Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ik blijf me erover verbazen..

+9
Julia
Tania
Susan
PapillonRose
mauwmauw
holaagirl
Liadan
Flower_L
Filoria
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

ik blijf me erover verbazen.. - Pagina 2 Empty Re: ik blijf me erover verbazen..

Bericht  holaagirl vr 14 okt 2011 - 8:19

Rejoy. schreef:
holaagirl schreef:
Susan schreef:
Mama_van2 schreef:Het heeft ook totaal geen zin om je kind te pushen, ieder kind ontwikkeld op zijn/haar eigen tempo, en dat is helemaal prima.

In principe ben ik het daar wel mee eens, maar je kunt het ook niet volledig op z'n beloop laten, vind ik, als een kind echt een achterstand heeft dan vind ik wel dat je daar iets mee moet doen.

nee, pushen hoeft niet. Stimuleren misschien wel?
Het in ieder geval aanbieden!?

Mogelijkheden creëren waarin een kind kan leren en ontwikkelen!

Juist,mooi gezegd!!haha!!
Ik merk aan N dat hij echt in de 'imiteer-fase' zit ( bestaat die eigenlijk wel, haha)
Wanneer ik iets doe, wilt hij het nadoen...Hij leert nu echt heel veel door gewoon mama na te willen doen. Niet dat dit de oplossing is, maar hier werkt het om hem dingen aan te bieden.
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ik blijf me erover verbazen.. - Pagina 2 Empty Re: ik blijf me erover verbazen..

Bericht  Julia vr 14 okt 2011 - 8:21

Wat is de gemiddelde leeftijd eigenlijk ongeveer van een kind dat gaat lopen? Ik googel wel ff...Tussen de 13 en 15 maand dus. Met een jaar zou het zelfs nog heel erg vroeg zijn dus. Hier worden dat soort dingen overigens ook wel eens gevraagd en dat is meestal door trots moeders om te vergelijken of mensen die juist geen kinderen hebben.
Ik kan me er niet zo aan storen. Wel kan ik me voorstellen dat dat anders kan worden als het erg vaak gebeurd.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  holaagirl vr 14 okt 2011 - 8:23

Julia schreef:Wat is de gemiddelde leeftijd eigenlijk ongeveer van een kind dat gaat lopen? Ik googel wel ff...Tussen de 13 en 15 maand dus. Met een jaar zou het zelfs nog heel erg vroeg zijn dus. Hier worden dat soort dingen overigens ook wel eens gevraagd en dat is meestal door trots moeders om te vergelijken of mensen die juist geen kinderen hebben.
Ik kan me er niet zo aan storen. Wel kan ik me voorstellen dat dat anders kan worden als het erg vaak gebeurd.

Op het KDV zeiden ze vanmiddag dat ze pas met 2jaar 'onderzoek' gaan doen....
Dus dat is vrij ruim genomen...

Hier is het trouwens het omgekeerde. N loopt vanaf 11 maanden los. En ik vind het juist een soort van jammer dat hij al zo snel zo zelfstandig is. Andere mensen zijn vaak lovend, en dat vind ik dan weer storend. Alsof dat daar vanaf hangt.
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Bericht  Susan vr 14 okt 2011 - 8:27

holaagirl schreef:Andere mensen zijn vaak lovend, en dat vind ik dan weer storend. Alsof dat daar vanaf hangt.

Dat zou ik dan weer niet storend vinden, ik bedoel, het is toch logisch dat als een moeder vertelt dat een kindje iets vroeg kan, je daar positief op reageert? Ik zou dan nooit zeggen: 'Goh, dat vind je zeker wel jammer, dat hij nu zo snel zelfstandig is?' Of: 'Eigenlijk is dat helemaal niet belangrijk, toch?' Of iets in die trant.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Julia vr 14 okt 2011 - 8:27

Holaagirl: Ja dat kan ik me wel voorstellen!

Ik las net overigens ook dat het ook niet goed is om je kind moet proberen te laten lopen als het dat nog niet kan, omdat ze hier vooral bang van kunnen worden. Nouja het doet er ook niet toe, laat de mensen gewoon lekker zeuren.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  holaagirl vr 14 okt 2011 - 8:29

Susan schreef:
holaagirl schreef:Andere mensen zijn vaak lovend, en dat vind ik dan weer storend. Alsof dat daar vanaf hangt.

Dat zou ik dan weer niet storend vinden, ik bedoel, het is toch logisch dat als een moeder vertelt dat een kindje iets vroeg kan, je daar positief op reageert? Ik zou dan nooit zeggen: 'Goh, dat vind je zeker wel jammer, dat hij nu zo snel zelfstandig is?' Of: 'Eigenlijk is dat helemaal niet belangrijk, toch?' Of iets in die trant.

Susan: Storend is misschien weer overdreven. Het is lief dat ze zo reageren! Uiteraard.
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 8:31

Susan schreef:
Mama_van2 schreef:Het heeft ook totaal geen zin om je kind te pushen, ieder kind ontwikkeld op zijn/haar eigen tempo, en dat is helemaal prima.

In principe ben ik het daar wel mee eens, maar je kunt het ook niet volledig op z'n beloop laten, vind ik, als een kind echt een achterstand heeft dan vind ik wel dat je daar iets mee moet doen.

Klopt, zo bedoel ik het ook, al staat het er missichien inderdaad niet zo duidelijk. Tot op zekere hoogte kan je een achterstand accepteren, maar op den duur moet je wel aan de bel trekken. Ik bedoelde het meer in de zin van dat verdurende vergelijken onder moeders, dat kan kwetsend zijn voor moeders die misschien soms toch al wta onzeker zijn.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 14 okt 2011 - 8:32

Mama_van2 schreef:
Susan schreef:

Klopt, zo bedoel ik het ook, al staat het er missichien inderdaad niet zo duidelijk. Tot op zekere hoogte kan je een achterstand accepteren, maar op den duur moet je wel aan de bel trekken. Ik bedoelde het meer in de zin van dat verdurende vergelijken onder moeders, dat kan kwetsend zijn voor moeders die misschien soms toch al wta onzeker zijn.

Ja, daar ben ik het zeker mee eens, dat vergelijken is echt vervelend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 8:42

Hoolagirl, dat heeft jou moeder ook al een hele tijd MS. Mijn moeder heeft nu 12 jaar de diagnose, maar waarschijnlijk heeft ze het al veel langer. Ze had al klachten nadat mijn broer geboren werd, hij is nu 23. Op de MRI scan waren ook veel littekens te zijn in haar ruggemerg. Om mijn moeder heb ik inderdaad veel zorgen, ze gaat de laatste 2 jaar ook snel achteruit, ze heeft wat terugvallen gehad en vorig jaar 2 weken volledig verlamd in het ziekenhuis gelegen.

Gast
Gast

Bericht  loesje vr 14 okt 2011 - 18:52

[quote="mauwmauw"]dat mensen prestatie gericht zijn merk ik ook wel.V is laat met ontwikkelen(tenminste dat denk ik)zo kan hij pas 2 weken echt goed zitten,begint hij nu met optrekken en kan nog niet zelf gaan zitten.maar goed ik maak me daar niet zo druk om en heb zoiets van komt vanzelf wel.mijn nichtjes en neefje daar in tegen liepen met 10 maanden,dus krijg de vraag van loopt hij nog niet vaak van mijn zus en moeder,erg frustrerend en kan hun niet aan hun verstand brengen dat wij V niet gaan pushen maar lekker hem op zijn eigen tempo laten ontwikkelen.[/quote]

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 19:01

Het is ook vervelend, bepaalde opmerkingen van mensen. Zo merkte ik dat ik bij Jens altijd in de verdediging schoot en zijn leeftijd benadrukte. Jens was/is natuurlijk ontzettend groot en mensen verwachten dan bepaalde dingen van hem. Zoals 'dank je wel' zeggen als hij in de winkel een koekje krijgt, of inderdaad ook met lopen. Als ik ook maar het idee kreeg dat mensen iets dachten, dan zei ik al dat hij pas anderhalf was ofzo.
Ook nu krijgt Jens vaak de vraag van mensen waarom hij niet naar school hoeft. Of 'moet jij niet naar school', 'ben je lekker vrij vandaag' dat soort opmerkingen. Eeuh nee mensen, Jens is nèt 3 jaar....
De ene keer ervaar ik het als vervelend, de andere keer lach ik erom. Ligt eraan hoe ik me voel en wie het zegt.

Gast
Gast

Bericht  Kat1980 vr 14 okt 2011 - 19:39

Ik krijg die vragen wel eens als een andere moeder bv verteld dat haar kind al kan kruipen, lopen of wat dan ook. Ik snap dat moeders trots zijn als hun kind iets kan (heb ik uiteraard ook) en er graag over vertellen, maar soms kan het wel eens vervelend zijn.
Vooral met J die prematuur geboren is. Bepaalde mensen vergeleken hem dan wel eens met hun kind dat rond dezelfde tijd maar wel rond 40 weken geboren is. Voor mijn gevoel moest ik hem dan altijd verdedigen door te zeggen dat hij wel 2 maanden te vroeg is geboren is.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  maiadebij vr 14 okt 2011 - 20:35

N is laat met praten. Mensen vroegen en vragen dus regelmatig of hij 'al' praat, ik vind dat vooral vervelend voor N zelf. Hij begrijpt heel goed dat er naar gevraagd wordt, en is van nature al erg verlegen en vooral met praten. Ik merk aan hem dat het voordurend vragen hem nog onzekerder maakt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Thunder vr 14 okt 2011 - 21:30

Mama_van2 schreef:Ja, ik heb hier wel ervaring mee maar dan alleen bij onbekende mensen die niets van onze situatie af weten. Ik krijg soms de vraag waarom ze nog niet loopt, bijvoorbeeld vanmorgen nog toen ik haar liet kruipen bij de kruitvat omdat ik mijn handen vol had. Of aan het schoolplein 'loopt ze nog steeds niet?'. Maar goed, ik trek mezelf hier niet zoveel van aan. Ze is ook laat (ze wordt 19 maanden) en mensen verwachten nu eenmaal van M.ara dan ze daadwerkelijk kan.

+1. Alleen gaat het dan over mijn zoon. S.ven is ook overal laat mee, kruipen deed hij pas met 15 maanden, eerste woordje met 19 maanden, eerste stapjes met 24 maanden en echt goed los lopen nu met 25 maanden. Veel mensen weten zijn achtergrond idd niet en het gekke is, als ze die wel weten verwachten ze ineens helemaal niks meer van hem. Dan is hij alleen maar zielig en dan komt het vast wel een keer.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: