Je valt tegen na sollicitatiegesprek...
+3
Aziraphale
Pompoen
SleepingBeauty
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Je valt tegen na sollicitatiegesprek...
Mijn collega's hadden na mijn sollicitatiegesprek een heel ander beeld van mij als dat ik tot nu toe liet zien op de afdeling. Ik had een hele pittige sollicitatie neergezet als een vrouw met ballen, maar dat zien ze niet echt terug.
En zo als een vrouw met ballen wil ik mezelf ook niet echt noemen...
Maar goed ze wilden wel graag dat ik wat meer de verdieping opzoek en wat meer toe kan voegen aan het team, nu heb ik nooit tussendoor eigenlijk een proeftijdgesprek gehad of zo dus dit komt nu na een aantal maanden.
Hoe zien jullie dat, wat voeg jij toe aan je team/afdeling?
Het klopt wel dat ik soms merkte dat ik achter dingen aan liep, omdat ik vaak zoiets heb van het komt nog wel, maar dan doet een collega het al. Ook gesprekken met familie kan ik me nog meer in mengen. Daardoor heb ik wel tips gekregen om meer te gaan doen.... (ik werk overigens in de revalidatie)
Nu had mijn collega gevraagd of ik samen met haar een stagiaire wil begeleiden, heb daar erg aan getwijfeld en dat ook aan haar geuit, maar ze gaf aan dat het meer ter ondersteuning was en ik kom nu ook 2 jaar gelden van dezelfde school af, dus ik ken ook het idee van haar toetsen enz. wel. Iedereen was een beetje klaar met stagiaires, dus dacht van nou laat ik me maar van me goede kant laten zien en dan help ik wel.
In februari loopt straks mijn contract af dus heb nu echt het gevoel dat ik alles op alles moet zetten, als ik wil blijven. Terwijl ik het erg na mijn zin heb, en er graag een paar jaartjes zou werken.
En zo als een vrouw met ballen wil ik mezelf ook niet echt noemen...
Maar goed ze wilden wel graag dat ik wat meer de verdieping opzoek en wat meer toe kan voegen aan het team, nu heb ik nooit tussendoor eigenlijk een proeftijdgesprek gehad of zo dus dit komt nu na een aantal maanden.
Hoe zien jullie dat, wat voeg jij toe aan je team/afdeling?
Het klopt wel dat ik soms merkte dat ik achter dingen aan liep, omdat ik vaak zoiets heb van het komt nog wel, maar dan doet een collega het al. Ook gesprekken met familie kan ik me nog meer in mengen. Daardoor heb ik wel tips gekregen om meer te gaan doen.... (ik werk overigens in de revalidatie)
Nu had mijn collega gevraagd of ik samen met haar een stagiaire wil begeleiden, heb daar erg aan getwijfeld en dat ook aan haar geuit, maar ze gaf aan dat het meer ter ondersteuning was en ik kom nu ook 2 jaar gelden van dezelfde school af, dus ik ken ook het idee van haar toetsen enz. wel. Iedereen was een beetje klaar met stagiaires, dus dacht van nou laat ik me maar van me goede kant laten zien en dan help ik wel.
In februari loopt straks mijn contract af dus heb nu echt het gevoel dat ik alles op alles moet zetten, als ik wil blijven. Terwijl ik het erg na mijn zin heb, en er graag een paar jaartjes zou werken.
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Je valt tegen na sollicitatiegesprek...
Het is wel goed dat ze het aangeven en dat ze je wel tips geven hoe je wellicht wat beter erbij zou passen. Gewoon daar aan werken, maar wel jezelf blijven, want aan een gemaakt iemand hebben ze ook niks natuurlijk.
Gast- Gast
Wat vervelend dat je nu het gevoel hebt gekregen door je collega's niet echt wordt gezien als iemand die op d'r plek zit, terwijl je dat zelf anders hebt ervaren tot dusver. Ik zou ook niet zo goed weten wat je eventueel aan je eigen (werk)houding aan zou kunnen passen gebaseerd op je openingspost.
Je vroeg geloof ik wat andere forummers toevoegen aan het team waarin zij werkzaam zijn. Ik denk dat dat per functie verschilt. Wat ik zelf bijvoorbeeld toevoeg is dat ik uiteindelijk de knopen doorhak in het team waarin ik werk, aangezien ik teamleider ben. Verder word ik gezien als iemand die altijd vrolijk rondhuppelt, altijd lacht, maar er wel staat als dat nodig is. Door mijn talenkennis en juridische achtergrond word ik sowieso gewaardeerd, want ben de enige op de afdeling die bepaalde talen van basis tot zeer goed beheerst en dan word je al snel beschouwd als een belangrijke schakel, terwijl ik het zelf helemaal niet zo ervaar. Sterker nog: ik ben hartstikke zat van mijn huidige functie en hoor volgende week of ik een andere baan heb.
Je vroeg geloof ik wat andere forummers toevoegen aan het team waarin zij werkzaam zijn. Ik denk dat dat per functie verschilt. Wat ik zelf bijvoorbeeld toevoeg is dat ik uiteindelijk de knopen doorhak in het team waarin ik werk, aangezien ik teamleider ben. Verder word ik gezien als iemand die altijd vrolijk rondhuppelt, altijd lacht, maar er wel staat als dat nodig is. Door mijn talenkennis en juridische achtergrond word ik sowieso gewaardeerd, want ben de enige op de afdeling die bepaalde talen van basis tot zeer goed beheerst en dan word je al snel beschouwd als een belangrijke schakel, terwijl ik het zelf helemaal niet zo ervaar. Sterker nog: ik ben hartstikke zat van mijn huidige functie en hoor volgende week of ik een andere baan heb.
Gast- Gast
Als ze je een hopeloos geval vonden hadden ze je vast niet zoveel tips gegeven of gevraagd om een stagiaire te begeleiden. Dus ik zou de tips gewoon mee proberen te nemen en daar aan werken en verder lekker doorwerken en je humeur of zelfvertrouwen er niet te veel door laten beïnvloeden!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Pippa schreef:Guattari, ik duim voor je!
Lief! Ik ook voor mezelf. Van de 3 mensen die hierover gaan, hebben er 2 al goedkeuring gegeven, dus spannend. Ben benieuwd, zou in alle opzichten erop vooruit gaan! Ook leuke tripjes naar het buitenland, whooo.
Gast- Gast
Ik ben leidinggevende, dus vind de vraag moeilijk te beantwoorden. We zijn met zijn drieën en zijn alledrie heel anders en pakken dingen anders aan. Ik ben rustig, een luisterend oor, maar heb wel duidelijke regels en daar dien je je echt aan te houden. Met zijn 3en zijn wij echt een team en voegen elkaar bij/toe, dus ik zit wel echt op mijn plek, vanaf dag 1.
Gast- Gast
Guattari schreef:Pippa schreef:Guattari, ik duim voor je!
Lief! Ik ook voor mezelf. Van de 3 mensen die hierover gaan, hebben er 2 al goedkeuring gegeven, dus spannend. Ben benieuwd, zou in alle opzichten erop vooruit gaan! Ook leuke tripjes naar het buitenland, whooo.
Dan moeten ze de derde net zo lang stalken, totdat die ook ja zegt, want dit is eigenlijk al een meerderheid he! Komt goed
Gast- Gast
Ik denk dat het begeleiden van een stagiaire, mits je dit goed doet, erg leerzaam is en ook veel tijd kost. Ik denk dus dat ze je dit niet zonder reden hebben gevraagd. Nu kun je laten zien wat je kunt Ga ervoor!
Ik zou toch echt proberen om minder afwachtend te zijn, zorg dat jij een collega eens een keertje voor bent met iets regelen. Dat wordt gewaardeerd maar dat vind ik bijv. ook echt wel belangrijk in een goede collega. Dat je elkaar daarin goed kunt aanvullen en afwisselen, dat het niet steeds dezelfde is die voor de feiten aanrent of juist erachter
Probeer een duidelijk weekplanning voor ogen te hebben, houd dit ook goed bij. Dan kun je jezelf ook veel beter voorbereiden op bepaalde zaken of bijv. alvast iets klaarleggen voor je collega's.
Laatst aangepast door Aziraphale op wo 12 okt 2011 - 23:00; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ze hebben je niet voor niets tips gegeven en en gevraagd om een stagiaire mee te gaan begeleiden. Werk aan de punten die zij je aangereikt hebben en vraag eventueel of je anderen bij hun taken kan helpen of overnemen. Initiatief nemen wordt vaak erg gewaardeerd. Als ze je liever uit het team willen, hadden ze je geen handvaten aan gereikt, dus ga ervoor!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Wat bedoelen ze nou juist met 'ballen aan je lijf'? Dat is me niet echt duidelijk (en is misschien ook verschillend van sector tot sector?) en dat is best wel ironisch, want ik waardeer ook collega's met 'ballen aan hun lijf'. Wat ik daaronder versta: moeilijke beslissingen kunnen nemen, 'nee' durven zeggen tegen cliënten, problemen op voorhand kunnen zien aankomen en op tijd ingrijpen, durven grenzen trekken naar anderen. Is het voor jou 100 procent duidelijk wat ze nu van jou verwachten?
Ik kan me voorstellen dat dit niet erg leuk is om te horen maar ze hebben je wél gevraagd om een stagiaire mee te begeleiden en dat vraag je niet (thans ik niet) aan een collega waarbij je niet het gevoel hebt dat je daar op kan bouwen. Dus echt teleurgesteld in je werken zullen ze niet zijn, denk ik. Maar probeer wel te werken aan de punten die zij aanhalen, zou je dit eventueel ook met je leidinggevende kunnen bespreken? Want wij hebben sowieso na een paar maanden werken en dan om het jaar een functioneringsgesprek, waar je zo'n zaken kunt bespreken en waar je dan tips krijgt van je leidinggevende. En onthou; niemand is perfect. Echt niet.
Wat ik specifiek bijdraag in mijn team? Ik ben iemand die problemen snel opspoort, snel kan inspelen op (crisis)situaties, zelfstandig kan werken en een perfectionist is. Niet altijd even goed, dat laatste maar goed, ik werk er aan.
Ik kan me voorstellen dat dit niet erg leuk is om te horen maar ze hebben je wél gevraagd om een stagiaire mee te begeleiden en dat vraag je niet (thans ik niet) aan een collega waarbij je niet het gevoel hebt dat je daar op kan bouwen. Dus echt teleurgesteld in je werken zullen ze niet zijn, denk ik. Maar probeer wel te werken aan de punten die zij aanhalen, zou je dit eventueel ook met je leidinggevende kunnen bespreken? Want wij hebben sowieso na een paar maanden werken en dan om het jaar een functioneringsgesprek, waar je zo'n zaken kunt bespreken en waar je dan tips krijgt van je leidinggevende. En onthou; niemand is perfect. Echt niet.
Wat ik specifiek bijdraag in mijn team? Ik ben iemand die problemen snel opspoort, snel kan inspelen op (crisis)situaties, zelfstandig kan werken en een perfectionist is. Niet altijd even goed, dat laatste maar goed, ik werk er aan.
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Juist als ze jou na dit gesprek vragen om een stagaire te begeleiden is het denk ik om jou de kan te geven 'die andere kant' van jezelf te laten zien. Aanpakken dus.
Wat ik toe zou voegen (op basis van een bestuursjaar): ik ben daadkrachtig, hak knopen door, ben emotioneel stabiel, ik ben een mediator en erg geordend. Ik hielp ook regelmatig collegas overzicht en structuur aan te brengen in hun werk.
Wat ik toe zou voegen (op basis van een bestuursjaar): ik ben daadkrachtig, hak knopen door, ben emotioneel stabiel, ik ben een mediator en erg geordend. Ik hielp ook regelmatig collegas overzicht en structuur aan te brengen in hun werk.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik kan me goed voorstellen dat je hier even onzeker van wordt!
Ik zit nu ruim 3 jaar op mijn (eerste) werkplek en in de eerste maanden durfde ik mezelf ook nog niet goed te profileren.
Wat ik op dit moment toevoeg aan het team: als collega's om de brei heendraaien en zijweggetjes nemen, breng ik meestal veel helderheid en reflectie. Daarnaast breng ik een frisse en vernieuwende blik in het team met toch wat oudere (45+) werkers. Ik ben erg attent/collegiaal: zie dat collega's dingen niet goed hebben ingevuld, dat op de nieuwe website een oud telefoonnummer staat, altijd bereid om dingen over te nemen in geval van drukte/ziekte, denk aan cadeautjes/kaartjes voor collega's die vertrekken etc.
En uiteraard breng ik een heleboel gezelligheid, wat varieert van ijsjes op een zomerdag tot een sinterklaasgedichtje voor elke collega.
Ik zit nu ruim 3 jaar op mijn (eerste) werkplek en in de eerste maanden durfde ik mezelf ook nog niet goed te profileren.
Wat ik op dit moment toevoeg aan het team: als collega's om de brei heendraaien en zijweggetjes nemen, breng ik meestal veel helderheid en reflectie. Daarnaast breng ik een frisse en vernieuwende blik in het team met toch wat oudere (45+) werkers. Ik ben erg attent/collegiaal: zie dat collega's dingen niet goed hebben ingevuld, dat op de nieuwe website een oud telefoonnummer staat, altijd bereid om dingen over te nemen in geval van drukte/ziekte, denk aan cadeautjes/kaartjes voor collega's die vertrekken etc.
En uiteraard breng ik een heleboel gezelligheid, wat varieert van ijsjes op een zomerdag tot een sinterklaasgedichtje voor elke collega.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Soortgelijke onderwerpen
» Sollicitatiegesprek
» Straks sollicitatiegesprek...
» Competentietest; uitslag valt tegen
» Sollicitatiegesprek
» Sollicitatiegesprek!
» Straks sollicitatiegesprek...
» Competentietest; uitslag valt tegen