Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nutriton en hele harde poep iemand een tip?

+2
meisjesmama
Mizzie
6 plaatsers

Ga naar beneden

nutriton en hele harde poep iemand een tip? Empty nutriton en hele harde poep iemand een tip?

Bericht  Mizzie za 8 okt 2011 - 22:59

Hoi,

Wij zijn sinds donderdag begonnen met Nutriton op advies van het CB. Onze dochter van 3 maanden spuugt erg veel na de voeding of zelfs enkele uren daarna. Al na de eerste flessen merkten we dat het beter ging, alleen heeft ze nu HELE harde gele poep, korrelig, echte drolletje ipv de 'creme' die er eerst uitkwam, niet goed dus.
Ze gilt het ook uit als ze moet poepen (zoooo zielig) het past er gewoon niet door lijkt het wel. Als ik haar zie poepen lijkt het wel alsof haar poepgaatje gaat uitscheuren zoveel druk moet ze er op zetten en dan nog lukt het niet.

We zijn nu dus weer even gestopt met Nutriton omdat ik denk dat de pijn bij het poepen veel erger is dan het spugen, maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Op het pak staat 1 schepje per 100cc , Ze drinkt flessen van 180 + 6 of 150+ 5 van friso HA...we doen dan maar 1 tot 1,5 schepje in de fles. Ook bieden we naast de flessen water en kamillethee aan, maar dat weigert ze vaak na 1 slokje.

Heeft iemand voor ons een tip om de ontlasting zachter te maken? Ik ga natuurlijk het CB bellen, maar wie weet vind ik hier al de gouden tip!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Mizzie
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

nutriton en hele harde poep iemand een tip? Empty Re: nutriton en hele harde poep iemand een tip?

Bericht  meisjesmama za 8 okt 2011 - 23:08

10 cc extra water bij de fles doen. En ik zou de spuugklachten gaan opschrijven en er mee naar de huisarts toe gaan. Ik zou denken aan reflux.

Vergeten er bij te zetten dat mijn meiden dezelfde klachten hadden.


Laatst aangepast door meisjesmama op za 8 okt 2011 - 23:12; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutriton en hele harde poep iemand een tip? Empty Re: nutriton en hele harde poep iemand een tip?

Bericht  Limburg85 za 8 okt 2011 - 23:10

Is het niet een kwestie van wennen?

Wel fijn dat het hielp tegen het spugen, hier hielp het helaas niet.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

nutriton en hele harde poep iemand een tip? Empty Re: nutriton en hele harde poep iemand een tip?

Bericht  Annie24 za 8 okt 2011 - 23:17

Misschien een stomme vraag, maar je gebruikt wel het schepje wat bij de Nutriton zit toch en niet het schepje van de normale voeding? *mijn vriend deed dat dus de 1e keer en hij blijkt na wat googelen niet de enige te zijn :P *

Anders idd wat extra water toevoegen. Wat hier ook nog wel eens wilde helpen was een hééééél klein drupje olie toevoegen aan de fles. Echt een mini beetje. Dit kregen wij als advies van de kinderarts als Y. het uitgilde van de pijn tijdens het poepen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutriton en hele harde poep iemand een tip? Empty Re: nutriton en hele harde poep iemand een tip?

Bericht  Mizzie za 8 okt 2011 - 23:43

meisjesmama: Dat is een goede! Ga ik meteen een dagboekje bijhouden.

Annie: op het pakje staat idd dat je het twee weken vol moet houden, maar ik kan het gewoon niet aanzien dat ze zoveel pijn heeft. Dat gillen gaat echt overal doorheen.

Annie: hahaha, nee we gebruiken het groene schepje dat bij de nutriton zit!
Nou een hele stomme vraag maar maakt het nog uit wat voor olie? We hebben namelijk olijfolie en zonnebloemolie in huis (echt voel met zooo stom met deze vraag, maar wie weet scheelt het!)

Bedankt voor de tips, dames!
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

nutriton en hele harde poep iemand een tip? Empty Re: nutriton en hele harde poep iemand een tip?

Bericht  Thunder zo 9 okt 2011 - 0:02

Olie is een hele goede tip, anus insmeren met wat vaseline werkt ook goed. Toch is het redelijk vaak voorkomend hoor, die dikke ontlasting. Het is een soort van bijwerking zeg maar. Wat extra water bij de voeding scheelt ook. Ik zou wel doorgaan met die Nutriton, het lichaam moet even wennen. Desnoods dat je een schepje minder Nutriton gebruikt.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutriton en hele harde poep iemand een tip? Empty Re: nutriton en hele harde poep iemand een tip?

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 0:13

Je moet juist niet stoppen met die nutriton, de darmpjes zullen nog moeten wennen aan de andere voeding. Daar zul je echt even doorheen moeten. 10cc extra water erdoor doen, dat is wat wij deden. Een druppeltje olie is inderdaad ook een goeie tip.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutriton en hele harde poep iemand een tip? Empty Re: nutriton en hele harde poep iemand een tip?

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 0:22

Nutrilon omneo werkte hier heel erg goed! Mijn zoon had dezelfde klachten maar met de omneo niet meer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutriton en hele harde poep iemand een tip? Empty Re: nutriton en hele harde poep iemand een tip?

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 0:25

Laurientje85 schreef:Nutrilon omneo werkte hier heel erg goed! Mijn zoon had dezelfde klachten maar met de omneo niet meer!

Sorry te snel gelezen... Welke voeding gebruik je nu?
Als je flesvoeding van nutrilon gebruikt kun je de omneo eens proberen deze is ook wat dikker dan de standaard.. Ook helpt deze bij moeilijke ontlasting en krampjes. Ik weet niet of fryso hier ook zo'n versie van heeft?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nutriton en hele harde poep iemand een tip? Empty Re: nutriton en hele harde poep iemand een tip?

Bericht  Tania zo 9 okt 2011 - 0:32

Wij gebruikten ook omneo en dat werkt inderdaad goed. Maar ik zou eerst proberen of het beter gaat met een beetje extra water voordat je overstapt van voeding want ook daar zal ze even aan moeten wennen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nutriton en hele harde poep iemand een tip? Empty Re: nutriton en hele harde poep iemand een tip?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum