Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vanaf wanneer chips?

+19
sheila123
Parisienne
Susan
loesje
Flower_L
Filoria
Kat1980
Jasmine
chipa
_Lana_
Annemie
Liadan
maiadebij
Fiwen
Thunder
Tania
Pien
mauwmauw
Teddyaapje
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

vanaf wanneer chips? - Pagina 2 Empty Re: vanaf wanneer chips?

Bericht  Filoria ma 24 okt 2011 - 4:05

Op het KDV van Tomas stoppen ze alles wat er uitgedeeld wordt in de bakjes van de kinderen (waar ook de nieuwsbrief, knutsels en de reservekleertjes enzo in liggen). Als de ouders ze dan op komen halen kunnen ze zelf beslissen of ze het aan het kind willen geven.

Misschien kun je dat idee bij de oudercommissie ofzo opperen? Vind ik wel een goed idee van Liadan, om die aan te spreken.

De oplossing op het KDV van Tomas vind ik ideaal omdat je dan zeker weet dat je kind daar nooit iets eet waar je het niet mee eens bent.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Flower_L ma 24 okt 2011 - 4:44

L krijgt nog geen chips. Op zijn verjaardag heeft hij wel van die organic wortelchipjes gehad.
Weet niet tot wanneer we uitstellen, maar vind het nu echt nog niet nodig.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 6:02

S. krijgt ook nog geen chips en dat wil ik voorlopig nog zou houden. Hij heeft wel eens ook een Nibbitje op op een verjaardag maar een vol schaaltje of een zakje krijgt hij niet. Vind ik gewoon nog niet nodig

Gast
Gast

Bericht  loesje ma 24 okt 2011 - 6:05

alex heeft tot op heden geen chips gehad en wil dit ook zo lang mogelijk uitstellen( want hij mist niks zolang hij het nog niet kent).
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 6:43

onze dochter heeft een paar weken terug voor het eerst chips gehad. Ze gaat er sinds kort niet meer mee akkoord als ze iets anders krijgt dan dat wij hebben, tenzij het iets gezonds is, dan is een koekje of cracker ineens wél oké.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 6:44

Storm schreef:Mijn zoontje heeft op zijn tweede verjaardag van Stuiterbal (:P :P :P) een klein handje Naturel chips gekregen. Hij heeft toen ook nog een schaaltje Nibbits op. Hij krijgt het normaal gesproken nooit, als wij chips eten ligt hij al op bed en ik vind het nog niet echt nodig. Maar op een verjaardag ofzo maak ik er geen probleem van.

11 maanden vind ik wel echt te jong voor chips hoor!

Hij keek me zo lief aan angel angel angel

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 7:23

Mama_van2 schreef:
Anniej_S schreef:
Liadan schreef:Maar ik neem aan dat die cassiere heeft gevraagd of ze een spekje mocht hebben? Dat vragen ze hier ook regelmatig en dan zeg ik nee en bedank ik vriendelijk.

Ja had ze ook gevraagd (mijn man werkt daar) dus onder het ouwehoeren door had mn dochter inmiddels al wel stuk of 6, 7 spekjes gehad en mijn man keurde alles maar goed....ik was daar achteraf even heel boos over, en nee ik was dus NIET mee met boodschappen doen....maar het zal zeker geen 2e x voor komen, want na dit voorval word er dus vanaf heden maar gewoon weer samen of dat ik alleen boodschappen ga doen :P

Of je bepreekt het met je man en je zorgt dat jullie op 1 lijn liggen.

We liggen redelijk op 1 lijn, maar hij moet ondanks dat hij daar werkt ook kunnen zeggen werken en prive gescheiden en dus gewoon boodschappen doen en op de kleine letten ipv met je collega's staan te ouwehoeren?
Maar hij zal er vanaf NU beter op gaan letten...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 9:42

Stuiterbal schreef:
Storm schreef:Mijn zoontje heeft op zijn tweede verjaardag van Stuiterbal (:P :P :P) een klein handje Naturel chips gekregen. Hij heeft toen ook nog een schaaltje Nibbits op. Hij krijgt het normaal gesproken nooit, als wij chips eten ligt hij al op bed en ik vind het nog niet echt nodig. Maar op een verjaardag ofzo maak ik er geen probleem van.

11 maanden vind ik wel echt te jong voor chips hoor!

Hij keek me zo lief aan angel angel angel
Hahaha muts Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 9:43

Anniej_S schreef:
Mama_van2 schreef:
Anniej_S schreef:
Liadan schreef:Maar ik neem aan dat die cassiere heeft gevraagd of ze een spekje mocht hebben? Dat vragen ze hier ook regelmatig en dan zeg ik nee en bedank ik vriendelijk.

Ja had ze ook gevraagd (mijn man werkt daar) dus onder het ouwehoeren door had mn dochter inmiddels al wel stuk of 6, 7 spekjes gehad en mijn man keurde alles maar goed....ik was daar achteraf even heel boos over, en nee ik was dus NIET mee met boodschappen doen....maar het zal zeker geen 2e x voor komen, want na dit voorval word er dus vanaf heden maar gewoon weer samen of dat ik alleen boodschappen ga doen :P

Of je bepreekt het met je man en je zorgt dat jullie op 1 lijn liggen.

We liggen redelijk op 1 lijn, maar hij moet ondanks dat hij daar werkt ook kunnen zeggen werken en prive gescheiden en dus gewoon boodschappen doen en op de kleine letten ipv met je collega's staan te ouwehoeren?
Maar hij zal er vanaf NU beter op gaan letten...
Ik vind dat je wel overdreven reageert hoor, je man mag niet eens een praatje met een collega maken? En oke, dat je dochter zoveel spekjes heeft gehad is niet goed te keuren, maar je hebt het je man toch gewoon vertelt hoe jij er over denkt en dan is het toch klaar? Om dan maar samen of alleen boodschappen te doen vind ik wel erg ver gaan eerlijk gezegd. Spekjes zijn geen gif.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 24 okt 2011 - 9:44

Ezra at toen hij twee was wel eens van die beertjeschips, maar dat heeft hij niet echt vaak gehad. Yrsa eet op een verjaardag wel eens wat Nibbitjes, maar verder krijgen ze het eigenlijk vrijwel niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Parisienne ma 24 okt 2011 - 12:23

N. kreeg op haar eerste verjaardag een paar Nibbit chipjes. Dit vonden we verder wel prima voor een keertje. Tot vandaag heeft ze verder geen chips meer gekregen. We wachten ermee totdat ze het echt door gaat hebben.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Teddyaapje ma 24 okt 2011 - 22:43

Het is niet zo dat andere ouders de kindjes chips laten tracteren, het wordt vanuit het kdv zelf gedaan. Ik bel er vanmiddag even heen om te vragen of ik het wel goed heb begrepen en als dat zo is, dat ik er wel raar van sta te kijken dat dit gedaan wordt. Als het nodig is haal ik zelf wel zo'n zak organix chips en dan geven ze die maar aan T. Het zou toch te belachelijk zijn om zoutloos te koken en wel chips te laten eten!

@ AnniejS: Ik zou ook niet blij zijn als T. spek zou eten doordat mn vriend dat toestond, maar ik denk dat als je het hierover gehad hebt met je man hij dit de volgende keer niet zal toestaan?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  sheila123 di 25 okt 2011 - 0:13

Hier krijgt J. heel af en toe een chipje (Nibbits of beertjeschips) in het weekend of op een verjaardag. Vanaf ongeveer 1,5 jaar.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  sheila123 di 25 okt 2011 - 0:14

11 maanden vind ik trouwens zelf ook nog wel erg jong...mijn dochter at toen net fatsoenlijk brood...
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  liesje di 25 okt 2011 - 0:52

ons meisje krijgt sinds ze een jaar is af en toe nibbits of hamkaasjes en dan maar een paar
maar als jij het nog niet wil hebben dan heb je toch recht om aan te geven dat je dit nog niet wilt voor je kindje?
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Jazzlyn di 25 okt 2011 - 0:54

Tot 1,5 jaar nooit een chipje. Vanaf 1,5 jaar mag hij het. Wel met mate, maar hij heeft veel neefjes en nichtjes die allemaal chipjes krijgen. Tja nu mag hij ook.. Vind hij zelf super en het is echt maar zo nu en dan.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Linda di 25 okt 2011 - 3:10

Ik lees regelmatig dat nibbit chips gegeven wordt. In die chips zit heel wat meer zout dan bijv. naturel.

http://www.niernieuws.nl/?cat=ln&artid=4706&home=

Mijn dochter krijgt/mag geen chips. Ik weet nog niet wanneer ze het wel mag, voorlopig in ieder geval niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne di 25 okt 2011 - 5:23

Linda schreef:Ik lees regelmatig dat nibbit chips gegeven wordt. In die chips zit heel wat meer zout dan bijv. naturel.

http://www.niernieuws.nl/?cat=ln&artid=4706&home=

Mijn dochter krijgt/mag geen chips. Ik weet nog niet wanneer ze het wel mag, voorlopig in ieder geval niet.
Nibbit wordt vaak gegeven omdat het makkelijk smelt in de mond. Gewone chips kunnen ze vaak wel afhappen, maar die hebben dan vaak scherpe puntjes waardoor het in de keel blijft hangen. Heeft mijn neefje een keer gehad.. die was bijna gestikt in één hapje gewone chips! Bleef in zijn keel hangen. Vandaar dat ik N. voorlopig alleen iets als Nibbit ga geven.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Linda wo 26 okt 2011 - 1:26

Parisienne schreef:
Nibbit wordt vaak gegeven omdat het makkelijk smelt in de mond. Gewone chips kunnen ze vaak wel afhappen, maar die hebben dan vaak scherpe puntjes waardoor het in de keel blijft hangen. Heeft mijn neefje een keer gehad.. die was bijna gestikt in één hapje gewone chips! Bleef in zijn keel hangen. Vandaar dat ik N. voorlopig alleen iets als Nibbit ga geven.

Oh oké, dat wist ik niet.
Doet me denken aan vroeger. Mijn moeder gaf ons droge cornflakes en zei tegen ons dat het chips was. Dat heb ik heel lang geloofd! Laughing

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 1:31

Linda schreef:
Parisienne schreef:

Oh oké, dat wist ik niet.
Doet me denken aan vroeger. Mijn moeder gaf ons droge cornflakes en zei tegen ons dat het chips was. Dat heb ik heel lang geloofd! Laughing

Haha dat is eigenlijk wel een goeie ! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Parisienne wo 26 okt 2011 - 1:53

@ Linda: hahah! Dat is inderdaad een goeie!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Linda wo 26 okt 2011 - 1:59

Nou zit er in cornflakes volgens mij veel suiker, dus wat dan beter is..? Maar ik vond hem ook wel leuk bedacht van moeders.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  blonky1986 wo 26 okt 2011 - 2:06

@ Linda, mijn ouders hebben dat ook nog lang volgehouden. Ik heb nog steeds dat ik het lekker vind om een schaaltje cornflakes te nemen (zonder melk etc.).. Maar nibbits zouden er ook nog wel ingaan bij mij.

Ik vind zelf 11 maanden ook nog wel erg jong, de niertjes kunnen dan toch nog niet goed met zout overweg of wel?
blonky1986
blonky1986
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 118
Registratiedatum : 26-10-11

Bericht  Linda wo 26 okt 2011 - 2:16

blonky1986 schreef:@ Linda, mijn ouders hebben dat ook nog lang volgehouden. Ik heb nog steeds dat ik het lekker vind om een schaaltje cornflakes te nemen (zonder melk etc.).. Maar nibbits zouden er ook nog wel ingaan bij mij.

Ik vind zelf 11 maanden ook nog wel erg jong, de niertjes kunnen dan toch nog niet goed met zout overweg of wel?

Ja, dat lijkt mij ook. Ik vind op deze leeftijd zowel zout als suiker overbodig. Die tijd komt nog wel.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 6:34

11 Maanden vind ik wel erg vroeg en al helemaal om het ongevraagd aan kindjes op een KDV te geven.
Hier krijgt ze af en toe op een verjaardag wat Nibbits. Vanaf dat ze 1 is ongeveer.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: