Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lijntje onder + boven ogen

+12
Eris
Gizmo
Serena
VeryCherry
Rush
Marie
Makamba
Toet
PluDan
Arwyn
SuperGrover
Atelier Madame
16 plaatsers

Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Atelier Madame di 18 okt 2011 - 7:28

Voorheen gebruikte ik eigenlijk alleen mascara maar de laatste maanden merkte ik dat mn huid toch wat putjes e.d. heeft dus ik vind het prettig om foundation te gebruiken. Daarbij vind ik het ook leuk om oogschaduw en potlood te gebruiken. Maar op de een of andere manier krijg ik het gewoon nooit netjes op. Het potlood zit overal behalve op de plek waar het moet :p. Heeft iemand tips om het lijntje boven en onder je ogen netjes te krijgen?

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  SuperGrover di 18 okt 2011 - 7:29

Ik vind dat lelijk. Maar dat wilde je vast niet horen. Een lijntje onder en boven vind ik vaak overkomen alsof diegene bang was dat mensen niet weten waar de ogen zitten. Zo omcirkelen, hier zitten mijn ogen, en dan met een lipliner: hier zit mijn mond. Mijn tip is dus niet doen, maar daar heb je weing aan.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 7:37

Hahaha SG, zo ziet t er alleen uit als iemand het niet kan.
Ik zou een lijntje boven je ogen rustig doen, het ooglid een beetje straktrekken en met kleine 'veegjes' opdoen.
Houd wattenstaafjes bij de hand zodat je vlekken kan wegvegen en je toch een strakke lijn overhoudt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Arwyn di 18 okt 2011 - 7:40

Ik trek mijn ooglid altijd een beetje strak en zet dan een lijntje precies op de wimperrand. Trek hem trouwens niet helemaal door naar de binnenste ooghoek, dan wordt je ook weer kleiner.
Een lijntje onder mijn oog doe ik nooit, vind ik meestal niet echt mooi staan. Vaak zo heftig gelijk.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  PluDan di 18 okt 2011 - 7:59

Arwyn schreef:Ik trek mijn ooglid altijd een beetje strak en zet dan een lijntje precies op de wimperrand. Trek hem trouwens niet helemaal door naar de binnenste ooghoek, dan wordt je ook weer kleiner.
Een lijntje onder mijn oog doe ik nooit, vind ik meestal niet echt mooi staan. Vaak zo heftig gelijk.

Zo doe ik het ook.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Toet di 18 okt 2011 - 8:59

Boven kun je sowieso beter niet met een potlood doen maar met eyeliner, dan krijg je een mooier strakker lijntje.
Onder kan dan weer wel met potlood, eventueel kun je het daarna corrigeren met een watenstaafje met make-upremover er op (geen olie, dan loopt het uit.)
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Makamba di 18 okt 2011 - 20:53

SuperGrover schreef:Ik vind dat lelijk. Maar dat wilde je vast niet horen. Een lijntje onder en boven vind ik vaak overkomen alsof diegene bang was dat mensen niet weten waar de ogen zitten. Zo omcirkelen, hier zitten mijn ogen, en dan met een lipliner: hier zit mijn mond. Mijn tip is dus niet doen, maar daar heb je weing aan.

Hahaha, moet zo lachen om deze opmerking. Laughing Zie het al helemaal voor me. :P
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 20:55

D'r boven doe ik nooit. Lelijk! Maar onder mijn oog...of eigenlijk boven de wimpers op het ooglid doe ik een licht streepje zodat mijn ogen wat frisser en groter lijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Marie di 18 okt 2011 - 21:00

Ik doe eigenlijk zowel onder als boven eens lijntje trekken. Onder krijg ik hem altijd eigenlijk wel strak, boven is het wat lastiger. Maar over mijn lijntje boven doe ik wat oogschaduw eroverheen, zodat het niet zo opvalt dat ie niet zo strak is.
Ik draag wel altijd een bril, dus doe wat meer make up op dan iemand zonder bril, ander zie je het niet eens...
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Rush di 18 okt 2011 - 21:06

Ik heb ook een bril en kan ook helemaal los gaan met make up, heerlijk!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  VeryCherry di 18 okt 2011 - 21:13

Ik heb altijd een lijntje boven mijn ogen en die trek ik ook nog een stukje door smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Serena di 18 okt 2011 - 22:53

ik doe (als ik make-up doe) een lijntje onder, maar dan vanaf het midden naar de buitenste hoek, dan lijken mijn ogen wat groter.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 23:10

Ik gebruik een oogpotlood/eyeliner, die maakt een heel dun lijntje. Het is dus een oogpotlood maar maakt een lijntje zo dun als een eyeliner. Geen dikke lijnen of overdreven opvallend. Je kunt hem uitdraaien, net als een lipstick.

Heb nu deze:

Lijntje onder + boven ogen  Full18804133


Laatst aangepast door Tea-Leaf op di 18 okt 2011 - 23:12; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 23:10

VeryCherry schreef:Ik heb altijd een lijntje boven mijn ogen en die trek ik ook nog een stukje door smile

Doe ik ook, iets omhoog zeg maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  VeryCherry di 18 okt 2011 - 23:19

Tea-Leaf schreef:
VeryCherry schreef:Ik heb altijd een lijntje boven mijn ogen en die trek ik ook nog een stukje door smile

Doe ik ook, iets omhoog zeg maar.

Yup, krijg je optisch grotere ogen door Very Happy En ik vind het heel mooi staan ^^
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Gizmo di 18 okt 2011 - 23:21

Marie schreef:Ik draag wel altijd een bril, dus doe wat meer make up op dan iemand zonder bril, ander zie je het niet eens...

Dan heb je vast -, ik heb + en dan worden mn ogen dus vergroot....

Onlangs geleerd van een visagiste: om je ogen groter te doen lijken, boven 2/3e en onder 1/3, beide gezien vanaf de buitenkant.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Eris wo 19 okt 2011 - 4:01

SuperGrover schreef:Ik vind dat lelijk. Maar dat wilde je vast niet horen. Een lijntje onder en boven vind ik vaak overkomen alsof diegene bang was dat mensen niet weten waar de ogen zitten. Zo omcirkelen, hier zitten mijn ogen, en dan met een lipliner: hier zit mijn mond. Mijn tip is dus niet doen, maar daar heb je weing aan.

lol!

Het is een kwestie van veel oefenen en een eyeliner gebruiken waarbij de punt goed scherp is.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 4:13

Gewoon oefenen inderdaad. Even strak trekken aan de buitenkant van je oog en zachtjes met het oogpotlood een lijntje trekken. Heel zachtjes, dan is het vanzelf ok. Je kunt het nog een beetje uitwrijven met een wattenstaafje of sommige oogpotloden hebben nu zo'n dingetje aan de achterkant waar je het een beetje mee kunt uitvagen. Als het te dik is of je bent er een stukje naast gegaan kun je het zo weghalen met je vinger omdat het toch niet zo dik is. Boven doe ik nooit met oogpotlood eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Minx wo 19 okt 2011 - 5:08

Boven doe ik met vloeibare eyeliner en dan zo'n stiftje en onder met potlood dan krijg je het het mooiste vind ik
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Bliss wo 19 okt 2011 - 7:11

Ik heb eigenlijk bijna altijd een lijntje boven mn ogen, doe dat met vloeibare eyeliner. Maakt niet uit als het niet helemaal een strak lijntje is, daarna ga ik er namelijk ff met een wattenstaafje (die ik nat maak in mn mond) langs en hoppa, helemaal strak! smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 7:28

Op de een of andere manier kan ik het niet met vloeibare eyeliner, dan ziet het er echt niet uit. Heb het met een heel dun kwastje geprobeerd, met een soort fineliner, maar het gaat echt niet Sad.
Nu hou ik het maar bij m'n eyeliner pencil, en dat gaat wel goed. Maar met vloeibare eyeliner vind ik het toch mooier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Lavendel wo 19 okt 2011 - 7:45

Het enige wat bij mij heeft geholpen is oefenen. Ik gebruik de eyeliner van de bodyshop, die heeft een hard puntje, erg fijn. Verder lukt het ook met kohlpotlood maar alleen als deze erg zacht is. Als hij vrij hard is wordt het lijntje niet mooi recht, is hij heel licht en 'vult' hij niet mooi. Wat ook helpt voor een mooi zacht lijntje is er met een klein kwastje overheen gaan.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 8:00

Ik wil ook zo'n mooi lijntje! Helaas heb ik 'oma ogen', wat je ook probeert, en wie het ook probeert, ik heb teveel plooitjes om alles strak te trekken Sad

De enige mogelijkheid is om het vrij dik te doen en het uit te vagen, maar dan heb ik dus altijd van die rockchick ogen, mooi voor soms, maar niet voor altijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Possom wo 19 okt 2011 - 8:57

Ik doe het onder mn ogen met een dun, plat kwastje met oogschaduw als ik daar een lijntje wil (is niet zo vaak), dan is het meteen ook wat zachter.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijntje onder + boven ogen  Empty Re: Lijntje onder + boven ogen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum