Hartslag
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hartslag
Sinds enkele dagen (2 of 3) heb ik een beetje een raar gevoel over mn hart. Als ik even ga zitten/liggen (en echt rustig ben dan) dan voel ik steeds mn hartslag sneller gaan. Het gevoel alsof je ergens van schrikt; ineens je hartslag omhoog en langzaamaan voel je het weer wegzakken, maar dat dus een hele tijd achter elkaar. Iemand die het herkent?
Nou moet ik er wel bij vermelden dat ik me verder ook niet helemaal fit voel. Van de week dacht ik nog dat het kwam van mijn menstruatie maar die is inmiddels ook voorbij. Verder ben ik erg snel moe, beetje lui/hangerig. Ook hoest ik een beetje, maar heb geen hoestprikkel, merk het pas als k met ademhalen zo'n 'gepiep/kikker' hoor. Ook heb ik pijn in mn bovenbenen (spierpijn gevoel), en vanmorgen werd ik misselijk onder de douche en heb sowieso een beetje 't gevoel alsof er iets in mn keel zit (lastig te omschrijven maar zo'n beginnend gevoel van misselijkheid die niet doorzet).
Al met al maak ik me niet heel erg zorgen, maar vind het wel raar en heb steeds het idee; stel je niet aan maar zoals nu (zit achter mn computer) heb ik heel erg 't gevoel te willen gaan liggen.
Ik zat zelf al te denken aan hyperventilatie. Vroeger wel een paar keer een hyperventilatie-aanvallen gehad. 1,5e maand terug had ik heel veel stress rondom mijn afstuderen (en daarna in de periode van het wachten op de uitslag), en toen had ik ook het idee wat last te hebben van hyperventilatie maar dan de chronische vorm (nooit vastgesteld). Nu zou ik het alleen zo raar vinden als 't hyperventilatie is want ik heb niks van stress of druk (geloof ik).
Ik weet dat jullie geen dokters zijn, en als het maandag nog zo is (of eerder als het erger wordt) ga ik de huisarts wel even bellen, maar misschien heeft iemand een idee?
Bedankt voor het lezen
Nou moet ik er wel bij vermelden dat ik me verder ook niet helemaal fit voel. Van de week dacht ik nog dat het kwam van mijn menstruatie maar die is inmiddels ook voorbij. Verder ben ik erg snel moe, beetje lui/hangerig. Ook hoest ik een beetje, maar heb geen hoestprikkel, merk het pas als k met ademhalen zo'n 'gepiep/kikker' hoor. Ook heb ik pijn in mn bovenbenen (spierpijn gevoel), en vanmorgen werd ik misselijk onder de douche en heb sowieso een beetje 't gevoel alsof er iets in mn keel zit (lastig te omschrijven maar zo'n beginnend gevoel van misselijkheid die niet doorzet).
Al met al maak ik me niet heel erg zorgen, maar vind het wel raar en heb steeds het idee; stel je niet aan maar zoals nu (zit achter mn computer) heb ik heel erg 't gevoel te willen gaan liggen.
Ik zat zelf al te denken aan hyperventilatie. Vroeger wel een paar keer een hyperventilatie-aanvallen gehad. 1,5e maand terug had ik heel veel stress rondom mijn afstuderen (en daarna in de periode van het wachten op de uitslag), en toen had ik ook het idee wat last te hebben van hyperventilatie maar dan de chronische vorm (nooit vastgesteld). Nu zou ik het alleen zo raar vinden als 't hyperventilatie is want ik heb niks van stress of druk (geloof ik).
Ik weet dat jullie geen dokters zijn, en als het maandag nog zo is (of eerder als het erger wordt) ga ik de huisarts wel even bellen, maar misschien heeft iemand een idee?
Bedankt voor het lezen
FruttiTutti- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Re: Hartslag
Het eerste waar ik aan dacht toen ik je stukje las was hyperventilatie. Het is een bekend verschijnsel dat dit juist vaak "hartklachten" oplevert in rust (en niet/ minder bij inspanning).
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
jena schreef:Het eerste waar ik aan dacht toen ik je stukje las was hyperventilatie. Het is een bekend verschijnsel dat dit juist vaak "hartklachten" oplevert in rust (en niet/ minder bij inspanning).
Ik heb de symptomen van hyperventilatie nog is opgezocht en wat blijkt; alle symptomen die k in mijn vorige stukje beschreef staan er tussen, inclusief de misselijkheid, brok in de keel. Zag ook staan; 'luchthonger' en dat valt ook wel een beetje op z'n plek omdat ik net allerlei ramen open heb gezet omdat ik zoiets had van; ik wil verse zuurstof.
Hmm zou het dan toch hyperventilatie zijn... dan alsnog maar naar de huisarts want ik weet dat er ademhalingsoefeningen enzo voor zijn...
FruttiTutti- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Ken je de ademhalingsoefeningen? Want dat zou je natuurlijk nu alvast een aantal dagen rustig kunnen proberen.
Luchthonger: mooie term, beschrijft denk ik inderdaad goed hoe het voelt.
"Buikademhaling" is het belangrijkste.. en er niet teveel aan denken (wat natuurlijk best lastig is als je van alles 'voelt').
Heel rot voor je, want je kunt echt behoorlijk ziek zijn van hyperventilatie.
Luchthonger: mooie term, beschrijft denk ik inderdaad goed hoe het voelt.
"Buikademhaling" is het belangrijkste.. en er niet teveel aan denken (wat natuurlijk best lastig is als je van alles 'voelt').
Heel rot voor je, want je kunt echt behoorlijk ziek zijn van hyperventilatie.
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Als je nou weer eens het gevoel hebt dat je hartslag anders wordt, probeer hem dan aan je pols eens te voelen. Als hij heel onregelmatig klopt, is het wellicht een optie om de HAP te raadplegen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hartkloppingen/ versnelde hartslag
» Echo: te lage hartslag..
» Hartslag die (heel) laag is tijdens bevalling...
» Echo: te lage hartslag..
» Hartslag die (heel) laag is tijdens bevalling...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: