Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

+18
Flower_L
Tania
Flip Fluitketel
Jelin
LMCurious
sheila123
PapillonRose
Bruintje Beer
Dani
PiP
Annie24
Vancity_girl
pindaatje
Darius
Catwoman79
Jazzlyn
Printje
rapa nui
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 5:55

Ik studeer, dus hier is het eigenlijk vanzelfsprekend dat ik thuis blijf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Tania di 11 okt 2011 - 5:58

We hebben afgesproken dat we per keer kijken. Mijn moeder past altijd hier thuis op en als J. ziek is past ze gewoon op. Als hij naar de dokter moet wil ik wel zelf mee. Daardoor ben ik 1 keer een half uur later op mijn werk geweest omdat we moesten bloedprikken. Hij gaat ook 1 of 2 dagen naar de gastouder die is niet heel moeilijk en als hij een beetje hangerig/niet lekker is mag hij gewoon komen. Als hij echt ziek is blijft hij thuis en kijk ik of ik een dienst kan ruilen, zo niet dan verdelen we het een beetje. Mijn man blijft dan een paar uurtjes thusi tot ik thuis ben of hij komt een paar uurtjes eerder naar huis zodat ik weg kan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 6:04

Wij hebben het hier nog niet over gehad eigenlijk. Moeten we maar eens doen. Wij hebben maar 1 dag in de week kdv. 1 dag mijn moeder en 1 dag mijn schoonmoeder.

Ik kan niet zomaar weg op mijn werk. Als ik moet gaan moet er iemand anders voor mij komen werken. Mijn man heeft een eigen bedrijf. Ik denk dat hij M gaat halen op kdv indien nodig. Als hij weg kan... Anders mijn schoonmoeder denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Flower_L di 11 okt 2011 - 6:23

laatst heb ik L. uurtje eerder opgehaald van KDV, en ben 1x met hem naar dokter geweest (anderhalf u eerder weg).
Volgende week heb ik extra middag vrij omdat mn ouders op vakantie zijn. Dan werkt mijn vriend in ochtend thuis, en gaat 's middags naar het werk. Ik werk de ochtend, en heb smiddags vrij.

Wij wisselen af, maar hebben ook het voordeel dat we beide thuis kunnen werken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Annie24 di 11 okt 2011 - 6:38

rapa nui schreef:Bij diegene de gebruik kon maken van zorgverlof/calamiteitenverlof: ik begrijp best dat dit voor jou wel ideaal geregeld is: maar blijft je werk dan liggen? of wordt het opgepakt door anderen? of zijn er standaard invallers?

Denk dat je mij bedoelde Question

Ik werk 36 uur, verdeel over 4 dagen. Zit met 8 mensen in totaal op onze afdeling (financien bij een woningcorporatie) We zijn een soort onderverdeel in groepjes: 2 van 3 en 1 groepje van 2. De mensen in die groepjes kunnen elkaars werk overnemen. Dus als er 1 uit het groepje om één of andere reden niet is kunnen de anderen het overnemen. Uit elk groepje is er 1 die full-time werkt en de andere 2 werken part-time. De uren zijn zo verdeel dat er altijd 2 mensen van elk groepje aanwezig zijn en het dus geen probleem is als er 1 van de 2 vrij neemt/ziek is oid. Erg goed geregeld dus Very Happy Sommige werkzaamheden kunnen ook best 1 of 2 daagjes blijven liggen.

Het is wel zo dat er écht geen andere oplossing moet zijn wil ik zorg/calamiteitenverlof krijgen. Moet ook 'goedkeuring' van mijn baas hebben. Calamiteitenverlof is het alleen als je per direct wegmoet (zoals ik 2 weken geleden Y. van het kdv moest halen) Ik had de auto en de maxi cosi bij me, dus mijn vriend kon dat niet doen. Zorgverlof is het alleen als er niemand anders is die voor je kindje of man kan zorgen bij ziekte. Mijn vriend werkt in een café en staat daar alleen. Het is (bijna, natuurlijk niet altijd) onmogelijk voor hem 1 dag van tevoren of dezelfde dag iemand anders te regelen. Vandaar dat we als oplossing hadden dat ik toen dinsdagochtend ging werken, want dan was hij nog thuis en op het moment dat hij weg moest zou ik zorgen dat ik thuis zou zijn. Opa's/oma's werken zelf of wonen te ver weg, dus die waren geen optie. Mijn baas was blij dat we het zo netjes hadden opgelost die dag zodat ik wel een halve dag kwam werken ipv een hele dag vrij te nemen. Moet er wel bijzeggen dat ik bij een heel makkelijk bedrijf werk met erg makkelijke werktijden. Ik moet 36 uur maken per week maar wanneer ik dat doe moet ik zelf weten. Eerder/later beginnen/stoppen is totaal geen probleem.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Annemie di 11 okt 2011 - 6:58

Hier past oma altijd op als mijn zoontje ziek is, mocht toevallig zij ook doodziek zijn, dan kan ik niet zomaar vrij vragen van het werk, dus dan zou ik denk ik gewoon mezelf ziek melden van het werk, dat is de enige oplossing, maar ik denk dat dat niet vaak voor zal komen, we hebben het tot nu toe altijd op kunnen lossen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Liadan di 11 okt 2011 - 7:18

Hier is het meestal mijn vriend die dan vrij neemt van zijn werk en bij Yara thuis blijft of haar van het kdv gaat halen. Ik kan moeilijker weg omdat ik zelf in de kinderopvang werk en dus niet zomaar weg kan.
Oma kan ook vaak als het nodig is.
Toen Yara 11 maanden was heeft ze de mex. griep gehad en daar is ze ruim een maand ziek van geweest, toen heeft oma veel opgepast en hebben we beiden een paar verlofdagen opgenomen om bij haar te kunnen zijn.
Met Kian hebben we ook al een aantal keer in het ziekenhuis gezeten en voor die afspraken hebben we allebei vrij genomen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 7:22

Toevallig heeft mijn collega dat deze week, gisteren haar ene kind, nu de andere (en ze heeft er nog 2, haha!)... Ze hebben het fiftyfifty opgelost. De vader heeft zijn dienst verzet naar een late dienst, en mijn collega is eerder gestopt, zodat zij het over kan nemen. Vandaag is zij vroeg(er) begonnen, bleef de papa bij zijn dochter & wisselen ze elkaar in de middag af. Netjes geregeld lijkt me. Zo hebben ze toch hun papa, of mama.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 8:01

Hier passen ook de oma's op dus als S. ziek is is hij ook in goede handen. En mocht 1 van de oma's zelf onverwachts ziek worden oid dan kan de andere oma altijd. Ik werk meestal 2 vaste dagen en dan zijn mijn moeder en schoonmoeder toevallig allebei beschikbaar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 8:04

we hebben het nog maar één keer bij de hand gehad en toen heeft mijn schoonmoeder haar opgehaald bij de gastouder. Wij zaten toen die dag toevallig allebei ver weg. Mocht het nog een keer nodig zijn, dan denk ik dat ik haar op haal, mijn man zit over het algemeen ver van huis en kan dus niet binnen 1.5 uur bij haar zijn. Ik kan binnen 30 minuten thuis zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 9:38

Het is nog nooit gebeurd, maar we hebben afgesproken dat in eerste instantie mijn schoonmoeder dan voor haar zorgt. Mijn vriend en ik kunnen beiden moeilijk spontaan weg op ons werk. Als mijn schoonmoeder niet zou kunnen, zouden we dan ter plekke even moeten overleggen voor het wie het het minst lastige is om op dat moment weg te gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Nora di 11 okt 2011 - 9:43

Rapa Nui, ik snap dat het heel vervelend is dat je collega zo vaak vrij neemt, maar vind wel dat er in zulk soort gevallen ook naar de persoonlijke situatie moet worden gekeken.
Ik heb de posts een beetje vluchtig doorgelezen maar kon niet echt ontdekken hoe de situatie van je collega is?

Heeft ze een man/vriend, wat doet hij voor werk? (als hij in het buitenland voor het leger werkt wordt afwisselen erg lastig). In dit topic lees ik dat vaak opa's en oma's ingeschakeld worden, maar zijn die nog wel in beeld in dit geval?
Als ze al die mogelijkheden niet heeft zou ik het proberen te accepteren dat de één wat vaker ziek is dan de ander. Als kinderen groter worden, zijn ze minder vaak ziek?
Of je moet klusjes bedenken die zij wellicht thuis kan doen dan? Geen idee wat voor werk je doet hoor.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  rapa nui di 11 okt 2011 - 10:00

Nora schreef:Rapa Nui, ik snap dat het heel vervelend is dat je collega zo vaak vrij neemt, maar vind wel dat er in zulk soort gevallen ook naar de persoonlijke situatie moet worden gekeken.
Ik heb de posts een beetje vluchtig doorgelezen maar kon niet echt ontdekken hoe de situatie van je collega is?

Heeft ze een man/vriend, wat doet hij voor werk? (als hij in het buitenland voor het leger werkt wordt afwisselen erg lastig). In dit topic lees ik dat vaak opa's en oma's ingeschakeld worden, maar zijn die nog wel in beeld in dit geval?
Als ze al die mogelijkheden niet heeft zou ik het proberen te accepteren dat de één wat vaker ziek is dan de ander. Als kinderen groter worden, zijn ze minder vaak ziek?
Of je moet klusjes bedenken die zij wellicht thuis kan doen dan? Geen idee wat voor werk je doet hoor.

In principe heeft de vader ook een baan in de nabije omgeving en in een gelijkwaardige functie in die zin dat hij net zo gemakkelijk/lastig vrij kan nemen als mijn collega dus daarom zou ik verwachten dat ze het een beetje zouden afwisselen als ze haar baan ook belangrijk vind. Oma's zijn ook beeld in passen ook op/zeggen af en verdere familie woont ook in de buurt. Er zijn ook prive-omstandigheden aan de oppas kant dus op zich heb ik er wel begrip voor dat ze nu tijdelijk even niet kan mits er wel gewerkt wordt aan een nieuwe structurele oplossing en dat laatste mis ik. Ze zit nog in de inwerkperiode en dat duurt normaal gesproken ook nog wel een behoorlijke periode dus zelfstandig thuis werken is niet aan de orde. Tijden mag ze in principe flexibel invullen. Het is vooral de combinatie van en / en / en en dan haar reacties erop.

Ik denk dat ik er meer begrip voor zou kunnen opbrengen als het een collega betreft die zich al bewezen heeft, inzet toont en die dit soort dingen plotseling over komen en waarvan ik weet dat ze geprobeerd heeft oplossingen te bedenken maar dat die er even niet zijn.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 10:19

Annemie schreef:Hier past oma altijd op als mijn zoontje ziek is, mocht toevallig zij ook doodziek zijn, dan kan ik niet zomaar vrij vragen van het werk, dus dan zou ik denk ik gewoon mezelf ziek melden van het werk, dat is de enige oplossing, maar ik denk dat dat niet vaak voor zal komen, we hebben het tot nu toe altijd op kunnen lossen.
huh? Overleg is toch mogelijk want het komt maar sporadisch voor. Aangezien ik manager ben geweest raad ik het je af. Mensen met kids werden bij ons extra in de gaten gehouden en vlogen er zelfs na 1 keer zo'n actie al terecht uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 10:37

@Annemie: Volgens mij kun je zelfs kortdurend zorgverlof aanvragen voor de ziekte van je kindje als je echt niemand anders hebt die het kan doen. Er is vast een andere oplossing dan ziekmelden. Daar zit gewoon een risico aan, je kunt een artscontrole aan de deur krijgen of je acuut moeten melden bij de bedrijfsarts, en dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  RYW di 11 okt 2011 - 10:53

Ik woon nog alleen, dus in principe ik, maar soms mijn moeder als het te regelen is. Mijn collega's weten van mijn situatie en hebben er begrip voor. Ik probeer van mijn kant het zo min mogelijk voor te laten komen door zo vaak mogelijk mijn moeder te vragen (die dit gelukkig ook met liefde doet) en zij tonen begrip voor als dat niet lukt.

Printje (geloof ik), ik heb er geen problemen mee mijn moeder in te schakelen. Ik leid een redelijk idioot bestaan qua drukte en bezigheden, en ik red het gewoon echt niet zonder de hulp van mijn ouders op deze momenten. Mijn moeder voelt zich trouwens nog rotter als ze hoort dat ze me had kunnen helpen, maar dat niet gedaan heeft omdat ik haar niet lastig wilde vallen. Ze heeft weleens gezegd dat ze liever zelf nee zegt dan dat ik me in haar plaats bezwaard ga lopen voelen, dat ze enorm veel respect heeft voor hoe ik alles combineer en dat ze daar graag haar steentje in bijdraagt en dat ze het geweldig vindt met haar kleinzoons, dus in mijn situatie voel ik me er niet (meer) schuldig om, nee.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk? - Pagina 2 Empty Re: Kind ziek/oppas belt af: wie blijft thuis van het werk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum