Waar moet ik zijn?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waar moet ik zijn?
Hoi,
Gisteren lag ik rond 00.30u op bed. Ik slaap nooit gelijk, daar kan wel een uur of wat tussenzitten (heb wat slaapproblemen) en toen ik na een uur moe was en me wilde omdraaien om te gaan slapen, werd ik opgeschrikt door een enorme herrie.
Het gebeurd vaker dat mensen de kroeg verlaten en dan in de auto keihard hun muziek aan hebben en dus besteedde ik er niet heel erg veel aandacht aan. De kroeg was immers dicht, dat had ik zelf gezien toen ik mijn laatste sigaret rookte, en dus zou het zo wel stoppen.
Maar niet dus. Na een uur lag ik nog in mijn bed na te dreunen van de herrie uit de kroeg. Toen ik me had aangekleed en naar buiten was gelopen om te kijken waar de herrie vandaan kwam, zag ik dat de kroeg zijn deuren weer had geopend en terwijl Guus Meeuwis door de speakers galmde, hosten de kinderen erop los.
Dit geweld heeft anderhalf uur geduurd, tot ik mijn onderbuurman de voordeur dicht hoorde slaan. Hij is kennelijk naar de kroeg gelopen. Na anderhalf uur was het geluid nog niet helemaal weg, maar wel dusdanig minder dat ik kon slapen. Inmiddels was het toch al 03.00u.
Nu vraag ik me af of dit uberhaupt wel mag. Want op een vrijdag moet deze kroeg om 00.00u de deuren sluiten en op zaterdag om 02.00u, hoe kan het dan dat ze op een woensdag nog zolang open waren? (Ik kan in het weekend dan ook niet eerder naar bed dan na deze tijden)
Iemand een idee waar ik mijn "beklag" kan doen? Als dit eenmalig was, dan had ik het hierbij gelaten. Maar sinds de kroeg een nieuwe naam heeft, met dezelfde eigenaar, doen ze wel vaker eigenaardige dingen. Zoals vannacht de kroeg opeens weer opengooien.
Gisteren lag ik rond 00.30u op bed. Ik slaap nooit gelijk, daar kan wel een uur of wat tussenzitten (heb wat slaapproblemen) en toen ik na een uur moe was en me wilde omdraaien om te gaan slapen, werd ik opgeschrikt door een enorme herrie.
Het gebeurd vaker dat mensen de kroeg verlaten en dan in de auto keihard hun muziek aan hebben en dus besteedde ik er niet heel erg veel aandacht aan. De kroeg was immers dicht, dat had ik zelf gezien toen ik mijn laatste sigaret rookte, en dus zou het zo wel stoppen.
Maar niet dus. Na een uur lag ik nog in mijn bed na te dreunen van de herrie uit de kroeg. Toen ik me had aangekleed en naar buiten was gelopen om te kijken waar de herrie vandaan kwam, zag ik dat de kroeg zijn deuren weer had geopend en terwijl Guus Meeuwis door de speakers galmde, hosten de kinderen erop los.
Dit geweld heeft anderhalf uur geduurd, tot ik mijn onderbuurman de voordeur dicht hoorde slaan. Hij is kennelijk naar de kroeg gelopen. Na anderhalf uur was het geluid nog niet helemaal weg, maar wel dusdanig minder dat ik kon slapen. Inmiddels was het toch al 03.00u.
Nu vraag ik me af of dit uberhaupt wel mag. Want op een vrijdag moet deze kroeg om 00.00u de deuren sluiten en op zaterdag om 02.00u, hoe kan het dan dat ze op een woensdag nog zolang open waren? (Ik kan in het weekend dan ook niet eerder naar bed dan na deze tijden)
Iemand een idee waar ik mijn "beklag" kan doen? Als dit eenmalig was, dan had ik het hierbij gelaten. Maar sinds de kroeg een nieuwe naam heeft, met dezelfde eigenaar, doen ze wel vaker eigenaardige dingen. Zoals vannacht de kroeg opeens weer opengooien.
Gast- Gast
Re: Waar moet ik zijn?
Ik denk bij de gemeente (niet houden aan afspraken met de sluitingstijden) of politie (ivm geluidsoverlast)..
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou eerst naar de eigenaar van de kroeg gaan. Ik woon zelf ook in een straat met veel barren en kroegen, en soms hebben ze ergens een afterparty met de muziek belachelijk hard.
Dan ga ik op het moment zelf naar de eigenaar, alleen dan kunnen ze er nog wat aan doen.
Luisteren ze niet (wat bij mij nog nooit is voorgekomen overigens), dan bel ik de politie.
Die hebben voor de binnenstad mensen aangesteld en die zullen er dan naartoe gaan en een boete uitschrijven.
Dan ga ik op het moment zelf naar de eigenaar, alleen dan kunnen ze er nog wat aan doen.
Luisteren ze niet (wat bij mij nog nooit is voorgekomen overigens), dan bel ik de politie.
Die hebben voor de binnenstad mensen aangesteld en die zullen er dan naartoe gaan en een boete uitschrijven.
Gast- Gast
Ze worden er vaker op aangesproken. Hoorde laatst mijn buurman van de hoek al overleggen over de hardheid van de muziek. En dan gaat het ook daadwerkelijk één avond goed. Ik had ook het idee dat de eigenaar zelf op één oor lag en de kroeg is opengegooid door een jonge jongen die daar die avond achter de bar stond.
De discotheek in de buurt was ook open, dus er zal een herfst-kinder-party zijn gegeven. En in het weekend wil ik me met alle liefde aanpassen, maar doordeweeks niet. Want stel dat ik aan het werk had gemoeten. Dan waren twee uurtjes slaap toch echt niet genoeg.
Ik zal zelf ook even contact opnemen met de baas. Is wellicht wel het netste om te doen.
De discotheek in de buurt was ook open, dus er zal een herfst-kinder-party zijn gegeven. En in het weekend wil ik me met alle liefde aanpassen, maar doordeweeks niet. Want stel dat ik aan het werk had gemoeten. Dan waren twee uurtjes slaap toch echt niet genoeg.
Ik zal zelf ook even contact opnemen met de baas. Is wellicht wel het netste om te doen.
Gast- Gast
Ik zou eerst contact op nemen met de eigenaar, als het blijft aan houden de politie bellen.
Gast- Gast
Ik zou ook contact zoeken met de eigenaar. Mocht het nou gebeuren voordat je die gesproken hebt zou ik op dat moment de politie bellen.
Gast- Gast
De politie bellen wegens overlast. Die zullen dan meteen de vergunningen ed mbt openingstijden wel controleren, lijkt mij het meest effectief iig.
Gast- Gast
bij de gemeente, die gaan m.b.t. de vergunning ook over de handhaving hiervan.
Ster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens mij ben ik niet de enige die zich die nacht heeft geergerd aan de herrie, want sindsdien is het muisstil. En de politie rijdt hier nu af en aan. Ik laat het voor nu even op zijn beloop, maar door jullie reacties weet ik nu waar ik moet zijn! Helemaal top! Thanks!
Gast- Gast
Na het bij de eigenaar proberen, is mijn eerste keus de politie bellen. Zij kunnen midden in de nacht naar de kroeg om wat aan de zaak te doen. Zij zullen dan ook wel het balletje aan het rollen brengen als de kroeg regelmatig de regels overtreedt.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» Waar moet ik op letten? (Huisje bekijken)
» Verzekering bij huurwoning! Waar moet ik aan denken?
» Nav....waar moet een oppas aan voldoen
» huilen zodra hij op het aankleedkussen op zijn rug moet ligg
» Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?
» Verzekering bij huurwoning! Waar moet ik aan denken?
» Nav....waar moet een oppas aan voldoen
» huilen zodra hij op het aankleedkussen op zijn rug moet ligg
» Móet je nou echt heeeelemaal verliefd zijn op een huis?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: