Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoog kindersterfte, poliklinisch bevallen moet gratis!

4 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoog kindersterfte, poliklinisch bevallen moet gratis! - Pagina 2 Empty Re: Hoog kindersterfte, poliklinisch bevallen moet gratis!

Bericht  Susan zo 2 okt 2011 - 6:02

Het lijkt mij bijvoorbeeld heel onrustig als je overtijd bent en je hebt geen idee waar je aan toe bent, bij de ene controle wordt je verteld dat ze gaan inleiden met 42 weken, bij de volgende controle zit er een andere arts die je doodleuk vertelt dat ze het toch nog even afwachten, je hebt geen idee meer wat er gaat gebeuren, je bent totaal de controle kwijt.

Zo'n situatie als die van Pien bijvoorbeeld, dat wens je toch niemand toe?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoog kindersterfte, poliklinisch bevallen moet gratis! - Pagina 2 Empty Re: Hoog kindersterfte, poliklinisch bevallen moet gratis!

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 6:04

Susan schreef:Tja, maar persoonlijk denk ik dat zo'n protocol ook wel veel duidelijkheid en een gevoel van veiligheid kan geven.

maar zo'n protocol zorgt ervoor dat er geen behandeling meer op maat gemaakt kan worden, omdat je aan allerlei regeltjes en eisen moet doen. Dát zorgt er m.i. onder andere weer voor dat je in het ziekenhuis zoveel meer kunstverlossingen hebt (knip, vacüum, keizersnede etc) dan thuis.

edit: even een nuance aanbrengen: natuurlijk weet ik wel dat de zwangeren met een hoog-risico bevalling in het ziekenhuis bevallen en daardoor over het algemeen ook meer kunstverlossingen bestaan in het ziekenhuis. Ik heb het nu met name over poli-klinische bevallingen

en zo'n situatie zoals die van pien wens ik uiteraard niemand toe, maar dit vind ik typisch een geval van niet naar de zwangere vrouw in kwestie luisteren. Als ze meer persoonlijk was behandeld was er ook oog geweest voor háár toestand en niet alleen voor de toestand van de baby. Natuurlijk moeten er richtlijnen zijn rondom zwangerschap en bevalling, zodat niet iedere vrouw zich kan laten inleiden met 37 weken bijvoorbeeld, maar vaste protocollen waardoor er geen ruimte meer is voor eigen inbreng, dan wel vanuit de zwangere, dan wel vanuit de gyn/verloskunidge vind ik een zeer slechte ontwikkeling. Helaas gaat het daar wel op aan in nederland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoog kindersterfte, poliklinisch bevallen moet gratis! - Pagina 2 Empty Re: Hoog kindersterfte, poliklinisch bevallen moet gratis!

Bericht  Darius zo 2 okt 2011 - 6:11

Nee, ik ben het er niet mee eens. Ik denk dat als je echt financieel omhoog zit en je wilt in het ziekenhuis bevallen, dat je dan best de vk om een medische verklaring kunt vragen.

Het is niet eerlijk, maar ik denk dat het best vaak gebeurd.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoog kindersterfte, poliklinisch bevallen moet gratis! - Pagina 2 Empty Re: Hoog kindersterfte, poliklinisch bevallen moet gratis!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum