Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Die vreselijke brandende maagzuur

+2
InweCulnamo
Inge
6 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 22:20

Ik denk dat ik 'm wel ga bestellen inderdaad smile
Sowieso probeer ik al veel biologisch te eten en eet 9 van de 10 keer verse producten bij het koken, dus ik vind het wel interessant om te lezen wat ik inderdaad nog zou kunnen verbeteren. Vast wel genoeg, want ik eet toch ook wel veel 'troep' tussendoor.
En dat er iets moet veranderen is wel duidelijk.
Dank je voor de tip, Jen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 23:35

Ik heb het ook een hele tijd gehad. Ik was toen over gestresst en dat was in de eerste plaats natuurlijk de trigger.

Verder deed vettig eten weinig goeds (vooral pizza en sausjes) en had ik geloof ik Nexium en nam ik elke dag een handje pure havermout. Dat hielp echt. Yoghurt niet doen want dat is juist slecht, wat wel hielp was kwark (heeft te maken met zuurgraad).

Verder geen pittig eten, alcohol en vooral rustig aan doen.

Marin ik heb een tip voor jou specifiek, ga eens naar een kinesioloog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 7:13

Het eerste waar ik aan dacht zijn de dingen die Mozz noemt in haar post: vet eten, vette sauzen, pittig eten, alcohol.
Dat zijn dingen waar ik het door krijg.
Melk helpt heel erg goed bij mij, maar ik lees net dat je dat niet lust. Misschien dus yoghurt (ook al geopperd door iemand zag ik). Bij mij wil een banaan ook wel eens helpen.
's Nachts wakker worden door brandend maagzuur is afschuwelijk. Ik heb het een paar keer meegemaakt en dat is niet leuk.
Verder heb ik gelukkig niet vaak last van maagzuur. Toevallig vandaag even, maar na een glaasje melk was 't weer over smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 9:10

Wat vervelend Marin! Ik heb nog maar 1x in mijn leven last van maagzuur gehad en dat vond ik zo vervelend! Hopelijk heb je wat aan de tips die hier genoemd worden.

Ik heb het boek van Amber ook gelezen en ik moet zeggen dat er echt wel wat eye openers voor mij in zaten, en ja ik dacht ook alles wel te weten maar het niet te doen. Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik makkelijker gezonde keuzes maak en ik merk echt verschil. Ik zit nu weer in een slechte eet periode en ik merk het meteen. Ik ben moe, lusteloos en ziekig. Terwijl als ik me in grote lijnen aan haar tips hou, ik me echt goed voel! Ik vond het eetpatroon wat er in staat wat overdreven en moeilijk te volgen maar ik heb er dingen uitgepikt waar ik wat mee kon en het werkt echt:).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 9:21

Wat fijn dat dat zo positief voor je werkt, PB!

Ik heb vandaag een beetje last gehad, maar niet zo gek want ik heb oliebollen gegeten.
Maar het valt me nog mee de laatste dagen gelukkig. Heb wel veel sojamelk gedronken. Ik denk niet dat er een verband is, maar lekker is het wel.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 9:37

Ja, ik dacht ook dat ik veel wel wist, maar er staan inderdaad wel echt eyeopeners in dat boek. Al vind ik dat de schrijfster op zich wel een beetje doordraait. Ze hamert bijvoorbeeld heel erg op biologische producten. Van bespoten groente en fruit kan ik het me nog voorstellen, maar werkelijk: wat is nou echt het verschil tussen biologische yoghurt en geen biologische yoghurt? Ik heb een kennis van me eens om haar mening gevraagd, zij is foodcoach. En zij gaf ook aan dat ze vond dat die schrijfster een beetje doordraaide en dat je met logisch denken heel ver komt. Ja een biologische appel is vast iets gezonder omdat het niet bespoten is, maar een gewone appel is ook gezond. En daarna komt weer appel in blik etc. Je kunt voor jezelf wel nagaan dat je beter een gewone appel kunt nemen dan een appel uit blik (ik weet niet of dat bestaat, maar voor het voorbeeld)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 9:42

Marin schreef:
Heb wel veel sojamelk gedronken. Ik denk niet dat er een verband is, maar lekker is het wel.

Ik vind melk al vies en ik vind sojamelk zo mogelijk nog viezer. ieehhlll haha. Fijn dat je niet zoveel last had vandaag! Hoop dat het in bed ook mee valt:).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 9:45

Gewone sojamelk vind ik ook ranzig, maar je hebt een iets gezoete sojamelk bij de Super de Boer. Tenminste ik heb ze nog nergens anders gezien. En die is gewoon lekker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 9:57

Haha gezoete sojamelk? Ik vind sojamelk al zo zoet van zichzelf!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Jerry do 30 dec 2010 - 10:05

Ben ik dan de enige bij wie brandend maagzuur alleen maar erger wordt van melk drinken?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 10:08

Marin schreef:Haha gezoete sojamelk? Ik vind sojamelk al zo zoet van zichzelf!
Ja dat vind ik dus ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 10:45

Powerbabe schreef:
Marin schreef:Haha gezoete sojamelk? Ik vind sojamelk al zo zoet van zichzelf!
Ja dat vind ik dus ook!

Oh, minder gezoet dan?:P Nou ja, de smaak is in ieder geval veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Tyrael do 30 dec 2010 - 22:50

Ik weet niet of je van de homeopatie bent maar edisan van dr. vogel helpt bij mij in ieder geval tegen het ergste brandgevoel.
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur - Pagina 2 Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum