zelf brood gebakken!
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
zelf brood gebakken!
Hey,
Jeeetje! Ik wist niet dat broodbakken eigenlijk zooo gemakkelijk is!!
Ik heb een kookboek van Nigella (hoe word ik een goddelijke huisvrouw),en daar stond het recept in, gewoon simpel witbrood... ik had laatst verse gist gehaald bij de jumbo, zo van als ik een keer tijd heb...
Ik heb vanmorgen om 8 uur de boel in de keukenmachine gedaan, nog ff doorkneden, rijzen... dus ben ondertussen lekker aan de gang gegaan, kneden en nog een keer rijzen... en een half uur in de oven...
totaal ben je zo klaar, alleen het rijzen kost tijd, maar lekker en simpel!!!
Nadeel is alleen dat het zo snel droog word... iemand tips???
Jeeetje! Ik wist niet dat broodbakken eigenlijk zooo gemakkelijk is!!
Ik heb een kookboek van Nigella (hoe word ik een goddelijke huisvrouw),en daar stond het recept in, gewoon simpel witbrood... ik had laatst verse gist gehaald bij de jumbo, zo van als ik een keer tijd heb...
Ik heb vanmorgen om 8 uur de boel in de keukenmachine gedaan, nog ff doorkneden, rijzen... dus ben ondertussen lekker aan de gang gegaan, kneden en nog een keer rijzen... en een half uur in de oven...
totaal ben je zo klaar, alleen het rijzen kost tijd, maar lekker en simpel!!!
Nadeel is alleen dat het zo snel droog word... iemand tips???
anne87- Fluisteraar
- Aantal berichten : 51
Punten : 77
Registratiedatum : 08-08-11
Re: zelf brood gebakken!
Olie of boter erin helpt tegen uitdrogen! Hierdoor blijft het brood langer goed. Verder goed in een zak bewaren. Het brood niet in een keer snijden (droogt het ook sneller uit).
Zelf bak ik ook veel brood, alleen met behulp van de broodbakmachine; volkorenbrood, volkorenzonnebloempittenbrood, volkorenkrentenbrood en zuurdesembrood
Zelf bak ik ook veel brood, alleen met behulp van de broodbakmachine; volkorenbrood, volkorenzonnebloempittenbrood, volkorenkrentenbrood en zuurdesembrood
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ik bak ook regelmatig brood, maar dan wel in broodbakmachine... Ben vooral fan van boerenbrood, waar ik dan een bakje Elitehaver door heen mieter en extra rozijnen, nomnomnom!
Tips heb ik eigenlijk niet; ik bak altijd kleine broodjes die gewoon gelijk op gaan haha.
Tips heb ik eigenlijk niet; ik bak altijd kleine broodjes die gewoon gelijk op gaan haha.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Jop, waar haal jij elitehaver als ik vragen mag? Hoeveel gooi je er ongeveer doorheen?
Dennenappel- Kletskop
oooeh dat met die elitehaver en rozijnen ga ik ook is proberen!
Ik heb het brood nu wel helemaal al gesneden en dan doe ik het in de vriezer... dan blijft het vast ook lekker...
thnx in ieder geval!
Ik heb het brood nu wel helemaal al gesneden en dan doe ik het in de vriezer... dan blijft het vast ook lekker...
thnx in ieder geval!
anne87- Fluisteraar
- Aantal berichten : 51
Punten : 77
Registratiedatum : 08-08-11
Dennenappel schreef:Jop, waar haal jij elitehaver als ik vragen mag? Hoeveel gooi je er ongeveer doorheen?
Ik haal 't op de markt, vind ik lekkerder dan die uit de winkel en ik doe wat op gevoel.. Begin met een half bakje en kijk hoe 't verdeeld wordt door de machine. Als ik dan denk 'Nouuu... Ik lust nog wel wat meer...' Dan knal ik de rest er door heen.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik bak ook zelf brood (wel in een machine). Ik vind het eigenlijk niet zo snel uitdrogen maar snij idd alleen wat ik opeet en bewaar het in een broodzak. Ik haal mijn broodmix bij de molen of bij de ah, daar hebben ze ook lekkere mixen (maïs, pompoen, meergranen enz).
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Jop schreef:Dennenappel schreef:Jop, waar haal jij elitehaver als ik vragen mag? Hoeveel gooi je er ongeveer doorheen?
Ik haal 't op de markt, vind ik lekkerder dan die uit de winkel en ik doe wat op gevoel.. Begin met een half bakje en kijk hoe 't verdeeld wordt door de machine. Als ik dan denk 'Nouuu... Ik lust nog wel wat meer...' Dan knal ik de rest er door heen.
Onze markt bestaat helaas uit een paar kramen! Ik zal binnenkort eens bij een markt in de stad gaan kijken of in een bakkerswinkel o.i.d.
Rozijnen en zonnebloempitten doe ik ook op mijn gevoel, dit dus ook. Mooi om te weten!
Dennenappel- Kletskop
Ohh dat lijkt me zo lekker! Lukt dat ook goed zonder broodbakmachine?
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Zelf brood bakken (broodbakmachine)
» Wat is gezonder: zuurdesem brood of spelt brood?
» Brood van de bakker/ brood van de supermarkt
» Gebakken rijst
» Rare taart gebakken
» Wat is gezonder: zuurdesem brood of spelt brood?
» Brood van de bakker/ brood van de supermarkt
» Gebakken rijst
» Rare taart gebakken
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: