Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

10 mb internet?

+2
TukTuk
mauwmauw
6 plaatsers

Ga naar beneden

10 mb internet? Empty 10 mb internet?

Bericht  mauwmauw vr 24 mei 2013 - 1:49

ik ben nu aan kijken voor internet aansluiting voor in mijn nieuwe huis.Ik vroeg me af of 10 mb/s goed te doen is,als je het internet alleen gebruikt om te forummen,social media en zo nu dan wat op zoeken,downloaden doe ik zelden.
Op 1 of andere manier kan ik het snellere internet niet krijgen op mijn adres.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

10 mb internet? Empty Re: 10 mb internet?

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 1:54

Ik heb dat nu, het is te doen, maar ik ben blij dat ik naar wat anders ga. Als je modem een defect heeft waardoor je internet even wat langzamer is, heb je helemaal niets...

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw vr 24 mei 2013 - 1:56

oke bedankt voor je antwoord lennox, dan ga ik denk toch nog even verder zoeken.Vind het zo raar dat ik op mijn adres de 10 mb wel kan krijgen maar de 30 mb niet.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 1:58

Dat heeft ook wel een beetje met de mogelijkheden per adres te maken. Ik kan op mijn adres bijvoorbeeld ook geen 40mb krijgen.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw vr 24 mei 2013 - 1:59

Lennox schreef:Dat heeft ook wel een beetje met de mogelijkheden per adres te maken. Ik kan op mijn adres bijvoorbeeld ook geen 40mb krijgen.
oke ben ik klaar mee 10 mb internet? 1371890812 weet jij toevallig of dat voor elke aanbieder dan geldt?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 1:59

Dat durf ik niet te zeggen..

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw vr 24 mei 2013 - 2:00

oke dan moet ik dat even gaan uitzoeken,dacht als je dat weet is dat mee genomen Very Happy
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  TukTuk vr 24 mei 2013 - 3:01

Je kan even via een vergelijkingssite kijken, en dan je postcode invullen, en dan zie je precies wat je op dat adres kan krijgen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mauwmauw vr 24 mei 2013 - 4:32

AngelNyn schreef:Je kan even via een vergelijkingssite kijken, en dan je postcode invullen, en dan zie je precies wat je op dat adres kan krijgen.
Bedankt voor de tip. Ga ik straks doen
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bazinga vr 24 mei 2013 - 4:52

Haha ik dacht altijd 10 mb te hebben, maar blijkt dat ik dus al járen op 3 mb zat!! Very Happy Dat was toen schijnbaar normaal of zo en ik heb 't pakket nooit aangepast en eigenlijk ook nooit problemen mee gehad... Nu heb ik wel een whopping 8 mb en ik vind 't prima.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Nyx vr 24 mei 2013 - 4:54

Ik neem 20 mb af van mijn provider en door overboeking haal ik rond de 10 mb binnen. Ik vind het prima te doen. Ik vind het zelfs te veel. Ik twijfel erover om over te stappen naar een andere provider zonder overboeking, dus geen adsl, en dan ga ik er vanuit dat ik aan 10 mb meer dan voldoende heb. Omdat ik me er nu ook prima mee kan redden.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Sarah1985 vr 24 mei 2013 - 6:15

ik vind 10 mb maar weinig wij hebben 100

Maar mijn man gebruikt het veel als je niet veel gaat downloaden dan kan je wel minder
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  GreenGrass vr 24 mei 2013 - 6:54

Die 10 mb heeft te maken met de afstand tussen jouw huis en de centrale. Blijkbaar is er een bepaald maximum wat ze je aan kunnen bieden. Een hoger abonnement nemen kan dan wel, maar dan haal je de snelheid niet (betaal je dus te veel). Met ADSL (aanbieders als KPN, Telfort, XS4ALL) heb je vaak maar een maximum snelheid die je kan afnemen, maar deze snelheid haal je vaak niet.

Wil je stabiel en relatief wat sneller internet dan kan je beter via de kabel (tv-aansluiting) internet nemen. Aanbieders daarbij zijn onder andere UPC en Ziggo. Als je ook televisie afneemt, betaal je voor het internet een euro of 20 per maand erbij.

Effectief is TV (kabel) + internet via kabel of TV (kabel) + internet via telefoonlijn ongeveer even duur, maar snelheid via kabel is meer gegarandeerd.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Nyx vr 24 mei 2013 - 7:02

GG, dat is dus de reden waarom ik naar Ziggo dreig over te stappen.

Ik betaal momenteel 29 euro voor 20mb internet en telefonie. Door de overboeking op de lijn, houdt ik slechts 10 mb over. Ziggo biedt daarentegen een pakket aan, even uit mijn hoofd, voor 43 euro voor 10 mb internet, telefonie televisie. Hier zit nauwelijks overboeking op. Ik betaal dus voor hetgeen dat ik ook krijg. Daarnaast 29 euro + 17.75 =46.75 en dus ben ik 3.75 per maand goedkoper uit dan mijn budgetknaller Online momenteel. Daarnaast is hun klantenservice gratis en bij Online betaal ik me scheel aan kosten om de klantenservice te bereiken. Dat vind ik ook wel weer belangrijk. Voel me lichtelijk genaaid door mijn huidige provider.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Nyx vr 24 mei 2013 - 7:07

10 mb is trouwens voldoende voor huis-tuin-keukengebruik. Wil je nu ontzettend veel gaan downloaden, dan kan dat ook met 10 mb, maar duurt het langer. Ik snap dat mensen, die veel downloaden, eerder kiezen voor 100mb.

Met mijn 10 mb maak ik normaal gebruik van internet (forums, facebook), download ik zo nu en dan een groot spel en luister of download ik muziek.

Ik weet alleen niet wat je qua mb's gaat overhouden als je voor 10mb kiest bij een adslprovider. 10mb bij een kabelmaatschappij moet zeker te doen zijn.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  GreenGrass vr 24 mei 2013 - 7:12

Wij hebben hier ook kabelinternet smile
Bij mijn moeder heb ik ADSL, dat is enorm sloom. Daar is ook de max 10 mb/s, maar dat halen we nog niet eens. Hoger abonnement is niet mogelijk. Binnenkort ligt daar wel glasvezel, maar dat is nu nog niet betaalbaar.

Pakketten zijn best wel scherp qua prijs!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  Nyx vr 24 mei 2013 - 7:19

Ik zie nu dat het 0.95 cent duurder is geworden bij Ziggo. smile

Online heeft wel 10mb, 30 mb en 50 mb. 10 mb, 24,95. 30 mb, 29,95. 50 mb, 34,95.

Nog duur trouwens.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  GreenGrass vr 24 mei 2013 - 8:02

Wij kunnen alleen bij UPC terecht.

Tip: Als je veel belt, let dan eens op de tarieven voor vast/mobiel bellen afkopen. Bij veel bellen kan dit best schelen op je telefoonrekening!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 10:27

Nyx schreef:GG, dat is dus de reden waarom ik naar Ziggo dreig over te stappen.

Ik betaal momenteel 29 euro voor 20mb internet en telefonie. Door de overboeking op de lijn, houdt ik slechts 10 mb over. Ziggo biedt daarentegen een pakket aan, even uit mijn hoofd, voor 43 euro voor 10 mb internet, telefonie televisie. Hier zit nauwelijks overboeking op. Ik betaal dus voor hetgeen dat ik ook krijg. Daarnaast 29 euro + 17.75 =46.75 en dus ben ik 3.75 per maand goedkoper uit dan mijn budgetknaller Online momenteel. Daarnaast is hun klantenservice gratis en bij Online betaal ik me scheel aan kosten om de klantenservice te bereiken. Dat vind ik ook wel weer belangrijk. Voel me lichtelijk genaaid door mijn huidige provider.
Dat pakket van Ziggo heb ik nu, wat een verschrikking. Onze modem is defect en íédere klantenservice-medewerker die we spraken kon dat zo op z'n schermpje zien en benoemde het ook, maar niemand die een monteur langs wilde sturen. Internet vloog er geregeld uit (waarschijnlijk omdat we maar 10mb hebben, met 20 heb je nog wat reserve, wat ik eerder al zei, maar da's mijn beredenatie), tv-verbinding is ronduit slecht, en de service is nog slechter. Heb abonnement staat nog op naam van mijn ex, een naamswijziging moet met handtekening van mijn ex (niet geheel vreemd, maargoed, ik heb de naamswijziging een jaar terug al doorgegeven), maar opzeggen kon weer wel telefonisch, als ik me gewoon voordeed als mevrouw *****. Dat werd me zelfs bij de klantenservice aangeraden. Dat heb ik dus maar gedaan laughcry

Wij gaan straks naar KPN, die zullen ook vast af en toe wel eens storingen hebben, maar slechter dan bij Ziggo kan het niet.

Gast
Gast

Bericht  Nyx vr 24 mei 2013 - 10:39

Als het televisiesignaal al slecht is, dan is daar wel meer aan de hand geweest. Wat ontzettend raar dat niemand daar een monteur voor langs wilde sturen. En ik snap dan ook dat je overstapt naar een ander. Och, en dat opzeggen. Als je maar zegt dat je een ander bent en de ander zijn geboortedatum kent, dan kan alles.

Al had ik laatst een storing met mijn decoder en niemand vroeg naar de geboortedatum van de eigenaar van het abonnement (Dat is ook maar goed ook, weet niet eens wanneer ie jarig is en al helemaal niet in welk jaar). Want mijn kaart staat niet op mijn naam. Maar misschien komt het ook wel omdat ik direct begin over mijn eigen bevindingen en er gewoon een dom praatje van maak.

KPN heb ik over nagedacht, maar ik wil geen televisie van een andere provider. Mijn pap is super tevreden over KPN, maar ik doe het maar niet. Ik zit ook nog steeds bij Essent (zat vroeger in de regio en zelfs na vrijgeven ben ik er nog steeds klant). Ik kom niet graag uit mijn comfortzone
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 10:42

Ik heb met tv van KPN veel meer opties en mogelijkheden dan bij Ziggo, dus die keuze was eigenlijk helemaal niet zo moeilijk Wink

Gast
Gast

Bericht  Nyx vr 24 mei 2013 - 10:46

Lennox schreef:Ik heb met tv van KPN veel meer opties en mogelijkheden dan bij Ziggo, dus die keuze was eigenlijk helemaal niet zo moeilijk Wink
Ja, en alle regionale zenders die Ziggo te duur vind om uit te zenden, ook al zeggen ze dat de programmaraden daarvoor gekozen heeft. Ach, als het maar verkoopt... Neutral

Mijn pap heeft dus KPN en het ziet er echt heel mooi uit. Hij is helemaal blij met zijn regionale zenders. En zei mij ook al, overstappen naar KPN. Maar ik durf niet. Ik vond het al heel knap vandaag dat ik mijn energieprijzen voor een jaar heb vastgezet. 10 mb internet? 394967 Maar ik heb nog tot oktober om mijn definitief mijn provider te kiezen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: