Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overlast. Advies?

+6
Jerry
Blond
Charles
Starla
Caroow
Paper Crown
10 plaatsers

Ga naar beneden

Overlast. Advies? Empty Overlast. Advies?

Bericht  Paper Crown za 23 feb 2013 - 6:13

Pff, wij worden knettergestoord van onze buren. De buren met wie wij onze dak delen zijn echt asociaal druk. Ze maken de godganse dag herrie. En dan bedoel ik ook ECHT een teringlawaai. Ze hebben twee kleine dochtertjes, van 4 en 2. Dus het begint al om 06:00 tot ze naar bed gaan. Nu is het zo dat ze nogal tokkie zijn. Ze hebben het huis ook echt maar NET NET kunnen kopen waardoor alles, maar dan ook alles zwaar budget en zwart is gedaan. Nu is dat geen ramp, ik bedoel, wat boeit het als het zwart is gedaan maar ze hebben dus een gietvloer laten storten en deze is (hebben ze zelf gezegd) slecht gestort én niet afgesneden aan de wanden, en ze hebben geen poot om op te staan omdat het zwart is gedaan. Dus in feite lopen ze op beton, en doordat wij een binnenmuur met ze delen rolt het geluid zo door. Echt je wordt er schijtziek van. Die meiden slepen de hele dag met stoelen, moet je nagaan een woonkamer van 14 meter lang en een klein meisje van 2 sleept van de ene kant naar de andere kant haar eigen kinderstoel. Dit maakt zo'n kabaal. Die ouders roken beide om de beurt, elk uur. Buiten, dus dan hoor je 4x in 1 uur kei en keihard hun achterdeur dichtvallen. Zo hard dat mijn fotolijstjes omvallen. Ik word echt nijdig soms. Als Julian in de box beneden in slaapt valt en zij smijten de deur dicht, schrikt hij zich lam en wordt huilend wakker. Het zijn geen gehorige huizen ipc want je hoort de meiden nooit schreeuwen/huilen. Dat doen ze wel want als ze buiten zijn hoor je ze wel de hele tijd, maar dat vind ik niet erg, ze spelen in de tuin en dan verwacht je wel lawaai en ik verwacht niet van kinderen dat ze in een klooster zitten wanneer ze binnen zijn maar ik kan er echt niet meer tegen.
Nu wilden we er wat van zeggen.. maaaaaaaaaaaaaar.... Wij hebben natuurlijk ook een kleine boef en hij zal ook op een dag lawaai gaan maken. En ik vind van, als wij gaan klagen bij ze, zullen zij dat heus ook bij ons mogen komen doen maar ze zijn echt aso waardoor ik gewoon huiverig ben. De buurvrouw is echt niet wijs ook, zij maakt mijn pakketpost open.. Rolling Eyes JA echt en ik wil gewoon niet dat het escaleert aangezien wij en zij nog heel lang van plan zijn hier te blijven wonen. Maar ja.. het woongenot gaat zo wel achteruit.
Wat zouden jullie doen?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overlast. Advies? Empty Re: Overlast. Advies?

Bericht  Caroow za 23 feb 2013 - 6:26

Ik lees even mee, onze buurman speelt orgel maar wij hebben natuurlijk straks een baby die ook niet de hele dag stil is. Maar omg, dat orgel.. Zo vaak, en op zulke vreemde tijden..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Starla za 23 feb 2013 - 6:41

Oh wat balen is dat. Ik heb ook zulke buren (bovenburen). Praten enzo hoor je hier ook niet, maar die man die stampt enorm. Hij plant zijn hakken zeg maar in de vloer, en soms dreunt gewoon het hele huis ervan (incl vallende fotolijstjes). Hij loopt ook nog eens de hele dag rondjes door het huis, geen idee wat hij dan aan het doen is. Ook draait hij de deur niet in het slot, maar hij rost er net zolang aan tot ie vanzelf in het slot valt. We hebben er al een paar keer wat van gezegd, dan is het een avondje minder, en daarna begint ie weer. Ik bonk ook wel eens op de muur en dat helpt ook wel 2 minuten.
(Ik dacht eerst, huh wat maakt het uit dat die vloer zwart is dan (kleur) Razz maar ik snap m)
Ik zou het dus wel zeggen, en niet mee laten tellen dat jullie kindje later ook herrie gaat maken. Hij mag van jou vast niet zn stoel door het hele huis slepen Wink Kinderen maken herrie maar er zit natuurlijk wel een grens ergens.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Charles za 23 feb 2013 - 6:45

Oooh shit dat is balen zeg! Ik zou wel met ze praten, want zo fok je jezelf steeds meer op. Ik zou het gesprek introduceren met de vraag of ze last hebben van 'het gehuil van J., want je hoort heel veel van hun en zou je dat kunnen voorstellen' of zoiets dergelijks.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Blond za 23 feb 2013 - 7:07

Je kan natuurlijk gewoon een keer vragen of ze alsjeblieft de achterdeur niet zo hard willen dichttrekken, en dan zeg je erbij dat het zo lastig is omdat J. er steeds wakker van schrikt. Gewoon rustig vragen als ze toevallig een sigaretje staan te roken. Misschien zijn ze zich er niet eens van bewust.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jerry za 23 feb 2013 - 7:13

Deuren die keihard dichtslaan en een gietvloer die niet goed gestort is waardoor het geluid doordendert naar jullie toe, staat los van 'herrie' die kinderen (en dus de jouwe wellicht gaat) maken, dus volgens mij kun je daar wel wat van zeggen..!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ooh La La! za 23 feb 2013 - 8:36

Onze onderburen hebben een omgekeerd leefritme. Ze werken beide niet en hierdoor leven ze 's avonds/ 's nachts en slapen overdag. Daarbij zijn ze behoorlijke zuiplappen met een boel temperament. Dit resulteert in (bijna elke nacht) heftige ruzies met veel geschreeuw, slaan met de deuren etc. tussen 23.00 en 08.00 uur.

Op een gegeven moment sliep ik op een goede nacht 3 uurtjes. Na een week of 4 trok ik het echt niet meer. Ik was chagrijnig, viel bijna in slaap op kantoor en was bloedlink als ik mn buren tegen kwam. Ik durfde alleen niks te zeggen of 's nachts naar ze toe te gaan. Ik heb toen toch maar al mn moed bij elkaar geraapt en er wat van gezegd. Ik was zoooo moe, ik wilde gewoon heel graag 1 nacht door kunnen slapen.
De buurman hield zich eerst van de domme maar toen ik zei dat ik letterlijk hun ruzies kon volgen (erg genant!) zei hij dat ie er rekening mee zou houden. Toen ging het een tijdje goed maar nu is het weer lekker aan de gang.
Nu sms ik 's nachts gewoon naar ze. Erg bot en kortaf maar toch, ze zijn daarna wel vaak wat rustiger. Nog 1,5 maand doorzetten, dan verhuizen we Wink

Ik zou wel met je buren gaan praten. Je kunt ze uitleggen dat je niet wilt zeuren maar dat het toch wel erg doordreunt. Tuurlijk, met kinderen zal het nooit helemaal stil zijn, maar schurende stoelen over de vloer is een rot geluid. Zou zo zonde zijn als jullie niet met plezier in jullie nieuwe huis kunnen zitten door de buren!

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Linnie1985 za 23 feb 2013 - 9:06

Wij hebben ook een aparte buurman. Op de raarste tijden herrie maken en dan doordeweeks. Mijn vriend had vaak tegen hem gezegd dat het niet kan wat hij doet, maar dat kwam echt niet bij hem aan. Wij hadden de BOA ingeschakeld.

www.politie.nl/onderwerpen/buitengewoon-opsporingsambtenaar.html
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Steep za 23 feb 2013 - 9:47

En wat doet die BOA dan? Want ik vind wel terug wat hij buitenshuis kan doen, maar dit is overlast die binnenshuis wordt veroorzaakt..
Ik herken je verhaal. Onze bovenbuurman vind het normaal om keiharde hardcore te draaien en daarbij maakt het niet uit of het overdag is of 's nachts. Hij is (ex) verslaafd (ex tussen haakjes omdat hij aan de medicatie zit) en is 3,5 jaar 'op vakantie' geweest zoals hij zelf zegt. Hij draaide de muziek alleen als hij het moeilijk had, maar tegenwoordig ook als hij lekker in zijn vel zit. Daarnaast horen wij alles wat hij doet, telefoongesprekken, naar de wc gaan, seks... Ik ben al heel vaak bij hem aan de deur geweest en we hebben nu nummer uitgewisseld zodat ik hem kan smsen als hij teveel lawaai maakt. Maar eigenlijk vind ik het van de zotte dat ik hem iedere keer moet aanspreken als hij teveel lawaai maakt. Koop lekker een draadloze koptelefoon (heb ik 'm ook gezegd, zou hij doen maar nog niet gedaan en ik weet niet of hij dat nog wel van plan is). Maar wij hebben natuurlijk R. en we hebben een hele waakse hond die al aanslaat als er iemand de trap oploopt. Hij heeft een hele harde zware blaf dus daar heeft hij last van. Nu doen we onze hond een (diervriendelijke) muilkorf om zodat hij niet kan blaffen, maar wel kan eten en drinken. Dus vanuit onze kant werken wij er wel aan, maar vanuit zijn kant komt er dus niks. En om nou woedend daar aan de deur te staan durf ik niet omdat ik vaak alleen met R. thuis ben en ik niet zit te wachten op een kwaadwillende bovenbuurman.
Wat ik dus wil zeggen is dat ik weet hoe het voelt en het echt klote is als je woongenot zo wordt verstoord, want ik begin me steeds meer te ergeren en eigenlijk heb ik daar alleen mezelf mee.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Linnie1985 za 23 feb 2013 - 9:56

De boa komt eerst met degene praten met de klacht, en daarna gaat hij naar de buren om te vertellen dat er geklaagd is en waarover. En dan worden er oplossingen bedacht.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Steep za 23 feb 2013 - 9:57

Hmm thnx.. Dan moet ik me eerst wat veiliger voelen denk ik..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  rapa nui za 23 feb 2013 - 10:33

Over die schuivende stoelen uit de openingstopic, die geluiden over de harde vloer, kun je misschien niet gewoon eens vragen of ze ook viltjes onder de stoelen hebben? En of ze dat anders willen doen. Misschien hebben ze die geluiden niet eens door. Mijn buren hebben plavuizen en ik hoor normaal echt niet veel van ze maar wel van die schuif geluiden op de vloer. Hadden de andere buren eens aan hun genoemd maar hadden ze zelf helemaal niet verwacht.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: