Wat mag wel en niet bij Kolfen?
+12
Teddyaapje
Flip Fluitketel
Darius
blondje1313
Fearie
nillis
Liadan
Novalee
Happydobby
*Troela*
Ayla
studiebol
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat mag wel en niet bij Kolfen?
Oke, ik had me dus nog niet verdiept in de borstvoeding/kolfen dat stond nog op mijn lijstje. Alles is anders gegaan dan ik had gedacht, maar ik ben wel aan het kolfen. In het ziekenhuis hebben ze me goed uitgelegd, hoe ik het moet doen, maar ook dat het even kan duren voor ik melk heb, omdat mijn lichaam ook niet helemaal op de bevalling was voorbereid. Dus ik heb daar over geen vragen.
Maar wel over eten/drinken. Misschien stom maar mag je gewoon alles eten en drinken? Ik snap dat ik me niet helemaal zat moet zuipen Maar hoe zit het met een glaasje rose? Mijn vriend wilde gisteravond proosten dat ik weer thuis was maar we durfden het niet aan..
Eten mag je toch nu gewoon alles weer? of heb ik dat mis?
Nog andere tips?
Maar wel over eten/drinken. Misschien stom maar mag je gewoon alles eten en drinken? Ik snap dat ik me niet helemaal zat moet zuipen Maar hoe zit het met een glaasje rose? Mijn vriend wilde gisteravond proosten dat ik weer thuis was maar we durfden het niet aan..
Eten mag je toch nu gewoon alles weer? of heb ik dat mis?
Nog andere tips?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat mag wel en niet bij Kolfen?
Alcohol zou ik niet doen. Verder oppassen met pittig eten en uien want daar kunnen ze last van krijgen, vooral nu ze zo klein zijn. Euhm verder weet ik niet.
Gast- Gast
Dat was snoepy zegt is volgens mij wel het belangrijkste.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Tegen mij werd er in het ziekenhuis gezegt dat ik goed moest drinken. En moest ook bepaald aantal ml melkproducten gebruiken. Misschien kun je op de couveuseafdeling even verdere info vragen met betrekking tot borstvoeding en kolven.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ohja drinken is idd erg belangrijk, elke keer als je kolft zelf ook wat drinken! Zet een flesje water bij je neer zodat je elke keer zo wat kan drinken.
Gast- Gast
Mijn Vk en kraamverzorgster zeiden juist dat een glaasje alcohol best mag. Je kan veel info opzoeken op www.borstvoeding.com
Ik vind vooral deze tekst heel belangrijk.
Een moeder die borstvoeding geeft moet zeer voorzichtig zijn met wat ze eet
Niet waar!
Een borstvoedende moeder zou moeten proberen evenwichtig te eten, maar ze hoeft geen speciaal voedsel te eten, noch bepaald voedsel te vermijden. Een borstvoedende moeder hoeft geen melk te drinken om melk te kunnen maken. Ze hoeft zich geen gekruide voedingswaren, knoflook, kool of alcohol te ontzeggen. Een borstvoedende moeder zou een gewoon gezond evenwichtig eetpatroon moeten volgen. Bepaalde voedingswaren die de moeder eet kunnen de baby last bezorgen, maar dat komt niet vaak voor. Gewoonlijk kunnen 'krampjes', 'winderigheid' en huilen verholpen worden door de techniek van het voeden te veranderen in plaats van de voedingsgewoonten van de moeder.
Voor het kolven, ik zou dit elke 3 uur doen. Dat is even intensief maar daarmee help je de produktie op gang. Ik kolfde op dag 4 nog te weinig maar op dag 6 al zoveel meer dat ik al kon gaan invriezen.
Ik vind vooral deze tekst heel belangrijk.
Een moeder die borstvoeding geeft moet zeer voorzichtig zijn met wat ze eet
Niet waar!
Een borstvoedende moeder zou moeten proberen evenwichtig te eten, maar ze hoeft geen speciaal voedsel te eten, noch bepaald voedsel te vermijden. Een borstvoedende moeder hoeft geen melk te drinken om melk te kunnen maken. Ze hoeft zich geen gekruide voedingswaren, knoflook, kool of alcohol te ontzeggen. Een borstvoedende moeder zou een gewoon gezond evenwichtig eetpatroon moeten volgen. Bepaalde voedingswaren die de moeder eet kunnen de baby last bezorgen, maar dat komt niet vaak voor. Gewoonlijk kunnen 'krampjes', 'winderigheid' en huilen verholpen worden door de techniek van het voeden te veranderen in plaats van de voedingsgewoonten van de moeder.
Voor het kolven, ik zou dit elke 3 uur doen. Dat is even intensief maar daarmee help je de produktie op gang. Ik kolfde op dag 4 nog te weinig maar op dag 6 al zoveel meer dat ik al kon gaan invriezen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby, dat ben ik niet met je eens, als jij alcohol drinkt krijg je kleintje dat ook binnen!
En je hoeft idd niet persee kruidig eten en ui te laten staan maar nu ze zo klein zijn zou ik dat wel doen. Als ze wat ouder zijn kunnen ze wat meer hebben en kan je dat rustig opbouwen.
En je hoeft idd niet persee kruidig eten en ui te laten staan maar nu ze zo klein zijn zou ik dat wel doen. Als ze wat ouder zijn kunnen ze wat meer hebben en kan je dat rustig opbouwen.
Gast- Gast
Als je borstvoeding geeft mag je geen alcohol drinken
Niet waar!
Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt.
Wat iedere moeder zelf moet weten natuurlijk. Ik geef borstvoeding en tja ik heb af en toe 1 glaasje wijn gedronken.
Ik eet en drink ook alles, mijn zoontje heeft helemaal geen last gehad van krampjes.
Ik denk dat borstvoeding altijd beter is dan kv, zeker voor de meisjes van studiebol. ook als studiebol gewoon uien gegeten heeft.
Niet waar!
Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt.
Wat iedere moeder zelf moet weten natuurlijk. Ik geef borstvoeding en tja ik heb af en toe 1 glaasje wijn gedronken.
Ik eet en drink ook alles, mijn zoontje heeft helemaal geen last gehad van krampjes.
Ik denk dat borstvoeding altijd beter is dan kv, zeker voor de meisjes van studiebol. ook als studiebol gewoon uien gegeten heeft.
Happydobby- Ratel
+1Snoepy87 schreef:Happydobby, dat ben ik niet met je eens, als jij alcohol drinkt krijg je kleintje dat ook binnen!
Zeker aangezien je meisjes te vroeg geboren zijn en hun darmpjes dus nog minder ver ontwikkeld zijn dan als ze rond de 40 weken zouden zijn geboren.
Je rust nemen is ook erg belangrijk. Zowel tijdens het kolven zelf als tussendoor.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Het is gewoon een feit dat een klein deel van de alcohol in de moedermelk terecht komt. Ik zou niet willen dat mijn pasgeboren (premature) baby alcohol binnen krijgt, omdat ik het glaasje niet kan laten staan.
Verder is het even voorzichtig uitproberen en kijken of je kinderen ergens op reageren. Sommige kinderen reageren al op melkproducten, andere kinderen geven nog geen kik als je loeiheet eten vol met ui eet.
Verder is het even voorzichtig uitproberen en kijken of je kinderen ergens op reageren. Sommige kinderen reageren al op melkproducten, andere kinderen geven nog geen kik als je loeiheet eten vol met ui eet.
Gast- Gast
Oh en je moet oppassen met medicijnen, niet alles mag je gebruiken.
Tja ik zou niet willen dat mijn kind, ook al is het maar een klein beetje, alcohol binnen krijgt.
Mijn zoontje reageerde ook niet op ui of kruidig eten, je kan het proberen natuurlijk als je er van houd, maar je meisjes zijn zo klein nog dat ik daar denk ik wat voorzichtiger mee zou zijn.
Tja ik zou niet willen dat mijn kind, ook al is het maar een klein beetje, alcohol binnen krijgt.
Mijn zoontje reageerde ook niet op ui of kruidig eten, je kan het proberen natuurlijk als je er van houd, maar je meisjes zijn zo klein nog dat ik daar denk ik wat voorzichtiger mee zou zijn.
Gast- Gast
Wat happydobby zegt klopt wel.
Ik heb er zelf alleen wel rekening mee gehouden. Alcohol drink ik niet, want ik vind het geen fijn gevoel dat er toch iets in mijn voeding terecht komt, ook al kan het geen kwaad.
Ik heb bij beide kinderen wel op mijn eten moeten letten. Yara reageerde heel erg op paprika.
Kian reageerde ook op paprika, maar ook op een aantal andere dingen. De krampen bij hem verminderden aanzienlijk toen ik op mijn eten ging letten.
Maar in principe hoef je niet op je eten te letten, alleen als je merkt dat ze ergens op reageren kun je je eten hierop aanpassen.
Verder zou ik ook zorgen dat je genoeg drinkt en je rust neemt, al is dat natuurlijk lastig als je steeds op en neer moet naar het ziekenhuis en je je zorgen maakt om je meisjes.
Ik heb er zelf alleen wel rekening mee gehouden. Alcohol drink ik niet, want ik vind het geen fijn gevoel dat er toch iets in mijn voeding terecht komt, ook al kan het geen kwaad.
Ik heb bij beide kinderen wel op mijn eten moeten letten. Yara reageerde heel erg op paprika.
Kian reageerde ook op paprika, maar ook op een aantal andere dingen. De krampen bij hem verminderden aanzienlijk toen ik op mijn eten ging letten.
Maar in principe hoef je niet op je eten te letten, alleen als je merkt dat ze ergens op reageren kun je je eten hierop aanpassen.
Verder zou ik ook zorgen dat je genoeg drinkt en je rust neemt, al is dat natuurlijk lastig als je steeds op en neer moet naar het ziekenhuis en je je zorgen maakt om je meisjes.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Oke bedankt voor de tips!
Het nadeel is natuurlijk wel dat ik niet weet of de meisje reageren op het feit wat ik gegeten heb, want ik ben er niet altijd bij als ze de melk krijgen, ze krijgen ook heel veel andere dingen binnen niet alleen mijn voeding, haha of nou ja de druppeltjes die ik heb Maar goed uien eet ik zelf al niet graag dus dat scheelt.
Alcohol heb ik nu nog geen behoefte aan maar ik zal het is navragen bij de verpleekundige. En ja ik kolf om de 3 uur dat is me gezegd dus dat probeer ik aan te houden ook al is het soms wat lastig plannen.
Het nadeel is natuurlijk wel dat ik niet weet of de meisje reageren op het feit wat ik gegeten heb, want ik ben er niet altijd bij als ze de melk krijgen, ze krijgen ook heel veel andere dingen binnen niet alleen mijn voeding, haha of nou ja de druppeltjes die ik heb Maar goed uien eet ik zelf al niet graag dus dat scheelt.
Alcohol heb ik nu nog geen behoefte aan maar ik zal het is navragen bij de verpleekundige. En ja ik kolf om de 3 uur dat is me gezegd dus dat probeer ik aan te houden ook al is het soms wat lastig plannen.
studiebol- Ratel
In principe kun je na het kolven wel een glaasje wijn drinken, er zit dan weer 3 uur tusse voodat je gaat kolven.
verder heb ik altijdf begrepen dat je er niet zoveel rekening mee hoeft te houden.
Heb jullie ook nooit VSM producten aan jullie baby's gegeven?
verder heb ik altijdf begrepen dat je er niet zoveel rekening mee hoeft te houden.
Gast- Gast
Kolf je s'nachts ook? Denk je wel ook aan jezelf?! Het is een hele hectische tijd waar je in zit van heen en weer vliegen naar het ziekehuis, kolven, enz.
Je hebt ook je rust hard nodig.
Je hebt ook je rust hard nodig.
Gast- Gast
Kolven koste mij ook veel energie, ik dronk veel water, at veel. Sinds M. volledig aan de borst drinkt eet ik 2 boterhammen minder en drink ik ook veel minder.
Wat ik deed met alcohol. eerst kolven, daarna direct een glaasje. (wij wilde ook de geboorte vieren met champange)
Dan kolf je ruim 2 en half uur later weer en is de alcohol er weer uit. of je gooit die melk weg maar als je niet genoeg hebt dan doe je dat niet.
Wat ik deed met alcohol. eerst kolven, daarna direct een glaasje. (wij wilde ook de geboorte vieren met champange)
Dan kolf je ruim 2 en half uur later weer en is de alcohol er weer uit. of je gooit die melk weg maar als je niet genoeg hebt dan doe je dat niet.
Happydobby- Ratel
Goed eten en goed drinken is heel belangrijk. Al moet ik zeggen dat dat vanzelf gaat. Ik heb de hele dag honger en dorst, wordt er s nachts zelfs wakker van.
En heel belangrijk, rust! Dus pak je rust als je even kan, als ze thuis komen krijg je het hartstikke durk, nu zijn ze in goede handen. Je bent net bevallen, dus pas heel goed op jezelf en slaap zoveel je nodig hebt meis, werkt straks weer in je voordeel.
En heel belangrijk, rust! Dus pak je rust als je even kan, als ze thuis komen krijg je het hartstikke durk, nu zijn ze in goede handen. Je bent net bevallen, dus pas heel goed op jezelf en slaap zoveel je nodig hebt meis, werkt straks weer in je voordeel.
Gast- Gast
Nee, want daar zit ook alcohol in, net als in de vloeibare sinaspril.Sunprincess schreef:
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik heb hier overigens nog nooit reactie op eten gemerkt, ik eet gewoon alles. Zal bijv bij Chinees geen sambal erdoor doen, maar verder eet ik waar ik zin in heb.
Met alcohol neem ik het risico niet, medicatie ook niet. 1x Oxazepam genomen (was zo gestresst voor de doopdienst ) en toen heb ik de volgende 2 voedingen we gegooit. Better safe than sorry denk ik dan maar... Ze zijn maar 1x klein, je kan maar 1x een goede basis leggen.
Met alcohol neem ik het risico niet, medicatie ook niet. 1x Oxazepam genomen (was zo gestresst voor de doopdienst ) en toen heb ik de volgende 2 voedingen we gegooit. Better safe than sorry denk ik dan maar... Ze zijn maar 1x klein, je kan maar 1x een goede basis leggen.
Gast- Gast
Ik heb 6 maanden lang alle voedingen gekolfd. Heb gelet op goed drinken, voldoende rust en geen alcohol drinken. Verder was mij aangeraden om de eerste drie weken wel 's nachts te kolven en dan puur om de produktie op gang te brengen. Toen ik na twee weken zoveel produktie had ben ik de nachtkolf sessie wel gaan afbouwen.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn kraamverzorgster zei dat druiven ook krampen kunnen veroorzaken en dat ik dat maar het beste niet kan eten
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Van die druiven niets gehoord, de kraamhulp wist ook dat ik veel druiven at.
Tot nu toe heb ik helemaal geen behoefte aan alcohol gehad, terwijl ik dat tijdens de zwangerschap wel had (maar dat kan ook wel aan het weer liggen!)
Met die kleintjes zou ik ook echt geen risico willen nemen!
Succes met kolven Studiebol, het zal vanzelf wel meer gaan worden. Ik zou ook zeker wel 's nacht een keer kolven, dan schijnt de productie het best te zijn.
Tot nu toe heb ik helemaal geen behoefte aan alcohol gehad, terwijl ik dat tijdens de zwangerschap wel had (maar dat kan ook wel aan het weer liggen!)
Met die kleintjes zou ik ook echt geen risico willen nemen!
Succes met kolven Studiebol, het zal vanzelf wel meer gaan worden. Ik zou ook zeker wel 's nacht een keer kolven, dan schijnt de productie het best te zijn.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb nog niet s nachts gekolfd. Er is me idd gezegd dat mijn nachtrust ook belangrijk is en echt wakker word ik ook niet snachts. Dus ik slaap nu nog gewoon door en probeer het overdag om de drie uur te doen.
studiebol- Ratel
Ik wil je het Boek 'borstvoeding' van Stefan Kleintjes aanraden. Misschien kun je het lenen in de bieb. Dat heb ik wel gedaan. Hier vindt je vast veel antwoorden in!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
studiebol schreef:Ik heb nog niet s nachts gekolfd. Er is me idd gezegd dat mijn nachtrust ook belangrijk is en echt wakker word ik ook niet snachts. Dus ik slaap nu nog gewoon door en probeer het overdag om de drie uur te doen.
Ik denk dat je daar nu wel mee moet gaan starten, anders komt je productie waarschijnlijk niet goed op gang.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» solliciteren en kolfen
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Werken of niet? Ik weet het niet meer...
» Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Werken of niet? Ik weet het niet meer...
» Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: