Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf wanneer...

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vanaf wanneer... Empty Vanaf wanneer...

Bericht  Monnie zo 30 jan 2011 - 7:56

- Kreeg jullie kindje extra drinken?
- Een toetje na het eten? En wat?
- Brood? En begon je dan eerst een tijd met alleen een korstje?
- Een koekje/liga, o.i.d?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer... Empty Re: Vanaf wanneer...

Bericht  Liadan zo 30 jan 2011 - 8:05

- Kreeg jullie kindje extra drinken? Toen ze 1 jaar was kreeg ze naast de borstvoeding ook water.
- Een toetje na het eten? En wat? Ook vanaf 1 jaar en dan kreeg ze volle yoghurt.
- Brood? En begon je dan eerst een tijd met alleen een korstje? Met ongeveer 7 maanden en ze kreeg gewoon de hele boterham (al at ze die toen nog lang niet helemaal op).
- Een koekje/liga, o.i.d? Vanaf 10 maanden ongeveer denk ik, kreeg ze een rijstwafeltje in de middag. Vanaf ruim een jaar kreeg ze een soepstengel.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer... Empty Re: Vanaf wanneer...

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 8:14

Ik kan alleen de eerste vraag beantwoorden. S krijgt sinds 2 weken water met een piep klein beetje diksap. Ik maak elke dag een flesje van 50 ml en hij drinkt vaak de helft maar op. Met een broodkorstje ga ik volgende maand beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer... Empty Re: Vanaf wanneer...

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 9:14

- Kreeg jullie kindje extra drinken?
Vanaf 6 maanden zijn we gaan oefenen uit een gewone beker, klein beetje water. Dus meer om te oefenen smile

- Een toetje na het eten? En wat?
Vanaf 7 maanden een klein beetje yogurt.

- Brood? En begon je dan eerst een tijd met alleen een korstje?
Nee eerst alleen het binnenste van het brood met 7 maanden en met 7,5/8 maanden at hij al een brood met korst.

- Een koekje/liga, o.i.d?
Vanaf 6 maanden, zo'n nijntje koekje of zo'n mini rijstewafel af en toe is.
Vanaf een maand of 8 krijgt hij elke dag iets om 15.00, de ene keer liga de andere keer een rijstewafeltje of een soepstengel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer... Empty Re: Vanaf wanneer...

Bericht  sheila123 zo 30 jan 2011 - 9:16

Monnie schreef:- Kreeg jullie kindje extra drinken? Vanaf een maand of 10/11 kreeg ze naast de borstvoeding een beetje diksap geloof ik maar dronk ze niet zoveel van hoor,half bekertje op een dag. Later ging ze steeds meer drinken.
- Een toetje na het eten? En wat? Ze kreeg een toetje na het eten toen ze haar warme eten goed at. Dit was rond de 7 maanden ongeveer. Dit was in het begin gewone yogurt of een danoontje. Maar als tussendoortje kreeg ze vanaf een maand of 7 ook al yogurt en dat luste ze gelijk graag.
- Brood? En begon je dan eerst een tijd met alleen een korstje? Brood pas vanaf 10 maanden. J. moest daar erg aan wennen en de eerst maanden dat ik het gaf was het alleen maar kokhalzen en kreeg ik er geen broodje in,ook niet in gedoopte melk. Met 10 maanden was ze er 'klaar' voor en ging het brood eten steeds beter
- Een koekje/liga, o.i.d? Vanaf een maand of 10/11

Alvast bedankt voor de antwoorden!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer... Empty Re: Vanaf wanneer...

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 9:38

- Kreeg jullie kindje extra drinken? Toen ze op 3 flessen kwam en dat was rond de 8 maanden. Ik geef diksap.
- Een toetje na het eten? En wat? Vanaf 10 maanden ongeveer. Toen we wisten dat ze geen KMA had zijn we yoghurt gaan geven.
- Brood? En begon je dan eerst een tijd met alleen een korstje? Met 7 maanden. Nee, ik ben begonnen met het zachte gedeelte. Vanaf een maand of 9 eet ze 2 boterhammen incl. korst.
- Een koekje/liga, o.i.d? Liga krijgt ze al vanaf een mand of 5. Maar toen prakte ik het nog. Vanaf 10 maanden (ook weer vanwege de vermeende KMA) zijn we begonnen met een soepstengel of een cracotte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer... Empty Re: Vanaf wanneer...

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 11:06

- Kreeg jullie kindje extra drinken? Ik geloof vanaf een maand of negen?
- Een toetje na het eten? En wat? Vanaf een jaar ongeveer.
- Brood? En begon je dan eerst een tijd met alleen een korstje? Vanaf ongeveer zeven maanden, ik heb nooit korstjes gegeven geloof ik, maar ben begonnen met heel kleine stukjes brood. Ik vond dat eerst wel een beetje eng, later durfde ik pas grotere stukken te geven
- Een koekje/liga, o.i.d? Mijn dochter krijgt alleen bij heel hoge uitzondering (lees: zo goed als nooit) dit te eten. Als tussendoortje geef ik haar een rijstwafel zonder zout, een reepje kaas, wat yoghurt etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer... Empty Re: Vanaf wanneer...

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 20:27

- Kreeg jullie kindje extra drinken? Vanaf 6 maanden, water
- Een toetje na het eten? En wat? Vanaf een jaar, yoghurt
- Brood? En begon je dan eerst een tijd met alleen een korstje? vanaf 6 maanden.
- Een koekje/liga, o.i.d? Ook vanaf 6 maanden, Liga eerste stap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer... Empty Re: Vanaf wanneer...

Bericht  Flemy ma 31 jan 2011 - 2:07

Monnie schreef:- Kreeg jullie kindje extra drinken? Vanaf 7 maanden, toen het vaste voedsel er wat meer in regelmaat in ging. (dus 's morgens geen fles meer, maar een boterham en dan dus wat diksap daarbij)
- Een toetje na het eten? En wat? Zelfde als vorige vraag. Toen ze echt een hele avondmaal op at, dus rond 7 maanden. Een beetje yoghurt na dan.
- Brood? En begon je dan eerst een tijd met alleen een korstje? 6 maanden. De eerste keer oefenen met alleen een korstje, maar dat ging al zo goed dat we een boterham in stukjes sneden en die gaven.
- Een koekje/liga, o.i.d? Vanaf 6 maanden een soepstengel of rijstewafel.

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer... Empty Re: Vanaf wanneer...

Bericht  Monnie ma 31 jan 2011 - 9:05

Bedankt voor de antwoorden!
N. heeft de afgelopen week een paar keer yoghurt gehad, maar hij vindt het zo vies. Begint er echt van te kokhalzen. Lekker zuur natuurlijk. Maar jullie gaven ook gewoon yoghurt, zonder iets erdoor?

Over een paar weken ook maar eens met brood beginnen en een rijstewafel proberen of soepstengel. Vindt het best eng eigenlijk, ben er een beetje bang voor dat het in zijn keel vliegt... maar ook wel weer erg leuk, iets nieuws!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer... Empty Re: Vanaf wanneer...

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 10:12

Monnie schreef:-
Kreeg jullie kindje extra drinken?
7 maanden omdat we op vakantie waren in spanje en het daar dus erg warm was
- Een toetje na het eten? En wat?
Pas toen hij echt een maaltijd at s'avoonds dus dat zal ergens tussen de 9 en 12 maanden zijn geweest. Hij kreeg fruit of soyayoghurt
- Brood? En begon je dan eerst een tijd met alleen een korstje?
Vanaf 7 maanden, begonnen met een korstje maar al vrij snel kleine blokjes met boter.
- Een koekje/liga, o.i.d?
Vanaf een maand of 8 maar alleen suikervrij.
Alvast bedankt voor de antwoorden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer... Empty Re: Vanaf wanneer...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum