Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonfamilie spuitopic

5 plaatsers

Ga naar beneden

Schoonfamilie spuitopic Empty Schoonfamilie spuitopic

Bericht  Salander za 15 okt 2011 - 1:50

Zo even spuien over mijn schoonzus of beter gezegd schoonmonster. Al zolang ik haar ken (mijn hele leven dus) is ze niets anders dan jaloers, negatief en bemoeizuchtig. En daarbij heeft ze ook nog een gigantische plaat voor haar hoofd. Echt een giftig iemand zeg maar.

Vanmiddag was ik op het verjaardagsfeestje van mijn nichtje. En daar was zij dus ook. Nou ga ik rond oud en nieuw met mijn vader een weekje naar Duitsland. We hadden een financiële meevaller, dus het kon een keertje. Voor mijn vader is het de 1e vakantie in 40 jaar en voor mij de 2e in mijn leven. Best bijzonder dus. En ipv te zeggen ‘’goh wat leuk’’ of zo, komt er toch weer een partij commentaar uit. Hoe komen jullie aan het geld, en wie gaat er nou met een boot naar Duitsland, en waar gaan jullie de hond laten, en waar hebben jullie geboekt. En niet op een normale toon nee echt op zo’n vals, negatief toontje. Terwijl ik zoiets heb van ‘’waar bemoei jij je mee?’’ zij gaat naar Gambia voor kerst, zeg ik toch ook niks van? Moeten hun lekker weten.

Nu ga ik volgende week ook voor de 3e keer naar Miss Saigon, dat was mijn 1e show 15 jaar geleden en ik was er meteen verliefd op. Daar begon mijn musicalverslaving ook mee. Ze weet hoelang ik op die show gewacht heb, en hoe belangrijk dat voor mij is. Het heeft me door vele jaren van depressie en andere problemen gesleept en is echt mijn ding waar ik zoveel plezier aan beleef. En ja hoor weer dat commentaar: Het is belachelijk, is toch elke keer hetzelfde, kost onwijs veel geld. bla bla. Maar stel dat zij mee mag, hoor je der dus niet hè.

En zo gaat het met werkelijk alles! Je kan niets doen of zeggen, want dan komt zij weer met der bemoeizuchtige, negatieve gedrag. Als ze bij je thuis komt voor het eerst dan is het niet wat een leuk huis ofzo, nee dan is het meteen van: ‘’Daar ligt nog stof, waarom hangen er geen schilderijen, waarom staat die bank zo?’’ Nooit iets positiefs. Terwijl ik zo ben van als je toch niks positiefs over iets hebt te zeggen hou dan je mond en zeg het als diegene weg is. Kijk maakt iemand er een gigantische puinhoop van ofzo. Oké dan wil ik ook nog wel mijn mond open doen, maar zij is constant zo. En zeg er maar niks van want dan krijg je ruzie (en zie ik mijn broer dus niet meer) en ten tweede vind zij dat zij alle recht heeft om te zeggen en doen wat ze wil of het iemand nou kwetst of niet. Met mailtjes en smsjes precies hetzelfde 20 uitroeptekens en vraagtekens overal achter. Zo dwingend en agressief vind ik dat altijd.

Zo vermoeiend zo iemand. De hele familie heeft ondertussen een hekel aan der en zij ziet het gewoon niet of wil het niet zien. Tegenwoordig zet ik haar zoveel mogelijk op de negeerstand, aangezien dat het enige is wat nog een beetje werkt. En aangezien ze toch nooit zal veranderen. Maar soms kan ik haar wel wat doen. Hoop eigenlijk stiekem dat mijn broer er binnenkort ook genoeg van heeft en van haar wil scheiden. En als ze zelf nog zo perfect is en een perfect leven heeft dan kan ik er nog wat in zien, maar dat heeft ze bij lange na niet. Het doodongelukkige straalt er van af. Soms denk ik weleens dat zij een ander hun geluk en plezier niet gunt.

Zo sorry voor het lange verhaal, maar moest het echt even kwijt… nog meer mensen met schoonmonsters in de familie? Spuien mag Wink
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie spuitopic Empty Re: Schoonfamilie spuitopic

Bericht  Roxi3 za 15 okt 2011 - 2:20

Ik hoop dat het een opluchting is om je verhaal op te schrijven. Ik kan begrijpen dat sommige mensen in je irritatiezone zitten, dat heb ik zelf ook. Ik probeer die mensen dan altijd zo veel als mogelijk uit de weg te gaan en als ik ze wel zie dan ga ik de confrontaties uit de weg. Ik vind het best wel heftig wat je over je schoonzus zegt, ik neem aan dat je je broer graag gelukkig wilt zien en als zij zijn keuze is dan zul je dat moeten accepteren.

Mijn schoonfamilie is ook niet altijd even makkelijk. Als ik hen zie dan probeer ik de sfeer altijd luchtig te houden en ik zal nooit een negatief woord over ze zeggen in het bijzijn van mijn vriend.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie spuitopic Empty Re: Schoonfamilie spuitopic

Bericht  Salander za 15 okt 2011 - 2:26

Maar hij is ook niet gelukkig met haar. Ze is namelijk nogal jaloers en controleert hem de hele dag door. Ik zie hem dus ook nooit alleen, want wat hij ook gaat doen, zij moet altijd mee. ze hebben ook wekelijks ruzie, waardoor mijn broer mij pissig opbelt om zijn verhaal te doen. En dan breekt mijn hart bijna omdat hij zo ongelukkig is. Hij heeft er spijt van dat ie met haar getrouwd is en is blij dat ze tenminste geen kinderen hebben samen. Ze blijven alleen nog bij elkaar omdat ze geen van tweeën het huis uit willen (net verbouwde eengezinswoning) ieder alleen kunnen ze het niet betalen namelijk. Al heeft mijn broer al wel een aantal keer op het punt gestaan om haar eruit te gooien of zelf zijn koffers te pakken. Maar zodra ze weet dat dat eraan komt gaat ze overdreven poeslief doen, terwijl ze er niets van meent. Ik wou gewoon dat hij een keertje doorzette.
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie spuitopic Empty Re: Schoonfamilie spuitopic

Bericht  Shy za 15 okt 2011 - 5:38

Pff wat een verschrikkelijk mens! Jammer dat het op die manier moet. Als ik denk aan mijn ene schoonzus dan is het altijd lachen!

Maar mijn schoonloeder is een ander verhaal! Zo heeft ze mij heel vaak genoemd bij de naam als die van zijn ex. 2 letters komen overeen met mijn naam dat is alles! Heel irritant dan denk ik hallo ik ben ik, Ik ben niet zijn ex. Ze zijn niet voor niks uit elkaar gegaan. Ook wil ze altijd alles weten! de helft gaat haar niks aan. En ze vergeet alles waardoor je 10 keer hetzelfde vertelt pff vermoeiend!

Grappig weetje is dat een andere vrouw in zijn familie ook veel moeite met haar had in het begin. Dus ik weet wel dat het niet helemaal aan mij ligt dat ik mij zo erger aan haar Twisted Evil
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie spuitopic Empty Re: Schoonfamilie spuitopic

Bericht  mzcharlotte za 15 okt 2011 - 5:45

Salander schreef:Nou ga ik rond oud en nieuw met mijn vader een weekje naar Duitsland.

Wat leuk en lief dat je met je vader samen weg gaat.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie spuitopic Empty Re: Schoonfamilie spuitopic

Bericht  Salander za 15 okt 2011 - 6:23

mzcharlotte schreef:
Salander schreef:Nou ga ik rond oud en nieuw met mijn vader een weekje naar Duitsland.

Wat leuk en lief dat je met je vader samen weg gaat.

Dank je. Hij is al 70 en wil het zo graag, is misschien wel z'n laatste vakantie. Daarom erger ik me wss ook zo aan mijn schoonzus, ze doet bijna alsof het een misdaad is
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie spuitopic Empty Re: Schoonfamilie spuitopic

Bericht  Roxi3 za 15 okt 2011 - 6:30

Salander schreef:Maar hij is ook niet gelukkig met haar. Ze is namelijk nogal jaloers en controleert hem de hele dag door. Ik zie hem dus ook nooit alleen, want wat hij ook gaat doen, zij moet altijd mee. ze hebben ook wekelijks ruzie, waardoor mijn broer mij pissig opbelt om zijn verhaal te doen. En dan breekt mijn hart bijna omdat hij zo ongelukkig is. Hij heeft er spijt van dat ie met haar getrouwd is en is blij dat ze tenminste geen kinderen hebben samen. Ze blijven alleen nog bij elkaar omdat ze geen van tweeën het huis uit willen (net verbouwde eengezinswoning) ieder alleen kunnen ze het niet betalen namelijk. Al heeft mijn broer al wel een aantal keer op het punt gestaan om haar eruit te gooien of zelf zijn koffers te pakken. Maar zodra ze weet dat dat eraan komt gaat ze overdreven poeslief doen, terwijl ze er niets van meent. Ik wou gewoon dat hij een keertje doorzette.

Eigenlijk kun je je broer alleen maar steunen want hij zal zelf de keuze moeten maken. Het klinkt wel echt als een hele vervelende situatie, ik hoop voor jullie dat er snel iets gaat veranderen! En die vakantie, daar moet je gewoon lekker van gaan genieten. Zo te lezen verdienen jullie echt een ontspannen vakantie samen!

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie spuitopic Empty Re: Schoonfamilie spuitopic

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 8:58

Ik denk eigenlijk dat er veel meer achter het gedrag van je schoonzus zit. Ik weet dat het niet jouw taak is en je er waarschijnlijk ook geen behoefte aan hebt, maar heb je wel eens écht een serieus gesprek met haar gehad? En dat bedoel ik niet over de bloemetjes en de bijtjes maar kén je haar? Ik ben altijd heel nieuwsgierig waar zulk gedrag vandaan komt bij mensen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie spuitopic Empty Re: Schoonfamilie spuitopic

Bericht  Salander za 15 okt 2011 - 9:10

Joan schreef:Ik denk eigenlijk dat er veel meer achter het gedrag van je schoonzus zit. Ik weet dat het niet jouw taak is en je er waarschijnlijk ook geen behoefte aan hebt, maar heb je wel eens écht een serieus gesprek met haar gehad? En dat bedoel ik niet over de bloemetjes en de bijtjes maar kén je haar? Ik ben altijd heel nieuwsgierig waar zulk gedrag vandaan komt bij mensen..

Zit er ook en ze heeft het me weleens verteld. Ze heeft een laag zelfbeeld: denkt dat ze dom is, niks kan, dik is etc. En toen ik haar net kende was ze verlegen en onzeker en dat liet ze ook zien. Maar toen was ze nog wel een lieve, leuke meid. En op een dag had ze daar genoeg van en besloot dat het voortaan anders moest. En dit is het resultaat daarvan. Maar dan nog, dat geeft haar niet het recht de dingen te doen die ze doet. Ze kwetst mensen met haar gedrag, beschaamd het vertrouwen van mensen (verteld standaard alles door of je dat nou goed vind of niet) kan gemeen en bemoeizuchtig zijn. Maar het boeit haar gewoon niet wat je van haar vind en ze is dus ook niet van plan om iets aan haar gedrag te veranderen. Maar hoe gemeen het misschien ook klinkt: ik denk dat ze zichzelf op een dag weleens keihard tegen kan komen.
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie spuitopic Empty Re: Schoonfamilie spuitopic

Bericht  Minx za 15 okt 2011 - 9:15

Salander schreef:
Joan schreef:Ik denk eigenlijk dat er veel meer achter het gedrag van je schoonzus zit. Ik weet dat het niet jouw taak is en je er waarschijnlijk ook geen behoefte aan hebt, maar heb je wel eens écht een serieus gesprek met haar gehad? En dat bedoel ik niet over de bloemetjes en de bijtjes maar kén je haar? Ik ben altijd heel nieuwsgierig waar zulk gedrag vandaan komt bij mensen..

Zit er ook en ze heeft het me weleens verteld. Ze heeft een laag zelfbeeld: denkt dat ze dom is, niks kan, dik is etc. En toen ik haar net kende was ze verlegen en onzeker en dat liet ze ook zien. Maar toen was ze nog wel een lieve, leuke meid. En op een dag had ze daar genoeg van en besloot dat het voortaan anders moest. En dit is het resultaat daarvan. Maar dan nog, dat geeft haar niet het recht de dingen te doen die ze doet. Ze kwetst mensen met haar gedrag, beschaamd het vertrouwen van mensen (verteld standaard alles door of je dat nou goed vind of niet) kan gemeen en bemoeizuchtig zijn. Maar het boeit haar gewoon niet wat je van haar vind en ze is dus ook niet van plan om iets aan haar gedrag te veranderen. Maar hoe gemeen het misschien ook klinkt: ik denk dat ze zichzelf op een dag weleens keihard tegen kan komen.

Heb je haar hier wel eens mee geconfronteerd. Want waarschijnlijk word ze er zelf ook niet gelukkiger van
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie spuitopic Empty Re: Schoonfamilie spuitopic

Bericht  Salander za 15 okt 2011 - 9:19

Ja, maar dan word ze of boos of zegt dat ze heus wel gelukkig en tevreden is met zichzelf etc.
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie spuitopic Empty Re: Schoonfamilie spuitopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum