Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

+3
Kowalski
Marin
Japie
7 plaatsers

Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 23:31

Ik heb gister tortilla's gegeten met kip, rijst en groente en vind het dan lekker deze daarmee in te smeren voor ik ze 'beleg' maar ik hou altijd over en eigenlijk zonde om weg te gooien. Waar gebruiken jullie het voor?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Japie vr 10 mei 2013 - 23:35

Als ik het over heb gooi ik het door een pasta saus, of door de tandoori saus. Wordt het iets romiger van.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Marin vr 10 mei 2013 - 23:36

Creme fraiche kan je in principe voor alle warme sauzen gebruiken, omdat het niet zo snel schift.

Je zou dus lekker een pasta roomsaus kunnen maken met champignons, of door de spinazie doen voor wat extra smeeuigheid.

Ik eet nooit meer creme fraiche omdat het vrij vet is, maar als ik het had, zou ik het daarvoor gebruiken. Of met wat knoflook en kruiden als dipsausje, maar daar vind ik het wel zwaar voor (gebruik liever magere kwark dan).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 23:47

Ah pasta, ik zie dat je het ook voor lasagne kan gebruiken en ik heb ook nog gehakt liggen dus dan maak ik dat maandag wel smile. Thanx! En ja, ik weet dat het vet is haha gelukkig doe ik verder weinig geks Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Marin vr 10 mei 2013 - 23:51

Haha ja je kunt het wel hebben smile

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 23:53

:cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Kowalski za 11 mei 2013 - 2:05

Ik doe het in een pasta die ik vaak maak (uitje, knoflook en tomaatjes bakken, gerookte zalmsnippers erbij, creme fraiche roeren en de pasta erdoor, jummie!) of ik doe een flinke lepel in de soep, om die wat romiger te maken (spinaziesoep, broccolisoep)
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Blond za 11 mei 2013 - 4:19

Ik gebruik het in een pasta met pijnboompitten, rucola bosui en geraspte kaas. De crème fraiche (125 ML) meng ik dan met 125 ML boullion.
Overigens gebruik ik altijd demi crème fraiche.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Lady Starstruck za 11 mei 2013 - 4:21

Ik doe het bij pasta's. Bij curry sauzen of in ovengerechten. Ik vind het zo lekker dat ik het weleens lepel uit het bakje. Alleen niet teveel want het is volgens mij gruwelijk slecht voor de lijn.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Gast za 11 mei 2013 - 4:53

Lady Starstruck schreef:Ik doe het bij pasta's. Bij curry sauzen of in ovengerechten. Ik vind het zo lekker dat ik het weleens lepel uit het bakje. Alleen niet teveel want het is volgens mij gruwelijk slecht voor de lijn.

Ik vind het echt heerlijk op mijn tortilla maar hier gruwel ik wel van haha! Net als dat je als kind weleens een lik uit de boter nam. Daar moet je nu niet meer aan denken, gadver Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Lady Starstruck za 11 mei 2013 - 6:26

Zus schreef:
Lady Starstruck schreef:Ik doe het bij pasta's. Bij curry sauzen of in ovengerechten. Ik vind het zo lekker dat ik het weleens lepel uit het bakje. Alleen niet teveel want het is volgens mij gruwelijk slecht voor de lijn.

Ik vind het echt heerlijk op mijn tortilla maar hier gruwel ik wel van haha! Net als dat je als kind weleens een lik uit de boter nam. Daar moet je nu niet meer aan denken, gadver Very Happy.

Haha ik vind het echt lekker. Maar ik eet wel meer uit potjes.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Gast za 11 mei 2013 - 8:31

Lady Starstruck schreef:Ik doe het bij pasta's. Bij curry sauzen of in ovengerechten. Ik vind het zo lekker dat ik het weleens lepel uit het bakje. Alleen niet teveel want het is volgens mij gruwelijk slecht voor de lijn.

Ik doe dat ook! Mmmm!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  minoessepoes za 11 mei 2013 - 10:33

Mengen met een beetje kwark (of yoghurt maar dan wordt het wat dunner), verse bieslook en een klein beetje zout en flink wat peper. Dat op een broodje met knapperige ijsbergsla lijkt qua smaak heel veel op een broodje van La Place van V&D.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Joan za 11 mei 2013 - 11:30

Ik gebruik het ook wel eens om nacho's uit de oven in te dippen. Beetje creme fraiche met wat bieslook. Hmmm! Of ik maak kip fajita's, met zo'n kruidenzakje van HuppeldepupSeasoning, en daar dan nog wat doorheen roeren. Dan wordt het iets milder.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat? Empty Re: Crème fraîche, waar voor gebruiken jullie dat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum