Mag een baas dit van een nieuwkomer vragen?
+10
TukTuk
Melis_je
ShallY
Kayleigh
Sweety
Toet
Snoes
Curious
Linnie1985
Silva
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Mag een baas dit van een nieuwkomer vragen?
Heeft die persoon van het sollicitatiegesprek je nog gebeld vanavond?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ben benieuwd of je nog wat hebt gehoord. Vind het ook een beetje vreemd: pas reiskostenvergoeding na een half jaar, maar goed dat is nog te overzien want je woont niet ver. Maar die EHBO cursus moeten ze gewoon vergoeden hoor want dat is voor je werk en ook in je vrije tijd. (Als zou je nog kunnen kijken of je verzekering deze vergoed)
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik zou het zien als een stukje zelf investering.
Heb je nog contact gehad?
Heb je nog contact gehad?
Kayleigh- Fluisteraar
- Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11
Ik ben ook wel benieuwd hoor
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Bij dit soort dingen is het handig om te beginnen bij de CAO die eventueel van toepassing is. Je kan daarin vinden of er evt iets bepaald is over reiskosten en/of scholing. Daanaast is het zo dat je via je opgaaf inkomenstenbelasting onder voorwaarden scholingskosten terug kan vragen.Bij scholing is het meestal zo dat de kosten voor rekening van de werkgever komen omdat jij verplicht bent de cursus te volgen. Het volgen van de cursus wordt namelijk gezien als opgedragen werkzaamheden en moet daarom door de werkgever betaald worden. Wanneer de cursus geen noodzakelijk vereiste is, is de vergoeding max 50%.
Houdt erbij een 0-urencontract ook rekening mee dat wanneer je 3 maanden lang bijvoorbeeld 30 uur per week werkt er een rechtsvermoeden ontstaat dat je een arbeidsovereenkomst voor 30 uur hebt. Ze kunnen je dan niet zomaar weer terug zetten naar bijvoorbeeld 5 uur en in het kader van je recht op WW onstaat er een WW recht voor 30 uur na afloop van het half jaar contact.
Houdt erbij een 0-urencontract ook rekening mee dat wanneer je 3 maanden lang bijvoorbeeld 30 uur per week werkt er een rechtsvermoeden ontstaat dat je een arbeidsovereenkomst voor 30 uur hebt. Ze kunnen je dan niet zomaar weer terug zetten naar bijvoorbeeld 5 uur en in het kader van je recht op WW onstaat er een WW recht voor 30 uur na afloop van het half jaar contact.
xxlisaxx- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10
Niet mee akkoord gaan, check even de CAO... Hun krijgen nl. gewoon subsidie voor cursussen zoals EHBO en daarbij is het verplicht je medewerkers hiervoor te scholen wanneer ze dit niet hebben of te herhalen... En wbt je reiskosten, wat een onzin, meteen of gewoon niet... Ook dat staat volgens mij in de CAO...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn EHBO-cursus is betaald door mijn zorgverzekering. Je moet dan wel opgeven dat je die cursus wil volgen voor persoonlijke redenen. Gewoon omdat je het een prettig idee vind dat je EHBO kan verlenen.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Hoe omgaan met baas
» Hoe reageerde jouw baas?
» Vertraging door storing: jouw tijd of die van de baas?
» Mijn baas leest mijn mail
» Hoe omgaan met baas
» Hoe reageerde jouw baas?
» Vertraging door storing: jouw tijd of die van de baas?
» Mijn baas leest mijn mail
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: