Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat denken jullie zou dit wat zijn?

+6
Coco
PapillonRose
M@niek
Sanne
Aimee
studiebol
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat denken jullie zou dit wat zijn? Empty Wat denken jullie zou dit wat zijn?

Bericht  studiebol zo 14 jul 2013 - 0:06

Wat denken jullie zou dit wat zijn? Tweelingstudio

Ik heb een gewone fiets met voorop een zitje en achterop een zitje. Voor nu prima, maar mijn fiets is uitzichzelf al best zwaar en nu met de twee meiden er op extra zwaar. Ik zou een andere fiets kunnen kopen maar ooit komt het moment dat er eentje niet meer voorop mag(is vanaf 15 kilo toch? Dus ik heb nog wel ff) Maar nu heb ik laatst zo'n fiets gezien, ik ben eens wat gaan zoeken op internet, en ik vind de verhalen nog niet zo heel positief. Het schijnt zwaar te zijn, als ze niet stil zitten wiebel je heel veel, iemand was bang voor het achterover om vallen van de fiets.

Wat denken jullie, zou het kunnen werken/zou het wat zijn?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie zou dit wat zijn? Empty Re: Wat denken jullie zou dit wat zijn?

Bericht  Aimee zo 14 jul 2013 - 0:07

Is een fietskar of bakfiets voor jou niet praktischer?
Ik zou bang zijn dat de fiets gaat stijgeren als beide meiden wat zwaarder worden...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Wat denken jullie zou dit wat zijn? Empty Re: Wat denken jullie zou dit wat zijn?

Bericht  Gast zo 14 jul 2013 - 0:08

Ik zag er laatst iemand mee rijden en toen vroeg ik me inderdaad af of dat niet heel wiebelig is.
Ik vind 1 kind en een buggy achterop al instabiel.

Gast
Gast

Bericht  Sanne zo 14 jul 2013 - 0:09

Ik zou in jouw situatie ook eerder kiezen voor een fietskar of bakfiets ofzo. Die zullen ook wel zwaar fietsen, maar lijken me in ieder geval stabiel.
Als je dochters straks beide een kilo of 15 wegen, dan heb je gewoon 30 kilo (minimaal) achterop, daarnaast nog het gewicht van de stoeltjes. Ik zou bang zijn naar achteren te kukelen bij een te hoge stoep.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  studiebol zo 14 jul 2013 - 0:19

Een fietskar vind ik zelf helemaal niks, een bakfiets opzich wel, eigenlijk ook niet, maar goed ik moet ook praktisch kijken. Maar ik vind die ook gewoon  heel erg duur ook tweedehands en ze nemen zo ontzettend veel ruimte in beslag. Nu weet ik eigenlijk nog niet wat zo'n tweelingfiets kost hoor.

Op het meerlingenforum, zijn ze gematigd positief, noemen ook wel nadelen er van.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  M@niek zo 14 jul 2013 - 7:51

Lijkt mij idd zo wiebelig, maar je zult dat toch een keer uit moeten proberen. Je kunt beter voor een (elektrische) bakfiets gaan.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PapillonRose zo 14 jul 2013 - 8:07

Hier zit A. toevallig sinds een week achterop. Moet zeggen dat het niet al te licht fietst en snel wiebelig is. Ik zou er zelf niet aan moeten denken om er twee achterop te hebben, en ze zouden dan ook nog gaan zitten wiebelen Laughing Ik zou zelf denk ik toch voor een bakfiets gaan. Ik vind het in elk geval nu soms al niet al te stabiel (ook met opstappen bijvoorbeeld, als zij al zit en ik moet zelf nog gaan zitten moet ik de fiets al goed vasthouden zodat hij niet gaat steigeren).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Coco zo 14 jul 2013 - 8:18

Mij lijkt het echt helemaal niets. Ik heb mijn dochter nu nog gewoon voorop als ik ze beiden meeneem op mijn fiets, dat kan best wat langer dan 15kg. Mijn neefje zat tot 25kg nog voorop. Ik geloof dat er ook zitjes/zadeltjes voor voorop zijn voor oudere kinderen. Zag dat een tijdje terug hier op het forum voorbij komen. 
Ik wil eigenlijk een bakfiets kopen maar weet echt niet waar ik die moet laten. Onze schuur staat propvol.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Novalee zo 14 jul 2013 - 8:24

Ik vind het er niet erg stabiel uitzien en het lijkt me inderdaad een flink gewicht. Ik zou ook bang zijn voor het achterover omvallen. Daarbij zit ook het voorste kindje wel erg dicht op het zadel. Ik zou zelf kiezen voor een bakfiets.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Bosjesvrouw zo 14 jul 2013 - 8:33

Een vriendin van mij heeft ook een tweeling.
Zij had wel een fiets kar. Toen ze wat ouder waren had ze 1 achterop en 1 op een zadeltje voorop (op een stang).

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428

Bericht  ekjir@M zo 14 jul 2013 - 8:55

Wij hebben een bakfiets en die staat onder een hoes in de voortuin. Hij pas bij ons ook niet door de deur van de schuur dus kan ook niet in de achtertuin...

Ik vond het gewoon lastig met een moederfiets. Dan had ik de jongste in het fietszitje moest de oudste nog weer achterop. Die is of gevlogen of hij stribbelt tegen. Dan kon de jongste weer van de fiets omdat ik achter de oudste aan moest. Met de bakfiets kan ik de jongste in de bakfiets laten zitten en achter de oudste aan zonder bang te zijn dat de fiets omvalt oid... Onze ritjes naar de speeltuin en kinderboerderij worden een stuk relaxter Wink

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  ekjir@M zo 14 jul 2013 - 8:57

Oja hoe doen jullie dat met boodschappen met een zitje voor en achter? Een mandje voorop past niet meer en de fietstassen passen niet onder het achterzitje.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  studiebol zo 14 jul 2013 - 9:22

Geen boodschappen! Haha dat is gewoon echt geen optie. Fietsen is echt voor de fun bij mij want zonder buggy ga ik ook geen winkel in en de buggy kan niet mee op de fiets.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie zo 14 jul 2013 - 9:52

Ik ken wel iemand met een tweeling die er veel van gebruik heeft gemaakt. Heb haar nooit over de nadelen gehoord maar ik weet er verder niet het fijne van.

Een bakfiets is ook wel fijn, al is de manier van fietsen in het begin even wennen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: