Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe omgaan met baas

Ga naar beneden

Hoe omgaan met baas Empty Hoe omgaan met baas

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 1:22

Ik vind niet snel iemand onaardig, maar ik vind mijn baas echt een zeer onaardig persoon. Ik vind haar hard, kil en erg intimiderend. Mijn stagiair is bang voor haar en verkrimpt als ze in de buurt komt, ik begrijp waarom. Ze is overigens tegen iedereen zo. Ze is veeleisend en wordt boos zonder eerst te vragen hoe jij iets ervaart of te inventariseren hoe de situatie in elkaar zit. Ze belt mij vaak buiten mijn werkuren om en wordt boos als ik dan niet meteen reageer. Ik heb besloten en ook gezegd dat ik buiten mijn werkuren, dus in het weekend of de dag dat ik niet werk, niet bereikbaar ben. Ik vind mijn werk echt heel erg leuk en ik doe het ook goed, maar ik vind haar heel naar in omgang, en dan vooral ook hoe ze over mijn stagiaire praat. Ze ziet mijn stagiaire nooit, heeft ze misschien 2x gezien en doet vreselijk onaardig/vernederend tegen haar. Ze is tevens directeur, dus ik kan het niet hogerop spelen. Zou dit voor jou een reden zijn om een andere baan te zoeken.

Ik kan helaas geen concrete voorbeelden geven van wat er voorvalt omdat ik niet herkent wil worden.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omgaan met baas Empty Re: Hoe omgaan met baas

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 1:36

Of je wel of niet naar een andere baan op zoek moet, is denk ik vooral een gevoelskwestie. Uit je verhaal maak ik op dat je er al zo goed als alles aan hebt gedaan om de situatie voor jou zo draaglijk mogelijk te maken. Ik zou denk ik nog een tijd afwachten hoe het zich verder ontwikkelt (leg jouw baas zich er bv. bij neer dat jij tijdens je vrije tijd niet beschikbaar bent) en dan eens goed gaan nadenken of het plezier dat je uit je werk haalt opweegt tegen de irritaties met je baas. Heel simpel gezegd: heb je 's morgens zin om te gaan werken of zie je er vaker tegenop?

Succes met deze moeilijke en vervelende situatie!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 1:42

Bedankt voor je reactie. Ik heb zin om naar mijn werk te gaan, omdat ik uit het contact met mijn cliënten (jongeren) heel veel plezier en voldoening haal. Ook het contact met het personeel dat ik aanstuur is goed, er hangt een fijne sfeer in het team waarvoor ik verantwoordelijk ben. Ik heb geregeld met haar te maken, maar mijn personeel ziet haar eigenlijk zelden. Ze is de uiteindelijke baas en ook mijn rechtstreekse meerdere. Ik heb er echt veel moeite mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 1:52

Denk dat het voor een groot deel aan je persoonlijkheid ligt wat voor jou de juiste keuze is. Kun je een manier vinden om de dingen die ze zegt voor het grootste deel naast je neer te leggen, dan kun je blijven en focussen op het plezier en de voldoening die je verder uit je werk haalt. Lukt je dat niet en blijf je je naar voelen over het contact, dan is het wellicht verstandig om in ieder geval eens rond te kijken en te solliciteren. Dan heb je kans dat het werk minder leuk en uitdagend is, maar ook een behoorlijke kans dat je meerdere géén trut is. Maar het is hoe dan ook een stap in het onbekende en die stap zou ik pas zetten als de negatieve kant van deze baan sterk overheerst. Een nieuwe baan is immers ook geen garantie voor prettigere collega's/bazen.

Edit: als je twijfelt aan hoe erg het nou precies allemaal is, kan het ook helpen om iemand anders die jou goed kent, bv. je vriend te vragen òf, en zo ja, hoe en in welke mate hij ziet dat dit hele gebeuren invloed op jou heeft, eventueel ook buiten de werkplek.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 1:59

freakielief schreef:Denk dat het voor een groot deel aan je persoonlijkheid ligt wat voor jou de juiste keuze is. Kun je een manier vinden om de dingen die ze zegt voor het grootste deel naast je neer te leggen, dan kun je blijven en focussen op het plezier en de voldoening die je verder uit je werk haalt. Lukt je dat niet en blijf je je naar voelen over het contact, dan is het wellicht verstandig om in ieder geval eens rond te kijken en te solliciteren. Dan heb je kans dat het werk minder leuk en uitdagend is, maar ook een behoorlijke kans dat je meerdere géén trut is. Maar het is hoe dan ook een stap in het onbekende en die stap zou ik pas zetten als de negatieve kant van deze baan sterk overheerst. Een nieuwe baan is immers ook geen garantie voor prettigere collega's/bazen.

Nee klopt, daar heb je gelijk in. Ik vind het echt heel erg moeilijk. Normaliter distantieer ik me van mensen met wie ik echt heel erg veel moeite heb, dit kan hier natuurlijk niet. Ik vind het ook vervelend dat ik thuis erg klaag over mijn baas, ik wil helemaal niet klagen over mijn werk. Ik vind mijn werkzaamheden heel erg leuk, maar de sfeer die er hangt in de bovenste regionen van het bedrijf vind ik verschrikkelijk. Ik kan ook niet echt een inschatting maken van hoe hoog je verwachtingen en je werkplezier moeten zijn. Kan je op lange termijn goed functioneren als je niet met je baas door een deur kan (ook al vindt baas dat jij je werk oké doet). Is dat houdbaar voor jezelf en voor het bedrijf? Kan ik iets doen waardoor minder weerstand voel? Ik heb het idee dat ze ook echt graag gevreesd wil worden. Dat ze wil dat iedereen bang voor haar is.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 2:05

Het lijkt me inderdaad een hele moeilijke situatie. Mijn hersenspinsels zijn weer op, hoop dat je een goed besluit kunt maken, wellicht met de hulp van anderen hier op het forum of in je eigen kring. Sowieso is het goed dat je erover praat, misschien kom je dan op den duur tot wat nieuwe inzichten die het besluit wat makkelijker maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 2:09

freakielief schreef:Het lijkt me inderdaad een hele moeilijke situatie. Mijn hersenspinsels zijn weer op, hoop dat je een goed besluit kunt maken, wellicht met de hulp van anderen hier op het forum of in je eigen kring. Sowieso is het goed dat je erover praat, misschien kom je dan op den duur tot wat nieuwe inzichten die het besluit wat makkelijker maken.

Bedankt Freakielief! Het is inderdaad al fijn om erover te praten. Ik heb sowieso iets gehad aan jouw gedachtes over dit onderwerp.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 6:20

Heb je al met je andere collega's erover gehad? Misschien met z'n allen eens met haar een gesprek aangaan? Ik weet dat het eng is, en misschien dat het met z'n allen wat minder eng is dan alleen? Waarschijnlijk wilt ze inderdaad als streng overkomen, maar heeft ze niet door dat ze dat wel op een hele verkeerde manier doet.
Of ik met zo iemand zou kunnen werken hangt heel erg er vanaf hoeveel ik met die persoon te maken zou hebben tijdens werktijd. Op wat voor manier is haar gedrag streng? Meer van: je doet dit en dit verkeerd, snap je dat nu nog niet? of meer van de regels, dat als je langer dan de 15 min pauze houdt ze heel erg gaat zeiken?

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 22 dec 2010 - 23:04

Ik heb ooit stage gelopen op een school waar de directrice een ongelofelijk onaardig persoon was. Niemand van de docenten vond haar aardig, de kinderen waren bang voor haar (en ik eigenlijk ook). Ze had iets "naars" om zich heen hangen. Voor mij was dat destijds geen reden om weg te gaan, maar ik liep stage. Het was voor mij wel een reden om nooit op die school te willen werken, omdat ik dan veel met haar te maken zou hebben.

Ik weet niet of ik er een andere baan om zou zoeken. Haal je genoeg voldoening uit je werk met je cliënten om hier mee te kunnen dealen? Dat is de overweging die ik zou maken.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 1:50

Bedankt voor jullie reacties! Yasmin ik kan niet goed uitleggen op wat voor manier ze boos wordt, dan treed ik teveel in detail. Ze wordt op een gemene manier boos. Ik ben voor mijn team verantwoordelijk, met andere teamleiders heb ik niet zoveel contact (maandelijks), ik durf niet over haar te beginnen omdat het voelt als roddelen.

Ik herken veel in het stuk van Chance, ik denk dat zij een goed voorbeeld schetst van hoe het gaat. Ik vind het erg moeilijk omdat ik mijn werkzaamheden wel heel erg leuk vind, maar van haar krijg ik een naar gevoel.

Gast
Gast

Bericht  Blond do 23 dec 2010 - 10:58

Een leidinggevende met een vervelend "aura" kan je wel veel energie kosten. Hoe makkelijk denk je dat je aan een nieuwe baan kan komen in jouw regio? Je zou je in ieder geval kunnen oriënteren daarop, solliciteren op een andere baan betekent niet direct weggaan natuurlijk. In je nieuwe baan zal je hoogstwaarschijnlijk ook leuke cliënten hebben.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud