Hoe zouden jullie dit doen?
+10
Annie24
Printje
frolic
Darius
chipa
Tania
Susan
Supertalentje
RYW
Parisienne
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe zouden jullie dit doen?
Hoe gaan jullie om met iets waar jullie kindjes ECHT NIET aan mogen zitten?
Wij hebben sinds vandaag de gaskachel weer aan. Het is zo'n grote, ouderwetse gaskachel. Een vreselijk ding, maar onze enige warmtebron in huis helaas. Uiteraard wordt de kachel ontzettend heet! De kachel staat in het woongedeelte, tegenover de bank. Tussen de bank en de kachel staat de salontafel. Onze woonkamer is lang maar wel vrij smal. Tussen de kachel en de bank zit zo'n 2 meter, waar de salontafel dus nog tussen staat. Er is geen mogelijkheid om de bank en salontafel e.d. anders te zetten.
Natuurlijk proberen we N. op allerlei manieren duidelijk te maken dat het gevaarlijk is, dat het 'au' doet en dat ze er gewoon echt niet aan mag/kan zitten. Toch ben ik als de dood dat het een keer fout gaat. In haar bijzijn zal ik de kachel zo min mogelijk aan hebben staan, als het echt te koud wordt zet ik hem op een lage stand. Uiteraard zal ik haar ook NOOIT alleen laten rondkruipen/-lopen als dat ding aanstaat en dus heet is.
Hoe zouden jullie je kindje duidelijk maken in een dergelijke situatie dat hij/zij er ECHT NIET aan mag zitten? Iemand tips?
Wij hebben sinds vandaag de gaskachel weer aan. Het is zo'n grote, ouderwetse gaskachel. Een vreselijk ding, maar onze enige warmtebron in huis helaas. Uiteraard wordt de kachel ontzettend heet! De kachel staat in het woongedeelte, tegenover de bank. Tussen de bank en de kachel staat de salontafel. Onze woonkamer is lang maar wel vrij smal. Tussen de kachel en de bank zit zo'n 2 meter, waar de salontafel dus nog tussen staat. Er is geen mogelijkheid om de bank en salontafel e.d. anders te zetten.
Natuurlijk proberen we N. op allerlei manieren duidelijk te maken dat het gevaarlijk is, dat het 'au' doet en dat ze er gewoon echt niet aan mag/kan zitten. Toch ben ik als de dood dat het een keer fout gaat. In haar bijzijn zal ik de kachel zo min mogelijk aan hebben staan, als het echt te koud wordt zet ik hem op een lage stand. Uiteraard zal ik haar ook NOOIT alleen laten rondkruipen/-lopen als dat ding aanstaat en dus heet is.
Hoe zouden jullie je kindje duidelijk maken in een dergelijke situatie dat hij/zij er ECHT NIET aan mag zitten? Iemand tips?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Hoe zouden jullie dit doen?
Parisienne schreef:Hoe gaan jullie om met iets waar jullie kindjes ECHT NIET aan mogen zitten?
Wij hadden vroeger ook zo'n gaskachel. Ik heb het mijn oudste wel honderd keer verteld, en inderdaad was hij nooit alleen bij dat ding, maar hij leerde het pas echt toen hij er een keertje per ongeluk met zijn handje aanzat. Dat was tien minuten brullen en handje onder de kraan houden, en hij heeft zich nooit meer aan iets gebrand. Echt nooit meer.
Ik zou niet een hele barricade rond de kachel bouwen. Ze moet toch leren dat er sommige dingen zijn waar je niet aan kan komen zonder dat ze ook daadwerkelijk buiten haar bereik zijn.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Met RYW eens.
Mas is zelf ook zo eigenwijs als de pest en afgelopen weekend zou en moest hij aan de oven zitten, gevolg, brullen en hand onder de kraan. Nou meneer komt er nu niet eens meer bij in de buurt.
Mas is zelf ook zo eigenwijs als de pest en afgelopen weekend zou en moest hij aan de oven zitten, gevolg, brullen en hand onder de kraan. Nou meneer komt er nu niet eens meer bij in de buurt.
Gast- Gast
Ik zou het juist wel zo barricaderen dat ze er niet bij kan. Er zijn toch van die soort hekjes te koop die je eromheen kunt vouwen? In dit geval denk ik dat voorkomen beter is dan genezen. Uiteindelijk ben je ook maar een mens zonder ogen in je achterhoofd, dus zou het best kunnen gebeuren dat ze er toch een keer haar handje op zet en in het ergste geval zit je dan op de eerste hulp.
Ik vind echt niet dat je alles altijd maar weg moet zetten, maar dan zou ik het 'oefenen' of volhouden met andere dingen. Mijn vader heeft trouwens ook als klein jongetje aan de verwarming vastgeplakt gezeten (van de hitte) en kan zijn hand niet helemaal openvouwen door het littekenweefsel, misschien dat ik er daarom zo voorzichtig mee zou zijn.
Ik vind echt niet dat je alles altijd maar weg moet zetten, maar dan zou ik het 'oefenen' of volhouden met andere dingen. Mijn vader heeft trouwens ook als klein jongetje aan de verwarming vastgeplakt gezeten (van de hitte) en kan zijn hand niet helemaal openvouwen door het littekenweefsel, misschien dat ik er daarom zo voorzichtig mee zou zijn.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Ik zou het juist wel zo barricaderen dat ze er niet bij kan. Er zijn toch van die soort hekjes te koop die je eromheen kunt vouwen? In dit geval denk ik dat voorkomen beter is dan genezen. Uiteindelijk ben je ook maar een mens zonder ogen in je achterhoofd, dus zou het best kunnen gebeuren dat ze er toch een keer haar handje op zet en in het ergste geval zit je dan op de eerste hulp.
Eens, ik zou het risico ook niet nemen. Het hoeft niet te blijven bij een voorzichtige aanraking en een schrikreactie, ik ben als kind met mijn gezicht tegen de gaskachel aan gevallen en kon toen meteen door naar het ziekenhuis.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Meestal voelen ze wel dat het warm is en dat ze er uit de buurt moeten blijven, maar je hebt altijd eigenwijsjes er tussen zitten natuurlijk. Mijn schoonouders hebben een houtkachel die ze wel eens aan hebben in de winter maar mijn zoontje komt er niet in de buurt, hij weet en voelt dat hij heet is.
Maar ik zou toch even kijken of je er iets om heen kan zetten ofzo als ze er echt de hele tijd die kant op gaat.
Maar ik zou toch even kijken of je er iets om heen kan zetten ofzo als ze er echt de hele tijd die kant op gaat.
Gast- Gast
Wij haddden dit ook vroeger thuis. Nadat ik er twee keer toch aangezeten had heb ik het nooit meer gedaan. Verder niks aan over gehouden gelukkig.
Toch zou ik zelf ook liever een hekje ofzo eromheen te zetten. Misschien niet handig maar ik zou anders bang zijn dat er echt iets misgaat en er flinke brandwonen van komen.
Toch zou ik zelf ook liever een hekje ofzo eromheen te zetten. Misschien niet handig maar ik zou anders bang zijn dat er echt iets misgaat en er flinke brandwonen van komen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Als ik er alleen al aan denk wat er kan gebeuren als een kleintje ertegenaan valt.....brrr.
Ik zou de hele boel barricaderen. Misschien ben ik soms wel erg voorzichtig, maar brandwonden zijn zo gemeen
(en gevaarlijk).
Ik zou de hele boel barricaderen. Misschien ben ik soms wel erg voorzichtig, maar brandwonden zijn zo gemeen
(en gevaarlijk).
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik zou er ook een hekje om heen zetten, zie www.traphekje.nl
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hadden ook gaskachels , tot ik zwanger werd van T.eun toen hebben we cv aangelegd .
Ik zou zeer zeker geen enkel risico lopen , wat meerdere voor mij ookal zeggen. Een kennis van ons is als kind door dat ruitje gevallen met zijn arm en heeft er ook hele nare brandwonden aan overgehouden..
Ik zou wel barricaderen dus !
Ik zou zeer zeker geen enkel risico lopen , wat meerdere voor mij ookal zeggen. Een kennis van ons is als kind door dat ruitje gevallen met zijn arm en heeft er ook hele nare brandwonden aan overgehouden..
Ik zou wel barricaderen dus !
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Onze Jens heeft afgelopen april een kop kokend water over zichzelf gegoten, hij wilde in de mok kijken en zodoende kwam het over zijn buik heen. Hij heeft er fikse brandwonden aan over gehouden. Kun je nagaan wat een kachel kan doen.
*foto weer weg*
*foto weer weg*
Laatst aangepast door Lieskuh op wo 12 okt 2011 - 1:34; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Jeetje Lieskuh ik schrik van zijn foto zeg! Is het mooi genezen bij hem.
Alhoewel ik altijd zeg dat ik niets voor hem weg zet vind ik dit geval en ook bij warme dranken idd toch anders. Ik zou mezelf nooit vergeven als er iets met die kachel zou gebeuren. Ik zou er dus zeker iets omheen zetten.
Alhoewel ik altijd zeg dat ik niets voor hem weg zet vind ik dit geval en ook bij warme dranken idd toch anders. Ik zou mezelf nooit vergeven als er iets met die kachel zou gebeuren. Ik zou er dus zeker iets omheen zetten.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb ook nooit iets weggezet voor mijn kinderen, er is ook nooit iets gebeurt. Ik bedoel bij de verwarming in huis zeg ik 3x dat het warm is en dat ze eraf moeten blijven, maar op de een of andere manier blijft het mer hangen als ze het daadwerkelijk zelf gevoelt hebben dat het warm is. Nou prima, dan moet het maar zo. Een verwarming is natuurlijk ook lang niet zo warm als een kachel. Van Jens was echt een onbewaakt ogenblik, ik stond er namelijk naast. Tja, heb me er heel lang heel naar onder gevoelt maar ik kon er gewoon niets aan doen.
Bovenstaande foto is 2 dagen nadien. Onderstaande foto is nog geen week later. Je ziet het nog wel zitten maar het zal niet blijvend zijn gelukkig.
*foto weer weg*
Bovenstaande foto is 2 dagen nadien. Onderstaande foto is nog geen week later. Je ziet het nog wel zitten maar het zal niet blijvend zijn gelukkig.
*foto weer weg*
Laatst aangepast door Lieskuh op wo 12 okt 2011 - 1:34; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Het was ook niet richting jou bedoeld hoor Lieskuh, maar ik vind een kachel toch anders dan een kop warme thee. Ik stond er laatst ook bij, en mijn moeder en schoonvader ook en toch kreeg mijn ventje het voor elkaar om zijn handje (eigenlijk alleen zijn vingertopje toen schrok hij al) in de thee te stoppen, hij heeft hier overigens wel goed van geleerd en roept nu al auw auw als hij het ziet staan.
Printje- Lady Post-a-lot
Thee is nog erger dan een kachel, dit omdat water goed geleid en heel heet is.
Ik doe daarom altijd koud water in mijn thee en zet het altijd buiten bereik, zo zou hij zich nooit kunnen verbranden al zou hij er wel bij kunnen.
Maar die dingen gebeuren altijd in een seconde en meestal is het niet je schuld.
Ik doe daarom altijd koud water in mijn thee en zet het altijd buiten bereik, zo zou hij zich nooit kunnen verbranden al zou hij er wel bij kunnen.
Maar die dingen gebeuren altijd in een seconde en meestal is het niet je schuld.
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Thee is nog erger dan een kachel, dit omdat water goed geleid en heel heet is.
Ja dat is natuurlijk zo zoals je het schrijft. Maar ik doelde meer op dat je bij een kachel ook voorzorgsmaatregelen kunt nemen omdat je er nu al over nadenkt en bij thee natuurlijk ook maar dat is voor mijn gevoel misschien sneller gebeurd en bij de kachel kun je er nu al op inspelen.
Printje- Lady Post-a-lot
Darius schreef:Ik zou er ook een hekje om heen zetten, zie www.traphekje.nl
+1
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
RYW schreef:Parisienne schreef:Hoe gaan jullie om met iets waar jullie kindjes ECHT NIET aan mogen zitten?
Wij hadden vroeger ook zo'n gaskachel. Ik heb het mijn oudste wel honderd keer verteld, en inderdaad was hij nooit alleen bij dat ding, maar hij leerde het pas echt toen hij er een keertje per ongeluk met zijn handje aanzat. Dat was tien minuten brullen en handje onder de kraan houden, en hij heeft zich nooit meer aan iets gebrand. Echt nooit meer.
Ik zou niet een hele barricade rond de kachel bouwen. Ze moet toch leren dat er sommige dingen zijn waar je niet aan kan komen zonder dat ze ook daadwerkelijk buiten haar bereik zijn.
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat is dit een domme beredenering zeg! Dus een traphekje is ook niet nodig want ze moeten maar leren om daar niet in de buurt te komen?
Ontopic: Idd iets er omheen zetten en zorgen dat ze er met geen mogelijkheid bij kan komen. Wij hebben ook een gaskachel (die overigens aangesloten is op de radiatoren) en wij hebben hier ook een "plaat" voor gedaan, om ongelukjes te voorkomen.
Gast- Gast
Annie24 schreef:Darius schreef:Ik zou er ook een hekje om heen zetten, zie www.traphekje.nl
+1
+1
ik zou L. niet kunnen laten branden
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik probeer zoveel mogelijk als ze iets doet wat wij niet willen NEE te zeggen....en anders zou ze echt een corigerende tikje krijgen als het echt uit de hand loopt......
Gast- Gast
Wij zeggen vrij consequent nee en wanneer hij dan naar ons kijkt zeggen we 'uhuh, dat mag niet' en schudden dan nee In gevaarlijke situaties zeggen we iets harder nee en halen we hem weg bij e.g.g oven. Wij delen geen tik uit. Hij weet inmiddels aardig goed wat niet mag...maar probeert het soms nig wel stiekem natuurlijk
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Wij hadden in ons vorige huis gaskachels. Voorzorgsmaatregelen zijn inmiddels niet meer nodig aangezien we verhuisd zijn naar een woning met cv. Maar als ons huis in de winter nog niet verkocht zou zijn, dan zou ik zo'n hekje bestellen. Ik vind het onnodig om risico te lopen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Parisienne schreef:Hoe gaan jullie om met iets waar jullie kindjes ECHT NIET aan mogen zitten?
Wij hadden vroeger ook altijd gaskachels in huis. Ik denk dat het niet echt te vermijden is dat er eens een keer een ongelukje mee gebeurt. Ik heb me als kind een aantal keer goed verbrand aan de kachel. Maar voor zo ver ik weet toen ik echt klein was maar 1 keer, toen viel ik tegen de kachel aan. Ik begreep volgens mij echt wel goed dat ik daar niet aan moest komen, 't gebeurde dus eigenlijk altijd als ik viel of niet oplette. Geen idee hoe mijn ouders dat deden toen ik echt heel klein was.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik zit nog erg te twijfelen over een hekje, vind het namelijk wel vrij duur en dat geld hebben we op dit moment niet echt! Natuurlijk gaat veiligheid voor alles.. begrijp me niet verkeerd! Maar zo'n hekje hier plaatsen is bijna geen doen, dan zitten we met onze knieën tegen dat hek aan
Pff.. weet nog niet goed hoe en wat we gaan doen. Aan de ene kant denk ik ook: laat haar maar voelen, dat werkt vaak het beste. Zou hem dan niet zo heet zetten dat ze ook daadwerkelijk brandwonden krijgt, maar dat ze wel voelt dat er wel degelijk een fikse warmte vanaf komt! Aan de andere kant gaat dat natuurlijk tegen mijn gevoel in en wil ik dat ze er gewoon niet bij kan komen. Zo'n hekje is een optie, maar we moeten even gaan kijken wat de mogelijkheden daarvoor zijn bij ons.
Best lastig!!
Pff.. weet nog niet goed hoe en wat we gaan doen. Aan de ene kant denk ik ook: laat haar maar voelen, dat werkt vaak het beste. Zou hem dan niet zo heet zetten dat ze ook daadwerkelijk brandwonden krijgt, maar dat ze wel voelt dat er wel degelijk een fikse warmte vanaf komt! Aan de andere kant gaat dat natuurlijk tegen mijn gevoel in en wil ik dat ze er gewoon niet bij kan komen. Zo'n hekje is een optie, maar we moeten even gaan kijken wat de mogelijkheden daarvoor zijn bij ons.
Best lastig!!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: