vanaf wanneer chips?
+19
sheila123
Parisienne
Susan
loesje
Flower_L
Filoria
Kat1980
Jasmine
chipa
_Lana_
Annemie
Liadan
maiadebij
Fiwen
Thunder
Tania
Pien
mauwmauw
Teddyaapje
23 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
vanaf wanneer chips?
Vanaf wanneer kregen jullie kindjes chips of zijn jullie van plan dit toe te staan?
Wij hadden zelf 2 jaar in gedachte maar nu blijkt dus dat ze bij het kdv chips krijgen als een kindje jarig is. Ik kwam hier per toeval achter toen ik vroeg of t gebruikelijk was om te trakteren als T. 1 wordt. Hun antwoord was van niet, dat ze daar een kroon en chips krijgen.
Ik ben nu aant twijfelen of ik de '2 jaar grens' moet loslaten of moet bellen dat ik het liever anders zie en niet wil dat ze T. al chips geven.
Wij hadden zelf 2 jaar in gedachte maar nu blijkt dus dat ze bij het kdv chips krijgen als een kindje jarig is. Ik kwam hier per toeval achter toen ik vroeg of t gebruikelijk was om te trakteren als T. 1 wordt. Hun antwoord was van niet, dat ze daar een kroon en chips krijgen.
Ik ben nu aant twijfelen of ik de '2 jaar grens' moet loslaten of moet bellen dat ik het liever anders zie en niet wil dat ze T. al chips geven.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: vanaf wanneer chips?
als jij wilt dat T geen chips krijgt,heeft het kdv het te accepteren neem ik aan.hier stel ik het chips eten ook zolang mogelijk uit.vind het niet nodig dat ze zo vroeg al dat eten.wat ze niet krijgen,kunnen ze ook niet missen toch.En nu snap ik ook wel dat je er bijna niet aan ontkomt,maar hoe langer zonder,hoe beter.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Doe wat je hart je ingeeft. ALs jij de grens van 2 jaar gesteld hebt moet je nadenken over hoe belangrijk je die grens vind. Je hebt hem met een reden vast gesteld, toch?
Ik vind het overigens heel vreemd dat ze chips trakteren. Zelfs op een gemiddelde basisschool mag dat volgens mij niet eens meer.
Ik vind het overigens heel vreemd dat ze chips trakteren. Zelfs op een gemiddelde basisschool mag dat volgens mij niet eens meer.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik zou het niet goed vinden als ze mijn zoontje chips zouden geven op het kinderdagverblijf. Toevallig had J. van de week een mini stukje chips te pakken maar normaal krigjt hij het nog niet. We hebben van die kinderchips van Organix voor op een verjaardag ofzo.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het vreemd dat ze kindjes onder de 1 of rond de 1 jaar chips geven. Ik zou dus bellen.
Mijn zoon krijgt, op enkele hapjes nippits op een verjaardag, nog geen chips. Vind dat nog niet nodig, hij eet net zo lief rozijntjes ofzo
Mijn zoon krijgt, op enkele hapjes nippits op een verjaardag, nog geen chips. Vind dat nog niet nodig, hij eet net zo lief rozijntjes ofzo
Gast- Gast
Vanaf dat ze hier 1 jaar zijn mogen ze in het weekend een bakje chips van ons. Maar als jij dat nog niet wilt zou ik dat aan geven op het kdv.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn zoontje heeft op zijn tweede verjaardag van Stuiterbal ( ) een klein handje Naturel chips gekregen. Hij heeft toen ook nog een schaaltje Nibbits op. Hij krijgt het normaal gesproken nooit, als wij chips eten ligt hij al op bed en ik vind het nog niet echt nodig. Maar op een verjaardag ofzo maak ik er geen probleem van.
11 maanden vind ik wel echt te jong voor chips hoor!
11 maanden vind ik wel echt te jong voor chips hoor!
Gast- Gast
ik vind het echt belachelijk dat ze kindjes van 1 jaar chips geven op het kinderdagverblijf zonder dat met de ouders te overleggen
Ik vind de 2 jaar grens die je aan wilde houden helemaal niet raar hoor. Hier wil ik het ook zo lang mogelijk niet geven. Zolang ze nog tevreden is met wat anders...
J.uul krijgt wel af en toe wortelchips van Organix Goodies (o.a. bij AH en Plus). Het ziet er hetzelfde uit als 'gewone' chips maar er zit geen zout in, geen kleur- en smaakstoffen en ze zijn in de oven gebakken dus veel minder vet.
Ze smult er altijd heel erg van en ze vind het prachtig dat ze dan uit het zakje mag eten hahaha. En ik moet zeggen dat ze zelf ook nog wel lekker vind
Ik vind de 2 jaar grens die je aan wilde houden helemaal niet raar hoor. Hier wil ik het ook zo lang mogelijk niet geven. Zolang ze nog tevreden is met wat anders...
J.uul krijgt wel af en toe wortelchips van Organix Goodies (o.a. bij AH en Plus). Het ziet er hetzelfde uit als 'gewone' chips maar er zit geen zout in, geen kleur- en smaakstoffen en ze zijn in de oven gebakken dus veel minder vet.
Ze smult er altijd heel erg van en ze vind het prachtig dat ze dan uit het zakje mag eten hahaha. En ik moet zeggen dat ze zelf ook nog wel lekker vind
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
ik vind het ook vreemd dat ze zulke kleine kinderen chips geven. Veel zout is slecht voor de niertjes, dus ik zou het niet goed vinden. N krijgt vanaf ongeveer 2,5 jaar af en toe chips. Thuis nooit, alleen als we ergens zijn waar het op tafel wordt gezet. Ik merk dat het bij J al lastiger is, zij wilt wat N heeft ook. Dus heb ik voor haar ook zo'n zakje goodies chips mee.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Ik vind het ook raar dat ze chips geven op het kdv. Op het kdv waar ik werk mogen wij niet eens chips geven, ook niet als een kindje het meeneemt om te trakteren. Het gaat dan met de kinderen mee naar huis zodat ouders zelf kunnen beslissen of ze het geven of niet.
Yara krijgt trouwens sowieso nog geen chips, dat vind ik niet nodig.
Ik zou zelf op het kdv aangeven dat ik niet zou willen dat mijn kind chips zou krijgen. Zelf zou ik ook een mail naar de directie/oudercommissie sturen met de vraag waarom ze chips trakteren bij verjaardagen en informatie erbij dat zoveel zout niet goed is voor hele kleine kinderen.
Yara krijgt trouwens sowieso nog geen chips, dat vind ik niet nodig.
Ik zou zelf op het kdv aangeven dat ik niet zou willen dat mijn kind chips zou krijgen. Zelf zou ik ook een mail naar de directie/oudercommissie sturen met de vraag waarom ze chips trakteren bij verjaardagen en informatie erbij dat zoveel zout niet goed is voor hele kleine kinderen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Als ik met mijn zoontje op een verjaardag ben, krijgt hij wel chips, anders kijken me ze altijd zo raar aan of krijg ik rare opmerkingen als ik hem liever nog geen chips geef.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Dat zou voor mij geen reden zijn om mijn kind wel chips te geven.Annemie schreef:Als ik met mijn zoontje op een verjaardag ben, krijgt hij wel chips, anders kijken me ze altijd zo raar aan of krijg ik rare opmerkingen als ik hem liever nog geen chips geef.
Liadan- Ratel
Annemie schreef:Als ik met mijn zoontje op een verjaardag ben, krijgt hij wel chips, anders kijken me ze altijd zo raar aan of krijg ik rare opmerkingen als ik hem liever nog geen chips geef.
Ik krijg ook vaak opmerkingen over dingen die ik soms anders doe dan bijv mijn zus, maar daar trek ik me dus mooi niks van aan.
Gast- Gast
Annemie schreef:Als ik met mijn zoontje op een verjaardag ben, krijgt hij wel chips, anders kijken me ze altijd zo raar aan of krijg ik rare opmerkingen als ik hem liever nog geen chips geef.
Dit zou toch voor mij echt helemáál geen reden zijn om wel chips te geven. Dat bepaal je toch altijd nog zelf?!
Ik vind het eigenlijk ook heel vreemd, dat met een 1- jarige verjaardag chips gegeven wordt bij het kdv. Ik zou dan ook gewoon even bellen, dat je dat niet nodig vindt.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ook ik vind het erg raar dat ze op het kdv zulke jonge kindjes al chips laten eten. Ze kunnen beter zeggen tegen alle ouders dat ze liever hebben dat er fruit oid wordt uitgedeeld. Ook weer zo zielig als 1 kindje geen chips krijgt als traktatie omdat het kdv weet dat die ouders het niet willen hebben. En ik vind dat ook geen reden om te zeggen: ach geef hem dan maar chips want ze krijgen het allemaal.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Liadan schreef: Zelf zou ik ook een mail naar de directie/oudercommissie sturen met de vraag waarom ze chips trakteren bij verjaardagen en informatie erbij dat zoveel zout niet goed is voor hele kleine kinderen.
+1
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik zou het ook niet willen, ik denk maar zo niet wat ze hier niet kent ga ik dr ook niet geven!
Zo hoorde ik van de week van manlief dat tijdens het afrekenen van de boodschappen Y. een spekkie heeft gehad, ik zo waarom?
Ja lekker toch? Nou ik had gewoon keihard nee gezegd......en al helemaal niet vol laten proppen door de caissiere hoorde ik achteraf!...
Zo hoorde ik van de week van manlief dat tijdens het afrekenen van de boodschappen Y. een spekkie heeft gehad, ik zo waarom?
Ja lekker toch? Nou ik had gewoon keihard nee gezegd......en al helemaal niet vol laten proppen door de caissiere hoorde ik achteraf!...
Gast- Gast
J. krijgt alleen chippies bij hoge uitzondering.
Dus met een verjaardag, een feestje of iets van dien strekking en dan maar een paar stukjes. Op verjaardagen en feestjes waar wij komen, komen nl. veel meer kinderen. J. is te oud om daar niets van mee te krijgen en haar dus met chips delen te negeren, maar te jong om te snappen waarom zij dat dan niet zou mogen.
Maar gewoon door de weeks op het kdv vind ik nergens voor nodig. Er zijn genoeg lekkere, gezondere alternatieven.
Dus met een verjaardag, een feestje of iets van dien strekking en dan maar een paar stukjes. Op verjaardagen en feestjes waar wij komen, komen nl. veel meer kinderen. J. is te oud om daar niets van mee te krijgen en haar dus met chips delen te negeren, maar te jong om te snappen waarom zij dat dan niet zou mogen.
Maar gewoon door de weeks op het kdv vind ik nergens voor nodig. Er zijn genoeg lekkere, gezondere alternatieven.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Maar ik neem aan dat die cassiere heeft gevraagd of ze een spekje mocht hebben? Dat vragen ze hier ook regelmatig en dan zeg ik nee en bedank ik vriendelijk.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Maar ik neem aan dat die cassiere heeft gevraagd of ze een spekje mocht hebben? Dat vragen ze hier ook regelmatig en dan zeg ik nee en bedank ik vriendelijk.
Ja had ze ook gevraagd (mijn man werkt daar) dus onder het ouwehoeren door had mn dochter inmiddels al wel stuk of 6, 7 spekjes gehad en mijn man keurde alles maar goed....ik was daar achteraf even heel boos over, en nee ik was dus NIET mee met boodschappen doen....maar het zal zeker geen 2e x voor komen, want na dit voorval word er dus vanaf heden maar gewoon weer samen of dat ik alleen boodschappen ga doen
Gast- Gast
Hier heeft Amé al wel wat chipito's gegeten, stuk of 5 ofzo.
Mas die krijgt heel af en toe wat chips.
Mas die krijgt heel af en toe wat chips.
Gast- Gast
Anniej_S schreef:Liadan schreef:Maar ik neem aan dat die cassiere heeft gevraagd of ze een spekje mocht hebben? Dat vragen ze hier ook regelmatig en dan zeg ik nee en bedank ik vriendelijk.
Ja had ze ook gevraagd (mijn man werkt daar) dus onder het ouwehoeren door had mn dochter inmiddels al wel stuk of 6, 7 spekjes gehad en mijn man keurde alles maar goed....ik was daar achteraf even heel boos over, en nee ik was dus NIET mee met boodschappen doen....maar het zal zeker geen 2e x voor komen, want na dit voorval word er dus vanaf heden maar gewoon weer samen of dat ik alleen boodschappen ga doen
Of je bepreekt het met je man en je zorgt dat jullie op 1 lijn liggen.
Gast- Gast
Geen idee hoe oud S was volgens mij 1 jaar toen ze voor d eerste keer chipjes at. M. is 19 maanden en ze heeft zich een paar dagen geleden nog heerlijk zitten vermaken met een zakje naturel chips
Gast- Gast
Na.li krijgt soms in het weekend Nibbit chips. Geen idee hoe oud hij was toen hij voor het eerst chips kreeg. Ik denk zo rond de 2 jaar.
Gast- Gast
Toen J 1 jaar werd heeft hij wel een paar nibb-it chipjes gehad, maar we geven het hier niet heel vaak (zelfs nu nog steeds niet). T heeft het nog nooit gehad.
Vind het echt bizar dat ze op een kdv een kindje jonger dan 1 jaar chips geven. Zou zeker even aankaarten dat je dat niet wilt!
Vind het echt bizar dat ze op een kdv een kindje jonger dan 1 jaar chips geven. Zou zeker even aankaarten dat je dat niet wilt!
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: