Kleine beurt / grote beurt
+4
TukTuk
M@niek
Rush
Dennenappel
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kleine beurt / grote beurt
Hoi allemaal,
ik vraag mij af wat jullie ongeveer kwijt zijn voor een kleine en/of een grote beurt en naar wat voor garage je dan gaat. Het verschilt natuurlijk ook hoe oud de auto is en wat er aan gedaan moet worden.
Morgen heeft mijn auto namelijk zijn allereerste kleine beurt en dit kost mij ongeveer 201,- Ik vind dit nogal veel geld, gezien er vaak de eerste keer weinig hoeft te gebeuren. Hierdoor wil ik mij een beetje oriënteren wat de gemiddelde prijs is. Ik laat het nu namelijk bij de garage doen waar ik mijn auto gekocht heb. Hierdoor is hij meteen verzekerd bij de ANWB (mits ik elk jaar de beurt bij hun doe).
ik vraag mij af wat jullie ongeveer kwijt zijn voor een kleine en/of een grote beurt en naar wat voor garage je dan gaat. Het verschilt natuurlijk ook hoe oud de auto is en wat er aan gedaan moet worden.
Morgen heeft mijn auto namelijk zijn allereerste kleine beurt en dit kost mij ongeveer 201,- Ik vind dit nogal veel geld, gezien er vaak de eerste keer weinig hoeft te gebeuren. Hierdoor wil ik mij een beetje oriënteren wat de gemiddelde prijs is. Ik laat het nu namelijk bij de garage doen waar ik mijn auto gekocht heb. Hierdoor is hij meteen verzekerd bij de ANWB (mits ik elk jaar de beurt bij hun doe).
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Re: Kleine beurt / grote beurt
Geen idee, wij doen het zelf. Omdat het zoveel geld kost haha
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Oo want het zijn vooral de werkuren wat veel kost trouwens
Rush> wou dat ik zo iemand kende.
Rush> wou dat ik zo iemand kende.
Gast- Gast
Ik doe het meeste zelf, behalve de remmen dat doet m`n broer. Als je eenmaal weet waar het zit is het vervangen van een luchtfilter gewoon vet simpel.
Kleine beurt is niks meer dan; olie / oliefilter / luchtfilter / ruitensproeiervloeistof bijvullen. Banden+remmen controleren en dat soort kleine dingen
Kleine beurt is niks meer dan; olie / oliefilter / luchtfilter / ruitensproeiervloeistof bijvullen. Banden+remmen controleren en dat soort kleine dingen
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ik doe het meeste zelf, behalve de remmen dat doet m`n broer. Als je eenmaal weet waar het zit is het vervangen van een luchtfilter gewoon vet simpel.
En ja idd remmen geen idee hoe ik dat moet testen Olie en zo vul ik wel aan als nodig is. Hoewel olie ze dat telkens bij de garage doen. Oliefilter/luchtfilter geen idee hoe te testen.
Gast- Gast
Ze testen oliefilter en luchtfilter niet, dat moet gewoon om de zoveel km. Dus het is loshalen, nieuwe erin, dichtmaken. Net als het filter van een wasdroger ofzo
Rush- Lady Post-a-lot
Wij gaan altijd naar een soort van beunhaas. 2 jaar geleden waren wij voor een grote beurt, apk en 2 nieuwe banden 350 euro kwijt. Hij was zelf altijd automonteur maar nu met pensioen en voor zn trouwe klanten beunt hij dus wat bij! Helaas is hij vorig jaar overleden maar mogen we wel in de garage blijven tegen een leuk bedrag.
Vorig jaar hebben we de auto naar een echte peugeot dealer gebracht en waren we alleen maar voor een apk (niks bijzonders) bijna 300 euro kwijt!
Vorig jaar hebben we de auto naar een echte peugeot dealer gebracht en waren we alleen maar voor een apk (niks bijzonders) bijna 300 euro kwijt!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Verdikkeme ruitenvloeistof heb ik net helemaal bijgevuld Hij moet bij mij nu sowieso naar een garage toe i.v.m. garantie die anders vervalt (en dan kost het mij nog veel meer).
Hoeveel betalen jullie dan ongeveer per keer (de mensen die het niet zelf doen)?
Hoeveel betalen jullie dan ongeveer per keer (de mensen die het niet zelf doen)?
Dennenappel- Kletskop
Beunhaas inderdaad
Hij controleerd de hele auto voor 50 euro en een lekker biertje. (behalve als er iets kapot is ofzo, dan gewoon wel betalen natuurlijk haha)
Hij controleerd de hele auto voor 50 euro en een lekker biertje. (behalve als er iets kapot is ofzo, dan gewoon wel betalen natuurlijk haha)
Gast- Gast
Dennenappel schreef:Verdikkeme ruitenvloeistof heb ik net helemaal bijgevuld Hij moet bij mij nu sowieso naar een garage toe i.v.m. garantie die anders vervalt (en dan kost het mij nog veel meer).
Dat wisselt echt per keer. Maar echt wel paar honderd euro als het niet meer is. Heb dan meestal wel iets wat vervangen moet worden.
Laatst aangepast door Theedoosje op ma 29 aug 2011 - 3:27; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Punk'd schreef:Beunhaas inderdaad
Mag ik die beunhaas ook eens lenen voor 50 euro en een biertje? Mag zelfs voor een krat bier erbij
Gast- Gast
Als ik het niet zelf doe kost het me ong. €100. Maar ik heb een benzine, diesel is sowieso duurder. Heb je een diesel?
Rush- Lady Post-a-lot
Ik was vorige winter bijna 300 euro kwijt voor kleine beurt, en wintercheck en extra controle van de remmen, ze hebben wat schoon moeten maken ofzo dus was paar tientjes meer. Een hoop geld, maar ik breng mijn auto liever naar een officiele Opel garage. (Toevallig is mijn auto daar ook altijd in onderhoud geweest, toen ik hem vorig jaar bracht had ik hem pas een half jaar, en toen konden ze alle gegevens terug vinden in de computer.
APK daar in tegen was afgelopen feb. wel weer heel goedkoop, 25 euro, alles was in orde
Aankomende winter zal ik een grote beurt laten doen, weet niet wat daar de kosten van zijn, maarja ik betaal dus liever wat meer dan naar een beunhaas. Heb in mijn omgeving helaas iets te vaak de nadelen daarvan gezien. Aangezien ik vooral lange stukken rij met mijn auto vindt ik het toch een veiliger gevoel dan.
APK daar in tegen was afgelopen feb. wel weer heel goedkoop, 25 euro, alles was in orde
Aankomende winter zal ik een grote beurt laten doen, weet niet wat daar de kosten van zijn, maarja ik betaal dus liever wat meer dan naar een beunhaas. Heb in mijn omgeving helaas iets te vaak de nadelen daarvan gezien. Aangezien ik vooral lange stukken rij met mijn auto vindt ik het toch een veiliger gevoel dan.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Dat ligt er natuurlijk ook aan wat voor 'beunhaas' je hebt. Mijn beunhaas werkt gewoon bij de dealer van mijn merk, hij doet het alleen op zaterdag i.p.v. door de week tijdens werkuren.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Dat ligt er natuurlijk ook aan wat voor 'beunhaas' je hebt. Mijn beunhaas werkt gewoon bij de dealer van mijn merk, hij doet het alleen op zaterdag i.p.v. door de week tijdens werkuren.
Ja natuurlijk heb je daar een punt, maar zo iemand moet je ook maar net treffen..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
201 euro vind ik niet duur voor een garage. Ik ben voor een kleine beurt geloof ik meestal tussen de 250 en 300 euro kwijt. (maar dan zit er wel de APKkeuring bij en weet niet hoe duur dat die is)
Gast- Gast
Ja, hier is dat een beetje normaal. Iedereen kent wel een monteur haha.AngelNyn schreef:Rush schreef:Dat ligt er natuurlijk ook aan wat voor 'beunhaas' je hebt. Mijn beunhaas werkt gewoon bij de dealer van mijn merk, hij doet het alleen op zaterdag i.p.v. door de week tijdens werkuren.
Ja natuurlijk heb je daar een punt, maar zo iemand moet je ook maar net treffen..
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb een vriend die graag alles zelf wil ontdekken
(Nu ook weer belt ie dat hij later komt want hij moet even naar de auto van zijn vader kijken )
En voor de grote dingen/ apk gaan onze auto´s naar familie die een autoschadebedrijf hebben.
Dus dan hoeven we meestal de manuren niet te betalen en af en toe een doosje sigaren of een fles drank halen
(Nu ook weer belt ie dat hij later komt want hij moet even naar de auto van zijn vader kijken )
En voor de grote dingen/ apk gaan onze auto´s naar familie die een autoschadebedrijf hebben.
Dus dan hoeven we meestal de manuren niet te betalen en af en toe een doosje sigaren of een fles drank halen
Gast- Gast
Rush schreef:Als ik het niet zelf doe kost het me ong. €100. Maar ik heb een benzine, diesel is sowieso duurder. Heb je een diesel?
Ik heb benzine. Hij hoeft ook nog geen APK e.d. De auto is net een jaar oud, 14500 op de teller ongeveer.
Een goede beunhaas is inderdaad niet verkeerd, ken die helaas alleen ver weg.
Dennenappel- Kletskop
Lize schreef:Mijn vriend doet dat gelukkig ook allemaal zelf.
oe oe heb ik een adresje? hahaha
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Lize schreef:Mijn vriend doet dat gelukkig ook allemaal zelf.
Haha dat weet ik niet.. Wat heb je voor auto?
Gast- Gast
Lize schreef:Theedoosje schreef:Lize schreef:Mijn vriend doet dat gelukkig ook allemaal zelf.
Haha dat weet ik niet.. Wat heb je voor auto?
D.eawoo M.atiz
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kosten grote beurt auto?
» Grote zus & Kleine Zus T-Shirts
» Kleine of grote geluksmomenten van de dag!
» Kleine baby's, grote zorgen
» Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!
» Grote zus & Kleine Zus T-Shirts
» Kleine of grote geluksmomenten van de dag!
» Kleine baby's, grote zorgen
» Het grote kleine prematuren/dysmaturen topic!
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: