Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

+4
girli
Jerry
knets
Mida4you
8 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Mida4you ma 11 apr 2011 - 8:33

Pfff ik heb zo'n last van mijn keel. Ik ben sinds afgelopen zaterdag snotverkouden en sinds vannacht ongelooflijk last van mijn keel. Ik neem al strepsils, anti flu, thee met honing en naarmate het later wordt op de avond hoe meer last ik er van krijg......
Iemand de gouden tip???
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  knets ma 11 apr 2011 - 8:55

Even een vies praatje... Als ik zo snot verkouden ben dat ik echt zo'n zere slijm bal in m'n keel heb dan gebruik ik neusspray (van etos) en als ik dan in mn neus spuit dan komt er ook van die spray in m'n keel en daar wordt de keelpijn ook minder van. Omdat dat keel slijm wat oplost..

En verder gebruik ik bij keelpijn (opgezette klieren) Mucoangin zuigtabletten.. Mag er geen strepsils bij gebruiken omdat je dan dubbel keelverzachtende dinges inzit. Dus in plaats van strepsils zegmaar..

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Alg00059

(nou zag ik laatst op de reclame dat je ook strepsils speciaal voor beginnende keelontsteking hebt maar dat heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd)
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Mida4you ma 11 apr 2011 - 8:59

Ik heb vandaag al een paar keer Strepsils gehad maar ik vindt ze totaal niet werken....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  knets ma 11 apr 2011 - 9:02

Nee bij mij werken ze ook niet. Vandaar dat ik de drogist om wat anders vroeg en die mucoangin had gekregen. Die werkte bij mij wel.. dus je kunt het allicht proberen morgen..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Mida4you ma 11 apr 2011 - 17:39

Oke dank je. Dan ga ik dat maar eens proberen vandaag.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 17:52

Gorgelen met zout water (1 theelepel in 1 glas water, werkt echt!) en veel op dropjes/snoepjes zuigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Jerry ma 11 apr 2011 - 19:26

En veel water drinken!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  girli ma 11 apr 2011 - 20:03

Ik meende ook dat het afwisselen van warm drinken (bijvoorbeeld thee) en koud drinken (water) helpt.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Sneeuwvlok ma 11 apr 2011 - 20:14

En als je er echt heel veel pijn van hebt kun je best een pijnstiller nemen, om de scherpe randjes eraf te halen. En de rest van de tips zijn al genoemd. Gorgelen helpt echt super goed trouwens, ik denk dat dat een beetje hetzelfde werkt als wat knets zei, dat je geen slijmlaag meer hebt in je keel
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Mida4you ma 11 apr 2011 - 20:45

Dank je wel voor jullie tips. Heb vanochtend gegorgeld en dat helpt wel!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Ploen ma 11 apr 2011 - 23:44

Trachitol? verdooft ook een beetje je keel, vind het altijd wel een raar gevoel geven.
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Susan ma 11 apr 2011 - 23:52

Gorgelen met kamillethee.
Waterijsjes eten of ijskoude limonade drinken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  banjer49 di 12 apr 2011 - 6:36

verse ananas eten schijnt te helpen, beterschap
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:47

Ik voel ook een griepje aankomen Sad Ik zit al aan versgeperst sinaasappelsap, zo lekker!

Verder is op tijd gaan slapen ook een goed idee. Ik zit al in pyjama (haha, dit staat er zo triest eigenlijk) en ik duik zo mijn bed in. Nog even lekker tv kijken en misschien iets lezen en dan op tijd slapen. Ik hoop echt dat ik me morgen beter voel. Ik kan het niet gebruiken om nu ziek te worden, er staan zoveel leuke dingen op de planning!

Mirjam: beterschap voor jou! Hopelijk ben je snel van die vervelende keelpijn af!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Mida4you di 12 apr 2011 - 7:15

Ik zit ook al in mijn luie kloffie op de bank met een kopje thee met honing. Ik ben zo schor als wat!! Ik kruip ook lekker op tijd mijn bedje in.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 9:09

Ik bedacht net dat ik ook nog een doosje Mucoangin had liggen. Even naar de datum gekeken en 't was nog goed. Net eentje genomen en ik merk meteen dat mijn keel er rustiger van wordt, maar het puntje van mijn tong voelt er een beetje vreemd door haha, een beetje gevoelloosachtig, maar toch ook weer niet helemaal. Maar ach, 't werkt haha :P

Edit: Haha ik kijk even in de bijsluiter en daar staat ook: "Soms kan verdoofdheid van de tong en verandering in smaak optreden"

Zo er staan ook "leuke" andere bijwerkingen op...
Gestoorde spijsvertering met als verschijnselen een vol gevoel in de bovenbuik, pijn in de maagstreek, boeren, misselijkheid, braken en zuurbranden (dyspepsie)

Gelukkig heb ik dat dan weer niet :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Mida4you wo 13 apr 2011 - 9:26

De keelpijn wordt gelukkig al iets beter...! Nu lekker slapen en hopen dat het morgen nog beter gaat.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips voor vreselijke keelpijn? Empty Re: Iemand tips voor vreselijke keelpijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum