Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ingeleid worden

+16
bolus26
Parisienne
Highway
Tiara
ekjir@M
Flip Fluitketel
M-G
Happy
Slakje
Pien
Purpleflower
Aggi
joyce0606
Blue flower
Lejow
Pompoen
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Ingeleid worden

Bericht  Pompoen do 14 maa 2013 - 9:43

Aangezien ik vanmorgen wéér bijna moest blijven omdat mijn bloeddruk hoog was en ik ook veel bijwerkingen van de medicatie heb is de kans best groot dat ik ingeleid moet gaan worden. Daar wil ik nu natuurlijk alles over weten dus vandaar dit vragenlijstje!

- Met hoeveel weken ben je ingeleid?
- Wat was de reden dat je ingeleid werd?
- Hoe werd je ingeleid?
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd?
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg?
- Hoe lang duurde de bevalling?
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling?
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven?
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)?

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Lejow do 14 maa 2013 - 9:44

Geen antwoord op je vragen, maar denken ze dat het voor de 37 wkn gaat gebeuren?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Blue flower do 14 maa 2013 - 9:44

Geen eevarin maar wil je wel even een hug geven
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Pompoen do 14 maa 2013 - 9:47

Lejow schreef:Geen antwoord op je vragen, maar denken ze dat het voor de 37 wkn gaat gebeuren?

Nou ze willen het liefst wel dat die baby nog tot 37 blijft zitten, maar vandaag zei de verloskundige dat ze hoopte dat ik de 36 weken in ieder geval zou halen. Het gaat gewoon niet lekker met die stomme bloeddruk van me en op een gegeven moment is het gewoon niet verantwoord meer om er mee door te lopen. Vandaag is de dosering weer verhoogd, ik zit nog niet aan de maximale dosering, dat niet, maar het moet wel met ons allebei goed blijven gaan en gezien de moeite me goed in te stellen en mijn bloeddruk in toom te houden kan het nog wel eens lastig gaan worden. En anders word ik waarschijnlijk wel met 37 weken ingeleid.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Lejow do 14 maa 2013 - 9:49

Dat kan ik me voorstellen ja, het moet voor jullie beide wel verantwoord blijven natuurlijk.
En je moet het ook maar kunnen volhouden.
Je hebt straks ook de bevalling nog, waar je met je lichaam doorheen moet. Dan moet je lichaam wel een beetje in goede staat zijn!

hug
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  joyce0606 do 14 maa 2013 - 9:50

Pompoen schreef:Aangezien ik vanmorgen wéér bijna moest blijven omdat mijn bloeddruk hoog was en ik ook veel bijwerkingen van de medicatie heb is de kans best groot dat ik ingeleid moet gaan worden. Daar wil ik nu natuurlijk alles over weten dus vandaar dit vragenlijstje!

- Met hoeveel weken ben je ingeleid?
met 37 weken
- Wat was de reden dat je ingeleid werd?
Mijn nieren
- Hoe werd je ingeleid?
d.m.v. tabletten die vaginaal werden ingebracht
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd?
prima! het kon niet langer meer
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg?
ik was de avond ervoor al aan het rommelen, ik had ook al 2cm ontsluiting toen ik ingeleid werd. vrij snel na die eerste tabletten kreeg ik weeën.
- Hoe lang duurde de bevalling?
20 uur
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling?
Geen idee, ik heb geen referentie met hoe anders een bevalling begint. Zal ik overigens ook niet krijgen of de kleine moet te vroeg komen.
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven?
jazeker, bij inleiding (bij tabletten) krijg je na inbrengen een uur CTG daarna kan je je gang gaan, maar ik had ook infuus etc.
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)?
Nee, dat moet alleen als er complicaties zijn of dat je uiteindelijk een KS krijgt. bij een normale ingeleide bevalling mag je vrij snel naar huis (ligt eraan hoe laat je bevalt)


Ingeleid worden 699888Ik hoop dat de kleine nog eventjes kan blijven zitten!! minimaal 36 weken zou wel mooi zijn...ik weet enigszins hoe je je voelt!


Laatst aangepast door joyce0606 op do 14 maa 2013 - 9:52; in totaal 1 keer bewerkt
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Pompoen do 14 maa 2013 - 9:51

Lejow schreef:Dat kan ik me voorstellen ja, het moet voor jullie beide wel verantwoord blijven natuurlijk.
En je moet het ook maar kunnen volhouden.
Je hebt straks ook de bevalling nog, waar je met je lichaam doorheen moet. Dan moet je lichaam wel een beetje in goede staat zijn!

hug

Nou, een bijwerking van de medicatie is spierzwakte en enorme vermoeidheid, ik komt echt bijna kruipend bovenaan de trap aan, dat gaat dus sowieso nog wat worden. Ik mag ook geen grote inspanningen meer doen, ik probeer toch een beetje in beweging te blijven op rustig tempo, maar het is wel vrij dramatisch laughcry.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  joyce0606 do 14 maa 2013 - 9:53

Pompoen schreef:
Lejow schreef:Dat kan ik me voorstellen ja, het moet voor jullie beide wel verantwoord blijven natuurlijk.
En je moet het ook maar kunnen volhouden.
Je hebt straks ook de bevalling nog, waar je met je lichaam doorheen moet. Dan moet je lichaam wel een beetje in goede staat zijn!

Ingeleid worden 699888

Nou, een bijwerking van de medicatie is spierzwakte en enorme vermoeidheid, ik komt echt bijna kruipend bovenaan de trap aan, dat gaat dus sowieso nog wat worden. Ik mag ook geen grote inspanningen meer doen, ik probeer toch een beetje in beweging te blijven op rustig tempo, maar het is wel vrij dramatisch Ingeleid worden 394967.

herkenbaar Sad alleen heb ik geen hoge bloeddruk
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 9:54

- Met hoeveel weken ben je ingeleid? met 39 weken en 2 dagen (eerste zwangerschap)
- Wat was de reden dat je ingeleid werd? Te hoge bloedruk
- Hoe werd je ingeleid? Met gel en ik had nog geen ontsluiting.
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd? Ik vond het prima, zag er ook niet tegenop ofzo.
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg? Om 17u kreeg ik de eerste keer gel, om 18u mocht ik terug naar de kamer en om 19u begonnen de weeen.
- Hoe lang duurde de bevalling? Vanaf de eerste wee tot ze geboren werd ongeveer 13 uur.
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling? Van de tweede ben ik gewoon bevallen, zonder hulp. Behalve dat de tweede sneller ging vond ik de bevalling vrijwel hetzelfde. Ik heb niet meer pijn gehad ofzo.
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven? Ik snap deze vraag niet precies? Of ik naar huis mocht terwijl ik al gel had gehad? Nee, ik moest in het ZH blijven maar dat leek me sowieso beter gezien mijn weeen zo snel op gang kwamen.
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)? nee niet vanwege de inleiding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Aggi do 14 maa 2013 - 9:57

Ik ben wel ingeleid.
- Met hoeveel weken ben je ingeleid?
Met 41,6 wkn
- Wat was de reden dat je ingeleid werd?
Kindje had het slecht in de buik, groei achterstand en haast tot helemaal geen vruchtwater meer.
- Hoe werd je ingeleid?
Met een balloncatheter die de avond ervoor werd ingebracht.
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd?
Goed, blij dat ik ongeveer wist dat de bevalling niet lang meer zou gaan duren, want maakte mij zorgen om mijn kindje.
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg?
Gelijk die avond toen ik ongeveer een kleine 2 uur mijn catheter in had, daarvoor al wel lichte krampjes... maar toen moest ik ze wel wegpuffen.
- Hoe lang duurde de bevalling?
Ik werd s ochtends om half 7 gewekt... en van 7 uur s ochtends aan de weeen opwekkers en 18.41 uur werd hij geboren.

- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling?
Het was best heftig, had continu een weeenstorm, en de ene keer werd het opgehoogd en de andere keer weer niet ivm de toestand van het kindje, zelf 1 keer een tang verlossing en 2 keer een vacuumpomp gehad, mijn zoon lag als een sterrenkijker, keek naar het plafon dus... en hij had in het vruchtwater gepoept... Hij moest direct in een conveuse, want hij was een dysmatuur, te klein en te licht. voor de duur van de zwangerschap.

- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven?
Nee na 4 dagen mochten wij naar huis.
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)?
Ja, uitrusten... maar met name voor de kleine jongen.


Laatst aangepast door Aggi op do 14 maa 2013 - 9:58; in totaal 1 keer bewerkt
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Purpleflower do 14 maa 2013 - 9:57

Pompoen schreef:Aangezien ik vanmorgen wéér bijna moest blijven omdat mijn bloeddruk hoog was en ik ook veel bijwerkingen van de medicatie heb is de kans best groot dat ik ingeleid moet gaan worden. Daar wil ik nu natuurlijk alles over weten dus vandaar dit vragenlijstje!

- Met hoeveel weken ben je ingeleid? 38 +4
- Wat was de reden dat je ingeleid werd? Pre-eclampsie
- Hoe werd je ingeleid? Infuus met weeënopwekkers
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd? Fijn, ik kon niet meer
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg? Uurtje?
- Hoe lang duurde de bevalling?12 uur
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling?geen idee..
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven? Ja, was paar dagen er voor al opgenomen
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)? Zaterdag avond bevallen dinsdag.ochtend naar huis.

Ik ben bevallen in het ziekenhuis waar jjj opgenomen bent geweest smile
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Pien do 14 maa 2013 - 9:57

- Met hoeveel weken ben je ingeleid? Geprobeerd bij 42+1 pas effect bij 43weken
- Wat was de reden dat je ingeleid werd? Overtijd
- Hoe werd je ingeleid? 3 keer met een hormoonveter, daarna een balloncatheter, die had uiteindelijk wel het gewenste resultaat maar toen kreeg ik hoge koorts.
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd? Had geen keuze meer
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg? Ik werd 's nachts wakker van de rugweeen, om half8 is het infuus geplaatste en binnen het halve uur had ik krachtige weeen.
- Hoe lang duurde de bevalling? 10uur en 40minuten
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling? Geen idee
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven? Ja
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)? Ik moest blijven totdat mijn hoge koorts weg was en de uitslagen van mijn kweekjes en bloed goed waren


Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Slakje do 14 maa 2013 - 9:58

- Met hoeveel weken ben je ingeleid? 40 + 2
- Wat was de reden dat je ingeleid werd? Ik was uitgeput door de voorweeën, had 5 cm ontsluiting en vliezen stonden op breken, de gyn gaf mij de optie
- Hoe werd je ingeleid? Ze hebben mijn vliezen gebroken en ik kreeg een weeënstorm, iets later kreeg ik een infuus om de weeën regelmatiger te laten komen.
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd? Ik vond het prima. Had er natuurlijk zelf voor gekozen.
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg? Geen 10 seconden
- Hoe lang duurde de bevalling? 2u en 41min
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling? Ja, het ging gewoon heel snel en Louise was een sterrenkijkertje, ik kreeg razendsnel meer ontsluiting waardoor Louise het moeilijk kreeg. De laatste cm wilde niet meer komen en toen hebben ze haar eruit gehaald met de zuignap, als ze er toen binnen het kwartier niet zou uit zijn geweest was het een keizersnede geweest.
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven? Ik ging 's avonds om 19u binnen, heb 's nachts nog veel aan de monitor gelegen (voorweeën, ik kon ook écht niet goed geslapen), uiteindelijk toch nog 3 uurtjes geslapen waarna ik wakker werd van weer voorweeën, om 8u braken ze de vliezen.
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)? Hier is het standaard zo dat je 4/5 dagen blijft. Je kan het wel vragen om diezelfde dag nog naar huis te gaan.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Happy do 14 maa 2013 - 10:16

Pompoen schreef:Aangezien ik vanmorgen wéér bijna moest blijven omdat mijn bloeddruk hoog was en ik ook veel bijwerkingen van de medicatie heb is de kans best groot dat ik ingeleid moet gaan worden. Daar wil ik nu natuurlijk alles over weten dus vandaar dit vragenlijstje!

- Met hoeveel weken ben je ingeleid? 38.4
- Wat was de reden dat je ingeleid werd? Te hoge bloeddruk en veel bijbehorende klachten.
- Hoe werd je ingeleid? Hormoon veter, daarna vliezen breken en infuus.
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd? Spannend!
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg? Ongeveer 5 uur na het plaatsen vd veter, alleen erkenden ze dat niet. Na het infuus binnen een half uur nóg heftigere rugweeën.
- Hoe lang duurde de bevalling? Vanaf het infuus 6 uurtjes.
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling? Ik ben nog maar één keer bevallen maar vond het prima te doen.
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven? Ja in totaal 3 nachten gebleven.
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)? Ja


Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  M-G do 14 maa 2013 - 10:24

- Met hoeveel weken ben je ingeleid?
40 weken en 6 dagen
- Wat was de reden dat je ingeleid werd?
Te lang gebroken vliezen
- Hoe werd je ingeleid?
Door middel van een infuus met oxytocine
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd?
Spannend en een beetje balen omdat het niet uit zichzelf op gang kwam
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg?
een half uurtje, echte pijnlijke weeën een uurtje (weeënstorm)
- Hoe lang duurde de bevalling?
11.30 ging het infuus erin en om 16.52 is onze zoon geboren. (van pijn tot geboorte was 4,5 uur)
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling?
Ja behalve dan dat de weeën continue kwamen en er geen pauzes tussen zaten. Ik had in gedachten dat ik tussen de pijn door wel even rust zou hebben maar helaas was dat niet het geval.
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven?
Ja, eigenlijk moesten we 24 uur na de geboorte blijven in verband met te lang gebroken vliezen maar gelukkig mochten we 17 uur naar de bevalling naar huis.
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)?
Ik weet niet of het ook aan het inleiden lag maar ik moest sowieso langer blijven omdat mijn vliezen meer dan 24 uur gebroken waren en het eventuele infectiegevaar dat daardoor ontstond.

Hopelijk blijft jou kleine nog een tijdje zitten!
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Flip Fluitketel do 14 maa 2013 - 10:29


- Met hoeveel weken ben je ingeleid?
41.3 wk
- Wat was de reden dat je ingeleid werd?
Omdat ik overtijd was
- Hoe werd je ingeleid?
Met gel
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd?
Fijn, vond het dat het wel tijd werd na 10dgn overtijd lopen
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg?
Ik kreeg een half uur later al weeën
- Hoe lang duurde de bevalling?
16u
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling?
Ja, dit was mijn 2e zwangerschap/bevalling. De weeën waren wel iets heftiger dan bij de 1e. Maar was grotendeels vergelijkbaar met de 1e bevalling.
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven?
Ja
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)?
Nee, ik ben s'nachts rond 1.00 bevallen en we waren de volgende dag rond14.00 thuis.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  ekjir@M do 14 maa 2013 - 10:36

Pompoen schreef:Aangezien ik vanmorgen wéér bijna moest blijven omdat mijn bloeddruk hoog was en ik ook veel bijwerkingen van de medicatie heb is de kans best groot dat ik ingeleid moet gaan worden. Daar wil ik nu natuurlijk alles over weten dus vandaar dit vragenlijstje!

- Met hoeveel weken ben je ingeleid? Met 37 weken
- Wat was de reden dat je ingeleid werd? Gebroken vliezen met 34.6 weken
- Hoe werd je ingeleid? 2x gel gehad en daarna een infuus weeënopwekkers
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd? Het was erg dubbel. Lichamelijk was ik er nog lang niet aan toe, maar omdat mijn vliezen gebroken waren en ik meerdere keren per dag allerlei onderzoeken kreeg ivm met infectiegevaar was ik heel onrustig en wilde zo snel mogelijk bevallen.
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg? De gel deed niks en het infuus werkte binnen een half uur.
- Hoe lang duurde de bevalling? Van 's ochtends half acht tot 18 uur.
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling? Toen had ik nog geen vergelijking. Wel kwam ik door het infuus meteen in een weeënstorm. Bij een normale bevalling heb je een aanloop.
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven? Ja
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)? Niet vanwege de inleiding maar omdat onze zoon te vroeg was geboren. We mochten na 3 dagen naar huis. Dat wilde ik zelf heel graag, het ziekenhuis had ons liever nog een paar dagen langer gehouden.


ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Tiara do 14 maa 2013 - 10:54


- Met hoeveel weken ben je ingeleid?
38 weken
- Wat was de reden dat je ingeleid werd?
Zwangerschapsvergiftiging
- Hoe werd je ingeleid?
Met een hormoon veter
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd?
Van te voren fijn vanwege zeer zware à
Zwangerschap
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg?
Ik denk een uur of 7 na flink wat rondjes wandelen om het ziekenhuis.
- Hoe lang duurde de bevalling?
Vanaf de hormoonveter ik denk en uur of 18
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling?
Ik weet niet, maar ik vond het enorm heftig. De weeën kwamen veel te snel, waardoor ik geen tijd had normaal te ademen en de ontsluiting ook niet opschoot. Ook het breken vande vliezen en het op bed liggen vond ik vreselijk.
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven?
Ja
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)?
Nee vanwege de zwangerschapsvergifiting.
[/quote]
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Highway do 14 maa 2013 - 10:58

- Met hoeveel weken ben je ingeleid? 41 weken precies
- Wat was de reden dat je ingeleid werd? Hoge bloeddruk
- Hoe werd je ingeleid? Met een infuus, daarvoor is de ontsluiting opgewekt met een balloncatheter
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd? Ik keek er naar uit
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg? Binnen een half uur denk kk
- Hoe lang duurde de bevalling? Een uur of 10 maar ik heb het niet af kunnen maken, ik kreeg het infuus om half 10 en uiteindelijk is ze om 20:45 geboren dmv keizersnee
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling? Ja
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven? Jep
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)? Nee, wel vanwege de keizersnee

Het inleiden zelf omhelst niet veel en ik vond het fijnom vanaf het begin in het ziekenhuis te zijn. Ik hoop voor je dat je bloeddruk nog wat beter te monitoren is, en dan het niet hoeft!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Parisienne do 14 maa 2013 - 11:07

- Met hoeveel weken ben je ingeleid?
Met 39+6

- Wat was de reden dat je ingeleid werd?
Oververmoeidheid, ik sliep niet meer 's nachts. Er is besloten mijn laatste beetje kracht te gebruiken voor de bevalling.

- Hoe werd je ingeleid?
Door middel van gel

- Wat vond je er van dat je ingeleid werd?
Prima

- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg?
Om 7.30 uur werd de eerste gel ingebracht, rond 12.00 de tweede, rond 16.00 uur de derde. We mochten om 16.30 uur voor de nacht naar huis, het had namelijk nog niks gedaan. In de auto terug naar huis kreeg ik weeën. Thuis hebben we getimed, ze kwamen regelmatig. Het ziekenhuis gebeld en we moesten gelijk weer terugkomen. Heb dus nog even 10 minuten thuis gezeten, daarna weer de auto in. Toen begon mijn weeënstorm.

- Hoe lang duurde de bevalling?
Rond 17.00 begon het, om 23.10 uur is N. geboren.

- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling?
Ik denk dat de inleiding ervoor zorgde dat ik vanaf het begin een weeënstorm had. Ik heb geen opbouwende weeën gehad. Niet per se negatief, maar vaak bouwt een normale bevalling toch wat meer geleidelijker op.

- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven?
Wij mochten dus aan het eind van de dag naar huis, omdat drie keer gel nog geen effect had gehad. De volgende ochtend moest ik me dan weer melden. Dit is uiteindelijk niet door gegaan natuurlijk. Het klonk zo lekker, nog even mijn eigen douche, nog even mijn eigen bed.. maar ik moest direct weer terugkomen.

- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)?
Ja, minimaal 1 nacht. Omdat er bij N. een nierafwijking was geconstateerd tijdens mijn zwangerschap moesten wij langer blijven. Na 48 uur mocht er bij N. pas een echo gemaakt worden. Ook moest ze direct antibiotica. Na de echo en nadat wij de antibiotica 'onder de knie' hadden mochten we naar huis. We hebben in totaal 2 nachten in het ziekenhuis gelegen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  bolus26 do 14 maa 2013 - 11:08

Pompoen schreef:Aangezien ik vanmorgen wéér bijna moest blijven omdat mijn bloeddruk hoog was en ik ook veel bijwerkingen van de medicatie heb is de kans best groot dat ik ingeleid moet gaan worden. Daar wil ik nu natuurlijk alles over weten dus vandaar dit vragenlijstje!

- Met hoeveel weken ben je ingeleid? 36 +5
- Wat was de reden dat je ingeleid werd? Bloeddruk/ beginnende zwangerschapsvergiftiging
- Hoe werd je ingeleid? Geprimed met tabletjes,was een heel traject uitgelegd maar na 3 tabletjes ging t vanzelf
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd? Wel prima, voelde me beroerd
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg? Na 3 x een tabletje om de 3 uur werd ik om 23.45 wakker met krampen en na een uur ctg bleek ik 5 cm te hebben
- Hoe lang duurde de bevalling? Nou ik werd om 23.45 wakker met kramp en om 02.10 was ze er!
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling? Ja maar had ook geen weeën opwekkers gehad
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven? Ja
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)? Ik ben ivm bloeddruk 1 nachtje moeten blijven.

bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Fiwen do 14 maa 2013 - 11:37

- Met hoeveel weken ben je ingeleid? Met 39 weken, bevallen met 39+1
- Wat was de reden dat je ingeleid werd? Hoge bloeddruk en J zou erg groot zijn.
- Hoe werd je ingeleid? Gel om mijn baarmoedermond te laten rijpen, toen vliezen gebroken en daarna weeënopwekkers.
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd? Fijn, was er helemaal klaar mee.
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg? Ik moest dinsdagochtend binnen zijn, toen kreeg ik gel. De volgende ochtend konden ze vliezen breken. Om 10 uur kreeg ik er een infuus met weeënopwekkers bij en daarmee kreeg ik binnen 2 minuten een weeënstorm.
- Hoe lang duurde de bevalling? Vanaf de weeënopwekkers 4,5 uur
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling? Het is heftiger geweest dat een 'normale' bevalling omdat ik direct reageerde op de weeënopwekkers en daardoor een weeënstorm kreeg. Normaal bouwen de weeën langzaam op waardoor je het beter kunt handelen. Die opbouw-fase heb ik niet gehad.
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven? Ja
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)? Nee, ik moest langer blijven ivm mijn bloeddruk maar anders had ik gewoon naar huis gemogen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Luce do 14 maa 2013 - 11:40

- Met hoeveel weken ben je ingeleid?
38 weken
- Wat was de reden dat je ingeleid werd?
Zoon heeft hemofilie, sneller kans op complicaties.
- Hoe werd je ingeleid?
Met een infuus. Ik had al 4 cm ontsluiting gelukkig!
- Wat vond je er van dat je ingeleid werd?
Ideaal! Ik ging heen met een lege maxi cosi, kon relaxed mijn plekje nemen en me voorbereiden. Infuus ging aan en de weeen kwamen en ik kon ze zonder gestress gewoon opvangen. 4 uurtjes later was hij er.
- Hoe lang duurde het voordat je weeën kreeg?
Geloof een minuut of 20 nadat het infuus aan werd gezet
- Hoe lang duurde de bevalling?
4 uur
- Had je het idee dat het verder vergelijkbaar was met een normale bevalling?
Ja hoor. Alleen een stuk relaxter dan mijn eerste bevalling
- Moest je van het begin tot eind in het ziekenhuis blijven?
Ja. Lijkt me ook logisch gezien het feit dat je aan het infuus oid moet?
- Moest je na de bevalling langer blijven (vanwege de inleiding)?
Nee, niet langer dan gebruikelijk. 1 dag en 1 nacht. Maar dat was voor de hemofilie en bij mij verminderde stolling. Niet omdat ik bevallen was door een inleiding

Succes Pompoen!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Luce do 14 maa 2013 - 11:43

Bij mij bouwden de weeen zich wel geleidelijk op in eerste instantie. Maar na een tijdje kreeg ik ook een soort van weeenstorm, in 3 kwartier van 5-10 cm. Dat was heftig. Maar achteraf gezien vond ik het beter te doen dan 10 uur lang heftige weeen zoals bij mijn eerste. Doe mij dan toch maar een weeenstorm met het goede resultaat!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  SarahKey do 14 maa 2013 - 19:31

Ik ben niet ingeleid maar wil je wel even succes wensen met de laatste loodjes.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingeleid worden Empty Re: Ingeleid worden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum