Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kosten grote beurt auto?

+3
Linnie1985
Tsjip
TukTuk
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kosten grote beurt auto? Empty Kosten grote beurt auto?

Bericht  TukTuk ma 17 okt 2011 - 20:10

Wat betalen jullie voor een grote beurt van jullie auto?
Toen ik mijn auto 1,5 jaar geleden kocht heeft hij volgens die garage een grote beurt gehad (Betwijfel dat altijd nog, aangezien ze ook hadden gezegd dat ze de APK ergens anders zouden laten doen en dat ook zelf hadden gedaan).

Toen de winter er aan kwam heb ik hem bij de Opel Garage in Veghel (Lathouwers) gebracht voor een kleine beurt en wintercheck. Bleek mijn auto daar vroeger ook altijd in onderhoud te zijn geweest, ze konden alle gegevens zo terug vinden, behalve dan die laatste keer grote beurt, want dat is dus gedaan door de garage waar ik hem gekocht heb.

Ben erg tevreden over Lathouwers, alleen vraag me af of ze niet wat aan de dure kant zijn. De grote beurt zou 270 euro inclusief btw worden.
Dan heb je nog een wintercheck, die was vorige keer gratis, en dan betaalde je 19 euro voor een rapportje, mocht er dan 1 van de gecheckte punten tijdens de winter periode het begeven, zou het gratis worden vervangen. En dan zou ik dit keer ook gelijk mijn winterbanden er onder willen laten zetten, weet niet welke kosten daar nog voor bij komen..

Nu zie ik bij Kwikfit wel reclames dat ze de grote beurt VANAF 169 euro hebben.. Scheelt toch 100 euro, maarja het is de vanaf prijs.. En ik hoor ook veel slechte verhalen over kwikfit, dus tja, twijfel of dat dan slim is!

Dus ik vroeg me een beetje af wat een gemiddelde prijs voor een grote beurt is? Of misschien iemand die in de buurt van Veghel een goed adresje weet?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten grote beurt auto? Empty Re: Kosten grote beurt auto?

Bericht  Tsjip ma 17 okt 2011 - 20:29

Wij moesten laatst 300 euro betalen voor een grote beurt en APK. Het viel ons reuze mee in ieder geval!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Linnie1985 ma 17 okt 2011 - 20:45

wij waren iets van 545 euro kwijt, maar de riem moest worden verangen en nieuwe ruitenwissers kwamen er nog bij, dus wat alleen de beurt gekost heeft weet ik niet.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  TukTuk ma 17 okt 2011 - 22:05

Linnie1985 schreef:wij waren iets van 545 euro kwijt, maar de riem moest worden verangen en nieuwe ruitenwissers kwamen er nog bij, dus wat alleen de beurt gekost heeft weet ik niet.

Oeh das vrij veel idd.. Als het goed is is de distributieriem vervangen toen ik hem kocht, 1.5 jaar geleden smile Nieuwe ruitenwissers zet ik er zelf nog wel ff op voordat ik hem breng.. Scheelt ook weer dan smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Catwoman79 ma 17 okt 2011 - 22:10

De kosten van een grote beurt liggen heel erg aan wat ze met je auto moeten doen. Is het alleen nieuwe olie en alles nakijken.
Of moet je een nieuw benzine filter en luchtfilter en zijn er 2 banden niet meer goed dan betaal je natuurlijk al snel meer
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Jeanette ma 17 okt 2011 - 22:11

Ik heb mijn auto half jaar geleden een grote beurt laten geven en was 450 euro kwijt. Alle olie werd ververst en er moesten nieuwe rubbertjes op de ruitenwissers.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Linnie1985 ma 17 okt 2011 - 22:12

AngelNyn schreef:
Linnie1985 schreef:wij waren iets van 545 euro kwijt, maar de riem moest worden verangen en nieuwe ruitenwissers kwamen er nog bij, dus wat alleen de beurt gekost heeft weet ik niet.

Oeh das vrij veel idd.. Als het goed is is de distributieriem vervangen toen ik hem kocht, 1.5 jaar geleden smile Nieuwe ruitenwissers zet ik er zelf nog wel ff op voordat ik hem breng.. Scheelt ook weer dan smile

Met de grote beurt was er uit gekomen dat die vervangen moest worden, en we hoefden pas te betalen als alles gedaan was. Tja klein dorpje en mn vriend kent die man ook.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Catwoman79 ma 17 okt 2011 - 22:15

Als je zelf handig bent of een handige vriend hebt, kun je ook eerst navragen wat er moet worden vervangen.
Dan ga je dit zelf doen en hou je geld over
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 22:17

Mijn vriend werkt bij een autodealer/garagebedrijf, ik heb m even gesmst wat het daar gemiddeld kost.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 17 okt 2011 - 22:22

Catwoman79 schreef:De kosten van een grote beurt liggen heel erg aan wat ze met je auto moeten doen. Is het alleen nieuwe olie en alles nakijken.
Of moet je een nieuw benzine filter en luchtfilter en zijn er 2 banden niet meer goed dan betaal je natuurlijk al snel meer

De prijs die ze opgegeven hebben is voor het volgende:
Hierbij wordt de olie ververst en het oliefilter wordt vervangen

Verder worden de volgende filters ook vervangen, luchtfilter brandstoffilter en pollenfilter.

Ook worden de bougie`s vervangen en het ruitensproeierreservior wordt bijgevuld.

Verder worden de remmen voor en achter gecontroleerd en gereinigd

En worden veel punten gecontroleerd, zoals verlichting, uitlaat, banden,schokdempers enz.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 17 okt 2011 - 22:23

Tea-Leaf schreef:Mijn vriend werkt bij een autodealer/garagebedrijf, ik heb m even gesmst wat het daar gemiddeld kost.

Tnx!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 22:25

AngelNyn schreef:

Verder worden de volgende filters ook vervangen, luchtfilter brandstoffilter en pollenfilter.

Ook worden de bougie`s vervangen en het ruitensproeierreservior wordt bijgevuld.

En worden veel punten gecontroleerd, zoals verlichting, uitlaat, banden,schokdempers enz.
Het is eigenlijk niet best dat dat zoveel moet kosten. :shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Catwoman79 ma 17 okt 2011 - 22:25

AngelNyn schreef:
Catwoman79 schreef:De kosten van een grote beurt liggen heel erg aan wat ze met je auto moeten doen. Is het alleen nieuwe olie en alles nakijken.

`

Als ze zoveel dingen doen vind ik het bedrag zelfs nog heel erg mee vallen
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 22:27

Catwoman79 schreef:

Ja, het is ook zoveel werk Laughing

Ze naaien je waar je bij staat met dit soort dingen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk ma 17 okt 2011 - 22:30

Rush schreef:
Catwoman79 schreef:

Ja, het is ook zoveel werk Laughing

Ze naaien je waar je bij staat met dit soort dingen.

Tja maarja helaas kan ik het niet zelf.. En ken ook niemand in mijn omgeving die er handig in is, en ben wel afhankelijk van mijn auto.. Dat is het lastige..

Overigs heb ik daar niet het idee genaaid te worden. Moest hem in januari voor APK brengen, kostte me 29 euro, er was niks gevonden. Ze hadden makkelijk kunnen zeggen "oh dit en dit moet vervangen worden". Vorige keer ook mijn olie laten bijvullen, had dat nog nooit gedaan en wist niet welke ik nodig had, dus maar ff langs gereden, werd gratis gedaan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 22:31

AngelNyn schreef:
Tea-Leaf schreef:Mijn vriend werkt bij een autodealer/garagebedrijf, ik heb m even gesmst wat het daar gemiddeld kost.

Tnx!

Hmmm antwoord: Hoezo? Is heel verschillend.

Dus ik bellen: zeur zeur zeur, ja wat voor auto dan, en dit en dat en blablabla. Maar hij had het bij een goed onderhouden auto over gemiddeld 250 euro als er bijna niks aan gedaan hoeft te worden. Nou ik vind dat nogal wat.
Vraag me af of autobedrijven klanten sowieso niet heel erg naaien qua kosten.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 22:33

Dan heb je gewoon een goede garage te pakken AN.

Het komt heel vaak voor dat er op de rekening staat dat de ruitenwisservloeistof bijgevuld is, terwijl die vol zat toen je de auto bracht etc. Het is in principe gewoon allemaal heel weinig werk, het zijn allemaal maar kleine dingetjes maar doordat ze op het materiaal willen verdienen en er natuurlijk ook man uren gerekend worden word je soms heel erg genaaid.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk ma 17 okt 2011 - 22:34

Tea-Leaf schreef:
AngelNyn schreef:

Tnx!

Hmmm antwoord: Hoezo? Is heel verschillend.

Dus ik bellen: zeur zeur zeur, ja wat voor auto dan, en dit en dat en blablabla. Maar hij had het bij een goed onderhouden auto over gemiddeld 250 euro als er bijna niks aan gedaan hoeft te worden. Nou ik vind dat nogal wat.

Hahaha mannen Laughing Maar ik had dus de garage gemaild, en ze moesten idd ook mijn kenteken weten omdat het per motor zou verschillen ofzo.. Maar toch bedankt voor het navragen! Dan is die 270 euro dus nog niet zo gek..

Vind het ook gewoon een risico om hem naar een kwikfit te brengen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 22:34

Tea-Leaf schreef:

Het is nou eenmaal geen liefdadigheidsinstelling. Dus ja, dat doen ze Wink

En om het nog maar erger te maken, zeker bij dames.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 22:36

€270 valt ook wel mee AN, maar pas wel op dat ze dingen gaan controleren en niet alles gaan vervangen, dat wil ook nog wel eens gebeuren met een grote beurt.

Een vriend van me had eens dat al z`n verlichting vervangen was. Als ze dan €8 per lampje rekenen dan word je daar ook niet vrolijker van. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  MADDIE ma 17 okt 2011 - 22:36

Ja... volgens mij is dat echt verschillend per garage. Ik heb mijn auto twee weken geleden weggebracht voor apk en een grote beurt, maar nog geen rekening gezien. Op het moment dat ik mijn auto kwam halen was hij bezig met een andere klant en vond het ook zo stom om te vragen wat het ging kosten. Maar verwacht wel een pittige rekening, want een deel van mijn uitlaat en mijn voorbanden zijn ook vervangen. Dus had ik het nu maar wel gevraagd.
Ook raar trouwens dat ze die rekening nog steeds niet hebben verstuurd.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  TukTuk ma 17 okt 2011 - 22:38

Rush schreef:Dan heb je gewoon een goede garage te pakken AN.

Het komt heel vaak voor dat er op de rekening staat dat de ruitenwisservloeistof bijgevuld is, terwijl die vol zat toen je de auto bracht etc. Het is in principe gewoon allemaal heel weinig werk, het zijn allemaal maar kleine dingetjes maar doordat ze op het materiaal willen verdienen en er natuurlijk ook man uren gerekend worden word je soms heel erg genaaid.

Ja idd.. Ik vind dit soort dingen gewoon heel lastig omdat ik er totaal niks van af weet. Denk dat ik maar gewoon weer een afspraak maak bij hun, ze zitten vlakbij, ze kennen mijn auto en het is een officiele Opel dealer, en een goed gevoel is ook veel waard. Het kan bij een Kwikfit wel 100 euro goedkoper zijn, maar als ze je dan naaien met zulke dingen ben je uiteindelijk nog duurder uit misschien.

Had overigs de vorige keer wel met de kleine beurt, was net mijn ruitenwisservloeistof leeg, en had al een fles met anti vries spul achterin liggen, maar vergeten bij te vullen, dus hadden zij dat ook gedaan. Ja betaal je altijd meer voor dan dat een fles bij de action kost, maarja, dat vind ik iets anders dan zomaar op de factuur zetten terwijl hij wel nog vol zat.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 17 okt 2011 - 22:40

Rush schreef:€270 valt ook wel mee AN, maar pas wel op dat ze dingen gaan controleren en niet alles gaan vervangen, dat wil ook nog wel eens gebeuren met een grote beurt.

Een vriend van me had eens dat al z`n verlichting vervangen was. Als ze dan €8 per lampje rekenen dan word je daar ook niet vrolijker van. laughcry

Ohja, ik laat ze sowieso ook bellen voordat ze iets vervangen. En controleer ook van te voren of al mijn lampjes het nog doen etc.
Maar dat is echt genaaid als ze zomaar je lampen gaan vervangen.. 1 kapotte lamp kan altijd, maar allemaal? laughcry
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 17 okt 2011 - 22:41

MADDIE schreef:Ja... volgens mij is dat echt verschillend per garage. Ik heb mijn auto twee weken geleden weggebracht voor apk en een grote beurt, maar nog geen rekening gezien. Op het moment dat ik mijn auto kwam halen was hij bezig met een andere klant en vond het ook zo stom om te vragen wat het ging kosten. Maar verwacht wel een pittige rekening, want een deel van mijn uitlaat en mijn voorbanden zijn ook vervangen. Dus had ik het nu maar wel gevraagd.
Ook raar trouwens dat ze die rekening nog steeds niet hebben verstuurd.

Oh dat is ook wel raar idd! Bij ons moet je wel gelijk afrekenen. Achja gewoon geen slapende honden wakker maken Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 22:41

Klopt AN, ze vullen het dan idd gewoon bij, maar vaak zijn de facturen voor een grote beurt bijv gewoon standaard en dan vullen ze de extra`s, die bijv stuk waren, gewoon aan.

Die kleine dingetjes, die ze niet gedaan hebben, laten ze dan lekker op de factuur staan. Klanten genoeg die erin trappen of er niets van durven te zeggen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: