Waar moet ik op letten? (Huisje bekijken)
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waar moet ik op letten? (Huisje bekijken)
Net heb ik te horen gekeken dat ik een appartementje mag bekijken. Het moet allemaal op korte termijn en ik kan daardoor niemand meevragen. Nu heb ik nog nooit eerder een huisje bekeken en ik vraag me af of jullie nog tips hebben waar ik extra op moet letten. Bijvoorbeeld dingen die ik kan doorgeven aan de woningstichting om te vervangen bijvoorbeeld. Of dingen waar heel veel werk in gaat zitten, maar wat je in eerste instantie niet echt ziet.
Gast- Gast
Re: Waar moet ik op letten? (Huisje bekijken)
Bij de buren aanbellen en vragen hoe de andere buren zijn en vragen of de huizen gehorig zijn.
Wc doorspoelen en/of douche even aanzetten om te kijken hoe de waterdruk is.
Wc doorspoelen en/of douche even aanzetten om te kijken hoe de waterdruk is.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou letten op de kwaliteit van de muren. Wij hebben dat dus niet gedaan, omdat we in nood zaten, maar anders had ik dit appartement nooit genomen. De muren zijn zo zacht als koek, je hoeft er maar tegen aan te stoten er brokkelt weer een stuk af en je kan bijna geen spijker in de muur slaan of een gaatje boren, want dan is heel de muur verkloot om het zo maar te noemen. Ook komen er snel barsten in de muur.
Verder zou ik letten op de kwaliteit van de raamkozijnen. Verder kan ik zo even niks bedenken.
Verder zou ik letten op de kwaliteit van de raamkozijnen. Verder kan ik zo even niks bedenken.
Gast- Gast
Check de toiletpot, als die erg smerig is kan deze vervangen worden.
Kijk ook of er dingen zijn die je aan de indeling wilt veranderen, bijv. een (kleine) dichte keuken open maken, een slaapkamer bij de woonkamer betrekken of een badkamer die oud en vervallen is. Eventueel kun je ook kijken of de keuken dringend aan vervanging toe is.
Dit zijn dingen die ik ooit aan een huurappartement heb gedaan. Ik moest op de badkamer en keuken na alles zelf doen, maar mocht wel een nieuwe keuken en badkamer tegeltjes uitzoeken.
Het stucwerk dat gedaan moest worden nadat ik een muur en de schoorsteenmantel gesloopt had heeft de woningstichting betaald.
Vraag ook voordat je begint of deze dingen in originele staat teruggebracht moeten worden als je er uit gaat. Laat dit altijd op papier zetten!
Hopelijk heb je er wat aan.
Kijk ook of er dingen zijn die je aan de indeling wilt veranderen, bijv. een (kleine) dichte keuken open maken, een slaapkamer bij de woonkamer betrekken of een badkamer die oud en vervallen is. Eventueel kun je ook kijken of de keuken dringend aan vervanging toe is.
Dit zijn dingen die ik ooit aan een huurappartement heb gedaan. Ik moest op de badkamer en keuken na alles zelf doen, maar mocht wel een nieuwe keuken en badkamer tegeltjes uitzoeken.
Het stucwerk dat gedaan moest worden nadat ik een muur en de schoorsteenmantel gesloopt had heeft de woningstichting betaald.
Vraag ook voordat je begint of deze dingen in originele staat teruggebracht moeten worden als je er uit gaat. Laat dit altijd op papier zetten!
Hopelijk heb je er wat aan.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Oh wat leuk! Spannend! Wanneer moet je? Als het 's avonds is kan ik wel mee? Waar je op moet letten is de tocht die eventueel van de ramen af komt. Of de ramen goed sluiten. Inderdaad de wc pot
Welke buurt is het?
Welke buurt is het?
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
spreek goed met de huidige bewoners af wat je overneemt en wat niet. Want op het moment dat jij toezegt iets over te nemen (bijv de vloer) is het van Jou! maar je bent TOT niets verplicht.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Bedankt voor de tips!
Ik heb gisteren gekeken want ik moet voor het weekend al beslissen of ik het wil of niet. De woning staat al leeg. Er zijn wel wat puntjes waar ik over twijfel, maar ik ga morgen nog samen met iemand kijken. Vind ik toch wat prettiger.
Het staat in een niet zo'n goede wijk (misschien wel de slechtse haha), maar wel aan de goede kant. Toen ik daar gisteren fietste voelde ik me wel op m'n gemak, maar dat was natuurlijk overdag.
Verder waren de bewoners van het complex en het complex daarnaast heel behulpzaam (ik had geen goede sleutels meegekregen dus kon de voordeur niet in).
Het zag er verder wel prima uit, geen schimmel in de douche en de toiletpot zag er ook goed uit. Wel hadden ze op een hele lelijke manier oneffenheden uit de muur weggewerkt. Daar zitten nu echt van die dikke plakaten op en is dus niet glad. Ik heb zelf weinig verstand van klussen, maar misschien dat ik dat weg kan schuren anders moet ik dat even aangeven.
Er hing wel een beetje een vieze geur, ik vind het lastig inschatten of dat weg gaat als ik alles tegen elkaar open zet. Het staat natuurijk al wel een poosje leeg.
Al met al ben ik stiekem wel heel erg enthousiast, maar vind het allemaal enorm spannend!
Edit: @ Prosecco, bedankt voor je aanbod. Lief van je, maar ik moet het dus overdag bekijken.
Ik heb gisteren gekeken want ik moet voor het weekend al beslissen of ik het wil of niet. De woning staat al leeg. Er zijn wel wat puntjes waar ik over twijfel, maar ik ga morgen nog samen met iemand kijken. Vind ik toch wat prettiger.
Het staat in een niet zo'n goede wijk (misschien wel de slechtse haha), maar wel aan de goede kant. Toen ik daar gisteren fietste voelde ik me wel op m'n gemak, maar dat was natuurlijk overdag.
Verder waren de bewoners van het complex en het complex daarnaast heel behulpzaam (ik had geen goede sleutels meegekregen dus kon de voordeur niet in).
Het zag er verder wel prima uit, geen schimmel in de douche en de toiletpot zag er ook goed uit. Wel hadden ze op een hele lelijke manier oneffenheden uit de muur weggewerkt. Daar zitten nu echt van die dikke plakaten op en is dus niet glad. Ik heb zelf weinig verstand van klussen, maar misschien dat ik dat weg kan schuren anders moet ik dat even aangeven.
Er hing wel een beetje een vieze geur, ik vind het lastig inschatten of dat weg gaat als ik alles tegen elkaar open zet. Het staat natuurijk al wel een poosje leeg.
Al met al ben ik stiekem wel heel erg enthousiast, maar vind het allemaal enorm spannend!
Edit: @ Prosecco, bedankt voor je aanbod. Lief van je, maar ik moet het dus overdag bekijken.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Waar moet ik op letten?(compact camera canon)
» Waar op letten bij (koop)huis
» Apps voor de iPod Touch: waar bekijken?
» Huurcontract tekenen, waar op letten?
» Waar op letten kinderdagverblijf
» Waar op letten bij (koop)huis
» Apps voor de iPod Touch: waar bekijken?
» Huurcontract tekenen, waar op letten?
» Waar op letten kinderdagverblijf
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: