Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie?

+40
Roodkapje
Happydobby
Error
Jade
Muppetje
FireButterfly
Jeanette
Filoria
PluDan
Merai
Roxi3
Raindrop
Tazz
RYW
Sorella
Pandora
Janelie
Toet
Yael
Monte
RioolSpook
Shisha
nina
SoGood
TwistedAngel
flower
Salander
Catwoman79
Ugly Betty
CCC
Beachgirl
Tania
Nora
Thunder
Caramba
Rush
Suus
norah
Burn
Marin
44 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie?

Bericht  Chocoholic ma 31 okt 2011 - 0:24

Mizzie schreef:
Chocoholic schreef:Ik gebruik Stediril 30 en daarvoor Microgynon 30. Ik slik nu al 24/7 vanaf mijn 17e, dus al zo'n 8 jaar. Ik ben 2 jaar geleden een keer 2 maanden ofzo gestopt om te kijken of ik verschil zou merken in m'n lichaam/geestelijke gesteldheid, maar ik kreeg last van acne, dus ik wist niet hoe snel ik weer aan de pil moest gaan. laughcry Maar, ik heb de bijwerkingen weer eens gelezen (stemmingswisselingen, inclusief depressie; verandering in zin in seks) en ik heb daar wel echt last van. Hebben jullie dat ook? Hoe gaan jullie hiermee om? Stoppen met de pil doe ik liever niet, vind 't voor de rest een erg fijne anticonceptie.


Toen ik de microgynon slikte had ik erg last van de bijwerkingen die jij beschrijft. Ben toen, in goed overleg met de HA overgestapt naar ministat. ( deze pil slikt mijn moeder ook al tig jaar, dus ik dacht dat dat misschien wel een goede optie was) Bij mij zijn al die vervelende bijwerkingen verdwenen.

Het valt me wel op dat er vaak geklaagd wordt over Microgynon! Ook vriendinnen zijn overgestapt op andere pillen of anticonceptiemiddelen.

Ik heb even gegoogled naar Minitstat (had er nog niet eerder van gehoord) maar qua bijwerkingen zou dit zo'n beetje hetzelfde zijn als degene die ik nu slik. Dit zal per persoon wel verschillen waarschijnlijk, omdat jij er veel baat bij hebt. smile Misschien moet ik maar eens met mijn huisarts overleggen, alhoewel ik mij afvraag of hij kan afstemmen of die bijwerkingen echt van de pil komen, of dat 't puur vanuit mijzelf komt..
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie?

Bericht  RiLiJu ma 31 okt 2011 - 11:19

Wij gebruiken nu alleen condooms, alhoewel het de laatste weken/maanden meer lijkt op algehele onthouding, haha!
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie?

Bericht  Roodkapje ma 31 okt 2011 - 12:04

RiLiJu schreef:Wij gebruiken nu alleen condooms, alhoewel het de laatste weken/maanden meer lijkt op algehele onthouding, haha!

Sad Heeft dat een reden als ik vragen mag? Ik moet zeggen dat nu ik geen anticonceptie gebruik wij het ook wel minder doen maar dat heeft met risicofactoren te maken Wink
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie?

Bericht  RiLiJu ma 31 okt 2011 - 13:39

Ik geef borstvoeding en ik wil daarom niet aan de pil. Vriendlief vindt ons gezin compleet en is bang dat er met alleen het condoom misschien toch een zwangerschap tot stand komt. Onze zoon slaapt nog bij ons in bed, waardoor die plek al niet 'gebruikt' kan worden en mijn libido is na mijn bevalling gezakt tot ver onder het nulpunt Embarassed
Onze relatie loopt op het moment ook niet echt geweldig, veel meningsverschillen en ergernissen, wat de zin in bed ook niet echt vergroot.
Dat laatste is waarschijnlijk het gevolg van te weinig tijd en aandacht voor elkaar, maar ik weet op dit moment even niet hoe we dat kunnen veranderen.

Het eerste jaar na de geboorte van onze dochter hebben we dit 'probleem' ook gehad en daarna ging het weer beter en kregen we allebei weer meer energie en 'zin' om met onszelf en onze relatie bezig te zijn.


Waarom gebruik jij geen anticonceptie meer als ik vragen mag?
En dan is de risicofactor waarschijnlijk een zwangerschap? Ik meen wel eens te hebben gelezen dat jullie nog wel een kindje wilden, of heb ik dat helemaal verkeerd? Rolling Eyes
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie?

Bericht  Roodkapje za 5 nov 2011 - 15:56

Ik gebruik geen anticonceptie omdat ik ook nog steeds bv geef. De risicofactor is in deze een zwangerschap. Ik wil dan wel heel graag een 4e. Mijn mannetje op dit moment liever niet.(maar een definitieve nee is er niet... ) Als ik vraag of hij nog een baby wil grapt hij dat ik maar een babyborn moet kopen.
Natuurlijk weet hij dat ik geen anticonceptie gebruik en hij totaal geen aanstalte maakt om maar iets te beschermen. Ik wijs hem hier wel eens op, maar tot actie komt hij ook niet. Maar ik vind het op mijn beurt weer niet fair om in mijn vruchtbare dagen "expres" sex te hebben. Meestal lukt het wel om dat te vermijden( niet dat mijn mannetje hierop aandringt of maar een poging doet om te vragen wanneer deze zijn) , mocht het toch gebeuren dat ik zwanger raak is het natuurlijk van harte welkom. Hij heeft ook gezien wat de miskraam voor verdriet heeft meegebracht 1.5 mnd geleden. Ik denk dat hij zich wel bewust ervan is dat dit iets is wat ik echt graag wil, maar als hij niet wil, tja....
We beslissen in juni 2012. Ik ga niet heel mijn leven aan de anticonceptie dus als hij zeker weet nooit meer een kindje te willen moet hij daar maar wat aan laten doen. Ik kan me bij zijn keuze dan wel neerleggen al heb ik nu soms het gevoel niet compleet te zijn. Ik wist dat 3 al een compromis was dus daarintegen ben ik daar natuurlijk ook al heeeeel blij mee.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie?

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 19:48

Geen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie?

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 20:59

Wij gebruikten voordat we voor onze 2e gingen alleen condooms. Aan de pil begin ik niet meer, het schopt mijn hele hormoonhuishouding door elkaar. En niet op een goede manier.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie?

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 9:44

Nu niks, maar heb altijd de pil gebruikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie?

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 19:57

Ik heb na de bevalling van de tweede een Mirena laten zetten. Die moest er na 13 maanden uit ivm problemen, toen heb ik twee maanden de pil moeten slikken om mijn cyclus weer normaal te krijgen. Was eigenlijk de bedoeling dat ik die minstens een jaar zou slikken, maar we hebben toen besloten dat we een derde kindje wilden. Na deze bevalling weet ik het niet. Een Mirena is misschien geen optie meer, anders zou ik daar weer voor kiezen want misschien gaat het nu wel goed. Pil vind ik ook goed maar niet de rest van mijn leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie?

Bericht  Dolphinne vr 11 nov 2011 - 10:49

Ik slik de pil. Heel lang de diane (of de goedkopere versie ervan) geslikt. Daarna microgynon 30 (goedkope versie) en ik ga nu weer terug naar de diane (goedkope versie).

Ik had gehoopt dat mijn acne ondertussen weg zou blijven en was daarom een lichtere pil gaan slikken, maar helaas komt de acne net zo hard weer terug.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie?

Bericht  Pandora zo 4 dec 2011 - 1:15

Soms een condoom, soms ook niet.... :shock:
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie? - Pagina 4 Empty Re: Nav: Wat voor anticonceptie gebruiken jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum