Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De mening van andere mensen over jouw persoon

+14
Supertalentje
Highway
Parisienne
RYW
*Noosa
Leine
Blond
TGR
Jeanette
SuperGrover
rapa nui
Chocolate Cookie
Susan
Droopy28
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

De mening van andere mensen over jouw persoon - Pagina 2 Empty Re: De mening van andere mensen over jouw persoon

Bericht  Droopy28 ma 3 okt 2011 - 7:19

Ook heel herkenbaar Michelle...
Ik word zo onzeker van negatieve kritiek.. Pas ook zei iemand: Misschien ben jij wel te assertief, dan schrik je mensen juist af... Dan ga ik dus gelijk bij mezelf te raden en ga ik letten op elk ding dat ik zeg

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De mening van andere mensen over jouw persoon - Pagina 2 Empty Re: De mening van andere mensen over jouw persoon

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 7:46

Ik heb best vaak gehoord dat mensen me arrogant vonden, koud over vonden komen toen ze me nog niet kenden. Sowieso hebben mensen vaak een heel verkeerd beeld van me. Ik trek me daar weinig van aan eerlijk gezegd. Ik kan weinig met een vooroordeel. Kritiek is een ander verhaal. Als het goede kritiek is kan ik daar meer mee.

Gast
Gast

Bericht  RYW ma 3 okt 2011 - 8:02

Over mijn daden en handelen, daar heb ik niet zoveel last van. Maar over mij als persoon, dat vind ik wel vervelend ja. Behalve als het iemand is die mij verder niet kent.

De ex van mijn vriend heeft bijvoorbeeld een grafhekel aan me, maar daar kan ik niet mee zitten omdat ze me toch nooit ontmoet heeft, dus ze haat mijn persoontje niet, maar eerder mijn rol in het leven van mijn vriend. Maar als iemand die mij wél persoonlijk kent hetzelfde over mij zou zeggen, dan zou ik daar wel moeite mee hebben, ja.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 9:10

Ik heb dat niet meer zo. Vroeger wel, dan kon ik helemaal down zijn als iemand wat negatiefs over me te zeggen had. Maar tegenwoordig eigenlijk niet. Een mening van een ander is ook maar een mening. Het is geen feit ofzo. Je zelfbeeld af laten hangen van de mening van een ander lijkt me erg vermoeiend..

Gast
Gast

Bericht  Parisienne di 4 okt 2011 - 9:24

Maple schreef:
Break Of Day schreef:
Princess schreef:Dat ligt er heel erg aan wie het zegt en waarover het gaat.

Als iemand iets over mij zegt die mij totaal niet kent kan me dat minder schelen, dat zegt meestal meer over de andere persoon dan over mijzelf.

Helemaal waar,als ik mijn verstand laat spreken maar gevoelsmatig vind ik het heel rot als mensen, ook onbekenden, een negatieve mening over mij hebben. Dan kan ik 100 x tegen mijzelf zeggen dat diegene niet weet waar hij het over heeft, het doet toch iedere x weer pijn. Dat komt omdat ik met mijn >30 jaar nog steeds last heb van onzekerheid. Ergens heb ik nog dat (onrealistische) idee dat ik door iedereen aardig gevonden moet worden. Niet haalbaar, ik weet het!
Ik heb hetzelfde idd smile
Heb ook hetzelfde als Break Of Day en baal daar soms echt wel van!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Highway di 4 okt 2011 - 9:34

mwah ik roep altijd heel hard van niet en die indruk wek ik ook bij de meeste mensen, maar eerlijk gezegd doet het me altijd wel wat.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Supertalentje di 4 okt 2011 - 9:48

Opbouwende kritiek van iemand die me dichtbij staat neem ik ter harte, mits ik er zelf wat mee wil. En als iemand echt iets van mij vervelend vind, dan wil ik er best opletten, ik ben geen olifant-in-een-porcelein-kastje meer, althans, niet meer dat ik daar onbewust voor kies. Verder zijn het vaak dingen die anderen ergens aan verbinden, een verre-kennis noemde me het weekend dom omdat ik het woord cabotage niet kende. Ik kende het idd niet en dat zij daaraan verbindt dat ik dom ben, daar kan ik dan prima mee leven. En verder kan ik echt wel eens dominant zijn, haantje-de-voorste of een betwetertje, punt is alleen wel dat ik daar prima mee kan leven.

Ik betrek meestal dingen niet op mijzelf als persoon (dat wat ik deed of zei was stom/onhandig/ontactisch/on-sociaal iod, maar niet ik als persoon) of als negatief.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Filoria di 4 okt 2011 - 9:51

Vooral als het gaat over dingen waar ik zelf onzeker over ben. Als iemand zegt dat ik lui ben doet me dat niet zoveel, want ik weet dat ik een harde werker ben. Maar als ik iemand zie lachen omdat ik een vreemde outfit aan heb voel ik me echt belabberd, want ik weet dat ik slecht ben met kledingcombinaties maken en dan schaam ik me als ik betrapt wordt Embarassed

Highway: wat tof dat je dat eerlijk toegeeft.
Supertalentje: een olifant in een porseleinkastje? Whaha wat een prachtige metafoor. Nog nooit gehoord.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Supertalentje di 4 okt 2011 - 10:03

Oh, ken je die niet? :P Dan ben je vast een heel sociaal persoon! Ik kon (en kan ook heus nog wel) dingen best hard en ongenuanceerd brengen. Ik deed het niet met opzet, maar dan word je weleens zo genoemd...

Ik ben ook een ramp met kledingcombinaties, ik doe zo veilig mogelijk, maar als het echt geen porum is (heb ik ook echt weleens gehad) en iemand zei er wat van dan was ik het daarmee eens. Dan had ik die dag de plank misgeslagen en dat is ook niet zo gek omdat ik er niet zo goed in ben, jammer dan, ik kan niet altijd overal goed in zijn, haha!
Als iemand me lui zou vinden zou ik dat minder leuk vinden, juist omdat ik mezelf niet zo zie, dus ik zou dan vooral benieuwd zijn waarom iemand dat vindt. Misschien vind ik het zelf ook wel (als een collega er last van heeft als ik iets niet op tijd gedaan heb maar wel 16x koffie heb gehaald) en misschien vind ik het niet erg om lui te zijn met dingen (de afwas iedere dag doen vind ik zó zinloos ;-))

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  mzcharlotte wo 5 okt 2011 - 3:19

Ik trek me zo'n beetje alles aan tot vervelends aan toe. Ik zoek oplossingen ook altijd bij mezelf, als in "wat kan ik doen om de situatie beter te maken". Ik kan het niet uitstaan als iemand beweert dat ik iets ben dat ik vind dat ik niet ben (inderdaad lui terwijl ik keihard werk).
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 3:27

TGR schreef:Ik krijg eigenlijk nooit negatief commentaar en mochten mensen wel commentaar hebben dan is het of via dit forum of weet ik het niet omdat ze het niet tegen me durven zeggen en in beide gevallen doet het me niet zoveel.

Herkenbaar. Ik krijg eigenlijk alleen maar kritiek/commentaar via dit forum. In het dagelijks leven krijg ik weinig tot geen kritiek. Ik heb ook maar een klein groepje mensen om me heen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 5:33

Maple schreef:Ik vind het verschrikkelijk als mensen negatief over mij denken, kan daar slecht mee omgaan omdat ik heel onzeker ben. Maar dat wisselt wel van moment tot moment, hoe ik me voel. En aan de andere kant is mijn dag weer helemaal goed als mensen iets positiefs over mij zeggen.

Ben jij onzeker? Ik vind je altijd heel zeker overkomen en een sterkte mening hebben. Maar goed hoewel het een forum is, kom je zo niet over hier!

Verder heb ik wel hetzelde als jou en de TO. IK ben ook heel erg onzeker en ben daar eigenlijk contineu mee bezig. Zo erg dat ik ervoor naar een psygoloog ga, want ben erachter gekomen dat dit en nog een aantal dingen te maken heeft met mijn verleden Cry

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir wo 5 okt 2011 - 6:43

rapa nui schreef:Het hangt er inderdaad wel van af waar het over gaat en vooral ook door wie er zo over gedacht wordt. In het algemeen trek ik me er niet veel van aan. Dat wordt inderdaad met de jaren minder omdat ik nu weet wat ik doe en waarom en ik doe de dingen die ik zelf wil. Maar op bepaalde punten trek ik me me er wel wat van aan vooral als het door bepaalde personen gezegd en gedacht wordt en dan kan het me we kwetsen.

+1
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Alias do 6 okt 2011 - 10:51

_Chance schreef:Ik ben heel erg gevoelig voor wat anderen over me denken. Vooral negatieve zaken, ik ben altijd bang dat anderen mij niet leuk/niet slim/niet whatever genoeg vinden, en dat er overal mensen om mij heen zijn die leuker zijn dan ik.

Als er vroeger op de middelbare school werd gelachen, dacht ik altijd dat men mij uit zat te lachen...

Dat had ik ook. Tegenwoordig kan ik me er soms wel beter voor afsluiten en denk ik niet echt meer dat er veel mensen leuker zijn dan ik, maar ik kan nog steeds niet zo goed tegen kritiek. Soms heb ik het zelfs als iemand niets byzonders tegen mij heeft gezegd, maar ik een sterk gevoel heb dat hij/zij zich aan mij stoort, me niet slim vindt, niet leuk vindt enz. Dan maak ik me daar vaak wel druk om.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: