infuus gestart, was lek, dus om 11 uur goed gezet. Om 15.21 is ze geboren.

- hoe heb je het hele inleiden ervaren?
Het is me 100% meegevallen! Maar dat is denk ik met dank aan de ruggenprik Laughing

- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling?
Niks speciaals gehad na de bevalling.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  L!ND@ di 25 okt 2011 - 4:10

joyce0606 schreef:
- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?)
Met 2 a 3 cm ontsluiting d.m.v. primen. De ene dag kreeg ik tot een pil ingebracht, zodat mijn baarmodermond zou verweken en om ontsluiting te creeëren. Dit was bij mij maar 2x nodig, toen was het voldoende. Bij andere vrouwen kan het wel een aantal dagen duren. Had wat last van krampjes, maar het heeft verder niet doorgezet. De volgende morgen zijn om 7.00 uur mijn vliezen gebroken en om 14.15 uur is ze geboren.
- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had? Pfff....dat weet ik eigenlijk niet meer zo goed, het kwam heel geleidelijk, maar toen ze er eenmaal waren, werden ze al snel veel sterker.
- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was? Vanaf het breken van de vliezen t/m de geboorte heeft het 7 uur en 15 min. geduurd.

- hoe heb je het hele inleiden ervaren? De inleiding viel me echt ontzettend mee, mij lichaam reageerde er enorm goed op. En dan te bedenken hoe bang ik ervoor was! Ik was echt enorm bang voor een weeënstorm en ongelooflijk veel pijn, maar het is me echt meegevallen. Mijn lichaam maakte zoveel hormonen aan tijdens de bevalling, dat ik er stoned van werd. Heb het dus afgekund zonder pijnstilling. Was daar ook erg blij om, want dat wilde ik alleen in uiterste noodgevallen. De geboorte zelf, was helaas wel erg zwaar door alle complicaties die er bij kwamen kijken, maar dat heeft niet meteen wat te maken met een inleiding.
- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling?
Ik ben ingeleid i.v.m. een torenhoge bloeddruk, dus ik moest na de bevalling nog 24 uur blijven ter controle. Daarna heb ik nog bloeddrukverlagende medicijnen moeten gebruiken en moest ik nog een aantal keer bij de huisarts langs ter controle van mijn bloeddruk.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  joyce0606 di 25 okt 2011 - 5:03

ik ben dus ook bang dat het geen effect zal hebben op mij, en dat het dagen gaat duren!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Parisienne di 25 okt 2011 - 5:18

Die angst had ik ook hoor, maar dat blijft toch altijd afwachten. Ik mocht rond 16.30 uur naar huis, na de eerste dag inleiden dus. Had toen nog geen ontsluiting en ze hadden geen weeënactiviteit gezien op de CTG gedurende de hele dag. Echter, op de parkeerplaats begon het, toen was het 17.00 uur. Ik dacht nog: dat zullen vast die harde buiken nog zijn. Ze hadden immers geen weeën geconstateerd op de CTG (al dacht ik daar anders over, vond het niet zomaar harde buiken, maar toch geloofde ik wat zij zeiden). In de auto kwamen de krampen al om de minuut en hielden ze enige tijd aan. Ook nog in de file gestaan (erg fijn, met weeën). Eenmaal thuis zijn we gaan timen en hebben gelijk weer het ziekenhuis gebeld. Ik mocht weer terugkomen. Gelijk de auto weer in, weer in de file! In het ziekenhuis bleek dat ik toen ineens 2 cm ontsluiting had. Het was bij mij dus echt van het een op het andere moment begonnen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Teddyaapje di 25 okt 2011 - 5:31

joyce0606 schreef:teddyaapje: jeetje 5 dagen! daar ben ik ook bang voor, wat was de reden dat ze jouw gingen inleiden? of liep je inmiddels overtijd? ik gok zelf als het bij mij niet genoeg voorderd het een KS wordt.

Ik ben ingeleid vanwege mijn hoge bloeddruk. Ook had ik wat eiwitten in mn urine maar het zat nog onder de norm en had officieel geen zwangerschapsvergiftiging. Omdat ik erg duizeling en suf werd van de medicatie die ik hiervoor kreeg hebben ze me ingeleid.

Ik heb trouwens de eerste dagen (voordat ze mn vliezen braken) geen weeen gehad. Wel kreeg ik last van mn heupen omdat ik constant op zo'n bevallingsbed lag aan t ctg.

Waarom word jij ingeleid als ik vragen mag?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Teddyaapje di 25 okt 2011 - 5:31

Parisienne schreef:Die angst had ik ook hoor, maar dat blijft toch altijd afwachten. Ik mocht rond 16.30 uur naar huis, na de eerste dag inleiden dus. Had toen nog geen ontsluiting en ze hadden geen weeënactiviteit gezien op de CTG gedurende de hele dag. Echter, op de parkeerplaats begon het, toen was het 17.00 uur. Ik dacht nog: dat zullen vast die harde buiken nog zijn. Ze hadden immers geen weeën geconstateerd op de CTG (al dacht ik daar anders over, vond het niet zomaar harde buiken, maar toch geloofde ik wat zij zeiden). In de auto kwamen de krampen al om de minuut en hielden ze enige tijd aan. Ook nog in de file gestaan (erg fijn, met weeën). Eenmaal thuis zijn we gaan timen en hebben gelijk weer het ziekenhuis gebeld. Ik mocht weer terugkomen. Gelijk de auto weer in, weer in de file! In het ziekenhuis bleek dat ik toen ineens 2 cm ontsluiting had. Het was bij mij dus echt van het een op het andere moment begonnen.

Wat fijn dat jij gewoon naar huis mocht, al was het in jouw geval misschien beter geweest als ze je daar hadden gehouden haha.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  joyce0606 di 25 okt 2011 - 9:26

Teddyaapje schreef:
joyce0606 schreef:teddyaapje: jeetje 5 dagen! daar ben ik ook bang voor, wat was de reden dat ze jouw gingen inleiden? of liep je inmiddels overtijd? ik gok zelf als het bij mij niet genoeg voorderd het een KS wordt.

Ik ben ingeleid vanwege mijn hoge bloeddruk. Ook had ik wat eiwitten in mn urine maar het zat nog onder de norm en had officieel geen zwangerschapsvergiftiging. Omdat ik erg duizeling en suf werd van de medicatie die ik hiervoor kreeg hebben ze me ingeleid.

Ik heb trouwens de eerste dagen (voordat ze mn vliezen braken) geen weeen gehad. Wel kreeg ik last van mn heupen omdat ik constant op zo'n bevallingsbed lag aan t ctg.

Waarom word jij ingeleid als ik vragen mag?

ik heb sinds de 19 weken nierstuwing, een week aan het infuus gelegen, en nu weer nierkolieken (ondertussen al die weken veel pijn gehouden). mijn nieren zijn inmiddels 2x zo groot (aan beide kanten). heb veel pijn, raak uitgeput van de pijn en het niet kunnen slapen, heb nu paracetamol, buscopan en tamezepan. ik heb op het randje gebalanceerd van een nieroperatie, maar omdat ik nu al zo ver ben willen ze mij liever inleiden (wat ook mijn voorkeur heeft!). ik vraag mij dus af of ze mij nog een paar dagen laten lopen als het inleiden niet vlot genoeg lukt, ik denk dat ze dan overgaan op een KS, omdat het dus ook schadelijk is voor mijn nieren.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  meisjesmama di 25 okt 2011 - 9:50

Hier dan het andere uiterste ipv 5 dagen...

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?) Of er verschil in zit dat lijkt me wel. Ik werd met 5 centimeter en weeenactiviteit maar niet regelmatige weeen ingeleid.
- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had? Vrijwel direct!
- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was? 50 minuten later :shock:
- hoe heb je het hele inleiden ervaren? Heel heel heftig maar een bevalling van 50 minuten kan je ook niet beschrijven.
- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling? Volgens mij is het voor de rest als een gewone bevalling als ik de 2 van mij vergelijk dan.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 9:55

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?)
Ik kreeg dinsdagochtend gel, dinsdagmiddag gel, en woensdagochtend had ik 3 cm en hebben ze mn vliezen doorgeprikt en heb ik infuus gekregen met weeenopwekkers.

- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had?
Ik kreeg woensdag rond 12 uur heftige weeen.

- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?
Om 15.25 uur mocht ik gaan persen, en om 16.20 is M geboren.

- hoe heb je het hele inleiden ervaren?
Als zeer vervelend! Ik had een enorme weeenstorm door het infuus, ik wist echt niet waar ik t zoeken moest. Ik hoop echt dat ik bij een volgende zwangerschap een bevalling heb die vanzelf op gang komt, door de natuur... ik ben best bang voor een eventuele volgende bevalling.

- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling?
Nee, ik heb gewoon een nacontrole gehad, dit is wel in het zkh, omdat de vk van de praktijk de bevalling niet heeft gedaan omdat deze medisch is geworden. Is wel minder persoonlijk dan met je eigen vk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Kayleigh di 25 okt 2011 - 20:10

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?) Bij F had ik 3 cm ontsluiting, bij L helemaal niets
- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had? Bij F hadden ze de vliezen gebroken en toen dat niet echt hielp kreeg ik om half 11 s'ochtens weeën opwekkers en toen gelijk heftige weeën, bij L kreeg ik gel ingebracht en na een uurtje heftige weeën wat ik dus eerst niet herkende omdat het rugweeën waren, vreselijk vond ik het
- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?Bij F heeft het 8 uurtjes geduurd in totaal, bij L in totaal vanaf de gel inbrengen 3 uur
- hoe heb je het hele inleiden ervaren? Bij F vond ik het een 'fijne bevalling' niet te snel, niet te langzaam, maar bij L ging het zo snel en had ik zo'n rotte rugweeën dat ik me achteraf gewoon heel raar heb gevoeld en niet echt besefte dat ik al bevallen was
- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling? Geen speciale nabehandelingen


Laatst aangepast door Kayleigh op di 25 okt 2011 - 20:11; in totaal 1 keer bewerkt

Kayleigh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Spring di 25 okt 2011 - 20:11



- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?)
Met iets ontsluiting, ze hadden me ook al gestript.
- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had?
Na tien minuten begonnen de weeen al. Na 2 uur ging het al heel heftig!
- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?
minder dan 4,5 uur.
- hoe heb je het hele inleiden ervaren?
Heel heftig, maar dat kwam omdat ik heel erg goed reageerde op het infuus. Hij is zelfs nog weer lager gezet omdat ik het gewoon niet trok. Het was heel heftig, maar dat kwam ook omdat mijn dochter moeilijk kwam. Ze lag met haar gezichtje omhoog en kwam ipv met de achterkant van haar hoofdje volledig met haar kruin zeg maar. Dus is ze geboren met een vacuumpomp.
- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling? [/quote] De placenta komt doordat ze het infuus om 200 zetten. Zonder inleiding komen er vaak nog een paar weeen waarmee je dan de placenta er uit drukt.

Heel veel succes en ga er gewoon nuchter in. Geen bevalling is gelijk, heel cliche, maar het is zo. En iedereen ervaart het anders.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Teddyaapje di 25 okt 2011 - 22:21

joyce0606 schreef:
Teddyaapje schreef:
joyce0606 schreef:teddyaapje: jeetje 5 dagen! daar ben ik ook bang voor, wat was de reden dat ze jouw gingen inleiden? of liep je inmiddels overtijd? ik gok zelf als het bij mij niet genoeg voorderd het een KS wordt.

Ik ben ingeleid vanwege mijn hoge bloeddruk. Ook had ik wat eiwitten in mn urine maar het zat nog onder de norm en had officieel geen zwangerschapsvergiftiging. Omdat ik erg duizeling en suf werd van de medicatie die ik hiervoor kreeg hebben ze me ingeleid.

Ik heb trouwens de eerste dagen (voordat ze mn vliezen braken) geen weeen gehad. Wel kreeg ik last van mn heupen omdat ik constant op zo'n bevallingsbed lag aan t ctg.

Waarom word jij ingeleid als ik vragen mag?

ik heb sinds de 19 weken nierstuwing, een week aan het infuus gelegen, en nu weer nierkolieken (ondertussen al die weken veel pijn gehouden). mijn nieren zijn inmiddels 2x zo groot (aan beide kanten). heb veel pijn, raak uitgeput van de pijn en het niet kunnen slapen, heb nu paracetamol, buscopan en tamezepan. ik heb op het randje gebalanceerd van een nieroperatie, maar omdat ik nu al zo ver ben willen ze mij liever inleiden (wat ook mijn voorkeur heeft!). ik vraag mij dus af of ze mij nog een paar dagen laten lopen als het inleiden niet vlot genoeg lukt, ik denk dat ze dan overgaan op een KS, omdat het dus ook schadelijk is voor mijn nieren.

wow, dat klinkt niet echt prettig zeg! Sterkte!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  vickie di 25 okt 2011 - 23:18

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?)Ik ben ingeleid met 3 cm ontsluiting.
- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had?Om 8.00 vliezen breken geen weeen on 8.45 wee opwekkers meteen goede weeen.
- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?Om 14.30 lag hij op mijn buik.
- hoe heb je het hele inleiden ervaren?Van mij mogen ze het bij een volgende weer doen ik heb het als heel prettig ervaren.
- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling? [b]Ligt aan de reden van het inleiden of er speciale nabehandeling is.
vickie
vickie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 67
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  vlinder19 di 25 okt 2011 - 23:38

joyce0606 schreef: Trek je niet teveel aan van mn antwoorden... ik ben vast een uitzondering haha

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?)Ik werd ingeleid met ongeveer 1,5 cm ontsluiting. Eerst doormiddel van gel en daarna aan het infuus.

- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had?Het duuurde bij mij een tijdje dat het echt wat deed. Ik heb was erg in mezelf gekeerd, maar ik weet dat mn moeder (die bij de bevalling mocht zijn ) rond 16u is gebeld door mn man omdat het toen ernstig werd haha ( dit was na 8 uur, ik ben om 8u s'morgens ingeleid ) Ik had dus al veel langer weeen, maar dat tijdstip is met bijgebleven haha.

- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?Ze is om 18.53 u geboren dus bijna 11uur.

- hoe heb je het hele inleiden ervaren? Ik zag er tegenaan omdat ik graag thuis wou bevallen enz... daar heb ik me wel overheen gezet. Ik was vooral bang voor alle inwendige onderzoeken enz... Ik had mn eerste inwendige onderzoek een paar dagen voor ik ingeleid werd en daarbij ben ik gestript en door een hel gegaan.... verging van de pijn. Dit omdat ik blijkbaar erg gevoelig weefsel heb en mn baarmoedermond zat wat scheef naar achter. Terwijl ik een zware bevalling heb gehad, riep ik tijdens de weeen van zo wil ik er nog wel 3. Terwijl ik in een vreselijke been/rug/buik weeen storm zat. Maar ik heb continu op mn zij gelegen en flink over mn rug gevreven en gepuft... er mocht niemand bij me in de buurt komen en ik was volledig in mezelf gekeerd. Verder eindigde mijn bevalling niet zo goed, ik zou geknipt worden maar dit was al te laat en F.ay is doormiddel van een "sturzgeburt" eruit gekomen, dit betekend dat ze de draai niet heeft gemaakt en er met haar schouders recht uit gestort is, met als gevolg dat ik zowel van binnen als van buiten volledig uitgescheurd was. Ik ben onder narcose gehecht en heb er nu nog altijd last van. Maar dit terzijde!

- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling?Ik moest dus onder narcose gehecht worden en heb een week in het ziekenhuis gelegen, infuus met ijzer... lang medicijnen geslikt en controle. Maar je moet sowieso op controle na 6 wk, dit is bij een natuurlijke bevalling niet anders.

Succes!
[b]
vlinder19
vlinder19
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 180
Punten : 331
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Fiebje wo 26 okt 2011 - 0:35

joyce0606 schreef:over 2 weken word ik ingeleid. maandag krijg ik gesprek dus zal ik vast horen hoe en wat. maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen van inleiden.

- werd je ingeleid met of zonder ontsluiting? (zit er uberhaubt verschil in het inleiden met of zonder ontlsuiting?)
Met ontsluiting van ongeveer 2 cm. Hier hielt het inleiden alleen het breken van de vliezen in.
- hoe lang duurde het van de inleiding totdat je goede weeën had?
Binnen een uur had ik goede weeen, heb dus geen infuus nodig gehad.
- hoe lang duurde het totdat de kleine er uiteindelijk was?
Om 9 uur waren de vliezen gebroken en on 18.00 uur was hij er!
- hoe heb je het hele inleiden ervaren?
Ik vond het prettig om in het zhuis te zijn (achteraf gezien helemaal). En het inleiden zelf hield bij mij dus niet veel in vond stiekum wel fijn om te weten wanneer hij kwam.
- zijn er nog speciale nabehandelingen nodig na de bevalling, of is dat hetzelfde als een natuurlijke begonnen bevalling?
Dat weet ik niet, ligt aan veel meer dingen zijn er complicaties, heb je pijnstiilling gebruikt etc. Ligt aan veel meer factoren dan alleen inleiden

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 2:05

vlinder19. schreef: Maar je moet sowieso op controle na 6 wk, dit is bij een natuurlijke bevalling niet anders.

Ik hoefde bij de oudste 2 niet op nacontrole, zowel bij de verloskundige als bij het ziekenhuis niet. (1e was in het ziekenhuis, 2e thuis)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  joyce0606 wo 26 okt 2011 - 3:34

hier wordt de nacontrole door de verloskundige sowieso gedaan, verder zal ik nog wel een aantal keer terug moeten komen voor mijn nieren in het ziekenhuis.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  studiebol wo 26 okt 2011 - 5:36

_MamaRosa_ schreef:
vlinder19. schreef: Maar je moet sowieso op controle na 6 wk, dit is bij een natuurlijke bevalling niet anders.

Ik hoefde bij de oudste 2 niet op nacontrole, zowel bij de verloskundige als bij het ziekenhuis niet. (1e was in het ziekenhuis, 2e thuis)

Wie vertelt je dat je op controle moet? Daar hebben ze het bij mij niet over gehad? Of krijg je daar een brief over thuis ofzo?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ingeleid worden Empty Re: ingeleid worden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum