Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand ervaring met EMDR therapie?

+7
Cato
Silver
bolus26
Chocolate Cookie
norah
Toet
Inge
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 10:10

Het lijkt me doodeng.

Doedell, je zit echt niet lekker in je vel he? hug Je kan het natuurlijk altijd proberen. Maar ook daar moet je je verhaal weer doen lijkt mij? Ik was zelf instaat om het op een bandje te zetten en dat te geven. Ik werd er niet goed van, elke keer weer opnieuw.

Als er nou gewoon een pil was die je in kon nemen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Raindrop ma 3 jan 2011 - 10:15

Ja ik heb er veel baat bij gehad. Wel vond ik het erg vermoeiend maar ben zo blij dat ik toen ja heb gezegd.
Ik zou best nog wat sessies willen over de dingen waar ik de laatste tijd meezit.

Wat bij mij ook wel erg belangrijk was, was dat ik me goed voelde bij de psychologe. Als ik iemand niet vertrouw gooi ik mijn gevoelens ook niet op tafel.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Raindrop ma 3 jan 2011 - 10:17

Smikkell schreef:Het lijkt me doodeng.

Doedell, je zit echt niet lekker in je vel he? hug Je kan het natuurlijk altijd proberen. Maar ook daar moet je je verhaal weer doen lijkt mij? Ik was zelf instaat om het op een bandje te zetten en dat te geven. Ik werd er niet goed van, elke keer weer opnieuw.

Als er nou gewoon een pil was die je in kon nemen..

En je kan het ook opschrijven he!
Ik had eerst een mannelijke psychiater waar ik me niet zo goed bij voelde, zeker niet wat betreft mijn gevoelens (ik praat daar sowieso al liever over met een vrouw), daarna een stagaire gehad en toen kwam ik bij een hele fijne vrouwelijke.
Ik hoefde mijn verhaal niet helemaal opnieuw te doen (hebben een dossier) maar tijdens de emdr therapie moet je natuurlijk wel praten (of vooral zeggen wat je voelt of denkt). En natuurlijk komt alles wel weer boven maar ik raadt je deze therapie echt aan.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Inge ma 3 jan 2011 - 10:18

Ik vond deze manier van therapie ook vele malen makkelijker dan de ellelange gesprekken... hier moet je ook wel praten maar op de 1 of andere manier werkte dit wel beter voor mij.
Eerder werd gezegd dat je doodmoe van een sessie wordt, dat herken ik wel, het vreet energie en was vaak ook heel erg moe daarna
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Raindrop ma 3 jan 2011 - 10:21

Ik ook Inge. Ik vind het sowieso moeilijk om de hele tijd zelf te moeten praten. Natuurlijk vragen ze ook wel dingen maar bij de therapie gaat het vanzelf.
Ik voelde me altijd wel beter na een sessie.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 10:23

Maar die therapy zou je dus ook voor de gek kunnen houden. Niet de juiste antwoorden geven en niet eerlijk zijn over wat je ziet/voelt?

Edit: en wat marin zegt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Inge ma 3 jan 2011 - 10:34

Ja dat zou kunnen, hoewel ik denk dat een goede therapeut daar doorheen prikt.
Maar waarom zou je dat doen? Je gaat toch op een gegeven moment in therapie om iets een plekje te geven.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik niks voelde, blokkeerde of aan iets heel anders dacht... dit kan je ook gewoon aangeven natuurlijk.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 10:36

Inge schreef:Ja dat zou kunnen, hoewel ik denk dat een goede therapeut daar doorheen prikt.
Maar waarom zou je dat doen? Je gaat toch op een gegeven moment in therapie om iets een plekje te geven.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik niks voelde, blokkeerde of aan iets heel anders dacht... dit kan je ook gewoon aangeven natuurlijk.
Nou, er is uberhaubt nooit een therapeut geweest die bij mij een opening heeft kunnen vinden tot het bieden van hulp. Ik ben gesloten, ze kunnen niets met me, dat is de boodschap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Inge ma 3 jan 2011 - 10:41

Smikkell schreef:
Inge schreef:Ja dat zou kunnen, hoewel ik denk dat een goede therapeut daar doorheen prikt.
Maar waarom zou je dat doen? Je gaat toch op een gegeven moment in therapie om iets een plekje te geven.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik niks voelde, blokkeerde of aan iets heel anders dacht... dit kan je ook gewoon aangeven natuurlijk.
Nou, er is uberhaubt nooit een therapeut geweest die bij mij een opening heeft kunnen vinden tot het bieden van hulp. Ik ben gesloten, ze kunnen niets met me, dat is de boodschap.
Ai...
Ik ben / was ook heel gesloten of nouja laat ik zeggen ik heb / had een muurtje om mij heen gebouwd. Kwam ajb niet in de buurt van mijn emoties want dat kwam niet door die muur heen, dan blokkeerde ik.
Vroegen ze hoe gaat het met je "goed" etc
Doordat je met EMDR niet alleen maar praat praat praat werkte dit bij mij op de 1 of andere manier wel... maar ik denk dat er ook mensen zijn bij wie dit niet werkt.
Het is sowieso een therapie waarbij je je open moet stellen of er open voor moet staan in ieder geval.
Dat muurtje heb ik trouwens nog wel steeds, maar is niet zo hoog meer dan voorheen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 11:00

Ik heb er zelfs last van bij de fysio. Maar dit topic gaat niet over mij maar over Doedell.. Waar ik me best wel een beetje zorgen over maak!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Raindrop ma 3 jan 2011 - 11:03

Smikkell schreef:Maar die therapy zou je dus ook voor de gek kunnen houden. Niet de juiste antwoorden geven en niet eerlijk zijn over wat je ziet/voelt?

Edit: en wat marin zegt..

Voor mij was de stap om de therapie te nemen al enorm groot, waarom zou ik dan gaan liegen? Ik wilde van die nare ervaringen af, ik wilde alles een plekje kunnen geven.
Als ik het niet zou willen dan zou ik nee hebben gezegd tegen deze therapie.
Ik denk ook wel dat mijn psychologe er gewoon doorheen geprikt zou hebben.
Ik moet ook wel zeggen dat ik in het begin van de gesprekken etc. heel moeilijk over mijn gevoelens praatte dus ik kan wel een beetje begrijpen wat je bedoelt.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Raindrop ma 3 jan 2011 - 11:05

Doedell schreef:Voor mij zou het zijn vanwege traumatische gebeurtenissen, het is van ca 15 jaar tijd en ik weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen met verwerken want het is zo verschrikkelijk veel geweest.
De mishandelingen, de vernederingen enz.

Bij mij ging het vanzelf. Ik vroeg me toen ik begon ook wel sterk af of het wel zin had en of het wel zou werken etc. maar het ging allemaal vanzelf. Je kan het altijd proberen, vind je het niks of werkt het echt niet kan je nog altijd stoppen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Silver ma 3 jan 2011 - 18:38

Schaapke schreef:Mijn vriend heeft ook een EMDR-sessie ondergaan vanwege een mishandeling van 8 jaar geleden. Voor hem heeft het niets opgeleverd, de psychologe vermoedt dat dit komt doordat het al wat langer geleden is dat deze mishandeling heeft plaatsgevonden.
Mijn vriend heeft het bij een psychologen-praktijk laten doen, waar hij al langer bij een psychologe gesprekken had.

Dat moet niets uitmaken, mijn trauma is 15 jr geleden al begonnen. En ook daarbij heeft het geholpen.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Ugly Betty di 4 jan 2011 - 7:49

Doedell, hoe gaat het nu met je?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met EMDR therapie? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met EMDR therapie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum