Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overgeven

4 plaatsers

Ga naar beneden

Overgeven Empty Overgeven

Bericht  Shy vr 19 okt 2012 - 9:32

Gister heeft ons zoontje na 3 van de 5 voedingen overgegeven, dit begon in de middag. Mijn man zei dat hij dacht dat hij wel ongeveer de helft had binnen gehouden. We hebben even gebeld met de huisarts en die gaf het advies om hem wat vaker te voeden maar dan kleinere hoeveelheden. Vanochtend heb ik 100 ml gegeven en toen dat op was keek hij mij aan alsof hij bedoelde waar is de rest? Maar goed normaal gesproken krijgt hij 5 keer per dag 200 ml.
Ik vraag mij af wanneer we weer normale hoeveelheden kunnen gaan geven. Vandaag was mijn man de hele dag net hem en hij is doorgegaan met ongeveer de helft van wat hij normaal gesproken krijgt.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven Empty Re: Overgeven

Bericht  Printje vr 19 okt 2012 - 9:36

Is het vandaag gewoon allemaal goed gegaan?

Dan zou ik morgen weer gaan opbouwen, niet meteen de eerste fles weer volledig maar wel maar als je nu gaf, en dan iedere fles weer wat meer erbij.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven Empty Re: Overgeven

Bericht  Shy vr 19 okt 2012 - 9:40

Printje schreef:Is het vandaag gewoon allemaal goed gegaan?

Dan zou ik morgen weer gaan opbouwen, niet meteen de eerste fles weer volledig maar wel maar als je nu gaf, en dan iedere fles weer wat meer erbij.
Hij heeft vandaag een keer een klein beetje overgegeven. Ik vindt het ook verwarrend hoor, mijn man zegt laat mij het maar regelen maar ik ben precies en wil wel dat het goed gebeurt.

Hoeveel zou je dan meer doen? Vandaag is er namelijk ook wel een flesje van 140 geprobeerd en daarvan dronk hij dan weer niet alles op, al is dat misschien ook wel weer logisch omdat er minder tijd tussen zit dan normaal gesproken Rolling Eyes

Ik twijfel of we het goed doen en wordt er even gek van nerd
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven Empty Re: Overgeven

Bericht  Printje vr 19 okt 2012 - 9:41

euh mmm misschien beginnen met 125ml...dan 150ml...nog een keer 150ml en dan weer volledig..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven Empty Re: Overgeven

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 9:43

Ik zou gewoon weer normale flessen aanbieden en zo gauw hij tegensputtert, stoppen. Ik denk dat je zoontje namelijk heel goed zelf kan aangeven wanneer hij er klaar mee is en wanneer hij trek heeft, hij voelt alles zelf het beste smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven Empty Re: Overgeven

Bericht  Ayla vr 19 okt 2012 - 9:45

Ja maarja, als hij overgeeft omdat hij een buikgriep heeft kan hij dat niet Maple. 200 cc per fles is een normale hoeveelheid voor een baby van zijn leeftijd.

Ben het eens met Printje, gewoon even zo rustig opbouwen, kijk hoe zijn maag reageert.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven Empty Re: Overgeven

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 9:47

Ayla schreef:Ja maarja, als hij overgeeft omdat hij een buikgriep heeft kan hij dat niet Maple. 200 cc per fles is een normale hoeveelheid voor een baby van zijn leeftijd.

Ben het eens met Printje, gewoon even zo rustig opbouwen, kijk hoe zijn maag reageert.
Ik snap je niet zo goed? Dat is in elk geval wel het advies wat huisartsen vaak aan de ouders van mijn werk meegeven. Niet pushen, maar gewoon aanbieden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven Empty Re: Overgeven

Bericht  Shy vr 19 okt 2012 - 9:48

Maple schreef:Ik zou gewoon weer normale flessen aanbieden en zo gauw hij tegensputtert, stoppen. Ik denk dat je zoontje namelijk heel goed zelf kan aangeven wanneer hij er klaar mee is en wanneer hij trek heeft, hij voelt alles zelf het beste smile
Ja dat is ook zo, als hij genoeg heeft dan is zijn tong sterk genoeg om hem weg te duwen Laughing
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven Empty Re: Overgeven

Bericht  Ayla vr 19 okt 2012 - 9:51

Ik bedoel dat een baby gewoon zoveel eet als hij op kan (of drinkt in dit geval) en waarschijnlijk niet denkt "oh ik zal maar een beetje drinken want ik ben misselijk en straks komt alles er weer uit". Als wij buikgriep hebben gehad begin je toch ook met een kopje thee en een beschuitje, iets wat licht is? Dan lijkt het me slimmer om als ouder zelf te bepalen dat hij wat minder drinkt en dan langzaam opbouwen ipv weer een volle fles aanbieden.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven Empty Re: Overgeven

Bericht  Printje vr 19 okt 2012 - 9:53

Ayla schreef:Ik bedoel dat een baby gewoon zoveel eet als hij op kan (of drinkt in dit geval) en waarschijnlijk niet denkt "oh ik zal maar een beetje drinken want ik ben misselijk en straks komt alles er weer uit". Als wij buikgriep hebben gehad begin je toch ook met een kopje thee en een beschuitje, iets wat licht is? Dan lijkt het me slimmer om als ouder zelf te bepalen dat hij wat minder drinkt en dan langzaam opbouwen ipv weer een volle fles aanbieden.

Precies,... dit wilde ik net typen. Een kind kent dan geen rem omdat hij misselijk geweest is. Het advies is ook altijd rustig opbouwen..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven Empty Re: Overgeven

Bericht  Gast vr 19 okt 2012 - 9:53

Ayla schreef:Ik bedoel dat een baby gewoon zoveel eet als hij op kan (of drinkt in dit geval) en waarschijnlijk niet denkt "oh ik zal maar een beetje drinken want ik ben misselijk en straks komt alles er weer uit". Als wij buikgriep hebben gehad begin je toch ook met een kopje thee en een beschuitje, iets wat licht is? Dan lijkt het me slimmer om als ouder zelf te bepalen dat hij wat minder drinkt en dan langzaam opbouwen ipv weer een volle fles aanbieden.
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik buikgriep heb dan heb ik geen eetlust, dan eet ik minder omdat ik totaal geen eetlust heb en niet omdat ik voorzichtig aan wil beginnen. Ik ben van mening dat zodra je weet eetlust krijgt, het met je buikgriep ook de goede kant op gaat. En dat kan een baby/kind prima zelf aangeven hoor Wink

Edit: dat is ook wat artsen hier bedoeld hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven Empty Re: Overgeven

Bericht  Shy vr 19 okt 2012 - 9:58

Nou ik heb gelijk maar even gegoogeld op buikgriep Embarassed
Als ik lees wat voor symptomen daarbij horen denk ik niet dat dit het geval is.
Ik heb het er morgen even over met mijn man en als we er niet uit komen ga ik wel weer even de huisarts bellen. Wil het er wel over eens zijn wat we moeten doen.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven Empty Re: Overgeven

Bericht  ekjir@M za 20 okt 2012 - 6:12

Shygirl85 schreef:Nou ik heb gelijk maar even gegoogeld op buikgriep Embarassed
Als ik lees wat voor symptomen daarbij horen denk ik niet dat dit het geval is.
Ik heb het er morgen even over met mijn man en als we er niet uit komen ga ik wel weer even de huisarts bellen. Wil het er wel over eens zijn wat we moeten doen.

Wat Ayla zegt is wel zo maar ik zou wel beginnen met het geven van ORS ieder kwartier. Onze dochter heeft vorige week een nacht en dag in het ziekenhuis gelegen omdat ze na 24 uur uitgedroogd was... Wij kregen het advies om bij echt overgeven na een dagdeel ors te geven

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven Empty Re: Overgeven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum