Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Consultatiebureau

+17
mauwmauw
RiLiJu
kwak
Susan
Issa
Darius
Fearie
Smaragdje
Happydobby
loesje
Thunder
sheila123
sabje
Printje
PapillonRose
Liadan
Flower_L
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Consultatiebureau - Pagina 2 Empty Re: Consultatiebureau

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 8:18

Printje schreef:
Rejoy. schreef:
Flower_L schreef:@ Rejoy...ik krijg de quote heel raar, dus maar even zo: "ik ga alleen nog naar de afspraken met de arts"

hier zet de verpleegkundige ook prikjes, doe je ook niet mee met vaccinatieprogramma?

Wij doen inderdaad niet mee met het volledige vaccinatieprogramma.
Ik vind een aantal medische controle's wel belangrijk (heupjes, gehoor, ogen, volgen van de ontwikkeling), daarom blijf ik wel naar de arts gaan. De wvk die heeft mij nog nooit goede adviezen gegeven en zelfs een aantal dingen verteld die gewoonweg niet klopten, daarbij moeten we áltijd lang wachten, dus ik ga niet meer naar de wvk. Wegen en meten kan ik altijd even tijdens het inloopspreekuur doen, dus dat is voor mij geen reden om nog naar de controles te gaan.

Je hebt het weleens verteld maar waarom doe je niet helemaal mee met het vaccineren, haha dat is juist de enigste reden dat ik ga. dat volgen vd ontwikkeling is ook een wassen neus want ze kijken helemaal niet naar het indivuele kind maar naar het gemiddelde..en daarheb ik wel zo'n hekel aan, ons zoontje zit altijd volgens hen 'boven gemiddeld' maar ja wat zegt dat? Helemaal niets toch?. Vandaar dat ik ook werk op een Jenaplanschool denk ik hahahaha gewoon naar het kind zelf kijken in plaats van naar allerlei gemiddeldes.

Voor veel vaccinaties geldt dat de effectiviteit niet volledig onderzocht is (kijk ook maar naar het griepvaccin, blijkt nu ook dat het vaccin voor het grootste deel van de gevaccineerden niet (voldoende) werkt). Daarbij geldt voor veel van deze ziekten dat het massa-bangmakerij is, veel van deze ziekten kunnen kinderen prima doormaken. Ook vormt een kind voor een aantal ziekten geen permantente (of helemaal geen) antistoffen, die ze met het echt doormaken van de ziekte wel vormen. Een aantal vaccin's zijn eigenlijk helemaal niet nodig. Als ik er even een voorbeeld uit mag halen: het kinkhoestvaccin. Deze werkt pas na 4 maanden, maar na 6 maanden is de hele vaccinatie helemaal niet meer nodig, omdat kinderen deze ziekte goed zelf kunnen doormaken. Daarnaast wordt er nog steeds gerommeld aan de samenstelling van het vaccin en weet men nog steeds niet precies in welke mate het vaccin effectief is en wat de juiste samenstelling is, daarbij geeft deze vaccinatie (volgens mij door het hoge kwik-gehalte) veel kans op flinke bijwerkingen. Door te vaccineren ontstaan er juist mutaties van de ziektes die nu uitgeroeid worden, deze mutaties zijn in veel gevallen nog veel gevaarlijker (en dodelijker). Mocht je er meer over willen lezen, heb ik nog wel een goede boekentip: vaccinaties doorgeprikt (schrijver weet ik zo snel even niet, maar daar kun je via google vast heel snel achter komen :P )

En hele hele concept CB is een prima concept, de uitvoer ervan kan ik alleen niet mee leven. Het CB is zó gericht op problemen, waardoor ze de ouders allerlei problemen en zorgen aanpraten. Er wordt niet gekeken naar het individuele kind en naar de manier van opvoeden van de ouders, alle kinderen moeten volgens een protocol presteren en volgens een bepaald protocol behandeld en benaderd worden. Het personeel dat er werkt heeft over bepaalde zaken gewoon onvoldoende verstand (ik noem maar iets: borstvoeding), wat maakt dat ik er al niet meer met specifieke vragen heen ga. En het feit dat wij als jonge ouders (tienerouders officieel Rolling Eyes ) direct een risicogroep zijn, en daar ook naar behandeld worden, maakt het voor mij ook niet beter.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Printje di 25 okt 2011 - 8:25

Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Rejoy. schreef:
Flower_L schreef:@ Rejoy...ik krijg de quote heel raar, dus maar even zo: "ik ga alleen nog naar de afspraken met de arts"

hier zet de verpleegkundige ook prikjes, doe je ook niet mee met vaccinatieprogramma?

Wij doen inderdaad niet mee met het volledige vaccinatieprogramma.
Ik vind een aantal medische controle's wel belangrijk (heupjes, gehoor, ogen, volgen van de ontwikkeling), daarom blijf ik wel naar de arts gaan. De wvk die heeft mij nog nooit goede adviezen gegeven en zelfs een aantal dingen verteld die gewoonweg niet klopten, daarbij moeten we áltijd lang wachten, dus ik ga niet meer naar de wvk. Wegen en meten kan ik altijd even tijdens het inloopspreekuur doen, dus dat is voor mij geen reden om nog naar de controles te gaan.

Je hebt het weleens verteld maar waarom doe je niet helemaal mee met het vaccineren, haha dat is juist de enigste reden dat ik ga. dat volgen vd ontwikkeling is ook een wassen neus want ze kijken helemaal niet naar het indivuele kind maar naar het gemiddelde..en daarheb ik wel zo'n hekel aan, ons zoontje zit altijd volgens hen 'boven gemiddeld' maar ja wat zegt dat? Helemaal niets toch?. Vandaar dat ik ook werk op een Jenaplanschool denk ik hahahaha gewoon naar het kind zelf kijken in plaats van naar allerlei gemiddeldes.

Voor veel vaccinaties geldt dat de effectiviteit niet volledig onderzocht is (kijk ook maar naar het griepvaccin, blijkt nu ook dat het vaccin voor het grootste deel van de gevaccineerden niet (voldoende) werkt). Daarbij geldt voor veel van deze ziekten dat het massa-bangmakerij is, veel van deze ziekten kunnen kinderen prima doormaken. Ook vormt een kind voor een aantal ziekten geen permantente (of helemaal geen) antistoffen, die ze met het echt doormaken van de ziekte wel vormen. Een aantal vaccin's zijn eigenlijk helemaal niet nodig. Als ik er even een voorbeeld uit mag halen: het kinkhoestvaccin. Deze werkt pas na 4 maanden, maar na 6 maanden is de hele vaccinatie helemaal niet meer nodig, omdat kinderen deze ziekte goed zelf kunnen doormaken. Daarnaast wordt er nog steeds gerommeld aan de samenstelling van het vaccin en weet men nog steeds niet precies in welke mate het vaccin effectief is en wat de juiste samenstelling is, daarbij geeft deze vaccinatie (volgens mij door het hoge kwik-gehalte) veel kans op flinke bijwerkingen. Door te vaccineren ontstaan er juist mutaties van de ziektes die nu uitgeroeid worden, deze mutaties zijn in veel gevallen nog veel gevaarlijker (en dodelijker). Mocht je er meer over willen lezen, heb ik nog wel een goede boekentip: vaccinaties doorgeprikt (schrijver weet ik zo snel even niet, maar daar kun je via google vast heel snel achter komen :P )

En hele hele concept CB is een prima concept, de uitvoer ervan kan ik alleen niet mee leven. Het CB is zó gericht op problemen, waardoor ze de ouders allerlei problemen en zorgen aanpraten. Er wordt niet gekeken naar het individuele kind en naar de manier van opvoeden van de ouders, alle kinderen moeten volgens een protocol presteren en volgens een bepaald protocol behandeld en benaderd worden. Het personeel dat er werkt heeft over bepaalde zaken gewoon onvoldoende verstand (ik noem maar iets: borstvoeding), wat maakt dat ik er al niet meer met specifieke vragen heen ga. En het feit dat wij als jonge ouders (tienerouders officieel Rolling Eyes ) direct een risicogroep zijn, en daar ook naar behandeld worden, maakt het voor mij ook niet beter.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. De uitvoer vind ik vaak niet kloppen en dan irriteer ik me alleen maar mateloos aan al die verschillen. Ik ben alleen dan wel geen tienermoeder en val gelukkig niet in een risicogroep maar toch ga ik er liever niet dan wel naar toe.
Misschien ga ik dan toch eens lezen over die vaccinaties. Staat daarin wel beschreven welke je dan wel/niet moet doen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje di 25 okt 2011 - 8:26

oeps een beetje vaak quote gedaan..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 8:30

Printje: nee hoor, daar staat niet in welke je wel of niet moet doen. Daar staan alleen de voor- en nadelen van de vaccinaties van beschreven, wat de ziekte precies in houdt waartegen gevaccineerd wordt, informatie over het hele concept vaccineren en alles wat ermee te maken heeft. Je krijgt in dat boek kort gezegd alle pro's en contra's rondom vaccineren zodat je een weloverwogen beslissing kunt maken. De overheid (waaruit de vaccinatie komen) geeft heel eenzijdige informatie en het CB is erop gericht om een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad te halen, waardoor je daar geen betrouwbare informatie krijgt en eigenlijk bang wordt gemaakt voor de ziektes en wat er allemaal wel niet kan gebeuren als je niet vaccineert en hoe onverantwoord je wel niet bezig bent als je niet (volledig) mee doet aan het rijksvaccinatie programma.

Gast
Gast

Bericht  Printje di 25 okt 2011 - 8:37

Oke dank je wel. Maar welke vaccinaties heb jij dan wel gedaan?
Van die kinkhoest wist ik idd maar mijn nichtje heeft dat gehad als kleintje en was er wel erg ziek van geworden, vandaar dat ik toch heel braaf gewoon de vaccinaties volg maar als ik je verhaal zo lees dan denk ik mmmm wat voor een rotzooi laat ik eigenlijk in mijn kind spuiten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan di 25 okt 2011 - 8:38

Printje schreef:
Susan schreef:Maar voor een consultatiebureau valt er toch ook niet veel verder te kijken dan dat? Zij volgen de globale ontwikkeling van je kind, op het moment dat je kind dusdanig afwijkt dat het problemen geeft dan moet je toch ergens anders zijn. Ik ben het wel met je eens dat een bovengemiddelde ontwikkeling geen garanties geeft, maar het consultatiebureau is ervoor om te kijken of de ontwikkeling op dat moment goed verloopt.

Daar heb je ook gelijk in, het is ook belangrijk dat ze tijdig signaleren want daarbij kun je een kind alleen maar helpen maar ik vraag me af waarop zij alles beoordelen zeg maar. Het schijnt namelijk zo te zijn dat een echt goed kindontwikkelingsprogramma nog in de maak is, dus waar beoordelen zij nu op? En die 5 minuutjes die ze een kind zien geeft dat uberhaupt wel een realistisch beeld. Ik zie als juf ook al heel snel wanneer er 'iets' is maar je moet vaak toch langer de tijd krijgen dan dat je daar krijgt.

Ze kunnen ook niet alles zien, ze doen het ook grotendeels met wat je als ouder(s) invult en vertelt. Toen Ezra's taalachterstand groter werd, kregen wij wel extra consulten en dubbele consulten, maar ook toen was de informatie die wij inbrachten het belangrijkste. Maar goed, dat is bij heel veel instanties zo, dat er relatief veel wordt opgemaakt uit gesprekken met ouders, vragenlijsten, enzovoort. Op zich ook logisch, ouders kennen het kind het beste en maken hem of haar mee in zijn eigen vertrouwde omgeving.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje di 25 okt 2011 - 8:41

Ze kunnen idd niet alles zien maar ik vind wel dat ze genoeg kennis moeten hebben om ook zelf dingen te constateren. Ze moeten idd veel hebben van wat de ouders vertellen dat klopt en idd vragenlijsten zijn altijd ook een diagnosemiddel al is dat soms zeer lastig om in te vullen maar dat is een ander verhaal.

Weet niet wat het is maar ik vind het cb niet iets geweldigs
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan di 25 okt 2011 - 8:43

Ik vind niet dat een consultatiebureau in staat hoeft te zijn om zelf diagnoses te stellen, daar zijn weer andere instanties voor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje di 25 okt 2011 - 8:44

Susan schreef:Ik vind niet dat een consultatiebureau in staat hoeft te zijn om zelf diagnoses te stellen, daar zijn weer andere instanties voor.

Een diagnose ok niet, daar moet je echt bevoegd voor zijn, ik mag zelf ook geen diagnose stellen maar gewoon ik vind ze vaak onkundig overkomen. Soms krijg ik daar het gevoel alsof ik er zelf meer verstand van heb dan die mensen die daar zitten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 8:45

Printje schreef:Oke dank je wel. Maar welke vaccinaties heb jij dan wel gedaan?
Van die kinkhoest wist ik idd maar mijn nichtje heeft dat gehad als kleintje en was er wel erg ziek van geworden, vandaar dat ik toch heel braaf gewoon de vaccinaties volg maar als ik je verhaal zo lees dan denk ik mmmm wat voor een rotzooi laat ik eigenlijk in mijn kind spuiten.

wij hebben tot nu toe de dktp-hib reeks gehad, maar met een volgend kindje laat ik pas later vaccineren, zodat je op 3 dktp-vaccinaties uit komt. Als je later vaccineert, wordt er in het lichaam effectiever antistoffen aangemaakt, waardoor je met 3 vaccinaties af kunt, ipv 4. Mijn overweging om de dktp wél te geven is de polio en de tetanus vaccinatie. Als je de tetanus reeks hebt gehad en je komt later in aanraking met straatvuil hoef je alleen nog een boost te hebben. Als je het polio-virus bij je draagt, heb je maar iets van 5 procent kans om daadwerkelijk ziek te worden en nog minder procent daarvan wordt levensgevaarlijk ziek, maar het polio-virus vind ik wel een gevaarlijk virus. Difterie en Kinkhoest krijg je er 'gratis' bij helaas. het is wel mogelijk om geen cocktail te geven, maar dat moet je zelf betalen en heeft nogal wat voeten in aarde om daaraan te komen. De BMR prik krijgt ze niet, pas als ze een jaar of 12 is en ze heeft dan het rode-hond virus nog niet doorgemaakt, krijgt ze deze vaccinatie alsnog (wel in overleg met haar), omdat dit een gevaarlijke ziekte is voor vrouwen tijdens een zwangerschap.

Gast
Gast

Bericht  Printje di 25 okt 2011 - 8:47

Bedankt voor je uitleg. Ik hoor altijd alleen maar verhalen idd over hoe ontzettend belangrijk vaccineren is maar als ik jouw verhaal zo lees.. wat ik trouwens ook ooit gehoord heb is dat bijv een dagverblijf een kind wat niet gevaccineerd is mag weigeren maar ik weet eigenlijk niet eens of dat wel waar is.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 8:48

Printje schreef:Bedankt voor je uitleg. Ik hoor altijd alleen maar verhalen idd over hoe ontzettend belangrijk vaccineren is maar als ik jouw verhaal zo lees.. wat ik trouwens ook ooit gehoord heb is dat bijv een dagverblijf een kind wat niet gevaccineerd is mag weigeren maar ik weet eigenlijk niet eens of dat wel waar is.

nee, volgens mij mag dat in nederland niet, in de VS en belgië geloof ik wel. Je bent in Nederland niet eens verplicht om te vertellen of je kind gevaccineerd is, vaccineren is sowieso niet verplicht.

edit: en even een aanvulling op het vaccinatieverhaal: in de VS bestaat nu al een vaccinatie voor de waterpokken. Dikke kans dat dit over een x aantal jaar ook overgenomen zal worden in nederland. over een x aantal jaar zijn we ervan overtuigd dat het waterpokken-vaccin een heel belangrijk vaccin is, terwijl kinderen prima in staat zijn om het waterpokken vaccin door te maken. Daarnaast wordt heel duidelijk weergegeven in het boek dat de daling van het aantal ziektegevallen per ziekte niet begon nadat er met vaccineren begon, maar al ver daarvoor. Waarschijnlijk door een verbeterde hygiëne en betere medische voorzieningen. De overheid gebruikt deze cijfers wel, maar deze cijfers kloppen dus helemaal niet bij de effectiviteit van de vaccinaties.

Laatst aangepast door Rejoy. op di 25 okt 2011 - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Flower_L di 25 okt 2011 - 8:49

Printje schreef:Bedankt voor je uitleg. Ik hoor altijd alleen maar verhalen idd over hoe ontzettend belangrijk vaccineren is maar als ik jouw verhaal zo lees.. wat ik trouwens ook ooit gehoord heb is dat bijv een dagverblijf een kind wat niet gevaccineerd is mag weigeren maar ik weet eigenlijk niet eens of dat wel waar is.

"De Inspectie van Volksgezondheid heeft aangegeven, dat houders van kindercentra niet-ingeënte kinderen de toegang niet mogen weigeren. De houders van kindercentra mogen de ouders van niet-ingeënte kinderen attenderen op het inentingsschema, maar mogen de kinderen niet weigeren."

kan me wel herinneren dat ik het in heb moeten vullen op het aanvraagformulier van ons KDV trouwens.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Printje di 25 okt 2011 - 8:50

Rejoy. schreef:

nee, volgens mij mag dat in nederland niet, in de VS en belgië geloof ik wel. Je bent in Nederland niet eens verplicht om te vertellen of je kind gevaccineerd is, vaccineren is sowieso niet verplicht.
Aha, weer iets geleerd deze avond. Ik wist wel dat het niet verplicht was maar ik heb er eerder eigenlijk nooit echt bij stilgestaan omdat ze vanuit het cb dan steeds herhalen wat de risico's zijn van niet vaccineren. Vind het toch lastig, toendertijd toen ik zwanger was met de mex. griep en het hele vaccinatieverhaal nu ook. Maar mijn ventje heeft tot nu toe alles gehad.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RiLiJu di 25 okt 2011 - 8:57

Rejoy: Wij laten onze kinderen vanaf twee vaccineren, met dezelfde redenen die jij aandraagt. Wij doen alleen de DTP.
Dit kan via de ggd, omdat je inderdaad dan niet meer via het rijksvaccinatieprogramma mee mag/kan doen.
Een aantal zorgverzekeraars vergoeden deze vaccinaties ook. Misschien nog handig voor je om te weten. Het kost je dan (bijna) niets en de kinkhoest is er dan wel uit.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 9:00

RiLiJu schreef:Rejoy: Wij laten onze kinderen vanaf twee vaccineren, met dezelfde redenen die jij aandraagt. Wij doen alleen de DTP.
Dit kan via de ggd, omdat je inderdaad dan niet meer via het rijksvaccinatieprogramma mee mag/kan doen.
Een aantal zorgverzekeraars vergoeden deze vaccinaties ook. Misschien nog handig voor je om te weten. Het kost je dan (bijna) niets en de kinkhoest is er dan wel uit.

bedankt voor je info, het hoe en wat over later vaccineren weet ik niet precies, toen ik me ging verdiepen in de vaccinaties hadden we al 3 van de 4 dktp-vaccinaties erop zitten en hebben toen besloten om de vierde ook te laten zetten. Ik weet wel dat je tot één jaar na de oorspronkelijke vaccinatie, de vaccinatie nog op kosten van de overheid kunt laten zetten, daarna moet je 'm inderdaad zelf betalen. Met 4 of 9 jaar (ik weet het even niet meer zeker) krijgen kinderen nu de DTP-vaccinatie, maar dit wordt, of is al, de DKTP, dus met kinkhoest. Ik weet nog niet wat we met die vaccinatie doen. Ik heb nu net een beslissing gemaakt rondom de BMR, maar ik weet ook nog niet wat we met de menC vaccinatie gaan doen, die ze normaal tegelijk met de BMR krijgen, daar moet ik me nog even in verdiepen. Over 1.5 week hebben we de afspraak, dus dan moet ik eruit zijn :P

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw di 25 okt 2011 - 9:02

- wat doen jullie de kindjes aan/om tijdens het wachten?eerst een badjasje,maar die zijn nu te klein.nu meestal niks,of een flanellen luier om hem heen.
- hebben jullie altijd vragen voorbereid?niet altijd,
- wat is de meest handige tip die je mee hebt gekregen?Doorsturen naar het ziekenhuis met de eerste afspraak.
- wat is het meest onzinnige dat je als tip of advies hebt meegekregen?Geen idee.
- nemen jullie altijd iets te eten drinken mee voor jullie kindje?nee eigenlijk niet,
- gaan jullie trouw naar alle afspraken? Dus niet alleen voor de prikjes.ja
- wie gaat er bij jullie doorgaans naar de afspraken?Meestal ik,omdat ik 10 maanden thuis bij V ben geweest.Mijn vriend is de laatste keer geweest met hem.ik moest werken en hij was vrij.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Linda di 25 okt 2011 - 9:07

Vandaag ook bij het cb geweest. Ik heb altijd heel goede ervaringen, maar we zijn onlangs verhuisd en dit was de eerste afspraak met de wvp. Wat een stom gesprek zeg!
Ze vroeg of ze al loopt. :shock: Kind is 11 maanden! En ze bedoelde niet achter een karretje of aan de tafel, want dat had ik al gezegd dat ze dat kan.
Vervolgens een heel betoog over laten huilen. Doen we niet aan, maar ze bleef er over doorgaan.
Borstvoeding 's nachts? Mee stoppen, nergens meer voor nodig. En nog een paar van dat soort opmerkingen.. Wat een mens...

Advies over dochter d'r obstipatie kon ze niet echt geven, terwijl ik dat juist had willen weten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  RiLiJu di 25 okt 2011 - 9:23

Rejoy: Zoals ik begrijp heeft je dochter de HIB en de PNEU ook niet gehad? waarom twijfel je dan precies over de menC?
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Bericht  maiadebij di 25 okt 2011 - 9:29

Linda, dat soort ongevraagd advies vind ik nog wel het meest storende aan cb's! Ik hoor dat van zoveel mensen, ik vind dat echt getuigen van geen verstand van zaken hebben en zich al helemaal niet verdiepen in het kind dat voor ze zit.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tania di 25 okt 2011 - 9:35

- wat doen jullie de kindjes aan/om tijdens het wachten? Niks en als het erg koud is een badjas/kleedje om hem heen.
- hebben jullie altijd vragen voorbereid? Nee, soms wel maar niet altijd
- wat is de meest handige tip die je mee hebt gekregen? Zou ik niet meer weten
- wat is het meest onzinnige dat je als tip of advies hebt meegekregen? Heb ik nooit gehad
- nemen jullie altijd iets te eten drinken mee voor jullie kindje? Nee al heb ik standaard drinken in de tas.
- gaan jullie trouw naar alle afspraken? Dus niet alleen voor de prikjes. Ja
- wie gaat er bij jullie doorgaans naar de afspraken? Ik want ik ben vaker thuis overdag

Ik ben heel tevreden over ons cb. Ze zijn heel aardig, geven advies maar dringen niet hun mening op. Ik vind het eigenlijk altijd wel leuk om heen te gaan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  RiLiJu di 25 okt 2011 - 9:39

Flower_L schreef:
- wat doen jullie de kindjes aan/om tijdens het wachten?
Ik trek ze altijd weer hun rompertje aan.
- hebben jullie altijd vragen voorbereid?
Nee, alleen de eerste keer. Vinden ze trouwens wel raar, maar ik zit echt niet op hun goedbedoelde advies en 'bemoeienis' te wachten. Als het nog zinnig was wat ze daar uitkramen, maar dat zit er naar mijn idee zeker niet in.
- wat is de meest handige tip die je mee hebt gekregen?
Niet.
- wat is het meest onzinnige dat je als tip of advies hebt meegekregen?
Heel veel. C. zat toen ze twee maanden was onder de exceem. Ik vroeg daarnaar, zegt die arts; 'Nee, dat is zeker geen exceem, gewoon wat 'borstvoedingsbultjes'. Ze had gigantische jeuk en kon daarvan amper slapen. Ik heb het toen over koemelkallergie gehad, maar dat kon ook echt niet. Ik moest mijn dochter en mijn gevoel geen ziektes of aandoeningen aanpraten :shock:
Een week later naar de huisarts geweest en die vond het zeer duidelijk exceem. ('Een blinde kan zien dat dit exceem is' waren zijn letterlijke woorden'. Later is dus ook bewezen dat het koemelkallergie was.
C. heeft bij ons in bed geslapen tot ze geen nachtvoedingen meer wilde, maar dat was ook echt uit den boze. De wijkverpleegkundige vroeg me zelfs of mijn man misschien een afrikaan was, aangezien ze dat daar ook doen.
Zo oliedom. Aan ons kind kan je duidelijk zien dat er geen afrikaans bloed in zit en dan nog.
Nee, alleen al door deze twee dingen kan ik ze niet bepaald serieus meer nemen.
Ik praat nu dus altijd met ze mee. Mijn kinderen doen alles volgens het boekje Laughing
- nemen jullie altijd iets te eten drinken mee voor jullie kindje?
Nee. Als het etenstijd is voor J, dan is mijn borst dicht bij:)
- gaan jullie trouw naar alle afspraken? Dus niet alleen voor de prikjes.
Ik ga niet meer naar de wv.
- wie gaat er bij jullie doorgaans naar de afspraken?
Ik

Wij mogen zo weer prikjes halen, volgens mij zijn dit de meest pijnlijke.
Fijn dat het zo goed is gegaan
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Bericht  Fiebje wo 26 okt 2011 - 1:01

Flower_L schreef:
- wat doen jullie de kindjes aan/om tijdens het wachten?
Luier en omslagdoek

- hebben jullie altijd vragen voorbereid?
Bedenk ze wel van te voren maar vergeet het daar dan weer te vragen.

- wat is de meest handige tip die je mee hebt gekregen?
Kinderfysio en doorverwijzing naar de huisarts voor afplatting en heup.

- wat is het meest onzinnige dat je als tip of advies hebt meegekregen?
Als hij zo door blijft groeien dan moet hij volledig op kv voor hongerige baby's (geef nu borstvoeding).

- nemen jullie altijd iets te eten drinken mee voor jullie kindje?
Neem geen apart flesje ofzo mee. Tot nu toe ben ik nog niet rond voedingstijd geweest en geef anders de borst.

- gaan jullie trouw naar alle afspraken? Dus niet alleen voor de prikjes.
Tot nu toe wel.

- wie gaat er bij jullie doorgaans naar de afspraken?
Ik ga naar de afspraken, vind het niet nodig dat mijn man hier voor een vrije dag moet opnemen.

Wij mogen zo weer prikjes halen, volgens mij zijn dit de meest pijnlijke.
Alles goed gegaan met de prikjes?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud