Fit-test in de sportschool
+3
Roxy
Didi
Bliss
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Fit-test in de sportschool
Ik heb me opgegeven voor bedrijfsfitness, omdat het dan van mijn bruto loon af gaat en ik dus iets minder betaal voor de sportschool. Nu moet ik er morgen eerst heen voor een fit-test, waarbij van alles wordt gemeten en ik word gewogen enzo. Ik zie daar dus behoorlijk tegenop! Ik schaam me dood als iemand mijn gewicht ziet en ben bang voor het vetpercentage etc. Wie heeft er wel eens zoiets gehad bij de sportschool en hoe was dat?
Op zich lijkt het me wel een goede stok achter de deur als ik bijv. over een maand weer een afspraak heb en er weer wordt gewogen enzo, want dan wil ik natuurlijk niet afgaan en moet er wel resultaat te zien zijn. Ben morgen niet op mijn best, ben namelijk flink verkouden en heb gigantische spierpijn. Ook ben ik de laatste weken twee kilo aangekomen. Ik ga er maar wel gewoon heen, want dan kan t de volgende keer alleen maar beter zijn.
Ben benieuwd naar ervaringen met een 'coach' in de sportschool!
Op zich lijkt het me wel een goede stok achter de deur als ik bijv. over een maand weer een afspraak heb en er weer wordt gewogen enzo, want dan wil ik natuurlijk niet afgaan en moet er wel resultaat te zien zijn. Ben morgen niet op mijn best, ben namelijk flink verkouden en heb gigantische spierpijn. Ook ben ik de laatste weken twee kilo aangekomen. Ik ga er maar wel gewoon heen, want dan kan t de volgende keer alleen maar beter zijn.
Ben benieuwd naar ervaringen met een 'coach' in de sportschool!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Fit-test in de sportschool
Ik heb het ook een keer gehad. Ik schaamde me ook dood hoor, vooral met het wegen. En helemaal omdat
ik bij zo'n strak getrainde man moest. Was een heel aardige vent verder. Hij heeft ook m'n vetpercentage gemeten,
bloeddruk, en bloedsuiker prikken. Daarna moest ik nog een conditietest doen, nou dat was helemaal een feest, want ik had een
conditie van een dood paard.
Maar ik ben uiteindelijk in combinatie met afvallen, 20 kilo kwijtgeraakt. En daar deed ik het voor.
ik bij zo'n strak getrainde man moest. Was een heel aardige vent verder. Hij heeft ook m'n vetpercentage gemeten,
bloeddruk, en bloedsuiker prikken. Daarna moest ik nog een conditietest doen, nou dat was helemaal een feest, want ik had een
conditie van een dood paard.
Maar ik ben uiteindelijk in combinatie met afvallen, 20 kilo kwijtgeraakt. En daar deed ik het voor.
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Ik heb me 4 weken geleden aangemeld voor Bedrijfsfitness. Ook toen werd er gezegd dat ik een fittest moet doen. Uiteindelijk heb ik het eens na gevraagd want zat er totaal niet op te wachten, wilde gewoon simpel beginnen (fietsen, loopband enz). En het hoeft dus helemaal niet. Als ik over een tijd spieren wil kweken, wat voorlopig nog wel ff duurt kan ik advies vragen!
Roxy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 18
Punten : 18
Registratiedatum : 01-08-11
Lijkt mij ook vreselijk hoor. Ik ben op de een of andere manier altijd onder die dingen uitgekomen...
Gast- Gast
Ik heb ook bedrijfsfitness, scheelt zoveel! Mij kost het maar 15 euro bruto, erg fijn . Maar ik heb gezegd tegen die mensen dat ik geen afspraak wilde in het begin. Ik heb bij twee andere sportscholen gezeten en ik ken het riedeltje nu wel....op die manier ben ik eronder uit gekomen en ik heb altijd bepaalde dingen geweigerd. Als jij die dingen niet wil doen, dan ben je toch niet verplicht?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Zo dat is echt goedkoop, bij mij is t alsnog 35 euro netto ofzo!
Ik heb geen zin in die test, maar ik denk dat het wel goed is voor me. Ik heb weinig discipline als het om afvallen/sporten gaat en op deze manier word ik tenminste eens flink met de neus op de feiten gedrukt. Ik wil het eigenlijk niet weten, maar moet de confrontatie toch aangaan van (en met) mezelf...
Ik heb geen zin in die test, maar ik denk dat het wel goed is voor me. Ik heb weinig discipline als het om afvallen/sporten gaat en op deze manier word ik tenminste eens flink met de neus op de feiten gedrukt. Ik wil het eigenlijk niet weten, maar moet de confrontatie toch aangaan van (en met) mezelf...
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik zou het wel doen, ook al heb je er niet echt zin in. Die mensen die daar werken hebben er verstand van en weten wat voor jouw de beste manier van sporten is.
En ik denk altijd maar zo, je zal echt niet de eerste of de laatste persoon zijn die daar a-sportief binnen komt, daar is een sportschool voor.
En ik denk altijd maar zo, je zal echt niet de eerste of de laatste persoon zijn die daar a-sportief binnen komt, daar is een sportschool voor.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Nou, heb die test vanmiddag gehad! Op zich viel het mee in de zin van dat hij niet raar reageerde enzo, maar de resultaten vielen niet mee Maar dat was geen verrassing. BMI en vetpercentage zijn te hoog en ik ben nu wel weer gemotiveerd daar wat aan te gaan doen! Hij heeft mn bloeddruk nog gemeten en daarna moest ik een poosje op de loopband en schreef hij ook allerlei dingen op (hartslag tussendoor steeds enzo). Woensdag heb ik weer een afspraak en dan gaat een andere trainer mij de apparaten uitleggen. Ik denk dat ik 1 (of soms 2) keer per week een groepsles ga doen en dan ook 1 keer per week fitnessen ofzo. Moet even zien hoe dat gaat en of ik het leuk vind, want fitness heeft me nooit getrokken.
Bliss- Lady Post-a-lot
Mij heeft fitness ook nooit getrokken dus meestal ging ik naar de groepslessen maar aangezien ik daar de afgelopen 4/ 5 maanden niet eens meer ben geweest heb ik de sportschool per 1 november opgezegd. Ook omdat ik in mijn nieuwe baan onwijs veel zal moeten lopen en ik wel verwacht dat dat mij ook gaat helpen. Nu ik ook nog eens zwem geloof ik niet dat ik daarnaast ook nog eens naar de sportschool moet. Al met al gaat het allemaal best goed. Ik wens jou ook succes, een goed begin is in ieder geval het halve werk!
Gast- Gast
Bliss schreef:Nou, heb die test vanmiddag gehad! Op zich viel het mee in de zin van dat hij niet raar reageerde enzo, maar de resultaten vielen niet mee Maar dat was geen verrassing. BMI en vetpercentage zijn te hoog en ik ben nu wel weer gemotiveerd daar wat aan te gaan doen! Hij heeft mn bloeddruk nog gemeten en daarna moest ik een poosje op de loopband en schreef hij ook allerlei dingen op (hartslag tussendoor steeds enzo). Woensdag heb ik weer een afspraak en dan gaat een andere trainer mij de apparaten uitleggen. Ik denk dat ik 1 (of soms 2) keer per week een groepsles ga doen en dan ook 1 keer per week fitnessen ofzo. Moet even zien hoe dat gaat en of ik het leuk vind, want fitness heeft me nooit getrokken.
Vind 't goed dat je 't wel gedaan hebt!
Als hij wel raar had gereageerd, zou ik het een hele slechte fitnessinstructeur vinden. Je zult zeker niet de enige zijn die tegen zo'n test op ziet (merk je in dit topic wel)... Je bent toch supergoed bezig dat je deze stap genomen hebt om gezonder te gaan leven?!
Wat het mooie aan zo'n test is, is dat ze een trainingsschema kunnen maken wat goed aansluit bij wat jou wensen zijn en wat goed is voor je lichaam! Dat je gericht en efficiënt kunt trainen op je eigen doelen.
En daarnaast kun je over een poosje mooi je testresultaten zien! (voordat je gaat verwachten dat je meteen afvalt: in eerste instantie kom je waarschijnlijk alleen maar aan...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Bij mijn stage (fysio) neem ik ook regelmatig testen af. En eigenlijk zijn het vooral de mensen die getest worden die er meer tegen opzien. Een hoge score vinden wij vaak bijzonderder dan een lage. Lage en gemiddelde scores vormen toch het grootste deel van de samenleving. Dus daar niet druk over maken. Dat zien ze zo vaak dat ze daar niet eens een mening over hebben. Pas als je extreem goed scoort dan onthouden ze dat. Zo is het ten minste bij mij. Daarbij is de vooruitgang zo leuk om te zien. Daar doe je het ook voor. en je moet maar zo denken. Is je baseline meting laag dan zal je eerder vooruitgang boeken.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik zou zelf wel graag die test willen. Ik ben altijd best wel nieuwsgierig naar de gesteldheid van mijn lichaam. Dan heb ik ook beter voor ogen wat er moet gebeuren om een beter resultaat te halen.
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Ik zou zelf wel graag die test willen. Ik ben altijd best wel nieuwsgierig naar de gesteldheid van mijn lichaam. Dan heb ik ook beter voor ogen wat er moet gebeuren om een beter resultaat te halen.
Bij de meeste sportscholen doen ze wel zo'n test voordat je start met een programma... Ben je lid van een sportschool?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik ben fitnessinstructrice geweest, en dan doe je dus dagelijks zulke tests. Je ziet zoveel mensen voorbij komen, en je kunt zelf ook wel inschatten of iemand veel of weinig weegt en een hoog of laag vetpercentage heeft. Daar ligt een instructeur echt niet wakker van. We hebben zulke dingen ook nooit met instructeurs onderling besproken (alleen om elkaar om raad te vragen, wat is nou een goed schema voor deze persoon met deze doelen, enz). En inderdaad zijn deze uitslagen belangrijk om het juiste schema samen te stellen, om zo jouw doelen te kunnen bereiken.
Soms willen mensen overigens iets bereiken wat ze eigenlijk (nog) niet kunnen. Zo kreeg ik regelmatig echt jonge jongens, nog helemaal in de groei (je mag bij ons beginnen met fitness vanaf je 16de), maar kinderen (en vooral jongens) zijn dan echt nog in de groei. En omdat ze zo in de groei zijn, zijn ze vaak heel smal. Deze jongens willen allemaal spieren krijgen. Dan gaan ze trainen, en natuurlijk calorieen verbranden. En ze zijn al zo dun, en door al dat getrain worden ze vaak eerst alleen maar dunner. Gaan ze allemaal van die shakes drinken en creatine nemen, maar over het algemeen zie je pas echt vanaf hun 20ste dat ze spieren gaan krijgen.
Soms willen mensen overigens iets bereiken wat ze eigenlijk (nog) niet kunnen. Zo kreeg ik regelmatig echt jonge jongens, nog helemaal in de groei (je mag bij ons beginnen met fitness vanaf je 16de), maar kinderen (en vooral jongens) zijn dan echt nog in de groei. En omdat ze zo in de groei zijn, zijn ze vaak heel smal. Deze jongens willen allemaal spieren krijgen. Dan gaan ze trainen, en natuurlijk calorieen verbranden. En ze zijn al zo dun, en door al dat getrain worden ze vaak eerst alleen maar dunner. Gaan ze allemaal van die shakes drinken en creatine nemen, maar over het algemeen zie je pas echt vanaf hun 20ste dat ze spieren gaan krijgen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» I <3 de sportschool...
» Wat doe jij in de sportschool?
» Lessen sportschool
» Zou jij dat uitgeven aan de sportschool?
» Sportschool, duur!!
» Wat doe jij in de sportschool?
» Lessen sportschool
» Zou jij dat uitgeven aan de sportschool?
» Sportschool, duur!!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: