Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav....waar moet een oppas aan voldoen

+4
Printje
Twellie
Susan
Flower_L
8 plaatsers

Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  Flower_L wo 27 jun 2012 - 8:40

En dan doel ik niet op kdv of gastouder. Maar iemand die je kunt bellen voor paar uurtjes bijvoorbeeld, wanneer je even weg wilt.

Ervaring? Gerelateerde opleiding? Cursus gedaan? persoonlijkheid, kennis, etc etc...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  Susan wo 27 jun 2012 - 8:43

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 9:17; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  Flower_L wo 27 jun 2012 - 8:44

Ik bedoel, zelf heb ik weleens opgepast met mn vriend....denk ruim 8jr geleden....had nog nooit een baby vastgehouden. Vriend idem.

We pasten savonds 19 tot 23 u op meisje van vier en anderhalf. En de kleinste moest een schone luier, pffff snapten er toen niets van.
Ik zou mezelf toen echt niet hebben ingeschakeld als oppas.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  Twellie wo 27 jun 2012 - 8:47

Meerderjarig en qua persoonlijkheid een beetje een doortastend type. Dus niet iemand die de situatie blijft aankijken of twijfelt als er iets is, maar die gewoon aanpakt. En iemand met verantwoordelijkheidsgevoel: dus niet dat er in mijn afwezigheid een feestje wordt gebouwd in mijn huis of zo :shock: (teveel Amerikaanse puberfilms gekeken, denk ik).
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  Printje wo 27 jun 2012 - 8:48

- Iemand die we goed kennen
- wel ervaring met kinderen,
- verantwoordelijk/rustig persoon,
- 18+
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  Flower_L wo 27 jun 2012 - 8:51

Maar moet die persoon ook verstand hebben van kinderen?
Bedoel, stel het gaat om een baby. Denk aan manier van instoppen, flesje geven, etc....
Of voldoet volgens jullie dan uitleg geven?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  Printje wo 27 jun 2012 - 8:53

Nee dan zou ik 'mijn' uitleg voldoende vinden. Bovendien vind ik het ook geen probleem als het anders gaat dan, ik vind dat hij daar ook aan moet wennen.

In het begin wilde ik perse alles op mijn manier maar naarmate hij ouder werd werd ik hier wat rustiger in. Anders betekend niet slecht natuurlijk en mijn manier is niet alleen maar DE manier, was voor mezelf een goed inzicht.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  Susan wo 27 jun 2012 - 8:54

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 9:17; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  Liadan wo 27 jun 2012 - 8:55

Printje schreef:- Iemand die we goed kennen
- wel ervaring met kinderen,
- verantwoordelijk/rustig persoon,
- 18+
Dit en ook nog
- iemand waar onze kinderen zich bij op hun gemak voelen

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  Printje wo 27 jun 2012 - 8:56

Liadan schreef:
Printje schreef:- Iemand die we goed kennen
- wel ervaring met kinderen,
- verantwoordelijk/rustig persoon,
- 18+
Dit en ook nog
- iemand waar onze kinderen zich bij op hun gemak voelen

Das idd nog een goede aanvulling!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 8:56

het moet vooral iemand zijn waarbij onze dochter zich fijn voelt, iemand die zij goed kent en de oppas moet haar goed kennen. De oppas hoeft niet veel verstand te hebben van kinderen, dat heeft mijn zusje ook niet en dat is een prima oppas. De oppas moet oud genoeg zijn en adequaat kunnen reageren in geval van nood, of bij een woede-aanval of verdriet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  kwak wo 27 jun 2012 - 9:04

Rejoy. schreef:het moet vooral iemand zijn waarbij onze dochter zich fijn voelt, iemand die zij goed kent en de oppas moet haar goed kennen. De oppas hoeft niet veel verstand te hebben van kinderen, dat heeft mijn zusje ook niet en dat is een prima oppas. De oppas moet oud genoeg zijn en adequaat kunnen reageren in geval van nood, of bij een woede-aanval of verdriet.

helemaal mee eens!
+1
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  Parisienne wo 27 jun 2012 - 9:06

Iemand waarbij mijn dochter zich op haar gemak voelt, iemand die mijn dochter (en haar karakter) een beetje goed kent, iemand die in grote lijnen weet wat wij wel/niet doen wat betreft opvoeden, iemand die leuk met kinderen om kan gaan en iemand die goed kan reageren in bepaalde situaties. Specifieke oppas-ervaring is niet per se vereist, maar als ze al leuk om kan gaan met kinderen is het ook goed. Al hebben de meesten die ik ken de ervaring met kinderen genoeg, zoals oppassen of neefjes/nichtjes in de buurt.

Toevallig heeft er vanavond een 'nieuw' iemand opgepast op N. Normaal is N. bij mijn ouders of mijn zusjes passen op, maar nu kwam een van mijn beste vriendinnen met haar vriend oppassen. Beiden zijn helemaal gek op N., andersom ook. Ik moest rond 16.30 weg, dus ze moesten de hele mikmak met N. meemaken Wink Spelen, eten, naar bed brengen, etc. Ik ben net terug en het is allemaal goed gegaan!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  SarahKey wo 27 jun 2012 - 18:53

18 plus
ehbo diploma of iig er wat vanaf weten
liefst rijbewijs
ervaring met kleine kinderen
niet rokend

En gelukkig die hebben we gevonden Laughing S ziet haar sowieso ook vaker tussendoor dus een hele onbekende is zij niet voor hem.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....waar moet een oppas aan voldoen Empty Re: Nav....waar moet een oppas aan voldoen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum