Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met het gewicht op het onderste lijntje

+14
Parel
Thunder
Amber-
Jasmine
Linda
Paper Crown
Liadan
Printje
blondje1313
_Lana_
Novalee
Bruintje Beer
Happydobby
M@niek
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  studiebol wo 1 mei 2013 - 23:18

Vanmorgen hadden wij weer een controle in het ziekenhuis. Helaas had ik een afspraak met de vreselijk CB arts(dit wist ik niet van te voren) Een jaar geleden is dit ene hele negatieve afspraak geworden dus toen ik haar zag had ik er al de pest in maar goed.

Uiteindelijk was de hele afspraak een grote aanfluiting maar wat me wel gezegd werd is de de meiden op het onderste lijntje van het gewicht zitten en dit was niet goed. Er was misschien sprake van ondergewicht. Maar aangezien ik had aangegeven dat ze goed aten( ik vind dat ook echt wel) moest ik ze meer vetten geven, dus dan maar meer boter op hun brood. Meer margarine en dat soort dingen.

En nu zit het me toch dwars dat ze dat gezegd hebben. Ik wil natuurlijk niet dat mijn kinderen ondergewicht hebben. Maar ja meer vetten geven? Wat en hoe dan? En eigenlijk vind ik het zelf wel mee vallen. Ja mijn meiden zijn smal en tenger, maar ondergewicht dat had ik niet gedacht.

En meer eten er in stoppen dat gaat niet lukken. Ze geven zo duidelijk aan als ze nog iets willen of niet. Ik ga nu niet forceren dat ze bijwijze van straks helemaal niks eten of ineens superdik zijn.

Iemand tips?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  M@niek wo 1 mei 2013 - 23:25

Wat wegen je meiden en hoe oud zijn ze? Die van mij zat/zit ook altijd op het onderste lijntje maar is nooit het advies gegeven om meer vet te eten of iets in die richting.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  studiebol wo 1 mei 2013 - 23:27

Ze zijn anderhalf. Allebei 84 cm en de een weeg 9,1 de ander 9,2
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Happydobby wo 1 mei 2013 - 23:27

Waar je op kunt letten is dat alles VOL is.
Volle melk
Volle yoghurt/kwark
Echte boter, margarine/halvarine zit veel water in! Een klontje boter in het avondeten doen.

Verder wel vervelend dat je afspraak zo ging. Tot wanneer loop je nog in het zkh?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  studiebol wo 1 mei 2013 - 23:29

Happydobby, zij eten met mij mee en ik kan die extra vetten niet zo goed gebruiken haha dus of ik dat een ideale oplossing vind Met het gewicht op het onderste lijntje 561177 Volle melk zou ik idd kunnen doen dat is een goede!

Het was gelukkig de laatste afspraak. Normaal vind ik het helemaal niet erg in het ziekenhuis maar als ik dit mens heb dan kom ik altijd met een rotgevoel thuis.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Aimee wo 1 mei 2013 - 23:31

Ik zou ze idd niet meer aanbieden, maar veranderen wat je ze aanbied. Dus ipv margarine roomboter op brood. Volle melk, volvette kaas, volle kwark/yoghurt. Af en toe avocado.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Bruintje Beer wo 1 mei 2013 - 23:31

Mijn kinderen zitten altijd op de onderste lijn. Soms er nog onder.
S. woog met 18 maanden 8,9 kg en D woog toen 9,1 kg.
Heb nog nooit commentaar gehad. Want ze eten goed.

Gewoon doen wat jou goed lijkt!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Novalee wo 1 mei 2013 - 23:31

N. zit ook al sinds het begin helemaal onder in de curve. Hier hebben ze daar nooit iets over gezegd. Alleen dat als ze ziek zou worden ze weinig reserves heeft, maar dat was meer een opmerking van let dan even goed op.

Je zou bijvoorbeeld wat vollere producten kunnen gebruiken. Zoals volle melk, kwark, 48 plus kaas. Extra eetmomenten zou ik niet doen, daar raken ze aan gewend en als ze het straks niet meer nodig hebben moet je het weer ontwennen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  _Lana_ wo 1 mei 2013 - 23:34

In het ziekenhuis? Met de CB arts, dus niet de KA?
Moeten jullie nog naar de KA? En extra terugkomen?

Ik zou vooral veel waarde hechten aan de KA en niet aan de CB arts.
Hier was het namelijk andersom.
Dochter zat echt een stuk onder de onderlijn. De CB arts vond het prima en we moesten de flessen evengoed gaan afbouwen ( met een jaar was dit ). Toen was ze 6,9 kilo.
Ik vond dit een beetje tegenstrijdig, als je kind te klein is.

2 maanden later kwamen we bij de KA en moesten we de flessen absoluut niet afbouwen, omdat ze gewoon echt genoeg moet binnenkrijgen.
Ook moeten we weer terugkomen, om haar in de gaten te houden.

Het CB neem ik met een korrel zout dus.

Hoeveel melk krijgen ze nog? Wij hebben toen een paar weken een schepje pap in haar fles gedaan.
Verder volle producten geven en meer kun je niet doen, denk ik.
En als het verder goed met ze gaat en ze goed eten, zou ik me geen zorgen maken hoor!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Happydobby wo 1 mei 2013 - 23:42

Eten ze uit een eigen bord? Je kan de boter door de groente roeren na het opscheppen.

Verder zou je ook nog dreumesmelk kunnen geven ipv gewone melk, daar zitten wat extra toevoegingen in.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  blondje1313 wo 1 mei 2013 - 23:47

Lotte zit ook onderin de curve, weet haar lengte en gewicht niet eens omdat ze niet op controle hoefde met 18 maanden.
Ze eet gewoon met ons mee en krijgt halfvolle melk en milner kaas en blue band op haar brood. Broodmaaltijden eet ze erg goed, fruit ook, alleen avondeten wat minder, maar zo lang ze zich goed ontwikkelt maken wij ons geen zorgen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Printje wo 1 mei 2013 - 23:51

Zoiets woog R toen ook, nou idd drama drama drama. Ik moest meer volle producten gaan geven, ik vond dat onzin dus niets aan gedaan, de keer erop zat meneer weer boven de gemiddelde lijn, en moest ik stoppen met volle producten die ik nooit gekocht had......oftewel een hoop gedoe om totaal niets.

Ik vind op de foto's je meiden er helemaal niet uitzien alsof ze te dun zijn oid.

Ik heb het niet zo met de lijntjes van het cb, zolang ze goed groeien, niet enorm vaak ziek zijn en gewoon goed eten is er niets aan de hand toch? Laat ze daar toch lekker het heen en weer krijgen met zijn lijntjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 23:52

Mas zat ook altijd heel laag, toen zeiden ze ook, ja meer eten. Moet ik er maar een sonde in doen dan? Nee dat hoeft ook niet, ik heb het niet anders gedaan en het is gewoon bijgetrokken, hij is nog steeds een tenger ventje, maar hij ontwikkelt prima. Ik zou me er niet druk om maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Liadan do 2 mei 2013 - 0:23

Mijn dochter weegt ook niet zoveel (met 1,5 jaar 8,9 kilo en 78 cm). Ze hebben er bij haar nooit veel over gezegd, alleen dat het haar bouw is. Toen ze 2,5 jaar was 'moesten' we wel een keer extra komen meten en wegen bij het CB omdat ze met 2 jaar te licht was. Ik let bij haar wel op dat ze geen magere producten eet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Paper Crown do 2 mei 2013 - 0:29

Ik vind ze wel wat klein Studiebol. Maar ze zien er gezond uit zag ik laatst. Je kan ze inderdaad niet dwingen meer te eten maar wat ik altijd zo dom vind van het CB er is maar 1 kind, ze kijken bijv niet naar bouw, wie weet zijn ze wel fijntjes en blijft dat altijd zo. Ik zou inderdaad wat vollere producten geven.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Linda do 2 mei 2013 - 0:31

Ik zou inderdaad sowieso volle producten geven. Dat is voor alle opgroeiende kinderen eigenlijk beter. Lekker een flinke laag roomboter op brood. Volle melk en yoghurt enzo.
Evt. wat vettere vleessoorten, vette vis. Avocado is hier ook altijd een succes.

Hoe is de ontlasting? Als kinderen te weinig vetten binnen krijgen, dan kan je dat vaak daar aan merken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  _Lana_ do 2 mei 2013 - 0:49

Linda schreef:Ik zou inderdaad sowieso volle producten geven. Dat is voor alle opgroeiende kinderen eigenlijk beter. Lekker een flinke laag roomboter op brood. Volle melk en yoghurt enzo.
Evt. wat vettere vleessoorten, vette vis. Avocado is hier ook altijd een succes.

Hoe is de ontlasting? Als kinderen te weinig vetten binnen krijgen, dan kan je dat vaak daar aan merken.

Hoe kun je dat merken? Wij geven ze wel vetten, maar ik vraag me af of het niet te weinig is.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Jasmine do 2 mei 2013 - 0:51

Ze zijn inderdaad wat aan de lichte kant voor hun lengte, maar ze zijn zeker niet klein voor hun leeftijd.

J. zat op een gegeven moment qua gewicht ook op de onderste lijn, waardoor wij ook de vraag kregen of ze wel goed at enz. Omdat daar het probleem niet lag, kregen wij ook het advies: meer boter op brood en volle producten gebruiken in plaats van halfvol of mager. Meer kun je er volgens mij niet aan doen, je kunt ze ook moeilijk 'vetmesten' met allerlei ongezonde vetten en suikers.

In het ziekenhuis hebben ze ons na de geboorte van J. gewaarschuwd dat ze nog wel eens aanleg kon krijgen om dik te worden. De navelstreng was nl. erg dun, waardoor ze een laag geboortegewicht had. Tot op heden is daar niks van te merken. Ze is nog steeds niet erg groot, maar lengte en gewicht zijn keurig in verhouding (12,5 kg bij 90 cm op 2,5 jaar). Ze eet goed, drinkt goed, slaapt goed, heeft meer dan genoeg energie, dus ik vind het wel prima zo.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Linda do 2 mei 2013 - 1:30

_Lana_ schreef:
Linda schreef:Ik zou inderdaad sowieso volle producten geven. Dat is voor alle opgroeiende kinderen eigenlijk beter. Lekker een flinke laag roomboter op brood. Volle melk en yoghurt enzo.
Evt. wat vettere vleessoorten, vette vis. Avocado is hier ook altijd een succes.

Hoe is de ontlasting? Als kinderen te weinig vetten binnen krijgen, dan kan je dat vaak daar aan merken.

Hoe kun je dat merken? Wij geven ze wel vetten, maar ik vraag me af of het niet te weinig is.

Dochter heeft hier ook een tijd te weinig gezonde vetten binnen gekregen. Dat was ivm haar allergie toen erg moeilijk.
Ze had last van peuterdiarree (veel en dunne ontlasting), dat betekent vaak een te kort aan gezonde vetten.

Veel mensen zijn bang gemaakt met vetten. Daarom zijn we doorgaans voorzichtig naar onze kinderen. Terwijl een gezond voedingspatroon van een kind voor een heel groot deel uit vetten bestaat.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Amber- do 2 mei 2013 - 2:06

Gaan je dochters ondanks dat ze op de onderste lijn zitten wel met het lijntje mee? Of buigen ze af.

Ik werk zelf als diëtist en als een kindje maar met zijn lijn meegaat is het in principe prima. Tuurlijk kijken we wel wat we kunnen veranderen, de tips die hier al meerdere keren zijn genoemd zoals meer boter op brood en volle producten nemen zou ik mee beginnen.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Thunder do 2 mei 2013 - 3:30

Mijn jongste was met 2,5 jaar krap aan 9,5 kilo. Hij had ondergewicht en bleek ondervoed. Uiteindelijk werd dat sondevoeding om aan te komen en verder idd de tips die o.a. Amber geeft.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Parel do 2 mei 2013 - 5:15

Nou, klein vind ik ze niet, volgens mij zijn ze (boven)gemiddeld lang.
Mager vind ik ze ook niet, L weegt ook maar 9,6 kilo.

Ik zou idd alles vol gaan geven en voor de rest lekker zo verder gaan, ze zien er goed uit hoor!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 5:50

C.iske heeft ook altijd onder het gemiddelde gezeten in gewicht en het is hem ook aan te zien maar de lijn loopt wel goed.
Het tengere is ook een beetje prematuur eigen, is mij verteld.

Ik heb me er nooit echt druk om gemaakt, vervelend is alleen dat C.iske heel snel "tekent" als hij ziek is en ik me dus ook snel zorgen maak, als hij wat afvalt. Hij heeft gewoon weinig reserves.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  studiebol do 2 mei 2013 - 5:55

Pc vind je ze klein als in klein in cm of smal/tenger. Klein in cm zijn ze niet met 84 cm zitten ze bovengemiddeld. Smal/tenger vind ik ze ook wel maar ja dat zijn ze al vanaf het begin af aan geweest.

Linda, volgens mij is hun ontlasting wel goed. Ze hebben eigenlijk best vaste ontlasting geen diaree ofzo(wel af en toe maar dan zijn ze wel ziek)

Lana, helaas dus geen kinderarts maar de CB arts. Ik had bij de laatste keer de kinderarts wel gehad, als ik had geweten dat het deze vrouw was dan was ik niet eens gegaan denk ik. Ik hoef ook niet meer naar een kinderarts. Ze krijgen trouwen geen poedermelk meer maar gewone melk. In de ochtend een beker en tussen de middag een beker.

Amber, zo snel ik het kon zien buigt hun lijntje niet af. Maar ik moest op een inimini laptopje kijken en die vrouw was zo traag dat die kids van mij het al meer dan een kwartier zat waren Met het gewicht op het onderste lijntje 561177

Toen ik vanmiddag in de auto zat heb ik er nog is rustig over nagedacht. Ongeveer 5 weken geleden was de een 79 cm de ander 80 dus in 5 weken zijn ze ook 4 en 5 cm gegroeid. Dat is volgens mij best veel. Misschien is daarom de verhouding van lengte en gewicht een beetje weg. Ook zitten ze geen seconde stil, echt gewoon niet, altijd maar lopen, beweging, op hun manier rennen. Ze zijn altijd druk dus alles wat ze binnen krijgen wordt verbrand.

Verder vind ik ze er niet ongezond uitzien dus ik ga ik niet enorme veranderingen aanbrengen in hun eetpatroon. Wel ga ik eens volle melk kopen en daar wat opletten het kan nooit kwaad.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Floor do 2 mei 2013 - 6:03

Dan zijn ze ook enorm de lengte in geschoten. Kan zijn dat hun gewicht dus niet meteen mee gaat. En tja zoals je al zegt ze zijn toch altijd al tenger geweest.
Onze zoon is ook 84 cm maar daar heeft hij 3/3.5 maand over gedaan om van 80 naar 84 te gaan.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het gewicht op het onderste lijntje Empty Re: Met het gewicht op het onderste lijntje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum