Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Diagnose - Internet

+2
Monte
girli
6 plaatsers

Ga naar beneden

Diagnose - Internet Empty Diagnose - Internet

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 21:59

--

Laatst aangepast door Punk'd op vr 11 jan 2013 - 2:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Diagnose - Internet Empty Re: Diagnose - Internet

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 22:01

Nee, dat doe ik niet. Alleen meer informatie over Fibromyalgie en wat volgens andere mensen zouden kunnen helpen. Ik denk dat je jezelf alleen maar onnodig bang maakt, en dat is zonde.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 22:04

Ja je hebt ook echt gelijk.. Ik snap ook niet waarom ik dat zo nodig wil weten. Alsof ik mijzelf wil voorbereiden ofzo.

Net als toen ik een spiraaltje ging zetten.. Toen las ik ook al die horrorverhalen.. Achteraf vind ik allemaal best meevallen. (En natuurlijk lees je de positieve verhalen ooit, want die posten mensen nergens).

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 22:05

En daarom moet je het eigenlijk niet opzoeken, omdat je meestal alleen maar negatieve verhalen weet te vinden, terwijl dat lang niet het geval hoeft te zijn natuurlijk! En het is goed dat je een echo krijgt, dan kunnen ze alle dingen gewoon uitsluiten, en daar zullen zulke dingen wellicht ook bij horen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 22:09

Ik heb het ook gehad als kind/bijna puber zijnde, ook onder mijn oksel en bij mij bleek het een bacterie te zijn. Hoeft dus niks te betekenen smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 22:18

Maple schreef:Ik heb het ook gehad als kind/bijna puber zijnde, ook onder mijn oksel en bij mij bleek het een bacterie te zijn. Hoeft dus niks te betekenen smile

Jeej een positief verhaal. Daar hou ik mij dan maar aan vast nerd

Gast
Gast

Bericht  girli wo 12 okt 2011 - 22:36

Ik ga soms googlen na de diagnose. Zo van, wat is het in Jip en Janneke taal en wat kan ik er aan doen. Wel zoek ik meestal op wikipedia e.d., omdat daar geen horrorverhalen staan. Ik ga bijvoorbeeld niet op fora kijken.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Monte wo 12 okt 2011 - 22:43

Ik kijk meestal op gezondheidsplein, daar staat ook een symptomenchecker op. Dan hebben ze dus een aantal oorzaken(ziektes e.d.) staan en moet je aangeven of die bepaalde kenmerken wel of niet hebt. Daar kun je dus een beetje in de richting komen. Maar ook daar moet je zo oppassen. Ik had een keer symptomen en heb dat gedaan, kwam eruit dat het een brughoektumor in mijn hoofd kan zijn Rolling Eyes tja ik ben daar dan wel niet op onderzocht maar weet bijna zeker geen tumor te hebben. Ik wordt dus ook wel eens bang gemaakt.

Een bobbel onder je oksel kan ook veel meer oorzaken hebben(bacterie, vetknobbel, opgezette lymfeklier/knoop). Het hoeft echt niet gelijk borstkanker te betekenen. Al zou ik het voortaan wel iets sneller laten onderzoeken(het kan namelijk wel)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lilou wo 12 okt 2011 - 22:47

Mijn dokter adviseerde me zelfs zelf om mijn diagnose eens wat te gaan googlen, onderzoeksresultaten e.d. te gaan lezen. Was ik achteraf niet blij mee, als het gaat om een chronische, levensbedreigende ziekte zijn die verhalen nou niet altijd erg geruststellend! Werd er helemaal gestresst en paniekerig van.

Oftewel: sindsdien zoek ik geen diagnoses meer op op het Internet laughcry .
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Possom do 13 okt 2011 - 0:00

Ik heb daar ook wel eens last van, mee naar de dokter gegaan, bleek het mijn lymfeklier te zijn. Ik voel het dus als ik ziek word.

Edit: had eroverheen gelezen dat je een dikke plek hebt. Bij mij wordt het wel iets dikker, maar het gaat ook weer weg.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Silver do 13 okt 2011 - 0:05

Als ik ergens last van heb, zoek ik op met de symptomen die ik heb. 9 van de 10 keer klopt het niet, maar heel vaak klopt de diagnose die ik mezelf dan geef wel met de diagnose die ik een dag later door de ha ook krijg. Maar ik sla er nu "op een bepaalde" manier in door. Mag van mezelf niet meer allemaal forums afgaan om te kijken of er meerdern "datgene" ook zo ervaren en hebben.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  NerdChic do 13 okt 2011 - 0:35

Possom schreef:Ik heb daar ook wel eens last van, mee naar de dokter gegaan, bleek het mijn lymfeklier te zijn. Ik voel het dus als ik ziek word.

Edit: had eroverheen gelezen dat je een dikke plek hebt. Bij mij wordt het wel iets dikker, maar het gaat ook weer weg.

Dat hebben de meeste mensen als ze ziek zijn.

@Punk'd: Ik ga zelf ook altijd googlen en kijken wat ik kan vinden. Maar, ik ga nooit echt op horror verhalen af, omdat het 9 van de 10 x iets anders is. Maar goed, ik kan soms wel al voor mezelf een hele diagnose gesteld hebben en dan blijkt het bij de HA heel iets anders te zijn haha.
NerdChic
NerdChic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 1:06

Punk'd schreef:
Maple schreef:Ik heb het ook gehad als kind/bijna puber zijnde, ook onder mijn oksel en bij mij bleek het een bacterie te zijn. Hoeft dus niks te betekenen smile

Jeej een positief verhaal. Daar hou ik mij dan maar aan vast nerd
Meestal is zo'n knobbeltje onder je oksel een ontstoken lymfeklier als gevolg van een infectie (lymfadenitis). Daar is helemaal niets ernstigs aan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: