Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Die vreselijke brandende maagzuur

+2
InweCulnamo
Inge
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 5:01

Ik heb het wel eens aangekaart op t oude forum en heel veel tips kwamen er niet, maar wie weet zijn er nieuwe mensen, nieuwe ervaringen.

Ik heb dus echt heel erg last van brandend maagzuur. Komt volgens mij in die erge mate van nu voor omdat ik te dik ben, dus hopelijk gaat het met afvallen wat weg, maar ik word er nu echt gek van. Het doet echt zo'n pijn op m'n borst. Ik heb al Rennie's geprobeerd, en Zantac en Gaviscon en Omeprazol en Nexion (laatste twee op recept), maar niets lijkt echt goed te werken. Ik probeer ook te kijken welke etenswaren het extra triggeren en ik weet dat wijn het doet, maar verder kom ik er niet echt uit.

Ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar wie weet is er wel een goede tip, of mensen met dezelfde ervaring. Het klinkt zo stom, maar het is echt heel erg pijnlijk en vervelend en ik weet gewoon niet goed wat ik er tegen kan doen (ja yoghurt eten schijnt te helpen, maar dat heb ik ook niet altijd bij de hand).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 5:03

He wat vervelend, ik heb het ook weleens! Rennie Deflatine helpt bij mij wel, maar dat is eigenlijk helemaal niet goed. Krijg je het vaak als je in bed ligt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 5:06

Mijn man heeft het ook best wel heftig. Hij eet familiepakken Zantac, verder merkt hij dat het helpt om 's avonds na het avondeten zo min mogelijk te eten. Hij heeft ook een tijdje een glas melk voor het slapen gaan gedronken, hij beweerde dat dat toen ook hielp.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 5:08

Darcy schreef:He wat vervelend, ik heb het ook weleens! Rennie Deflatine helpt bij mij wel, maar dat is eigenlijk helemaal niet goed. Krijg je het vaak als je in bed ligt?

Deflatine is toch tegen iets heel anders Wink

Maar als 't helpt.. is dat 't proberen waard.

Ik heb inderdaad heel veel 's avonds in bed. Vannacht ben ik er zelfs wakker van geworden van de pijn. (maar ik heb het nu ook, en heb gewoon normaal gegeten vandaag).

Wat ik me ook bedacht: Zou het misschien niet komen/versterkt worden door de liters lippenbalsem die ik wegwerk? Ik heb een echte lippenbalsem verslaving en daar komt natuurlijk toch best wel veel in je maag uiteindelijk.

Maple, melk lust ik niet, maar soja melk werkt misschien ook?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Inge ma 27 dec 2010 - 5:11

Ik heb er bij vlagen ook veel last van... rennies helpen bij mij wel.
Augurk helpt bij mij ook, maar dat is volgens mij heel vreemd eigenlijk

Ik lust ook geen melk, brrrr


Laatst aangepast door Inge op ma 27 dec 2010 - 5:13; in totaal 2 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 5:11

Ik gebruik deflatine tegen een opgeblazen gevoel en ook wel maagzuur hoor smile Niet tegen winderigheid, daar heb ik geen last van (gelukkig haha). Ik krijg het ook meestal 's avonds in bed en ik ga dan vaak rechtop zitten. Ja het zit niet zo ideaal maar meestal zakt het dan wel (met of zonder rennie) en dan kan ik wel weer slapen.

Lippenbalsem lijkt me niet triggerend, maar ik weet het niet zeker. Ik heb trouwens ook het idee dat ik er met de kou meer last van heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 5:12

Hey, een niet-melk-lustende medestander :P Ik lust ook geen melk, haha. Maar ik zou niet weten of soja helpt. Jij geeft zelf al aan dat yoghurt helpt, dus misschien is het juist de zuivel die dan helpt. Misschien zorgen dat je standaard wat yoghurt in huis hebt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 5:13

lieve Marin,

Misschien moet je ook eens onderzoeken (laten onderzoeken natuurlijk) of je maagklepje wellicht niet goed sluit. Dat zou betekenen dat je maagsappen zeg maar terug je slokdarm in kunnen lopen (zeker als je in bed ligt, liggen versterkt dat effect) en dan heb je veel meer last van maagzuur, ook omdat het dan steeds extra aangemaakt wordt.
Er is een verklaring voor ook, maar ik kan dat hier niet allemaal typen en bovendien moet het echt vastgesteld worden door een MDL arts...

Huis tuin en keukenmiddeltjes zijn verder ook voor elke grote maaltijd een stukje droog brood eten want dat zou wat maagsappen absorberen en bv uitkijken met sterke voedingstoffen en smaakstoffen (koffie, koolzuurhoudende dranken, knoflook, ui etc)

x

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 5:15

Maple, ik ga inderdaad wel eens een yoghurt test doen wanneer ik last heb.

Darcy, bij mij zakt het helaas niet weg, het kan urenlang duren (nu al 1,5 dag dus, en toch medicijnen er tegen genomen).

Dolores, dank je voor je antwoord! Ik weet dat mijn vader er ook veel last van heeft, dus misschien is het genetisch niet helemaal ok Wink Maar ik zal eens overleggen met m'n vader (arts) of dat nuttig is, zo'n onderzoek. Dank voor de tip.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 5:17

Dat wat Dolores typt, dara dacht ik ook aan. Reflux heet dat. Maar ik ken eigenlijk alleen reflux bij baby's, ik wist niet zeker of dat ook bij volwassenen nog voor kon komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  InweCulnamo ma 27 dec 2010 - 5:20

Ik heb er de laatste tijd ook vaak last van, en dit kan erg lang duren idd.
Wel weet ik dat als je gaat slapen het het beste is als je hoofdeinde wat verhoogd is, dus niet helemaal plat liggen.
Jammer dat je geen melk lust, want een glaasje (warme) melk wil ook nog wel eens werken.

Bij mij word het altijd erger als ik sinaasappelsap drink, dus dat laat ik zoveel mogelijk staan.
InweCulnamo
InweCulnamo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 234
Punten : 315
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:50

Heb je ook nog steeds veel hoofdpijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:56

Een schepje muesli of havermout puur doorslikken, dan neemt het in je maag het overtollige vocht en zuur op!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:58

Maple schreef:Dat wat Dolores typt, dara dacht ik ook aan. Reflux heet dat. Maar ik ken eigenlijk alleen reflux bij baby's, ik wist niet zeker of dat ook bij volwassenen nog voor kon komen.
Ja, dat kan. Ik heb er last van, het tast dan ook mijn keel aan, waardoor ik weer keelontsteking krijg...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 9:21

Liva schreef:Heb je ook nog steeds veel hoofdpijn?

Ja dagelijks. En nek en rug. Ik voel me echt zo'n wrak altijd haha. Ik sta echt te kreunen als ik m'n schoenen aan moet doen enzo. 'wat een oma' denk ik dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  ZoeteWitteWijn ma 27 dec 2010 - 12:20

Het is écht niet goed om er zo lang mee rond te lopen. Maagzuur is erg agressief en kan veel kapotmaken in je slokdarm.
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 12:38

Is er wel eens onderzocht of het geen bacteriële infectie is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 20:39

Kom ik weer zul je denken. Ik bedoel het goed. Als je nou eens dat boek koopt, of leent van iemand, zal het je wellicht helpen bij je hoofdpijn, maagzuur, en ook beter te slapen. Door de juiste dingen te eten. Ook wil je afvallen zeg je, misschien is het tijd het echt te doen, want je voelt je niet goed. Je moet lief voor jezelf zijn! Goed voor jezelf zorgen, je bent belangrijk hoor.

http://www.amberalbarda.nl/feature-post-four/

En een reactie van iemand:

"Kent iemand haar?

Ik vind het de moeite van een topic waard. Ze is de schrijfster van (fout titel, goed boek) ' Eet jezelf mooi, slank en gelukkig' waarin ze ingaat op gezond eten. Geen dieet, geen eiwit vs koolhydratenverhaal.

Ze benadrukt de belangen van biologische teelt en nu klinkt dat wat muf, maar ik heb dit weekend voor 't eerst biologische appeltjes gegeten.... en je proeft echt verschil! Verder omschrijft ze hoe klachten als chronische vermoeidheid en overgewicht, astma en eczeem veroorzaakt (kunnen) worden en belangrijker: hoe je zo kunt gaan eten dat je lichaam deze klachten de deur uit schopt.

Bij mij helpt 't erg goed: Ik gebruik geen melk meer (wel yoghurt enzo) en veeeeel minder suikerproducten (wist je dat in melk ook suiker zit? en in suikervrije drop?) en ben veel energieker en hou minder vocht vast. Ook geen last meer van hoofdpijn en maagzuur.

Misschien een tip voor iedereen die vage klachten heeft, z'n voedingspatroon aan wil passen of met wat overgewicht (of ondergewicht!!) kampt. Ik ben fan!"

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Amber ma 27 dec 2010 - 20:58

Hoi Marin,

Mijn man heeft hier ook al zijn hele leven last van gehad. Er is onderzoek gedaan omdat bij hem de zogehete 'breuk in middenrif' erfelijk is. Hij heeft het ook. Dat wil zoveel zeggen als dat zijn maag en slokdarm te dicht op/in elkaar zitten waardoor zijn maagklep niet goed dicht kan. Nexium slikken kan (zuur wordt dan neutraal gemaakt maar komt nog steeds in de slokdarm), opereren kan ook. Maar raad ik heel erg af...

Dus het moraal van dit verhaal...wellicht verstandig om een maag/slokdarm onderzoek te laten doen?
Amber
Amber
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 21:08

Ik stuur je ff een pm Marin

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 21:17

Ik ben er ook achter dat suiker veel verkeerde dingen met je kan doen. Ik vind het wel een goed boek Jen, maar iets te extreem. Ik denk wel dat je er nuttige dingen uit kan halen, maar veel vind ik ook overbodig. Maar om meer inzicht te krijgen in eten is zeker goed, mensen weten heel vaak niet wat ze naar binnen proppen en wat voor gevolgen dat heeft voor je lichaam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Jerry ma 27 dec 2010 - 21:25

ik lees hier de tip 'melk drinken', maar daar wordt het alleen maar erger van...
In eerste instantie lijkt het het branden te verzachten, maar daarna komt het in alle hevigheid terug.
Mijn vader heeft 'chronische brandend maagzuur' en gebruikt Losec (op recept). Als hij een dag vergeet zijn pil in te nemen, staat ie op de kop van het maagzuur...
Tegenwoordig kun je ook Losecosan zonder recept krijgen (maken ze nu ook reclame voor). Dit werkt bij mijn vader heel erg goed (zijn wel duur, maarja, als je er echt last van hebt...)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 21:39

Lief dat jullie zo meedenken.

Jen, misschien is dat boek wel een goede aankoop dan inderdaad. Ik weet al die dingen echter heus wel, maar doe er niks mee. IK denk niet dat zo'n boek dus grote invloed kan hebben, maar misschien net een klein beetje invloed..

Liva ik heb je weer teruggepmt, maar dat zie je gelukkig zelf tegenwoordig ook makkelijk op dit forum smile

Jerry, die Losecosan heb ik nog niet geprobeerd, wel een reclame voor gezien. Laatst was er volgens mij ook een reclame voor een ander middel Bucanozol ofzo, maar daar zit gewoon Omeprazol in, en dat heb ik gewoon thuis. (Omeprazol werkt ook als maagbeschermer).

Ik slik ook niet zo veel andere pijnstillers meer, wat ik ook al had bedacht waar het mee te maken zou kunnen hebben. Ik heb nog wel veel hoofdpijn, maar slik niet veel pillen meer. Dus dat kan het ook niet zijn.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 21:54

Liva schreef:Ik ben er ook achter dat suiker veel verkeerde dingen met je kan doen. Ik vind het wel een goed boek Jen, maar iets te extreem. Ik denk wel dat je er nuttige dingen uit kan halen, maar veel vind ik ook overbodig. Maar om meer inzicht te krijgen in eten is zeker goed, mensen weten heel vaak niet wat ze naar binnen proppen en wat voor gevolgen dat heeft voor je lichaam.

Precies dat. Ik volg ook niet alles uit het boek Very Happy Maar je wordt in ieder geval bewuster van wat je eet, en dat kan nooit kwaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 21:55

Marin schreef:Lief dat jullie zo meedenken.

Jen, misschien is dat boek wel een goede aankoop dan inderdaad. Ik weet al die dingen echter heus wel, maar doe er niks mee. IK denk niet dat zo'n boek dus grote invloed kan hebben, maar misschien net een klein beetje invloed..

Liva ik heb je weer teruggepmt, maar dat zie je gelukkig zelf tegenwoordig ook makkelijk op dit forum smile

Jerry, die Losecosan heb ik nog niet geprobeerd, wel een reclame voor gezien. Laatst was er volgens mij ook een reclame voor een ander middel Bucanozol ofzo, maar daar zit gewoon Omeprazol in, en dat heb ik gewoon thuis. (Omeprazol werkt ook als maagbeschermer).

Ik slik ook niet zo veel andere pijnstillers meer, wat ik ook al had bedacht waar het mee te maken zou kunnen hebben. Ik heb nog wel veel hoofdpijn, maar slik niet veel pillen meer. Dus dat kan het ook niet zijn.


Ja weet jij al die dingen al? Ik wist een hoop ook, maar ook heel veel dingen niet hoor!
Maar kijk maar, je moet doen waar jij je het beste bij voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Die vreselijke brandende maagzuur Empty Re: Die vreselijke brandende maagzuur

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum