Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Taartadvies gevraagd! - Fotoupdate :)

+2
Minx
Novalee
6 plaatsers

Ga naar beneden

Taartadvies gevraagd! - Fotoupdate :) Empty Taartadvies gevraagd! - Fotoupdate :)

Bericht  Novalee za 22 okt 2011 - 11:10

Half november wordt mijn nichtje 2 en ik heb aangeboden om de taart te maken. Ze is dol op Dora dus ik ga een Dorataart maken. Ik heb online een kleurplaat gevonden en deze meerdere keren uitgeprint. Nu wil ik de verschillende delen uitknippen en dat uit marsepein snijden en zo Dora in elkaar puzzelen (plat dus).Vorig jaar heb ik samen met een vriendin een taart voor m'n vriend gemaakt, dit wordt de eerste taart die ik alleen maak. En ik zit met een hoop vragen smile

- is dit te doen voor een beginner? Ik snap dat het een beetje afhankelijk is van je eigen handigheid maar hoe schatten ervaren taartmaaksters dit in?

-overdag heb ik te weinig tijd om er aan te werken dus het meeste zal 's avonds moeten gebeuren. Maar hoe pak ik dat aan? Aangezien ik er dus steeds maar relatief kort aan kan werken en het natuurlijk wel mooi moet worden denk ik dat het niet lukt om heel Dora in 1x te kunnen maken. Kun je marsepein meerdere keren invriezen en ontdooien? Of gaat er dan smaak of soepelheid ofzo verloren?

- ik wil aan de onderrand waar de taart op het bord rust een sierrand maken omdat het me moeilijk lijkt het marsepein daar ook helemaal netjes te krijgen. Nu dacht ik eerst aan M&M's maar dat is natuurlijk te klein voor m'n nichtje. Hebben jullie misschien een ander idee?

- hoe lang kun je een taart in een diepvries bewaren wanneer hij helemaal af is?

- omdat dit de eerste taart is die ik maak moet ik ook alles nog kopen. Nu moet ik natuurlijk verschillende kleuren marsepein hebben, en eventueel kleurstof. Daarnaast dacht ik om een taartzaag en een smoother te halen. Is er anders nog iets wat je per se moet hebben? Ik heb gewoon een houten deegroller, kan dat bij marsepein?

- ik zag vandaag marsepein liggen bij de Xenos, heeft iemand hier ervaring mee?

Laatst aangepast door Novalee op do 3 nov 2011 - 12:05; in totaal 1 keer bewerkt
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taartadvies gevraagd! - Fotoupdate :) Empty Re: Taartadvies gevraagd! - Fotoupdate :)

Bericht  Novalee za 22 okt 2011 - 11:17

Dit is trouwens het plaatje. Daarnaast wil ik dan Hoera *naam* 2 jaar zetten in uitgesneden letters.
Taartadvies gevraagd! - Fotoupdate :) Dora-kleurplaat-feest-573x580
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Taartadvies gevraagd! - Fotoupdate :) Empty Re: Taartadvies gevraagd! - Fotoupdate :)

Bericht  Minx za 22 okt 2011 - 11:27

Puzzelen heb ik nog nooit gedaan, maar wat ik lees is Dora echt een hel. Wat je wel kan doen is de ene dag het kapsel bakken dat dan invriezen. Dan het plaatje puzzelen. En de laatste dag alles bekleden en vullen. Zo zou ik het doen denk ik.

Op deleukstetaarten.nl staan ook heel veel ervaringen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan za 22 okt 2011 - 11:33

Wij hebben vorige week een taart voor Yrsa gemaakt met Hello Kitty erop en ik vond het echt behoorlijk moeilijk, en dan heb ik het nog niet eens in mijn eentje hoeven doen, en we hadden ruim de tijd. Eerlijk gezegd zou ik eerst een keertje oefenen, al bak je maar een kleintje. Het lijkt mij erg rot als ik een taart voor een ander zou bakken en het zou mislukken of niet op tijd af zijn.

Volgens mij is het nooit goed om etenswaren meerdere keren in te vriezen en te ontdooien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 19:08

Ik zou het plaatje wel 'makkelijker maken voor jezelf. Armbandje, randje vd sokjes, tas enz weglaten. Dat zijn echt priegeldingen en niemand die het ziet!
Armbandje zou je evntueel met pareltjes kunnen doen, erop drukken dus.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 22 okt 2011 - 19:50

Oefent, puzzelen is niet makkelijk, en je hebt een vrij moeilijk plaatje gekozen!
Dora wordt in de taartenwereld ook wel de trok genoemd haha :p
Als je de marsepein gewonin een lucht dichte doos bewaard, hoef je t niet steeds in te vriezen
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Novalee za 22 okt 2011 - 21:44

Ik zat zelf idd ook al te denken om de rugzak weg te laten. Het armbandje was ik al van plan om met van die taartdecoratieballetjes te maken. Misschien dat dat met de pompon op de feestmuts ook kan. Bij de ballonnen moet ik even kijken hoe dat lukt. Ik kan er natuurlijk ook minder maken of de sterretjes weglaten. De touwtjes eraan wil ik met van die eetbare stift doen.

Op deleukstetaarten.nl heb ik een hele uitgebreide how to over puzzelen gevonden. Ik denk dat het het lastigste is om alle marsepein even dun uit te rollen. Verder is het een kwestie van heel secuur de vormen uitsnijden lijkt me. Of denk ik er nu veel te makkelijk over, haha.

Susan, ik ga sowieso heel ruim van te voren beginnen met het puzzelen. Zodat ik zeker weet dat ik me niet hoef te haasten en mocht het mislukken dat ik nog een plan B kan bedenken. En ik heb een vriendin die heel vaak taarten maakt en zij wil me vast wel helpen mocht dat nodig zijn.

Lejow, bewaar je de marsepein dan in de koelkast? En wat is een trok? smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow za 22 okt 2011 - 22:54

Novalee schreef:Ik zat zelf idd ook al te denken om de rugzak weg te laten. Het armbandje was ik al van plan om met van die taartdecoratieballetjes te maken. Misschien dat dat met de pompon op de feestmuts ook kan. Bij de ballonnen moet ik even kijken hoe dat lukt. Ik kan er natuurlijk ook minder maken of de sterretjes weglaten. De touwtjes eraan wil ik met van die eetbare stift doen.

Op deleukstetaarten.nl heb ik een hele uitgebreide how to over puzzelen gevonden. Ik denk dat het het lastigste is om alle marsepein even dun uit te rollen. Verder is het een kwestie van heel secuur de vormen uitsnijden lijkt me. Of denk ik er nu veel te makkelijk over, haha.

Susan, ik ga sowieso heel ruim van te voren beginnen met het puzzelen. Zodat ik zeker weet dat ik me niet hoef te haasten en mocht het mislukken dat ik nog een plan B kan bedenken. En ik heb een vriendin die heel vaak taarten maakt en zij wil me vast wel helpen mocht dat nodig zijn.

Lejow, bewaar je de marsepein dan in de koelkast? En wat is een trok? smile

grrr auto correct, ik bedoel TROL Very Happy
Puzzelen is echt niet makkelijk, marsepein vervormt vrij snel als je het uitsnijdt of oppakt, maar gewoon proberen en oefenen, dan gaat het steeds beter!
Hoeft niet in de koelkast hoor, gewoon luchtdicht (desnoods op snijplank met folietje er overheen)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Novalee zo 23 okt 2011 - 5:55

Nou, ik ben eigenwijs en ik ga het gewoon proberen :P Ik zal het eindresultaat wel showen smile

Bedankt voor de tips!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  PiP ma 24 okt 2011 - 8:52

Wat ik zou doen:
`s middags bakken, `s avonds vullen en afsmeren, in een taartdoos doen en in de vriezer.
Dan een paar dagen of de dag ervoor het puzzelplaatje maken.
Ruim een dag van te voren de taart uit de vriezer halen, in de koelkast zetten(ongeveer 24 uur), bekleden en de puzzel erop.
Ik heb nog nooit een puzzelplaatje gemaakt, maar ik doe als ik geen tijd heb de dag dat ik een taart klaar moet hebben, hem ook in het weekend vullen en afsmeren of vervolgens de avond ervoor hem te bekleden.
Dora is inderdaad een Crime!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Novalee do 3 nov 2011 - 12:03

Ik ben vanavond begonnen met Dora puzzelen. Er zijn genoeg verbeterpunten maar het valt me niet tegen zo voor de eerste keer. Embarassed

Het resultaat van 3 uur knippen en puzzelen:
Taartadvies gevraagd! - Fotoupdate :) Dorataart005

De handjes worden overigens nog wel bijgewerkt maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe. Tussen de armen en de romp komen nog de bandjes van de rugzak (mits dat een beetje te doen is). En ze krijgt natuurlijk ook nog ogen en voeten Wink

Er zit trouwens diepteverschil in het haar, vandaar de verschillende stukken. En in het echt is de kleur iets minder zwart, ik heb de donkerbruine marsepein van FunCakes gebruikt.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Minx do 3 nov 2011 - 12:05

Succes, de ogen schijnen een ramp te zijn. Verder ziet het er mooi uit.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Highway vr 4 nov 2011 - 6:48

Ik vind hem mooi worden! Dora is echt vreselijk om te maken; heb er ook ooit een gemaakt en liever nooit weer :P
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Lejow vr 4 nov 2011 - 7:32

Ziet er goed uit, succes met de ogen, want dat is best wel een ramp whaha :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: