Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vraag over hoe lang boerenkool koken

+5
Huppekee
Caramba
Monte
Sneeuwvlok
Kamperseboekenwurm
9 plaatsers

Ga naar beneden

vraag over hoe lang boerenkool koken Empty vraag over hoe lang boerenkool koken

Bericht  Kamperseboekenwurm zo 9 okt 2011 - 4:21

Vanavond eten wij stamppot boerenkool met rookworst.
Nu ben ik even kwijt hoe lang de boerenkool ook al weer moet koken.
Hoe lang laten jullie de boerenkool koken?

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over hoe lang boerenkool koken Empty Re: vraag over hoe lang boerenkool koken

Bericht  Sneeuwvlok zo 9 okt 2011 - 4:31

Volgens mij doe je die gewoon in de pan bij de aardappels, dus kook je ze even lang als de aardappels?
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

vraag over hoe lang boerenkool koken Empty Re: vraag over hoe lang boerenkool koken

Bericht  Monte zo 9 okt 2011 - 4:33

Sneeuwvlok schreef:Volgens mij doe je die gewoon in de pan bij de aardappels, dus kook je ze even lang als de aardappels?
Volgens mij moet verse boerenkool wel 10 min langer(dus ong 30 min) en boerenkool uit zakje(voorgesneden) dacht ik 20 min
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Sneeuwvlok zo 9 okt 2011 - 4:35

Ik gebruik altijd de laatste dus dan klopt het wel ongeveer met wat jij zegt :P
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Monte zo 9 okt 2011 - 4:39

Sneeuwvlok schreef:Ik gebruik altijd de laatste dus dan klopt het wel ongeveer met wat jij zegt :P
Ik ook altijd de laatste, ik ga echt niet zoveel werk doen als ik het ook in een zakje kan kopen :P
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Caramba zo 9 okt 2011 - 4:49

Ik gooi de boerenkool altijd op de aardappelen, wanneer de aardappelen klaar zijn is de boerenkool ook klaar.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 5:23

Spetterdespat schreef:Ik gooi de boerenkool altijd op de aardappelen, wanneer de aardappelen klaar zijn is de boerenkool ook klaar.
+1

Gast
Gast

Bericht  Huppekee ma 10 okt 2011 - 21:25

Aardappelen + boerenkool bij elkaar in de snelkookpan en dan 10 min onder druk Wink
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje di 11 okt 2011 - 1:08

Spetterdespat schreef:Ik gooi de boerenkool altijd op de aardappelen, wanneer de aardappelen klaar zijn is de boerenkool ook klaar.

+1
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Caramba di 11 okt 2011 - 1:39

Oeh, kan dat morgen wel maken, lekker. Word vandaag niets, moet zo werken, dan morgen maar. Heb morgen toch de hele dag vrij. Heb er nu helemaal zin aan met dit weer.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  PiP di 11 okt 2011 - 8:08

Ik heb de boerenkool van de week volgens mij 40 minuten laten koken.
Dit was verse boerenkool die ik eerst in de vriezer heb gedaan, daardoor schijn je hem minder lang te hoeven koken.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Caramba di 11 okt 2011 - 18:08

PiP schreef:Ik heb de boerenkool van de week volgens mij 40 minuten laten koken.
Dit was verse boerenkool die ik eerst in de vriezer heb gedaan, daardoor schijn je hem minder lang te hoeven koken.

Waarom dan 40 minuten koken? Met een kleine 25 minuten is hier de boerenkoolstamppot echt klaar .
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes di 11 okt 2011 - 19:35

Huppekee schreef:Aardappelen + boerenkool bij elkaar in de snelkookpan en dan 10 min onder druk Wink
+ 1

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 20:41

Ik leg de boerenkool ook op de aardappelen, en op de boerenkool weer de worst. Is die ook lekker warm!

Gast
Gast

Bericht  Sue ma 24 okt 2011 - 7:31

Ik heb altijd verse boerenkool, deze breng ik even aan de kook en giet ik dan weer af. Dan de aardappelen in de pan, stuk mager rookspek erop, de boerenkool en dan even (10 min.) flink laten koken. Als wij rond 6 uur eten zet ik dit om 3 uur op en laat ik het lekker rustig aanstaan tot we gaan eten.

Van mijn tante heb ik geleerd dat je verse boerenkool altijd eerst even moet koken, afgieten en dan weer opnieuw aan de kook moet brengen, dit voor de smaak. Geen idee of het echt verschil maakt maar ik heb nu wel altijd heerlijke boerenkool!
Sue
Sue
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 108
Punten : 129
Registratiedatum : 14-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: