Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat mag wel en niet bij Kolfen?

+12
Teddyaapje
Flip Fluitketel
Darius
blondje1313
Fearie
nillis
Liadan
Novalee
Happydobby
*Troela*
Ayla
studiebol
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat mag wel en niet bij Kolfen? - Pagina 2 Empty Re: Wat mag wel en niet bij Kolfen?

Bericht  Flip Fluitketel vr 21 okt 2011 - 2:18

Darius schreef:
studiebol schreef:Ik heb nog niet s nachts gekolfd. Er is me idd gezegd dat mijn nachtrust ook belangrijk is en echt wakker word ik ook niet snachts. Dus ik slaap nu nog gewoon door en probeer het overdag om de drie uur te doen.

Ik denk dat je daar nu wel mee moet gaan starten, anders komt je productie waarschijnlijk niet goed op gang.

En als je Bv echt op gang is of komt. Hoe je het denk ik ook niet vol om tot de volgende ochtend niet meer te kolven. Tenminste dat was hier in het begin het geval.

Ik heb 8 maanden lang volledig alle voedingen gekolfd voor mijn dochter. Ik lette altijd goed op dat ik voldoende rust had en genoeg dronk. Echt pittig/gekruid eten doe ik sowieso al niet en die enkele keer dat dat gebeurd is heb ik de BV die ik gekolfd had weggegooid. Alcohol drink ook nooit dus hoefde ik niet op te letten.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat mag wel en niet bij Kolfen? - Pagina 2 Empty Re: Wat mag wel en niet bij Kolfen?

Bericht  Teddyaapje vr 21 okt 2011 - 2:23

Ik kolf nu bijna een jaar en eet en drink nu eigenlijk alles wat ik wil...(nouja...niet helemaal want dan zou ik nu waarschijnlijk mee kunnen doen met Obese haha). Alcohol laat ik wel achterwege. Af een toe een glaasje savonds kan wel maar het slaat behoorlijk hard in en aangezien T. geen nachtvoedingen krijgt en ik dus ook niet meer kolf snachts (heb ik in het begin wel gedaan, het beste is om met elke voeding te kolven, of vaker) is de alcohol de volgende morgen weer weg.

In het begin heb ik geen pittig eten gegeten en geen koolzuur gedronken. Ik merkte dat T. er last van had (krampjes) na een paar maanden weer een geprobeerd en hij had er geen last meer van. Sindsdien let ik er dus niet meer op.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Fiebje vr 21 okt 2011 - 3:10

Genoeg drinken (halve liter water na elke kolfsessie) en rust is het belangrijkste.

Hier kreeg W krampen als ik drop had gegeten of vruchtensap had gedronken.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Thunder vr 21 okt 2011 - 6:34

1 glas alcohol staat voor 3 uur. 2 glazen voor 6 uur enz. Dus na inname van 1 glas alcohol moet je 3 uur wachten tot de volgende voeding. 's Nachts kolven zou ik nu idd gaan oppakken als ik jou was.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 9:20

Ik heb nergens rekening mee gehouden in mijn periode van borstvoeding en ik heb D. nooit op een krampje kunnen betrappen. Natuurlijk goot ik geen liters alcohol per week naar binnen en ik at ook geen drie uien per dag, maar ik heb niets aangepast aan mijn normale eet / drinkpatroon.

In de periode van borstvoeding werd ik trouwens ziek en heb ik morfine moeten gebruiken. Na overleg met de lactatiekundige en de arts bleek zelfs dat geen belemmering te zijn voor de borstvoeding. Als dat al kan, geloof ik ook niet meer zoveel van de ui / jus d'oarange verhalen.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 21 okt 2011 - 10:06

Twellie schreef:Ik heb nergens rekening mee gehouden in mijn periode van borstvoeding en ik heb D. nooit op een krampje kunnen betrappen. Natuurlijk goot ik geen liters alcohol per week naar binnen en ik at ook geen drie uien per dag, maar ik heb niets aangepast aan mijn normale eet / drinkpatroon.

In de periode van borstvoeding werd ik trouwens ziek en heb ik morfine moeten gebruiken. Na overleg met de lactatiekundige en de arts bleek zelfs dat geen belemmering te zijn voor de borstvoeding. Als dat al kan, geloof ik ook niet meer zoveel van de ui / jus d'oarange verhalen.

idd, ik heb een keizersnee gehad, weet je hoeveel medicijnen er dan je lijf ingaan, behoorlijk wat. en ook in de weken daarna en ik mocht gewoon direct borstvoeding gaan geven.

Ik had trouwens vanavond kip in masala gemaakt (surinaams) met een hele madame jeanette erdoor (dat is behoorlijk pittig) en wat dacht je van India of indonesie, die vrouwen eten zo gekruid. Maar als je ziet dat je kindje ergens op reageerd dan laat je het wel achterwege.
We hebben ook al regelmatig bij de indiër eten gehaald, gen problemen hier.

Ik ga dat boek van Darius ook eens zoeken in de bieb.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne vr 21 okt 2011 - 11:15

Liadan schreef:
Sunprincess schreef:
Heb jullie ook nooit VSM producten aan jullie baby's gegeven?
Nee, want daar zit ook alcohol in, net als in de vloeibare sinaspril.
Oh.. dit wist ik niet! :shock:
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Teddyaapje vr 21 okt 2011 - 12:45

Happydobby schreef:
Twellie schreef:Ik heb nergens rekening mee gehouden in mijn periode van borstvoeding en ik heb D. nooit op een krampje kunnen betrappen. Natuurlijk goot ik geen liters alcohol per week naar binnen en ik at ook geen drie uien per dag, maar ik heb niets aangepast aan mijn normale eet / drinkpatroon.

idd, ik heb een keizersnee gehad, weet je hoeveel medicijnen er dan je lijf ingaan, behoorlijk wat. en ook in de weken daarna en ik mocht gewoon direct borstvoeding gaan geven.

Ik had trouwens vanavond kip in masala gemaakt (surinaams) met een hele madame jeanette erdoor (dat is behoorlijk pittig) en wat dacht je van India of indonesie, die vrouwen eten zo gekruid. Maar als je ziet dat je kindje ergens op reageerd dan laat je het wel achterwege.
We hebben ook al regelmatig bij de indiër eten gehaald, gen problemen hier.

Ik ga dat boek van Darius ook eens zoeken in de bieb.

Maar is het dan niet zo dat het er aanligt wat jij/ de baby gewend is? Als je altijd, en dus ook tijdens de zwangerschap zo gekruid/ pittig eet, went de baby daar dan niet ook aan? Net zoals je zelf soms aan eten moet wennen?

Ik denk dat je gewoon moet kijken waar/ of je kindje op reageert en je hier je eten op moet afstemmen. Ik eet absoluut niet pittig en toen T. een week of 6 was at ik een gehaktstaaf met satésaus...voor mijn doen al best pittig en T. had na de voeding daarna behoorlijk last van krampjes. 100% garantie dat het daardoor kwam hebben we niet hoor maar ik vermoed t wel. Een paar maanden laten heb ik het nog eens gegeten en toen had ie nergens last van.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Novalee vr 21 okt 2011 - 17:04

Ik vind het een beetje overdreven om te stellen dat het allemaal maar onzin is alleen omdat jouw kindje er toevallig geen last van heeft. Het zal dan eerder een kwestie van gewenning zijn lijkt me, zoals Teddyaapje al zegt. Een tijdje terug, toen ik nog at wat ik wilde, had N. na elke voeding ontzettende krampen. Ik ben toen erg op m'n eten gaan letten en alles waarvan bekend is dat het krampen kan veroorzaken geprobeerd zoveel mogelijk te vermijden. En voilá, de krampen verdwenen.

Er zijn ongetwijfeld veel kindjes die overal tegen kunnen, maar er zijn er net zo goed die wel sterk reageren op bepaald voedsel. Ik zou dus in het begin voorzichtig zijn en wat dingen uitproberen. Zeker in het geval van Studiebol. Als een kindje met 40 weken wordt geboren zijn de darmen nog niet volgroeid, laat staan hoe dat is als het met 30 weken geboren wordt.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 22:35

Parisienne schreef:
Liadan schreef:
Sunprincess schreef:
Heb jullie ook nooit VSM producten aan jullie baby's gegeven?
Nee, want daar zit ook alcohol in, net als in de vloeibare sinaspril.
Oh.. dit wist ik niet! :shock:

Ik wel en ik heb het ook nooit gegeven, net als Rescue Remedy van Bach. Daar zit ook alcohol in.

Maar goed, ik denk dat je, je kindje in de gaten moet houden maar het is sowieso lastig omdat iedere baby wel last heeft van krampjes, dus het lijkt mij erg lastig te bepalen of dat nou aan een bepaald voedingsmiddel ligt.

Gast
Gast

Bericht  studiebol za 22 okt 2011 - 9:41

Ik kan echt wel wat met alle tips! Bedankt hoor! Heb ook het een en ander gevraagd aan de verpleekundige vandaag dus ik red me zo wel weer ff Very Happy

En tja wat betreft het eten, ik kan niet controleren of ze er op reageren, nu eet ik nooit ontzettend pittig en van uien houd ik zelf ook niet echt, dus het zal dan wel meevallen hoop ik.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 9:43

Hoe is het met de meiden Studie?

Gast
Gast

Bericht  Coco za 22 okt 2011 - 9:44

Hoe gaat het nu met jou en de meiden Studiebol?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  studiebol za 22 okt 2011 - 10:14

Nou lichamelijk gaat het wel goed met mij. Ik heb natuurlijk wel dat sommige bewegingen niet echt fijn zijn maar dat hoort erbij. Ik merk dat ik het nu gewoon druk vind worden en het soms niet overzie. Ik wil naar de meiden, ik moet goed voor mezelf zorgen, slaap nog tussen de middag,elke 3 uur kolfen wat ik in rust wil doen en niet met mensen er bij... er willen mensen langs komen en ik heb geen idee wanneer ze dan moeten komen omdat ik in het ziekenhuis ben. Familieleden die de kindjes willen zien, dat is prima, maar dan gaan ze moeilijk doen over de tijden enzo daar kan ik gewoon niet tegen. Mensen moeten zich aan ons aanpassen en wij niet aan die mensen vind ik nu ff... dus vanmidddag ff een flinke huilbui gehad, het helpt niet maar het was wel ff fijn Very Happy

Met de meiden gaat het heel goed, als ze 1800 gram wegen mogen ze uit de couveuse, V is daar al, of bijna maar nu worden ze een beetje geel dus moeten ze onder die speciale lamp daar voor. Als dat weer weg getrokken is en de gewichten dus goed zijn mogen ze in wieg, dus heel positief. De eerste nachten stopte ze nog wel eens met ademhalen, en soms moesten ze dan even aangetikt worden dat ze weer ging ademhalen, dat hebben ze nu al een nachtje niet gedaan... dus ik zie het met de meiden allemaal postief in
!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 11:03

Wat fijn dat het beter gaat met je meisjes!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 21:20

Wat fijn dat het goed gaat met de meiden!!!
Ik herken je verhaal heel erg! Maar probeer geen rekening te houden met andere mensen. Dit is jouw tijd en die is al heftig genoeg. Jij hebt hier niet voor gekozen en jij bepaald de tijden niet. Als het niet bevalt is dat niet jouw probleem.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: