Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

+14
jena
bolus26
Happydobby
pitbullgup
Caramba
Lejow
elsjuh
Weegschaal
SuperGrover
Antibes
Highway
silly-one
Pien
Lady4
18 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Weegschaal zo 16 okt 2011 - 1:47

Ik heb zelf een tijdje geleden ook dit probleem gehad. Had geen tijd om naar de huisarts te gaan ivm werk. Werk zelf ook in het ziekenhuis en ben langs de poli kno gelopen. Voelde me net zo bezwaard als jij qua kosten en simpele ingreep voor de kno. Maar zij gaven aan dat het totaal geen probleem was en een co assistent heeft mij toen geholpen. (Achteraf werd er een kno arts bij geroepen waar ik nu nog steeds onder controle ben, omdat het er niet goed uitzag).
Dus ik zeg, gewoon doen!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  SuperGrover zo 16 okt 2011 - 1:47

Highway schreef:
SuperGrover schreef:Een oor uitspuiten is niet zo moeilijk. Ik heb dat zelf weleens gedaan en ik ben niet eens verpleegkundige. Als dat het is, zou ik gewoon je collega's vragen, piece of cake. Of zelf, als je een spuit thuis hebt.
Zelf doen moet je echt nooit doen! Als je het zelf doet kun je niet goed in het oor kijken wat je precies aan het doen bent. Het is erg belangrijk om te zien hoe het oor er van binnen uit ziet (evt ontstoken etc) en of het wel daadwerkelijk een prop is etc.
Mja goed punt, en zelf doen is ook lastig omdat je het niet ziet. Maar je collega's vragen dan?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  elsjuh zo 16 okt 2011 - 3:00

ik zeg NIET bellen...voor zo'n soort dingen is de HAP zeker niet bedoeld.
Door dit soort dingen is de wachttijd bij een hap vaak zo lang.
Uitspuiten van het oor doet een huisarts ook niet zelf maar door de assistente en duurt 10 min.
Ik zou zeggen druppel vandaag en morgen 2x dgs met slaolie of olijfolie en maak voor dinsdag een afspraak bij de assistente van je huisarts.
Vraag desnoods of je al om 8u mag komen dan hoef je wrs maar een klein stukje van je werken te skippen.

oh en nog een tip: NOOIT met een wattenstaafje in je oor lopen pielenwielen.. mocht er een (oorsmeer)prop zitten dan duw je die alleen maar verder in je oor. wat het evt. uitspuiten bemoeilijkt en je alleen maar meer kans op oorpijn kunt krijgen.
Alleen oorsmeer wat vooraan in je oor ligt mag je verwijderen met een wattenstokje.

elsjuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 18
Punten : 25
Registratiedatum : 05-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lejow zo 16 okt 2011 - 3:01

elsjuh schreef:ik zeg NIET bellen...voor zo'n soort dingen is de HAP zeker niet bedoeld.
Door dit soort dingen is de wachttijd bij een hap vaak zo lang.
Uitspuiten van het oor doet een huisarts ook niet zelf maar door de assistente en duurt 10 min.
Ik zou zeggen druppel vandaag en morgen 2x dgs met slaolie of olijfolie en maak voor dinsdag een afspraak bij de assistente van je huisarts.
Vraag desnoods of je al om 8u mag komen dan hoef je wrs maar een klein stukje van je werken te skippen.

Dit ligt er aan hoor, mijn oude huisarts deed dit zelf, net zoals het zetten van de prikpil, terwijl dit vaak ook door assistentes wordt gedaan.

En de volgende keer misschien de hele topic lezen voor je reageert..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Caramba zo 16 okt 2011 - 9:48

Lady, als je er tijdens je werk echt last van krijgt, ze zitten dicht bij je Wink
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 5:44

Hoe gaat het inmiddels met je? Ben je ondanks je 'beperking' de dag een beetje goed doorgekomen? Het lijkt me een erg vervelend gevoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lady4 ma 17 okt 2011 - 5:52

Ik heb vanochtend toch de KNO poli gebeld, ik werd er helemaal gek van. Het was geen probleem en ik kon gelijk wel even langskomen. Zoals verwacht bleek mijn oor vol met troep te zitten en de arts-assistent heeft hem helemaal schoon gezogen. Heb ook nog een flesje druppels met antibiotica meegekregen.

Heerlijk gevoel om alles weer te kunnen horen!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 7:57

Oh wat fijn, Lady!
Is dan zon lekker gevoel he? Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 23:44

Ik heb een paar weken geleden ook een heel weekend met een dicht oor gelopen. 's Maandags ook nog gewerkt maar wat was dat vervelend. (27 praten de kleuters was geen pretje) Was blij dat 's middags mijn oor werd uitgespoten. Wat heerlijk om dan alles weer te horen.

Ben blij voor je dat het al is gebeurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  pitbullgup ma 17 okt 2011 - 23:46

Fijn dat je geholpen bent. Ik vind oorkaarsen ook ideaal... gebruik ik vaak als ik verkouden ben geweest dan heb ik ook vaak nogal wat troep in m'n oor.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lady4 di 18 okt 2011 - 3:17

Oorkaarsen? Ik heb weleens iets gelezen of een chinese manier van oren schoonmaken met kaarsvet. Maar kun je dit zelf doen? En waar koop je zoiets?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Happydobby wo 19 okt 2011 - 2:15

PrinsesBo schreef:
Highway schreef:En begin vandaag alvast met slaolie druppelen; dan gaat het allemaal wat makkelijker als ze gaan uitspuiten.

Slaolie?
Ik zou vooral juist niet teveel romel in je oor gaan doen nu.

Dat doen wij ook als er iemand uitgespoten moet worden, opdracht van de arts.

Fijn dat je alles weer hoort.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  bolus26 wo 19 okt 2011 - 5:52

ik bestel de oorkaarsen via internet,is ideaal! [strike]ik knip ze ook altijd open kan je zien hoeveel prut eruit gekomen is Embarassed
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  jena wo 19 okt 2011 - 5:59

Voor de mensen die oorkaarsen gebruiken (ik wist niet eens dat die dingen nog bestonden trouwens): jullie weten dat dat wordt afgeraden, he!
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lady4 zo 11 dec 2011 - 23:10

Weer eens een update.

Ik ben sinds mijn eerste bezoek aan de KNO arts, nog twee keer bij ze langsgeweest. Twee weken na mijn eerste bezoek zat mijn oor wederom potdicht. Opnieuw leeggehaald en ik mocht terugkomen als het weer dicht ging zitten. Een week later was het alweer raak, toen bleek er ook een ontsteking bij te zitten. Weer leeggehaald, nieuwe druppels gekregen en terugkomen voor controle. Mijn controleafspraak stond voor volgende week maandag, maar ik heb hem afgelopen vrijdag laten vervroegen naar morgen. Mijn oor zit namelijk weer compleet dicht. De arts heeft de vorige keer als gezegd dat, wanneer het met deze druppels niet over zal gaan, ik een antibiotica kuur ga krijgen. Dat zal ze me morgen dus wel voorschrijven.

Ik word er inmiddels redelijk gestoord van. Heb er vooral in mijn werk last van, omdat ik gewoon slechter hoor nu en dus regelmatig dingen mis. Kan ik niet echt gebruiken wanneer ik bij een ernstige casus sta.

Daarnaast is het ook een duur grapje, elke bezoekje blijkt 100 euro te kosten. Nu is mijn eigen risico al op, in die zin heb ik geluk, maar hopelijk ga ik met een schoon oor het nieuwe jaar in.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lenthe zo 11 dec 2011 - 23:40

Dat klinkt niet echt goed Lady. Hopelijk wordt het met antibiotica beter, want dit is wel balen! Maar blijf wel vragen als je iets niet goed hebt gehoord he, het is natuurlijk niet echt handig als je bij een belangrijke casussen een cruciaal gedeelte van het gesprek niet hebt verstaan! Wink
Het scheelt dat je eigen risico nu op is, beter de extra kosten aan het eind van het jaar declareren dan in de eerste maanden van 2012 opnieuw moeten betalen
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 17:56

Vervelend lady! Helaas herken ik het maar al te goed, ik ben ook al jaren aan het tobben. Is een buisje geen optie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lady4 ma 12 dec 2011 - 23:05

Lenthe, ik blijf wel vragen hoor. Late dienst gisteren was wel erg vervelend werken, had binnen een uur al hoofdpijn.

Eline, geen idee of dat een optie is. Ik heb nooit eerder problemen met mijn oren gehad. Zit nu in de wachtkamer van de kno, dus ik hoor het zo wel.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lenthe di 13 dec 2011 - 0:35

Succes bij de kno!
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  silly-one di 13 dec 2011 - 0:36

en hoe is het net gegaan?
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lady4 di 13 dec 2011 - 1:20

Mijn oor zat inderdaad weer vol met troep en ik heb nog steeds een midden- en buitenoorontsteking. Kweekje afgenomen, n antibioticakuur en nieuwe oordruppels voorgeschreven gekregen. Volgende week kom ik terug voor controle. Hopelijk is het hierna echt over!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lenthe vr 16 dec 2011 - 22:21

Hoe is het nu met je oor? Is het inmiddels al over?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 22:56

Jeetje, het is al vervelend maar in jouw werk kan ik me helemaal voorstellen dat je dat niet erbij kunt hebben. Hoe gaat het nu inderdaad?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Weegschaal za 17 dec 2011 - 3:22

Ik herken jouw verhaal helemaal. Heb al jaren problemen met mijn oren; regelmatig uitspuiten en buitenooronsteking. Daarbij soms te lang doorlopen waardoor ook een middenooronsteking. Vorig jaar zat mijn oor ook om de week dicht, normaal was het zo om de 3-6 maanden. Uit mijn kweek kwam toen dat ik een hardnekkige schimmel in mijn oor had; oa veroorzaakt door vele keren antibiotica oordruppels te hebben gebruikt. Ik zweer bij zure oordruppels, als ik nu last krijg van mijn uitwendige gehoorgang gebruik ik deze gelijk. Verder ga ik nu jaarlijks een keertje langs bij de kno arts, die mijn oren goed schoonmaakt en even nakijkt. Over een operatie is bij mij wel gesproken, maar zolang het zo goed gaat vind ik het best.

Ben benieuwd of er nog iets uit jouw kweek komt?! Ik herken trouwens ook de ongemak op het werk, ben zelf ic verpleegkundige.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lady4 za 17 dec 2011 - 6:31

Ik heb momenteel helemaal geen klachten, maar dat heb ik meestal de eerste week na het uitzuigen niet. Het zou echter ook kunnen dat de AB nu aan begint te slaan. Hope so! Uitslag van de kweek heb ik nog niet, zal maandagnacht eens in de computer op mijn werk kijken.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? - Pagina 2 Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum