Omgaan met mijn zwager.
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Omgaan met mijn zwager.
...
Laatst aangepast door toetje_ op di 28 dec 2010 - 4:15; in totaal 1 keer bewerkt
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Re: Omgaan met mijn zwager.
Een vriendin van mij heeft ook zo'n relatie met haar zwager. Haar zus vind het allemaal prima en zelfs leuk. Ik zou er toch wel met je zus over praten hoe zij het vind want misschien vind zij het wel helemaal niet leuk.
Mysterious- Prater
- Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10
...
Laatst aangepast door toetje_ op di 28 dec 2010 - 4:15; in totaal 1 keer bewerkt
Toet- Lady Post-a-lot
Ik denk inderdaad dat het er heel erg vanaf hangt hoe je zus hier over denkt. Opzich is er helemaal niks mis mee maar misschie doe je nu dingen met je zwager die eigenlijk je zus met jou of hem zou willen doen en kwets je haar daar enorm mee.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Ik kan me heel goed voorstellen dat je zus het niet leuk vindt en ik vind het ook niet meer dan normaal om rekening te houden met haar gevoelens en dus een beetje gas terugneemt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Prosecco schreef:Ik denk inderdaad dat het er heel erg vanaf hangt hoe je zus hier over denkt. Opzich is er helemaal niks mis mee maar misschie doe je nu dingen met je zwager die eigenlijk je zus met jou of hem zou willen doen en kwets je haar daar enorm mee.
+1
Ik kan me voorstellen dat je 't lastig vind om het gesprek met je zus aan te gaan, aangezien je niet goed met haar kunt praten. Maar ik denk wel dat 't belangrijk is om te weten hoe zij hier over denkt. En ik denk dat het belangrijk is om jouw intentie ten opzichte van je zwager duidelijk te maken naar je zus; dat jullie relatie puur platonisch is en dat je niet verliefd op hem bent (toch?). Misschien kun je het gesprek een keer aangaan als je zwager je vraagt of jullie iets willen gaan doen, dan zou je aan haar kunnen vragen hoe zij dat vindt.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik kan me trouwens voorstellen dat het nog meer steekt als een zus met wie je zelf niet eens goed kunt opschieten opeens zo close is met je vriend.
Susan- Lady Post-a-lot
...
Toet- Lady Post-a-lot
toetje_ schreef:
Nee ik ben absoluut niet verliefd op hem, het komt nog niet eens in de buurt. Dat is ook wel duidelijk gelukkig.
Wij vragen mijn zus ook altijd mee, maar ze wil soms gewoon niet. Dan vraagt hij of ze liever wil dat hij ook thuis blijft en dat doet ze net of het haar niks doet.
Dat is toch logisch? Waarschijnlijk heeft zij wel door dat hij zin heeft om te gaan, dus zij wil niet degene zijn die hem tegenhoudt, maar ik denk wel dat ze het fijn zou vinden als hij de vraag niet bij haar neer zou leggen, maar uit zichzelf zou besluiten om bij haar thuis te blijven.
Ik krijg uit het hele verhaal ook de indruk dat jij van de twee zussen net iets vlotter, spontaner en ondernemender bent, klopt dat?
Susan- Lady Post-a-lot
...
Toet- Lady Post-a-lot
...
Laatst aangepast door toetje_ op di 28 dec 2010 - 4:16; in totaal 1 keer bewerkt
Toet- Lady Post-a-lot
In dat geval zou ik echt een beetje terughoudender worden in het contact. Je kunt best leuk met hem omgaan, maar zie hem echt als je zwager en niet als een persoonlijke vriend, ik denk dat dat al veel scheelt.
Susan- Lady Post-a-lot
...
Laatst aangepast door toetje_ op di 28 dec 2010 - 4:16; in totaal 1 keer bewerkt
Toet- Lady Post-a-lot
Vind je hem misschien stiekem meer dan leuk?
Ik krijg de indruk dat je nogal vol van hem bent en het graag over hem wil hebben.
Ik krijg de indruk dat je nogal vol van hem bent en het graag over hem wil hebben.
Gast- Gast
Weet je, ik denk dat ze diep in haar hart dolgraag zou willen aangeven dat ze het niet prettig vindt, dat ze liever heeft dat hij bij haar blijft, maar ze voelt zich waarschijnlijk al min of meer een suffe muts naast haar vlottere zusje en ze is als de dood dat ze dat nog eens versterkt door aan hem te gaan trekken. Ik denk echt dat het goed is als jij die verantwoordelijkheid neemt en ik hoop dat hij het ook snapt.
Susan- Lady Post-a-lot
mozzarella schreef:Vind je hem misschien stiekem meer dan leuk?
Nee, zoals ik al had gezegt absoluut niet.
Toet- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Weet je, ik denk dat ze diep in haar hart dolgraag zou willen aangeven dat ze het niet prettig vindt, dat ze liever heeft dat hij bij haar blijft, maar ze voelt zich waarschijnlijk al min of meer een suffe muts naast haar vlottere zusje en ze is als de dood dat ze dat nog eens versterkt door aan hem te gaan trekken. Ik denk echt dat het goed is als jij die verantwoordelijkheid neemt en ik hoop dat hij het ook snapt.
Ik snap het en dit was precies wat ik nodig had. Iemand die het allemaal even voor me relativeerd.
Dit topic heb ik natuurlijk ook geopend omdat ik me er niet prettig bij voel hoe het nu gaat. Ja, ik vind het fijn dat ik zo goed met hem op kan schieten en ja, ik vind het gezellig om dingen met hem te doen. Maar ik vind het belangrijker dat hij en mijn zus samen gelukkig zijn.
Toet- Lady Post-a-lot
Ik vind het wel goed van je dat je je realiseert dat het ergens gewoon niet klopt, dat jij iets beter kunt opschieten met je zwager. Maar goed dat je zus waarschijnlijk niet leuk vind, kan je niet bij haar ruiken natuurlijk. (nou ja, bijna dan ) Ik denk dat als je van je zus merkt dat ze het niet leuk vind dat jij en haar vriend goed met elkaar kunnen opschieten, dat je wat afstand moet nemen en hen zelf de ruimte moet geven.
Maar... ligt het dan ook niet een beetje aan de zwager zelf? Kan hij zelf ook niet aangeven dat ie eventjes wat gas terug wilt nemen? Of merkt hij zelf dan niet dat z'n vriendin het niet leuk vind?
(ik kan het natuurlijk ook helemaal verkeerd hebben natuurlijk, dan moet je me even erop corrigeren. )
Maar... ligt het dan ook niet een beetje aan de zwager zelf? Kan hij zelf ook niet aangeven dat ie eventjes wat gas terug wilt nemen? Of merkt hij zelf dan niet dat z'n vriendin het niet leuk vind?
(ik kan het natuurlijk ook helemaal verkeerd hebben natuurlijk, dan moet je me even erop corrigeren. )
Gast- Gast
Toet- Lady Post-a-lot
Bedankt voor jullie reacties, ik kan er zeker wat mee. Ik haal nu alles even weg i.v.m. herkenning.
Toet- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe moet ik omgaan met de vriendengroep van mijn vriend?
» Verjaardag van zwager
» Bruiloften van je broer/zus of zwager/schoonzus
» Mijn moeder verbied mij mijn relatie te zien.
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» Verjaardag van zwager
» Bruiloften van je broer/zus of zwager/schoonzus
» Mijn moeder verbied mij mijn relatie te zien.
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: