Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand? Empty Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 20:27

Sinds ik ben bevallen (dmv een keizersnede) heb ik vaak last van die buikpijn aanvallen. Meestal komen die een uurtje na het avondeten. Ik krijg eerst een paar keer een lichte kramp en daarna zo erg dat het net weeën lijken ! Ik zit dan echt helemaal krom op de wc van de pijn en ik hoor mijn darmen gewoon geluid maken. Uiteindelijk komt alles eruit en dan is het weer goed. Ik heb de laatste weken erg op m'n eten gelet maar ik zie niet waar het aan kan liggen. Gisteren heb ik bijv. een varkenshaasje op met champignonsaus, asperges en gekookte aardappelen en vorige week Japanse Teriyaki met biefstuk en rijst. Beide keren zat ik een uur later met buikpijn op de wc.

Is dit herkenbaar voor iemand? En wat kan dit zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand? Empty Re: Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand?

Bericht  Lavendel ma 30 mei 2011 - 20:38

Best veel mensen kunnen niet tegen e-nummers. Deze zitten vooral in (kruidige) pakjes en zakjes. Dus je zou een weekje puur proberen te eten en kijken of jij daar idd ook niet tegen kunt.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand? Empty Re: Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand?

Bericht  Guus ma 30 mei 2011 - 20:49

ik herken het helaas, ik heb (net als het halve forum geloof ik) PDS...
Waar het bij mij aan ligt zijn producten met veel olie erin, of veel zout en ik ben ook geen held met teveel zuivel.

Maar ik zou er als ik jou was gewoon even mee naar de dokter gaan, ik heb toen een tijdje veel vezels gekregen en bepaalde medicijnen tegen die krampen (ik ben dan niet bevallen, maard at een moeder zegt dat het net weeen zijn is wel een bevestiging voor mij!) Die vezels helpen om je darmen goed schoon te krijgen en daarna kan je pas goed de reactie op verschillende soorten eten zien...

ik heb er nu al veel minder last van gelukkig! naar blijft zo'n aanval wel...
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand? Empty Re: Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 22:47

Ik heb het denk ik zo 1x in de 2 weken. Ik zat zelf ook te denken aan PDS. Echt kruiden in het eten is het volgens mij niet echt. Het eten wat ik gisteren op heb was niet gekruid. De ene keer krijg ik gewoon van normaal Hollands eten zoals hutspot last van m'n buik en de andere keer van shoarma. Ik heb een tijdje gedacht dat het aan verse knoflook lag maar dat was niet zo

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand? Empty Re: Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 22:49

Goochempie schreef: ik heb toen een tijdje veel vezels gekregen en bepaalde medicijnen tegen die krampen (ik ben dan niet bevallen, maar dat een moeder zegt dat het net weeen zijn is wel een bevestiging voor mij!) Die vezels helpen om je darmen goed schoon te krijgen en daarna kan je pas goed de reactie op verschillende soorten eten zien...

Zijn dat poeders? Movicol?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand? Empty Re: Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand?

Bericht  Guus ma 30 mei 2011 - 22:52

Razz_ schreef:
Goochempie schreef: ik heb toen een tijdje veel vezels gekregen en bepaalde medicijnen tegen die krampen (ik ben dan niet bevallen, maar dat een moeder zegt dat het net weeen zijn is wel een bevestiging voor mij!) Die vezels helpen om je darmen goed schoon te krijgen en daarna kan je pas goed de reactie op verschillende soorten eten zien...

Zijn dat poeders? Movicol?

ik had andere, maar wel vergelijkbaar *kom alleen nu even niet meer op de naam*
die van mij hadden een 'lekker' sinasappel of citroen smaakje
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand? Empty Re: Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 22:54

Hier zit ook een smaakje aan anders krijg ik het echt niet weg smile . Ik heb deze in de kast staan voor mijn moeilijke stoelgang. Ik was ze helemaal vergeten maar misschien dat dit idd een beetje kan helpen !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand? Empty Re: Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand?

Bericht  Guus ma 30 mei 2011 - 23:02

ja bij mij hielpen ze na een tijdje echt wel! (in het begin was mijn buik er alleen nog maar meer door van slag, maar dat was gelukkig maar een weekje)

nu neem ik ze niet meer, maar ik eet alleen maar volkoren pasta, zilvervliesrijst, volkorenbrood, crackers met extra vezels en veel fruit en daar red ik het nu mee.

succes!

en als het aanhoud gewoon even naar de dokter gaan, misschien krijg jij dan ook de medicijnen tegen de krampen en die gaven mij direct verlichting!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand? Empty Re: Vaak vreselijke buikpijn, herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum