Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

iets anders drinken dan diksap?

+7
Mida4you
Parisienne
Filoria
Liadan
Printje
Flower_L
mauwmauw
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Printje ma 17 okt 2011 - 9:18

Ik geef het ook niet voor de stoelgang maar gewoon omdat ik altijd water ook zo saai vind hahaha. Bovendien kan dubbelfris of ranja volgens mij ook geen kwaad.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 9:22

Filoria schreef:Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat van dat soort zoete sappen beter zijn voor de 'stoelgang' van je kindje dan gewoon water of thee, of diksap.

Dunne poep is trouwens ook heel normaal bij dreumesen. Of loopt het echt als water langs zijn beentjes? Dan kun je misschien beter even bij de huisarts navragen of dat ok is.

dat wilde ik dus ook net zeggen. Volgens mij zitten hier veel meer (natuurlijke) suikers in die kunnen zorgen voor dunne ontlasting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  mauwmauw ma 17 okt 2011 - 9:23

het loopt echt langs zijn beentjes,echt goor.Het dochtertje van mijn schoonzusje kreeg ook altijd dunne poep van diksap.Vandaar dat ik wat anders wil geven.om uit te proberen of het daarvan komt.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Tania ma 17 okt 2011 - 9:25

Hier werkt diksap appel voor mijn zoontje ook laxerend.

Hij krijgt naast diksap, roosvicee, 50/50, limonadesiroop, water en soms andere sapjes die we in huis hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Printje ma 17 okt 2011 - 9:26

Ik laat hem ook voortaan vaak zelf kiezen. heel schattig, kijkt hij zo eerst naar al die pakken en dan zegt hij die mama(L)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Filoria ma 17 okt 2011 - 9:30

Ik snap echt niet waarom je je jonge kind dingen als DubbelFris zou geven? Dan wel zonder prik hoop ik? Maar alsnog: dat is vooral suiker! In Roosvicé oid zit tenminste nog wat fruit, maar ranja of DubbelFris, dat is gewoon water met suiker... Superslecht voor de tanden ook.

Altijd water, thee of diksap drinken lijkt voor een volwassene misschien wat saai of smakeloos, maar dat ervaren jonge kinderen helemaal niet zo. Als je ze echter laat wennen aan de smaak van zoete dranken als ranja, wordt dat vanzelf de norm. En tja dan lust je kleintje inderdaad geen water meer.

Ik dronk als kind altijd water of zwaar verdunde Roosvicé. En nog steeds vind ik water heerlijk. Ik drink nooit frisdrank ofzo. Weet je hoe handig en goedkoop dat is! En gezond en goed voor je tanden. Dus ik heb helemaal niet het idee dat ik Tomas iets ontneem of dat het saai is voor hem om water te drinken. Het is maar wat je gewend bent.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Printje ma 17 okt 2011 - 9:32

Hij krijgt hier voornamelijk dat roosvicee 50/50, aanmaaklimonade, water eigenijk gewoon wat er in huis is. Soms dubbelfris, uiteraard zonder prik, vind ik eigenlijk geen probleem. Beetje extra water erbij en dan mag hij dat best hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Tania ma 17 okt 2011 - 9:40

Welke dubbelfris is helemaal zonder prik dan? Ik proef namelijk altijd de koolzuur terwijl er maar heel weinig in zit (maar ik lust het niet dus dan proef je het ook eerder natuurlijk).

Ik vind het niet zo'n probleem dat mijn zoontje ranja drinkt. Als ik de fles karvan cevitam met die van de roosvicee vergelijk zit er ook niet zo veel verschil in. En hij lust nogsteeds water hoor. Ik drink zelf ook vaak k.c. en ik lust ook nogsteeds water, thee enz.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Filoria ma 17 okt 2011 - 9:44

Maar wat zijn nou de voordelen van zoetere dranken boven water of thee?

Ik heb dat hetzelfde met broodbeleg. Kaas, vlees en pindakaas zijn gezond én vindt Tomas hartstikke lekker, dus ik zie geen reden om hem chocopasta of vruchtenhagel te geven.

Als kinderen oud genoeg zijn om te zien dat leeftijdgenootjes bepaalde dingen wel krijgen en zij niet, vind ik het een ander verhaal hoor. Ik ben ook niet zo principieel dat Tomas geen hagelslag mag eten op het kinderdagverblijf, of dat hij geen snoepje mag als we op een verjaardag zijn, maar ik zie niet in waarom ik hem dat thuis zou geven.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Printje ma 17 okt 2011 - 9:46

Tania schreef:Welke dubbelfris is helemaal zonder prik dan? Ik proef namelijk altijd de koolzuur terwijl er maar heel weinig in zit (maar ik lust het niet dus dan proef je het ook eerder natuurlijk).

Ik vind het niet zo'n probleem dat mijn zoontje ranja drinkt. Als ik de fles karvan cevitam met die van de roosvicee vergelijk zit er ook niet zo veel verschil in. En hij lust nogsteeds water hoor. Ik drink zelf ook vaak k.c. en ik lust ook nogsteeds water, thee enz.

Die pakken Dubbelfris appel perzik enz. Daar zit echt geen koolzuur in.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Tania ma 17 okt 2011 - 9:50

Printje schreef:
Tania schreef:Welke dubbelfris is helemaal zonder prik dan? Ik proef namelijk altijd de koolzuur terwijl er maar heel weinig in zit (maar ik lust het niet dus dan proef je het ook eerder natuurlijk).

Ik vind het niet zo'n probleem dat mijn zoontje ranja drinkt. Als ik de fles karvan cevitam met die van de roosvicee vergelijk zit er ook niet zo veel verschil in. En hij lust nogsteeds water hoor. Ik drink zelf ook vaak k.c. en ik lust ook nogsteeds water, thee enz.

Die pakken Dubbelfris appel perzik enz. Daar zit echt geen koolzuur in.

Jawel hoor, kijk maar bij de ingredienten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Tania ma 17 okt 2011 - 9:53

Filoria schreef:Maar wat zijn nou de voordelen van zoetere dranken boven water of thee?

Ik heb dat hetzelfde met broodbeleg. Kaas, vlees en pindakaas zijn gezond én vindt Tomas hartstikke lekker, dus ik zie geen reden om hem chocopasta of vruchtenhagel te geven.

Als kinderen oud genoeg zijn om te zien dat leeftijdgenootjes bepaalde dingen wel krijgen en zij niet, vind ik het een ander verhaal hoor. Ik ben ook niet zo principieel dat Tomas geen hagelslag mag eten op het kinderdagverblijf, of dat hij geen snoepje mag als we op een verjaardag zijn, maar ik zie niet in waarom ik hem dat thuis zou geven.

Ik vind dat mijn zoontje aan alle smaken mag wennen en dus ook aan zoet. Hij krijgt het dus gewoon allebei. Chocoladepasta ofzo krijgt hij ook nog niet, maar wel zonnatura jam of appelstroop. Dat vindt hij heerlijk, net als kaas enz. Alleen vlees krijgt hij bijna nooit op brood, maar dat vind ik dan weer niet nodig.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Printje ma 17 okt 2011 - 9:54

Tania schreef:
Printje schreef:
Tania schreef:Welke dubbelfris is helemaal zonder prik dan? Ik proef namelijk altijd de koolzuur terwijl er maar heel weinig in zit (maar ik lust het niet dus dan proef je het ook eerder natuurlijk).

Ik vind het niet zo'n probleem dat mijn zoontje ranja drinkt. Als ik de fles karvan cevitam met die van de roosvicee vergelijk zit er ook niet zo veel verschil in. En hij lust nogsteeds water hoor. Ik drink zelf ook vaak k.c. en ik lust ook nogsteeds water, thee enz.

Die pakken Dubbelfris appel perzik enz. Daar zit echt geen koolzuur in.

Jawel hoor, kijk maar bij de ingredienten.

Nooit gezien of geweten in dat geval. Als je het inschenkt zie je ook geen bubbels ofzo. Maar als je gelijk hebt krijgt hij dit dus helemaal niet meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Printje ma 17 okt 2011 - 9:56

Heb meteen op de website gekeken. Zit idd koolzuur in maar minder dan 0.1% dus dat scheelt weer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Filoria ma 17 okt 2011 - 10:03

En groot gelijk heb je hoor Tania, ik snap het dan weer heel goed als mensen geen vlees eten.

En dat je je kind aan alle smaken wilt laten wennen lijkt me ook goed. Maar de smaak 'zoet' zit toch al genoeg in fruit etc? Verder hebben kinderen een aangeboren voorkeur voor zoet. Dat vinden ze sowieso wel lekker.

Heb nog nooit gehoord van een kind dat geen ranja of snoep lust ook.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  maiadebij ma 17 okt 2011 - 18:45

Hier zijn ze beide gek op karnemelk!

Verder krijgt Jennah water en mamamelk natuurlijk.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Tania ma 17 okt 2011 - 19:05

Filoria schreef:En groot gelijk heb je hoor Tania, ik snap het dan weer heel goed als mensen geen vlees eten.

En dat je je kind aan alle smaken wilt laten wennen lijkt me ook goed. Maar de smaak 'zoet' zit toch al genoeg in fruit etc? Verder hebben kinderen een aangeboren voorkeur voor zoet. Dat vinden ze sowieso wel lekker.

Heb nog nooit gehoord van een kind dat geen ranja of snoep lust ook.

Nee daar heb je ook gelijk in inderdaad. Snoep enz. vind ik ook nog niet nodig totdat hij er zelf om vraagt. Limonade vind ik gewoon niet zo'n probleem zolang hij ook maar andere dingen blijft drinken dus we wisselen gewoon af.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Jazzlyn ma 17 okt 2011 - 19:07

Rejoy. schreef:oh, en onze dochter krijgt inmiddels bijna alles wat wij krijgen. Dat zijn voornamelijk vruchtensappen, roosvicee, water en thee. Alleen de fruitdrank appel-zwarte bes krijgt ze met water, ze vindt de smaak ervan te sterk, de rest krijgt ze gewoon normaal. Ze krijgt overigens geen light-dranken.

+1
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 20:14

Hier drinkt M.ara water/thee/gewone melk/geiten melk en roosvicee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  PapillonRose ma 17 okt 2011 - 20:45

Ik ben er ook niet zo voor om al vroeg allerlei zoete drankjes te geven. Maar mijn plan om braaf water en thee te geven is al mislukt laughcry Ze drinkt er zo slecht van dat ik diksap en roosvicee ben gaan invoeren en dan drinkt ze dan weer wel goed. Wat ik niet helemaal snap, want ik verdun het zo sterk dat je het nauwelijks meer proeft.

Frisdrank die ik drink krijgt ze nog niet. Zit teveel suiker in en soms ook nog andere stoffen waar ik niet zo blij van wordt. Zelf drink ik het trouwens ook niet vaak. Ik drink meestal water, thee of roosvicee 50/50. En soms wat ijsthee of priklimonade, maar dat is niet zo vaak.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

iets anders drinken dan diksap? - Pagina 2 Empty Re: iets anders drinken dan diksap?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum