Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kind ziek>>toch naar de oppas?

+8
Angela_1986
Tania
PiP
koNijntje
SarahKey
-Ieniemienie-
Annemie
mauwmauw
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  mauwmauw ma 27 feb 2012 - 1:30

Wat doen jullie als je kind ziek is,breng je hem/haar toch naar de oppas/kdv omzelf te gaan werken,of neem je vrij.En als je vrij neemt hoe reageert je werk hierop?

V heeft zaterdag hoge koorts gehad,gaat nu wat beter maar ben de bij de ha geweest en hij heeft oorontsteking aan beide kanten,ik moest vanmiddag eigenlijk werken maar heb gebeld dat ik niet kon.Er is nu heel veel gezeur daardoor omdat ze nu iemand anders moesten regelen.Dus ben ik nu zo gek dat ik bij mijn zoon wil zijn of niet?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 1:33

wij hebben één keer gehad dat onze dochter ziek was terwijl wij weg moesten. Ze is toen alleen de ochtend naar de gastouder gegaan (waar ze toen alleen was) en mijn man heeft haar om 12u opgehaald. We hadden allebei belangrijke afspraken waar we niet de hele dag onderuit konden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Annemie ma 27 feb 2012 - 1:52

Als ik thuis zou moeten blijven omdat mijn zoontje ziek is, dan kan ik net zo goed stoppen met werken, omdat hij zowat wekelijks ziek is, maar los daar van, als mijn zoontje ziek is gaat hij gewoon naar de oppas of de oppas komt hier. (mijn schoonouders) Op vrijdag gaat hij altijd naar het kdv, als hij dan ziek is, dan passen mijn schoonouders ook op. Toevallig heb ik vorige week voor het eerst een ochtend vrij genomen, omdat mijn schoonouders toevallig een paar dagen weg waren op vakantie, gelukkig was dat toen geen probleem.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  -Ieniemienie- ma 27 feb 2012 - 2:27

Als ze naar het kdv gaan die dag, en ze zijn ziek gaan ze niet.
Ik vraag dan mn ouders, zusje of schoonouders.
Mn man is gelukkig altijd rond 11u klaar met werken en haalt ze dan wel meteen op.
Ik kan helaas niet zomaar op de dag zelf vrijnemen (werk op kdv).
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  SarahKey ma 27 feb 2012 - 2:31

Ik vind dit heel dubbel. Je hebt ook verplichtingen toe naar je baas. Je kunt niet te pas en te onpas of bij iedere verkoudheid van je kind (bij wijze van) afbellen. Je hebt eenmaal een contract getekend bij je baas en je hoort dat na te komen en dan kun je niet zelf beoordelen of je wel of niet komt werken.
Maar als je kindje echt ziek is, ja dan wil je ook bij hem/haar blijven.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 2:34

Ik breng Yenthe gewoon naar mijn ouders, of eerlijk gezegd zou ze ipv daar heen thuis blijven en laat ik mijn ouders hierheen komen. Mocht het nou echt zo zijn dat ze ziek als een hond is/word, en ze bellen dat ik naar huis moet komen, dan ga ik naar huis en bel ik mijn werk op.

Heb het nog niet meegemaakt, dat ik vrij moet vragen, maar ook al bel ik mijn werk niet, maar mijn clienten, die hebben er begrip voor, dan blijf ik gewoon thuis en dan in overleg haal ik de gemiste desnoods op een ander tijdstip/moment/dag in, of bij de meeste zeggen vaak, geeft niet, sla maar een weekje over!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  mauwmauw ma 27 feb 2012 - 2:49

Het is niet zo dat ik bij elk verkoudheidje van V thuis blijf,maar nu voor het eerst dat hij echt ziek is.Dus misschien dat ik daarom zoiets had van ik wil bij hem zijn.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 2:50

ben je wel thuis gebleven? Of ben je altijd vrij op maandag?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 3:05

Het ligt eraan hoe lang ik moet werken en hoe ziek mijn zoontje is. Maar ik denk dat ik hem wel naar mijn moeder zou brengen..
Kinderdagverblijf zou ik toch moeilijker vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  mauwmauw ma 27 feb 2012 - 3:15

Anniej_S schreef:ben je wel thuis gebleven? Of ben je altijd vrij op maandag?
ik moest eigenlijk werken,een middag.maar ben thuis gebleven.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 3:16

Hoe gaat het nu met je mannetje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  koNijntje ma 27 feb 2012 - 3:18

bij een temp onder de 38.5 mag t. gewoon naar het kdv.
maar een tijdje geleden moest hij zoveel hoesten en was hij zo zielig dat we de avond ervoor toch oppas aan huis hadden geregeld, hij had toen geen koorts. ik wilde gewoon dat hij de aandacht kreeg die hij op dat moment nodig had en dat konden ze (naar mijn mening) daar niet geven.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 3:18

SarahKey schreef:Ik vind dit heel dubbel. Je hebt ook verplichtingen toe naar je baas. Je kunt niet te pas en te onpas of bij iedere verkoudheid van je kind (bij wijze van) afbellen. Je hebt eenmaal een contract getekend bij je baas en je hoort dat na te komen en dan kun je niet zelf beoordelen of je wel of niet komt werken.
Maar als je kindje echt ziek is, ja dan wil je ook bij hem/haar blijven.

Ik heb misschien makkelijk praten omdat ik geen kinderen heb, maar ik ben het hier wel mee eens. Ik heb een collega die te pas en te onpas thuis blijft omdat haar kinderen ziek zijn. Andere collega's ondervinden hier veel hinder van omdat het werk toch af moet. Ik kan dus wel begrijpen dat ze op je werk zo reageren....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  mauwmauw ma 27 feb 2012 - 3:23

Anniej_S schreef:Hoe gaat het nu met je mannetje?
hij ligt vanaf 1300 te slapen,heeft antibiotica gehad en een zetpil tegen de pijn(op dokters advies)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 3:26

Beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 3:37

Je hebt ziek zijn en je hebt ziek zijn, ik vind persoonlijk dat er een verschil in zit. Als ze hier echt ziek zouden zijn en/of bijv. een buikgriep zouden hebben dan blijft 1 van ons thuis bij de kinderen. Mocht dit écht niet kunnen dan zou mijn moeder wel op kunnen passen in nood. Maar bij een oorontsteking, alleen verhoging of gewoon hangerig en niet lekker gaan ze gewoon daar waar ze heen zouden gaan (school of kdv). Mocht het daar dan écht niet gaan dan ben je binnen de kortste keren gebeld en dan kun je alsnog naar huis gaan of iets regelen. Mijn kinderen hebben de eerste 2 jaar van hun leven de ene oorontsteking na de andere gehad en naar mijn mening hoef je daar niet voor thuis te blijven. Juist als je je kinderen gewoon wegbrengt hebben zij er meestal ook minder last van omdat er afleiding is om ze heen. Maar goed, zo sta ik er in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  PiP ma 27 feb 2012 - 7:34

Ik probeer mijn schoonmoeder op te laten passen, maar zij kan ook niet altijd.
Daarnaast woont ze een half uur bij ons vandaan en meestal komt ze wel hierheen.

Afgelopen week was F ook ziek, ze had dan smiddags/snachts koorts en `s morgens nergens last van.

We hebben haar maandag en woensdag met 36,4 en 37 graden en helemaal in haar doen wel gebracht naar het kdv en aangegeven dat ze moesten bellen wanneer het niet meer ging. Voor de maandag had ik mijn schoonmoeder al geregeld, voor woensdag had ik niks en hebben wij beiden op het werk al geinformeerd of we evt vrij konden krijgen en dat kon.
Donderdag zouden we naar de 9maandenbeurs gaan en hadden we al vrij. We zijn niet naar de negenmaandenbeurs gegaan en ook niet naar het kdv, ze had meteen al 38,4.
Meestal kan mijn man geen vrij krijgen als ze op het kdv bellen dat F ziek is, hij zit dan vaak op minstens een uur rijden met een collega die dan ook naar huis zou moeten.
Bij mij doen ze niet heel moeilijk als ik maar geprobeerd heb wat anders te zoeken.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Tania ma 27 feb 2012 - 7:47

Het ligt eraan wat hij heeft. Mijn moeder past hier op of J. gaat naar de gastouder. Bij allebei kan hij gewoon terecht als hij ziek is. Bij de gastouder zou ik hem niet brengen als hij echt heel ziek is maar als hij gewoon niet zo lekker is gaat hij wel gewoon. Meestal gaat dat juist wel goed omdat hij dan afleiding heeft en met andere kindjes kan spelen.

Ik ben een keer een uur later op mijn werk geweest omdat ik met spoed moest bloedprikken met J. Daar wilde ik toch wel graag zelf bij zijn, daarna ben ik snel naar mijn werk gegaan en heeft mijn moeder verder voor hem gezorgd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Angela_1986 ma 27 feb 2012 - 7:58

Eline schreef:
SarahKey schreef:Ik vind dit heel dubbel. Je hebt ook verplichtingen toe naar je baas. Je kunt niet te pas en te onpas of bij iedere verkoudheid van je kind (bij wijze van) afbellen. Je hebt eenmaal een contract getekend bij je baas en je hoort dat na te komen en dan kun je niet zelf beoordelen of je wel of niet komt werken.
Maar als je kindje echt ziek is, ja dan wil je ook bij hem/haar blijven.

Ik heb misschien makkelijk praten omdat ik geen kinderen heb, maar ik ben het hier wel mee eens. Ik heb een collega die te pas en te onpas thuis blijft omdat haar kinderen ziek zijn. Andere collega's ondervinden hier veel hinder van omdat het werk toch af moet. Ik kan dus wel begrijpen dat ze op je werk zo reageren....

+1

En dan vind ik het er ook vanaf hangen of je nu vrij hebt gevraagd of gewoon hebt gezegd dat je niet komt. Daarbij vind ik het ook enigszins afhangen van het werk dat je doet; hoeft je werk niet door collega's over genomen te worden maar kan je het gewoon zelf doorschuiven naar morgen/later deze week dan vind ik het ook weer anders dan wanneer er op het laatste moment nog vervanging geregeld moet worden en collega's je werk over moeten nemen omdat het niet kan blijven liggen.

En zoals Lieskuh zegt, je hebt 'ziek' en 'ziek'. Er zit 'n verschil in of jij met je kindje naar het ziekenhuis moet om bloed te laten prikken of een (eerste) griepje, bij wijze van.

Ik heb het hier al vaker geschreven maar ik heb dus een collega gehad die alleenstaande moeder was. Zij belde meerdere keren per jaar 's morgens op met de mededeling 'Ik blijf thuis want mijn kind heeft de griep.' Ja sorry, heel erg vervelend, maar dat is toch écht jouw probleem en niet het mijne. Vervolgens was zij van mening dat ze daarvoor geen uren hoefde in te leveren en als er vervolgens een keer wat flexibiliteit van haar verwacht werd (half uurtje langer werken, wisselen van werkdag, avond- of weekendactiviteit draaien) dan hoefde we daar zéker niet op te rekenen.
Natuurlijk heb ik er begrip voor dat je kindje ziek kan zijn en natuurlijk begrijp ik dat je niet altijd 'n oppas klaar hebt staan maar ze deed niet eens de moeite om het te regelen en vond het zéér vanzelfsprekend dat ze dan gewoon, zonder gevolgen, thuis bleef.
Dat vind ik dus gewoon écht niet kunnen.

Maar goed, ik neem aan dat daar in dit geval absoluut geen sprake van is smile
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Susan ma 27 feb 2012 - 8:00

Oorontsteking vind ik wel echt ziek eerlijk gezegd. De laatste keer dat Yrsa dat had, had ze meer dan 40 graden koorts en volgens de huisarts kwam dat echt door die ontsteking.

Chronische oorontsteking vind ik dan wel weer wat anders omdat kinderen daar vaak geen pijnklachten of koorts van hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Parisienne ma 27 feb 2012 - 8:48

Toen N. oorontsteking had was ze ook echt heel ziek hoor. Had er niet aan moeten denken om weg te moeten. Als ze een beetje ziekjes/hangerig is dan is ze ook in goede handen bij mijn moeder of stiefmoeder (N. gaat niet naar een KDV, maar zij passen op) en voelt ze zich bij hun ook op haar gemak. Als ze echt goed ziek is merk ik dat meteen en zorg ik ervoor, mits mogelijk, dat ik gewoon bij haar ben.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  kwak ma 27 feb 2012 - 9:17

als D. ziek is blijf ik of mijn man thuis.
met mijn huidige werk heb ik het nog niet meegemaakt, mijn vorige werk deed er niet zo moeilijk over want ik had super lieve collega's die allemaal mama zijn en zo hielp iedereen elkaar uit de brand.
als D. ziek is moet ze gewoon thuis bij papa of mama zijn vind ik.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  maiadebij ma 27 feb 2012 - 10:31

Ik heb een groter probleem als m'n moeder een x ziek is, dan heb ik namelijk geen oppas!

Ik heb verder gelukkignog geen vrij hoeven nemen. Nu zijn ze wel beide ziek (en mijn moeder ook!) dus ik hoop dat dat voor woensdag weer beter gaat want dan moet ik weer werken. N was zaterdag zo ziek dat ik er absoluut voor thuishad gebleven, maar dan vind ik het niet meer dan logisch dat ik er uren voor inlever.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 21:18

Susan schreef:
Chronische oorontsteking vind ik dan wel weer wat anders omdat kinderen daar vaak geen pijnklachten of koorts van hebben.
Dat is niet waar. Pijn hebben ze echt wel, alleen kunnen ze er iets beter tegen omdat ze het 'gewend' zijn. Maar de pijn is er en koorts (verhoging in ons geval) ook vaak wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Susan ma 27 feb 2012 - 22:08

Lieskuh schreef:Dat is niet waar. Pijn hebben ze echt wel, alleen kunnen ze er iets beter tegen omdat ze het 'gewend' zijn. Maar de pijn is er en koorts (verhoging in ons geval) ook vaak wel.

Oh oké, dat is wat ik ooit erover gelezen heb. Maar goed, waar het mij om ging is dat ik een kind met acute oorontsteking in elk geval wel echt ziek vind. Met chronische oorontsteking is een kind kennelijk dus ook wel ziek, maar ik kan me voorstellen dat het dan lastig is om daar continu mee thuis te blijven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kind ziek>>toch naar de oppas? Empty Re: kind ziek>>toch naar de oppas?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum