solliciteren en kolfen
5 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
solliciteren en kolfen
ik moet na mijn verlof (over 4/5 week) op zoek naar een nieuwe baan, dus ben nu al aan het rondkijken. maar omdat ik borstvoeding geef en toch ook wel wil blijven geven zal ik dus overdag moeten gaan kolfen... moet/zou je dit bij een sollicitatiegesprek al aangeven?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: solliciteren en kolfen
Als er twee gesprekken zijn, zou ik het in het tweede gesprek aangeven.
En anders in het eerste gesprek. Volgens mij ben je ook verplicht om het te vertellen, maar ook al zou dat niet zo zijn: kolven kost veel tijd en daar moet je werkgever rekening mee kunnen houden. Ik zou me er zelf niet prettig bij voelen als ik er pas mee aan kwam zetten nadat ik aangenomen was.
Je mag trouwens officieel een kwart van je werktijd kolven, dus als je 8 uur werkt mag je 2 uur kolven. Je werkgever is verplicht een geschikte ruimte voor je te regelen.
Mijn eigen ervaring is dat je kolven prima kunt combineren met een lunchpauze, dus dat scheelt vast (je hoeft dan niet én te kolven én apart met pauze te gaan). Een dubbele kolf scheelt qua snelheid. Verder hangt de tijd die je kwijt bent af van jouw toeschietreflex en het aantal voedingen dat je kindje nog krijgt. In mijn geval was ik er een uurtje per werkdag mee bezig. Een halfuur tijdens mijn pauze en dan later op de dag nog een halfuurtje.
En anders in het eerste gesprek. Volgens mij ben je ook verplicht om het te vertellen, maar ook al zou dat niet zo zijn: kolven kost veel tijd en daar moet je werkgever rekening mee kunnen houden. Ik zou me er zelf niet prettig bij voelen als ik er pas mee aan kwam zetten nadat ik aangenomen was.
Je mag trouwens officieel een kwart van je werktijd kolven, dus als je 8 uur werkt mag je 2 uur kolven. Je werkgever is verplicht een geschikte ruimte voor je te regelen.
Mijn eigen ervaring is dat je kolven prima kunt combineren met een lunchpauze, dus dat scheelt vast (je hoeft dan niet én te kolven én apart met pauze te gaan). Een dubbele kolf scheelt qua snelheid. Verder hangt de tijd die je kwijt bent af van jouw toeschietreflex en het aantal voedingen dat je kindje nog krijgt. In mijn geval was ik er een uurtje per werkdag mee bezig. Een halfuur tijdens mijn pauze en dan later op de dag nog een halfuurtje.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik heb dat ooit ook gedaan. Mijn dochter was een week of 10 oud toen ik solliciteerde, en ik gaf nog borstvoeding. Dus ik heb gewoon 2 gesprekken gedaan, ben toen aangenomen, nog niets over de borstvoeding gezegd, en bij het arbeidsvoorwaarden gesprek heb ik het aangegeven, gewoon heel luchtig 'oh, ik geef nog borstvoeding, waar kan ik kolven?' en dat was geen enkel probleem. Ik zou het zéker niet in het eerste gesprek aangeven, liever ook niet in het tweede gesprek, maar bij het arbeidsvoorwaarden gesprek is nog vroeg genoeg. Als ze dan je alsnog niet willen aannemen kan dat, maar dan weet je iig zeker dat ze je wél geschikt vinden.
Gast- Gast
Heb je al vaker gekolfd? Ik raad zowiezo aan een dubbele kolf te gebruiken, het gaat veel sneller en je kolft er veel meer mee dan met een enkele kolf ivm het toeschietreflex. Ik ben altijd binnen 10min. klaar met kolven (en heb dan 2 volle flesjes van 100 tot 120cc) Ik kolf om de 3 tot 5 uur, net hoe het het beste uitkomt in mijn planning.
Ik zou het wel aangeven bij de sollicitatie, en afhankelijk van het aantal gesprekken zou ik kijken wanneer het goede moment hiervoor is. Misschien kun je aan de werkgever vragen hoe hij staat tegenover kolven op het werk. Ook kun je de voordelen van borstvoeding benoemen (borstvoedingkindjes worden bijv. gemiddeld genomen minder snel ziek) als je vertelt hoe jij er tegenover staat.
Succes met solliciteren!
xx Teddy
Ik zou het wel aangeven bij de sollicitatie, en afhankelijk van het aantal gesprekken zou ik kijken wanneer het goede moment hiervoor is. Misschien kun je aan de werkgever vragen hoe hij staat tegenover kolven op het werk. Ook kun je de voordelen van borstvoeding benoemen (borstvoedingkindjes worden bijv. gemiddeld genomen minder snel ziek) als je vertelt hoe jij er tegenover staat.
Succes met solliciteren!
xx Teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Wat Lilith zegt kan natuurlijk ook nog, als je maar niet op je eerste werkdag gewoon vraagt waar de specialen ruimte is om te kolven zonder dat je wat hebt gezegd haha.
Teddyaapje- Ratel
Wat teddyaapje zegt is een goed idee zeg! De voordelen van borstvoeding noemen.
Ik heb zelf nog nooit voor zo'n serieuze baan gesolliciteerd dat er een speciaal gesprek was waarin de arbeidsvoorwaarden werden besproken, dus ik had niet stil gestaan bij die optie. Maar als er zo'n gesprek is, lijkt me dat inderdaad een heel goed moment om het aan te geven.
Wat voor werk wil je eigenlijk gaan doen Duckie?
Ik heb zelf nog nooit voor zo'n serieuze baan gesolliciteerd dat er een speciaal gesprek was waarin de arbeidsvoorwaarden werden besproken, dus ik had niet stil gestaan bij die optie. Maar als er zo'n gesprek is, lijkt me dat inderdaad een heel goed moment om het aan te geven.
Filoria- Ratel
ik kolf nu heel af en toe, heb een avent handkolf en soms lukt het niet goed om melk te krijgen zeg maar... savonds krijg ik ook uit beide borsten samen niet veel meer dan 60ml dus moet het wel vaker gaan oefenen om het zo te zeggen. zit er wel aan te denken om een elektrische te kopen maar weet nog niet welke, wou er misschien ook nog een topic tegen aan gooien
vraag je gewoon van te voren ook hoeveel gesprekken er zijn? want dat komt volgens mij niet altijd direct naar voren... om te noemen wat de voordelen er van zijn is inderdaad wel een goeie ja..
ben nu gewoon aan het rond kijken voor een baan en eigenlijk maakt het me niet zoveel uit wat ik ga doen, ben apothekersassistente maar dat werk weet ik niet of ik dat nog wil doen zeg maar en er is op dit moment ook geen vacature daar voor hier in de buurt. dus nu ben ik gewoon verder aan het kijken wat ik tegen kom dat ik wel wat doe zeg maar....
vraag je gewoon van te voren ook hoeveel gesprekken er zijn? want dat komt volgens mij niet altijd direct naar voren... om te noemen wat de voordelen er van zijn is inderdaad wel een goeie ja..
ben nu gewoon aan het rond kijken voor een baan en eigenlijk maakt het me niet zoveel uit wat ik ga doen, ben apothekersassistente maar dat werk weet ik niet of ik dat nog wil doen zeg maar en er is op dit moment ook geen vacature daar voor hier in de buurt. dus nu ben ik gewoon verder aan het kijken wat ik tegen kom dat ik wel wat doe zeg maar....
duckie- Ratel
Ik zou het denk ik gewoon doen zoals Lilith het zeg. De voordelen van borstvoeding noemen zou ik niet doen, zo vestig je er alleen maar onnodig de aandacht op en ik denk ook niet dat zij er heel veel boodschap aan hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Eens!Susan schreef:Ik zou het denk ik gewoon doen zoals Lilith het zeg. De voordelen van borstvoeding noemen zou ik niet doen, zo vestig je er alleen maar onnodig de aandacht op en ik denk ook niet dat zij er heel veel boodschap aan hebben.
Gast- Gast
@ Duckie: Ik heb een enkele kolf, de medela swing. Is een heel fijn ding en hij werkt ook op batterijen dus dat kan soms wel handig zijn maar omdat ik toch graag een dubbele kolf wilde heb ik de ameda lactaline (2dehands) gekocht. Deze is een stuk goedkoper als de dubbele kolven van medela en hij werkt prima. Ik kolf er binnen 10 min. beide borsten mee leeg en heb dan tussen de 200 en 300cc. Maar dat is per persoon verschillend natuurlijk.
Wat betreft de voordelen van borstvoeding noemen, je moet natuurlijk even afwachten wat je potentiële werknemer antwoordt op de vraag hoe hij/zij er tegenover staat. Als hij/ zij het allemaal prima vindt ga je er natuurlijk niet verder op in. Is het antwoord bijv. dat het onzin is of tijdsverspilling dan kun je zeggen dat je het wel op prijs zou stellen als er een mogelijkheid voor je is om ermee door te gaan omdat het de beste voeding voor je kindje is en dat je het jammer zou vinden om er mee te moeten stoppen vanwege het werk. En dat je hoopt dat het geen belemmering is want het lijkt je een super leuke, uitdagende baan. Verder kun je dan ook aangeven dat het maar voor een paar maanden/ weken is (afhankelijk voor hoelang je vanplan bent ermee door te gaan).
Wat betreft de voordelen van borstvoeding noemen, je moet natuurlijk even afwachten wat je potentiële werknemer antwoordt op de vraag hoe hij/zij er tegenover staat. Als hij/ zij het allemaal prima vindt ga je er natuurlijk niet verder op in. Is het antwoord bijv. dat het onzin is of tijdsverspilling dan kun je zeggen dat je het wel op prijs zou stellen als er een mogelijkheid voor je is om ermee door te gaan omdat het de beste voeding voor je kindje is en dat je het jammer zou vinden om er mee te moeten stoppen vanwege het werk. En dat je hoopt dat het geen belemmering is want het lijkt je een super leuke, uitdagende baan. Verder kun je dan ook aangeven dat het maar voor een paar maanden/ weken is (afhankelijk voor hoelang je vanplan bent ermee door te gaan).
Teddyaapje- Ratel
Bij de meeste bedrijven die ik ken zou je al buiten staan zodra je over de voordelen van borstvoeding begint. Wat heeft zo'n werkgever te maken met wat jij in je kind stopt? Kolven is wettelijk geregeld, maar níemand zit te wachten op waarom en óf je borstvoeding geeft. Je zet je zelf zonder meer gigantisch voor paal als je dat doet.
Gast- Gast
Lilith schreef:Bij de meeste bedrijven die ik ken zou je al buiten staan zodra je over de voordelen van borstvoeding begint. Wat heeft zo'n werkgever te maken met wat jij in je kind stopt? Kolven is wettelijk geregeld, maar níemand zit te wachten op waarom en óf je borstvoeding geeft. Je zet je zelf zonder meer gigantisch voor paal als je dat doet.
Andersom lijkt het me ook wel vrij raar als een potentiële werkgever zou zeggen dat borstvoeding onzin of tijdverspilling is, maar goed, kan me ook niet echt voorstellen dat dat gebeurt.
Susan- Lady Post-a-lot
Filoria schreef:Wat teddyaapje zegt is een goed idee zeg! De voordelen van borstvoeding noemen.
Serieuze baan? Dat heb je toch gewoon bij álle banen? Hoe weet je anders wat je gaat verdienen bijvoorbeeld, en wat je reiskosten vergoeding is?
Gast- Gast
Dat gebeurt. Zeker als je leidinggevende bijvoorbeeld een vrouw is die zelf nooit aan borstvoeding begonnen is, en die het dus maar onzin vindt dat jij het wél doet. Er zijn nou eenmaal vrouwen die het wél geven van borstvoeding zien als het een rechtstreekse aanval op het feit dat zij het níet deden. Ik kreeg nooit commentaar van de mannen op mijn werk, qua kolven en de vrouwen die zelf ook ooit borstvoeding gegeven hadden vonden het ook prima, maar de vrouwen die zelf géén borstvoeding gaven, die vonden het maar onzin, je kon toch ook de fles geven? Nergens voor nodig, en als je dan tóch zo nodig moet, doe het dan in je eigen tijd. Dat soort dingen.Susan schreef:Lilith schreef:Bij de meeste bedrijven die ik ken zou je al buiten staan zodra je over de voordelen van borstvoeding begint. Wat heeft zo'n werkgever te maken met wat jij in je kind stopt? Kolven is wettelijk geregeld, maar níemand zit te wachten op waarom en óf je borstvoeding geeft. Je zet je zelf zonder meer gigantisch voor paal als je dat doet.
Andersom lijkt het me ook wel vrij raar als een potentiële werkgever zou zeggen dat borstvoeding onzin of tijdverspilling is, maar goed, kan me ook niet echt voorstellen dat dat gebeurt.
Gast- Gast
Ja, maar gebeurde dat ook in een zakelijk gesprek, in je arbeidsvoorwaardengesprek?
En hoe reageerde je daar dan op?
Susan- Lady Post-a-lot
ben wel bang dat je er tijdens je sollicitatie op afgerekend word maar ja om en daarom maar mee te gaan stoppen... tis wel lastig.
@ teddyaapje.. heb al een topic geopend over een kolf. maar jij hebt hem dus 2e hands gekocht... kan je het goed schoonmaken enzo allemaal?
@ teddyaapje.. heb al een topic geopend over een kolf. maar jij hebt hem dus 2e hands gekocht... kan je het goed schoonmaken enzo allemaal?
duckie- Ratel
Susan schreef:Ja, maar gebeurde dat ook in een zakelijk gesprek, in je arbeidsvoorwaardengesprek?
Nee, dat niet, maar met een arbeidsvoorwaardengesprek ben je ook al zó ver dat ze dan wel héél erg over dat kolven moeten vallen willen ze je alsnog afwijzen. Maar als ik af en toe lees hoe het tijdens sollicitatiegesprekken gaat mbt zwangerschap (ben je van plan zwanger te worden, want dat kan het eerste jaar niet hoor, daar zitten we niet op te wachten) dan zou het me niets verbazen als je er wél een opmerking over krijgt bij sommige mensen. Aan de andere kant: dat risico loop je vooral als je de voordelen gaat benoemen. Als je het zelf gewoon zakelijk benadert is de kans groot dat het prima lukt. Bij mij was het iig geen enkel probleem.
Gast- Gast
Ik bedoel natuurlijk niet dat je een heel betoog moet geven over waarom je borstvoeding geeft en wat de voordelen zijn maar je zou wel kunnen motiveren waarom je er graag mee door zou willen gaan, waarom je het belangrijk vindt. Het feit dat borstvoedingkinderen (over het algemeen) minder snel ziek worden zou zakelijk gezien juist een goed argument kunnen zijn, al benadruk je daar misschien ook juist weer mee dat kinderen ziek kunnen worden en heeft de medesollicitant zonder kinderen misschien weer een voorsprong. Lastig...
Als ik terug kijk naar mijn vorige werkgevers (ik ben nu zzp'er) dan had ik het wel aangegeven en had ik even kort en krachtig verteld waarom ik het graag zou willen blijven doen (mijn vriend stikt van de allergieen en ik wil er alles aan doen om de kans hierop bij mijn kind zoveel mogelijk te verkleinen). Daarbij zou ik onder werktijd (bij een baan van 8-18u) maar 2x 10min. hoeven te kolven (mensen die roken besteden daar misschien wel meer tijd aan) en zou dat alleen de eerste 3 maanden zijn dat ik daar in dienst ben. Mocht ik dan toch langer door willen gaan met de bv dan kun je het er tegen die tijd nog eens over hebben. Ik weet zeker dat mijn vorige werkgevers hier totaal niet moeilijk over zouden doen. Wel zou ik niet gaan zeuren over het verplicht zijn een geschikte ruimte hiervoor te moeten hebben en zouden we het hier wel over eens worden.
Ik moet zeggen dat ik ook nog nooit een arbeidsvoorwaarden gesprek heb gehad, alles ligt gewoon vastgelegd in de cao wat betreft loon, reiskostenvergoeding enz. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de branche en het bedrijf waar je aan de slag wil gaan.
@ Duckie: Als je een tweedehands kolf koopt moet je goed opletten dat hij een dichte moter heeft. Dit kun je via google wel vinden. De kolf die ik heb overgenomen was weinig gebruikt (ik ken haar van het forum hier) en de onderdelen waren allemaal goed schoon te maken en uit te koken, maar je zou evt. ook nieuwe borstschilden en slangetjes kunnen aanschaffen.
xx teddy
Als ik terug kijk naar mijn vorige werkgevers (ik ben nu zzp'er) dan had ik het wel aangegeven en had ik even kort en krachtig verteld waarom ik het graag zou willen blijven doen (mijn vriend stikt van de allergieen en ik wil er alles aan doen om de kans hierop bij mijn kind zoveel mogelijk te verkleinen). Daarbij zou ik onder werktijd (bij een baan van 8-18u) maar 2x 10min. hoeven te kolven (mensen die roken besteden daar misschien wel meer tijd aan) en zou dat alleen de eerste 3 maanden zijn dat ik daar in dienst ben. Mocht ik dan toch langer door willen gaan met de bv dan kun je het er tegen die tijd nog eens over hebben. Ik weet zeker dat mijn vorige werkgevers hier totaal niet moeilijk over zouden doen. Wel zou ik niet gaan zeuren over het verplicht zijn een geschikte ruimte hiervoor te moeten hebben en zouden we het hier wel over eens worden.
Ik moet zeggen dat ik ook nog nooit een arbeidsvoorwaarden gesprek heb gehad, alles ligt gewoon vastgelegd in de cao wat betreft loon, reiskostenvergoeding enz. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de branche en het bedrijf waar je aan de slag wil gaan.
@ Duckie: Als je een tweedehands kolf koopt moet je goed opletten dat hij een dichte moter heeft. Dit kun je via google wel vinden. De kolf die ik heb overgenomen was weinig gebruikt (ik ken haar van het forum hier) en de onderdelen waren allemaal goed schoon te maken en uit te koken, maar je zou evt. ook nieuwe borstschilden en slangetjes kunnen aanschaffen.
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
Lilith schreef:Dat gebeurt. Zeker als je leidinggevende bijvoorbeeld een vrouw is die zelf nooit aan borstvoeding begonnen is, en die het dus maar onzin vindt dat jij het wél doet. Er zijn nou eenmaal vrouwen die het wél geven van borstvoeding zien als het een rechtstreekse aanval op het feit dat zij het níet deden. Ik kreeg nooit commentaar van de mannen op mijn werk, qua kolven en de vrouwen die zelf ook ooit borstvoeding gegeven hadden vonden het ook prima, maar de vrouwen die zelf géén borstvoeding gaven, die vonden het maar onzin, je kon toch ook de fles geven? Nergens voor nodig, en als je dan tóch zo nodig moet, doe het dan in je eigen tijd. Dat soort dingen.Susan schreef:Lilith schreef:Bij de meeste bedrijven die ik ken zou je al buiten staan zodra je over de voordelen van borstvoeding begint. Wat heeft zo'n werkgever te maken met wat jij in je kind stopt? Kolven is wettelijk geregeld, maar níemand zit te wachten op waarom en óf je borstvoeding geeft. Je zet je zelf zonder meer gigantisch voor paal als je dat doet.
Een werkgever is toch verplicht om je de tijd en ruimte te geven om te kolven tijdens werktijd?
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Kat1980 schreef:Lilith schreef:Dat gebeurt. Zeker als je leidinggevende bijvoorbeeld een vrouw is die zelf nooit aan borstvoeding begonnen is, en die het dus maar onzin vindt dat jij het wél doet. Er zijn nou eenmaal vrouwen die het wél geven van borstvoeding zien als het een rechtstreekse aanval op het feit dat zij het níet deden. Ik kreeg nooit commentaar van de mannen op mijn werk, qua kolven en de vrouwen die zelf ook ooit borstvoeding gegeven hadden vonden het ook prima, maar de vrouwen die zelf géén borstvoeding gaven, die vonden het maar onzin, je kon toch ook de fles geven? Nergens voor nodig, en als je dan tóch zo nodig moet, doe het dan in je eigen tijd. Dat soort dingen.Susan schreef:Lilith schreef:Bij de meeste bedrijven die ik ken zou je al buiten staan zodra je over de voordelen van borstvoeding begint. Wat heeft zo'n werkgever te maken met wat jij in je kind stopt? Kolven is wettelijk geregeld, maar níemand zit te wachten op waarom en óf je borstvoeding geeft. Je zet je zelf zonder meer gigantisch voor paal als je dat doet.
Een werkgever is toch verplicht om je de tijd en ruimte te geven om te kolven tijdens werktijd?
Ja, maar als je nog moet solliciteren naar die baan kan dit juist een struikelblok zijn.
Teddyaapje- Ratel
Teddyaapje schreef:Kat1980 schreef:Lilith schreef:Dat gebeurt. Zeker als je leidinggevende bijvoorbeeld een vrouw is die zelf nooit aan borstvoeding begonnen is, en die het dus maar onzin vindt dat jij het wél doet. Er zijn nou eenmaal vrouwen die het wél geven van borstvoeding zien als het een rechtstreekse aanval op het feit dat zij het níet deden. Ik kreeg nooit commentaar van de mannen op mijn werk, qua kolven en de vrouwen die zelf ook ooit borstvoeding gegeven hadden vonden het ook prima, maar de vrouwen die zelf géén borstvoeding gaven, die vonden het maar onzin, je kon toch ook de fles geven? Nergens voor nodig, en als je dan tóch zo nodig moet, doe het dan in je eigen tijd. Dat soort dingen.Susan schreef:Lilith schreef:Bij de meeste bedrijven die ik ken zou je al buiten staan zodra je over de voordelen van borstvoeding begint. Wat heeft zo'n werkgever te maken met wat jij in je kind stopt? Kolven is wettelijk geregeld, maar níemand zit te wachten op waarom en óf je borstvoeding geeft. Je zet je zelf zonder meer gigantisch voor paal als je dat doet.
Ja, maar als je nog moet solliciteren naar die baan kan dit juist een struikelblok zijn.
ben dus wel bang dat ik daar op afgerekend ga worden, maar goed eerst maar eens een leuke vacature vinden natuurlijk en dan moet ik maar eens kijken vind dan eigenlijk de borstvoeding wel weer belangrijker
duckie- Ratel
Ik zou het wel raar vinden als je daarop afgewezen wordt. Volgens mij heb je maar een bepaald aantal maanden het recht om te kolven, terwijl je waarschijnlijk veel langer daar zou blijven werken. Het lijkt me dat jouw kwaliteiten dan wel wat zwaarder wegen dan een relatief korte periode dat je een deel van de tijd bezig bent met kolven.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb afgelopen woensdag een sollicitatiegesprek gehad en ik heb er niet eens over nagedacht om te melden dat ik twee keer per dag kolf. Ik vind het ook niet relevant in zo'n eerste gesprek trouwens.
Ik mag binnenkort voor een tweede gesprek komen en dan ga ik het ook echt nog niet aangeven. Ik ben ervan overtuigd dat het geen probleem is bij deze organisatie, maar dan nog. Wat mij betreft is het pas relevant wanneer duidelijk is dat je de baan krijgt. Het zegt namelijk niks over mijn capaciteiten en kwaliteiten of over de manier waarop ik wel of niet binnen een organisatie pas. En daar gaat het toch om bij een sollicitatie lijkt me.
Gast- Gast
Mijn sollicitaties tot nu toe waren vooral bij winkels, of ik heb gewerkt via uitzendbureaus. Of ik kreeg via via een baan en hoefde niet echt te solliciteren Ik heb nog nooit een apart gesprek gehad over arbeidsvoorwaarden. Dat werd meestal al meteen in het eerste gesprek besproken.Lilith schreef:Filoria schreef:Wat teddyaapje zegt is een goed idee zeg! De voordelen van borstvoeding noemen.
Serieuze baan? Dat heb je toch gewoon bij álle banen? Hoe weet je anders wat je gaat verdienen bijvoorbeeld, en wat je reiskosten vergoeding is?
Filoria- Ratel
Whaaaa werd net gebeld en heb nu morgen een sollicitatiegesprek.... direct oppas geregeld en nu nog even bedenken hoe ik het qua kolfen ga brengen/aanpakken bij het gesprek
duckie- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat mag wel en niet bij Kolfen?
» 1x of 2x solliciteren?
» Mag ik solliciteren?
» Zou jij solliciteren?
» Solliciteren
» 1x of 2x solliciteren?